Prof.Dr.Füsun ÖZTÜRK KUTER”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
Advertisements

Prof.Dr.Füsun ÖZTÜRK KUTER”
SPOR PSİKOLOJİSİ KİŞİLİK
SPOR BİLİMLERİ DERNEĞİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Prof.Dr.Füsun Öztürk KUTER
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
“Yüksek Performansa Ulaşmada Psikolojinin Rolü”
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
SPOR PSİKOLOJİSİ KAYGI VE KORKU
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
INTERNATIONAL FEDERATION ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY (IFAPA)
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
ÖĞRETİM STARTEJİLERİ-2
“Patronda İnsandır ” Prof. Dr. Turgay Biçer doruk performans enstitü ©
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
KULÜPLERDE MAÇ ANALİZİ
TAKIM RUHU.
TAKIM RUHU 11-A.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
MOTİVASYON.
Egzersiz ve Spor Psikolojisi
İLETİŞİM MODELLERİ.
STRES.
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
Psikolojinin Konusu ve Amacı
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Spor Psikolojisi. Sporda insan davranışları ile ilgili sorulara yanıt bulmaya çalışma ve spor biliminin bir alt dalı (Gill, 1986) Psikoloji biliminin.
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 2. KONU: KİŞİLİK ve SPOR
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Beden Eğitimi ve Sporun Genel Eğitim İçindeki Yeri
Beden Eğitimi ve Sporun Karşılaştırılması
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
SPOR PSİKOLOJİSİ Prof Dr Süheyla Ünal.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SPOR TOPLULUĞU
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SPOR TOPLULUĞU
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Felsefe KARİYER TERCİHİNİZ NE OLURSA OLSUN – EĞİTİMDE BİR ALAN OLABİLİR; OKUL DIŞINDA BİR ÖĞRETİM OLABİLİR; FİTNES İLE İLGİLİ BİR KARİYER OLABİLİR; - BİR.
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
BSÖ 101 (2 0) 2 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TAKIM SARGINLIĞI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ SATRANÇ ÇALIŞMALARI SATRANCIN ÇOCUK EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ VE ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

Prof.Dr.Füsun ÖZTÜRK KUTER” TAKIM RUHU SPOR PSİKOLOJİSİ “ Prof.Dr.Füsun ÖZTÜRK KUTER”

Sinerji ,mükemmel bir şekilde işleyen birimin enerjisi ve bireysel enerjilerinin toplamından daha büyük bir enerjidir. Takım olmanın ilk amaçlarından birisi , istenilen hedefleri gerçekleştirmek ya da o hedeflere yakın sonuçlar almaktır.

Takım ruhunun bir miktarı , kısmen bilinçli bir çaba olmadan oluşabilir. Aynı formayı giymek , yapılan antrenmanlar , seyahat ve maçlar gibi .

Ancak bu yeterli değildir Ancak bu yeterli değildir. Ve iş şansa bırakıldığında , sık sık antrenörle ya da takım arkadaşlarıyla çatışan sporcular ortaya çıkabilir. Bunlar daha sonra takımdan uzaklaşabilir ve çok yetenekli olsalar bile takım başarısına katkı sağlamaz hatta engel olabilirler.

Takım olmanın büyük zorluğu insan doğasıdır. Farklı kişilik , karakter , zihinsel , duygusal yapıları olan sporcu ve teknik adamların bir arada tek bir vücutmuş gibi olabilmesi imkansız gibidir.

Herkes kendine özgü ve kendi algıları doğrultusunda kendi gerçeklerini oluşturur. Bu anlamda kimse bir başkası değildir. Yani insan doğası aynılık değil farklılık üzerine inşa edilir.

Takım ruhunda amaç , aslında farklılıkları bir araya getirerek bir bütün oluşturmaktır. Çünkü bütün olmakla aynı olmak faklı kavram ve eylemler bütünüdür. Dolayısı ile takım ruhunu oluşturmak bir dizi süreç , çaba ve bilginin ürünüdür.

Takım oluşturan her birey görevi ne olursa olsun ( Sporcu , antrenör , masör vs.) değerlidir. Vardır ve eşittir. Önce sporcular sonra diğerleri ya da önce antrenör sonra diğerleri diye bir yaklaşım yoktur.

Takım bütünlüğü içersinde sorumluklar açıktır. Başarı veya başarısızlıkta herkesin sorumluluğu bulunmaktadır. Takımda bir kişi bile kendini değersiz , işe yaramaz görüyorsa veya değerinin verilmediğini hissediyorsa o takım , takım olma bilincinden yoksundur. Takım ruhu yoktur. Başarı varsa bile süreklilik arz etmez. Başarısızlık durumunda ise yıkım çok tehlikeli olur.

Takımlar teknik , fizik , zihinsel ve Takımlar teknik , fizik , zihinsel ve duygusal yönden gelişmiş bireylerden oluşmalıdır. Özellikle de zihinsel ve duygusal açıdan gelişmiş bireyler takım olma bilincine sahip olabilir.

Sporcu yaşamını dengelemelidir Sporcu yaşamını dengelemelidir. Yalnız basketbolcu kimliği ile kendini kabul etmesi veya ettirmesi yetmez. Basketbol dışında da bir yaşam vardır ve önemlidir. Normal ve herhangi biri olarak da bu gerçekliği yaşabilmesi çok önemlidir. Bireylerin yaşamlarında çok şey dengede ise uyum söz konusudur. Sinerjik takımlar böyle bireylerden oluşur , takım ruhu böyle sporcularla gerçekleştirilir.

Takım ruhu, takım bütünlüğünü sağlayacak tutkaldır. Takım ruhu yaratmayı sağlayacak temel çalışmaların bir çoğu takım toplantılarında yapılır. Ayrıca her bir sporcuda takım ruhunu en iyi şekilde ortaya çıkartmak için tek tek ilgilenme ve görüşme çalışmaları da ihmal edilmemelidir.

KAYNAKLAR TAVACIOĞLU, Leyla. (1999). “Spor Psikolojisi- Bilişsel Değerlendirmeler”. ANKARA: Bağırgan Yayınevi. KONTER, Erkut. (1995). “Sporda Motivasyon”. İZMİR: Doğaşan Matbaası. KONTER, Erkut. (1998). “Sporda Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği”. ANKARA. Bağırgan Yayınevi. BİÇER, Turgay. (2000). “Kazanmak Beyinde Başlar”. İSTANBUL: Beyaz Yayınları. SUINN, R. (Ç: Tanju BAĞIRGAN).(1996). “Zihinsel Antrenman-Yüksek Verim İçin 7 Aşama”. ANKARA: Bağırgan Yayınevi. KUTER, Murat ve ÖZTÜRK, Füsun. (1998). “Sporda Risk Faktörleri”. BURSA: Özsan Matbaası. BAŞER, Ergun. (1998). “Uygulamalı Spor Psikolojisi-Performans Sporunda Psikolojinin Rolü”. ANKARA: Bağırgan Yayınevi. SYER, John ve CONNALLY, Christopher. (Ç: F. Umur ERKAN) (1998). “Zihinsel Antrenman Rehberi”. ANKARA: Bağırgan Yayınevi. MARTENS, Rainer. (1982). “Sport Competition Anxiety Test”. ILLINOIS: Human Kinetics Publishers. KUTER, Murat ve ÖZTÜRK, Füsun. (1999). “Antrenör ve Sporcu El Kitabı”. ANKARA: Bağırgan Yayınevi. (2000). Gazi Üni. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi Bildirileri. ANKARA: Sim Yayınları. ÖZBAYDAR, Sabri. (1983). “İnsan Davranışının Sınırları ve Spor Psikolojisi”. ANKARA: Altın Kitaplar Yayınevi. MARTENS, Rainer. (1978) . “Joy and Sadness In Chıldren’s Sports”. ILLINOIS: Human Kinetics Publishers. KOÇ, Şevki. (1994). “Spor Psikolojisine Giriş”. İZMİR: Saray Medikal Yayıncılık. BALTAŞ, Acar ve BALTAŞ, Zuhal. (1988). “Stres ve Başa Çıkma Yolları”. İSTANBUL: Remzi Kitapevi. BAUMANN, S. (Ç: İKİZLER, Can ve ÖZCAN, Ali Osman). (1994). “ Uygulamalı spor Psikolojisi”. İSTANBUL: Alfa Basın Dağıtım. KONTER, Erkut. (1996). “Sporda Stres ve Performans”. İZMİR. Saray Medikal Yayıncılık. ÖZTÜRK, Füsun. (1991). “Sporda Stres- Spor Müsabakaları Anksiyete Testi”. BURSA: Özsan Matbaacılık. TİRYAKİ, Şefik. (2000). “Spor Psikolojisi-Kavramlar, Kuramlar ve Uygulama”. ANKARA: Eylül Kitap ve Yayınevi. (1997). Mersin Üniversitesi 1. Uluslar arası Spor Psikolojisi Sempozyumu Bildirileri . ANKARA: Bağırgan Yayınevi. MARTENS, Rainer. (Ç: BÜYÜKONAT, Tuncer). (1997). “Başarılı Antrenörlük”. İSTANBUL: Beyaz Yayınları. İKİZLER, Can ve KARAGÖZOĞLU, Cengiz. (1997). “Sporda Başarının Psikolojisi”. İSTANBUL: Alfa Basın Yayın Dağıtım.