Kano Modeli Prof. Dr. Ali ŞEN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Ali ŞEN Akdeniz KARPAZ Üniversitesi
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Ölçme ve Değerlendirme
Yeni Pazarlama Teknikleri
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
“IP Universities” Istanbul, May 23 to 25, 2013 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Concluding Remarks (Kapanış Sözleri) Dr. Suat Genç TÜBİTAK.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
Yeni Pazarlama Teknikleri
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
Şirket Adı İş planı sunusu.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
Süreç Hiyerarşisi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kano Modeli Prof. Dr. Ali ŞEN

Kano Modelinin Ortaya Çıkışı Noriaki Kano Tokyo Rika Üniversitesinde Profesör, Uluslar arası Danışman 1997 Yılı DEMING ödülü sahibi

Kano Modelinin Ortaya Çıkışı Noriaki Kano “Kano Modeli” olarak bilinen “Cazip Kalite Yaratımı” yaklaşımının mucidi. Geleneksel Müşteri Memnuniyeti Modeli yerine Müşteri Beklentilerinin tanımlamasını Kano modeli ile genişletmiştir.

Kilit Faktörler Memnuniyetsizlik Kaynakları – Olmazsa olmazlar– Mecburi pazara giriş maliyet kalemleri Memnun Ediciler – Daha Fazlası Daha İyi– Rekabetçi Elemanlar Beklentileri Aşanlar – Açığa çıkmamış beklentiler– Farklılaştırıcılar

 

Kano Modeli Prosesi Araştırma Analiz & Beyin Fır. Plot & Diyagram Strateji Uygun Veri Kaynaklarını Bul. Veri Toplama stratejilerini Belirle, Veri Toplama Planı Yap, Verileri topla ve özet bilgiler oluştur. Veri Analizi yap, Kavram ve Fonksiyonları Listele, Fonksiyonu yerine getirme konusunda bir anket hazırla, Anketi Uygula, Müşteri Gereksinimi Matrisi Oluştur. Anket sonuçlarını matrise sok ve değerlendir, Sonuçları Kano Modeline Kaydet. Proje Seçimlerini yap, Ürünleri geliştir, Hizmetleri geliştir, Pazarlama Stratejisini Belirle.

Örnek: Şartların Araştırılması Telefonun SMS yazım yetenekleri olsaydı ne hissederdiniz? Soruların Fonksiyonel Formu Telefonun SMS yazım yetenekleri olmasaydı ne hissederdiniz? Soruların Fonksiyonel Başarısızlık Formu

Örnek: Şartların Anketi Sattığımız ürünler ile ilgili hangi sorunları yaşıyorsunuz ? Bunu araştırmak ve çözümlemek bizim görevimizdir. Hoşlanırdım, Zaten Böyle olmalıydı, Nötürüm, Tolerans Gösterebilirim, Hoşlanmadım 1.B. Biz standart ürünler üretiyoruz! Herkesin sorunu için ayrı bir çözüm üretmek asli işimiz değil!

Fonksiyonel Karşılaştırmalar Fonksiyonel Olmayan Müşteri Şartları Q A Hoşlandım Bekliyordum Nötr Tolere Edilebilir Hoşlanmadım Fonksiyonel Q A O R I E O. Tek Boyutlu veya doğrusal özellikler Farksızlık Yanıtı, Heyecan Verici Özellik E. Beklenen Özellik, R. Değişebilir, Q. Sorgulanabilir Yanıt

Müşteri Şartlarının Değerlendirilmesi O R Q I Top. Sınıf 1 3 6 14 23 2 5 11 4 13 10 9 Müşteri Şart: A: Heyecan Verici R: Değişebilir Q: Sorgulanabilir E: Beklenen O: Bir Boyutlu I: Farksızlık

Uygulama Takım Lideri Seçin Hazırlık Yapın Sunum Yapın Senaryo – Otel performansı için müşteri sesi analizi yapacaksınız.. Adımlar: Müşterilerin Otelden Beklediklerinin Beyin Fırtınasını Yapın. İş Adamı ve Tatilci diye ayıracağımız iki tip müşteriden veri toplayıp Olmalı Performans Heyecan Verici sınıflaması yapın. Otelin bu alanlarda gösterdiği performansı varsayın (Zayıf ya da Tatminkar)

Örnek Sonuçları Karakteristik İş Adamı Tatilci Bizim Performansımız Fiyat, Hızlı Check In Express Check Out Oda Yeri Rahat Yatak Kontinental Kahvaltı Jakuzi İnternet Gazete Film Kanalları Spor Odası Yüzme Havuzu Restoran İş Adamı Performans Olmalı Heyecan Verici Tatilci Bizim Performansımız Tatminkar Zayıf

? Sorular