PHILIP KOTLER *Financial Times tarafından tüm zamanların 4üncü önemli gurusu seçilmiştir (Jack Welch, Bill Gates ve Peter Drucker‘in ardından). "Avrupa.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
PAZARLAMA KONSEPTİNİN GENİŞLETİLMESİ Yard. Doç. Dr. Yağmur Özyer
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Uluslararası İş Etiği.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
ÇEVRESEL PROBLEMLERİN ÇÖZÜMÜNDE EKONOMİK ANALİZLER
BİLİMSEL POLİTİKALARA DESTEK (8. Öncelik). Amaçlar  AB politikalarının tanımı ve uygulanması  Aşağıdaki özelliklere sahip projelere bilimsel destek.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
MARKA ŞEHİRİSTANBUL. Dünya Değişiyor... Neden Marka Şehir?
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
Pazarlama Giriş 1 1.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
“ Daha Yaşanılabilir Bir Dünya için Sürdürülebilirlik”
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
ÇEVRE DUYARLILIĞI ve GELİRİN YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA DUYARLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Arş. Gör. Emre YILDIRIM Arş. Gör. Merve TÜRKMEN Sakarya ÜNİVERSİTESİ
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
SPOR PAZARLAMASI Nuran KANDAZ GELEN.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Organizational Communication
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Pazarlama İletişimi
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

PHILIP KOTLER *Financial Times tarafından tüm zamanların 4üncü önemli gurusu seçilmiştir (Jack Welch, Bill Gates ve Peter Drucker‘in ardından). "Avrupa Yöneticilik Merkezi tarafından pazarlamanın startejik uygulaması konusunda dünyanın en önde uzmanı" olarak duyurulmuştur. Ayrıca Sosyal Pazarlamanın en önemli öncülerinden biri olarak kabul edilir. Dr. Kotler, 12inci defa baskısı yapılmış olan Pazarlama Yönetimi kitabının yazarıdır. Bunun dışında pek çok diğer pazarlama kitabının yazarı ya da müşterek yazarıdır.

PHILIP KOTLER Bunların yanı sıra, Dr. Kotler'in, Harvard Business Review, Sloan Management Review, Business Horizons, California Management Review, ve the Journal of Marketing gibi tanınmış yayınlarda basılmış yüzlerce makalesi bulunmaktadır Danışmanlık şirketi, the Kotler Marketing Group (KMG) aracılığıyla, Dr. Kotler, "Pazarlama Starteji ve Planlaması", Pazarlama Organizasyonu" ve "Uluslararası Pazarlama" alanlarında, aralarında IBM, Michelin, Bank of America, Merck, General Electric, Honeywell, ve Motorola da bulunan pek çok tanınmış şirkete danışmanlık yapmıştır. Amerika, Avrupa ve Asya'da, pazarlama kavramları üzerine verdiği seminerleri sürdürür.

REINVENTING MARKETING TO MANAGE ENVIRONMENTAL IMPERATIVE 2008 American Marketing Association’a göre Pazarlama : Müşteriler, iş ortakları , ve toplumun kendisi için değeri olan öneriler yaratma ,teslim etme, sunma ve iletme aktivitelerinin ve süreçlerinin bütünüdür. Globalleşme, kültürel farklılıkların ön plana çıkması, internet , sosyal medya, marka cogaltma, ekonomik durgunluklar, cevresel degisiklikler gibi faktörler gibi yeni kavramlarla karsılasıldıgında pazarlamanın uygulama ve teori boyutu da dogal olarak değişmiştir.

REINVENTING MARKETING WHAT COMPANIES ARE DOING TODAY? Professor Scott’a göre : İklim ve atmosfer yapısı değişmektedir. Ozon delinmesi Soil degradation – toprak yapısının bozulması Çölleşme Petrolden bakıra fiziki ve doğal kaynakların tükeniyor olması Varlığını devam ettirebilme kapasitesi –sustainability isteyen şirketler bunları göz önünde bulundurmak zorundadırlar.

REINVENTING MARKETING TO MANAGE ENVIRONMENTAL IMPERATIVE Pazarlamacılara Göre geçmişte: Kaynaklar sınırsızdı Dünyanın atık ve kirlenmeyi taşıyabilme kapasitesi sonsuzdur. Çevresel hiçbir etken yoktu. Kendi aktivitelerinin yol açtığı hava kirliliği veya suların bozulması gibi çevreye zarar veren hiçbir sonuca katlanma yada telafi etme gibi zorunlulukları yoktu Tüketimin artmasıyla ve isteklerin tatmin edilmesiyle insan yaşam kalitesi ve kişisel mutluluk doğru orantılı olarak artacaktır.

REINVENTING MARKETING WHAT COMPANIES ARE DOING TODAY? SUSTAINABILITY İstekler talepler kültürle ilgilidir, pazarlama gibi etkenlerden etkilenir. Dünyamızın kaynakları hassas ve sınırlıdır. Dünyanın atık ve kirliliği taşıma kapasitesi çok sınırlıdır. Yaşam kalitesi ve kişisel mutluluk her zaman daha fazla tüketim ve isteklerin tatmin edilmesiyle artmaz. Pazarlamacılar strateji ve uygulamalarını , ve hedeflerini yukarıdakileri göz önünde bulundurarak değiştirmek zorundadırlar.

REINVENTING MARKETING WHAT COMPANIES ARE DOING TODAY? BALANCE BETWEEN GOALS OF GROWTH AND SUSTAINABILITY GE- JEFF IMMELT –ECOIMAGINATION PROGRAM -Sosyal problemlerin çözümünü sağlayarak kar yapma yollarını arama programı DUPONT -Kirliliği azaltan ve dayanıklı ürünler üretmenin yollarını aramıştır WAL-MART -Kamyon filosunu yakıt tasarrufu sağlayan araçlarla değiştirmiştir. Tedarikçilerini de buna teşvik etmektedir 2012 yılında 60.000 tedarikçisinin ürünlerinin %95 inin çevre dostu ürünler olduğunu kanıtlayan tedarikçilerle çalışacağı hedefi vardır.

REINVENTING MARKETING 4P AÇISINDAN ŞİRKETLER Product: Ürün yapısı kullanılan hammaddeler, çevreye zarar vermeyen, Disposable… Price: Şirketler ürünlerinin cevreye duyarlı olup olmadığına göre farklı fiyat seçeneklerinde ürünler sunabilirler. Place: Şirketler üretim ve dağıtım yerlerinin nereye yapılması konusunda karar vermelidirler. Çevreciler daha yerel yapılanmaya destek verirler. Online sistem getirilebilir Promosyon: Ne kadarı print ne kadarı online edilecek karar verilmeli

REINVENTING MARKETING CONSUMER PRESSURE : WHY COMPANIES WILL NEED TO CHANGE THEIR MARKETING PRACTICES TÜKETİCİLER ARTIK SADECE FONKSİYONEL VE DUYGUSAL KRİTERLERE GÖRE MARKALAR ARASI TERCİH ETMEMEKTEDİRLER. ÜÇÜNCÜ BOYUT: FİRMALARIN SOSYAL SORUMLULUKLARINA VERDİKLERİ ÖNEMDİR KOTLER’E GÖRE TÜKETİCİLER ÖNEM VEREN ŞİRKETLERE EĞİLİM GÖSTERECEKLERDİR.

REINVENTING MARKETING CONSUMER PRESSURE : WHY COMPANIES WILL NEED TO CHANGE THEIR MARKETING PRACTICES WORD OF MOUTH -Email, blogging ,facebook ,twitter, internet, sosyal çevreler …vs. JARED DIAMOND- HOME DEPOT LESS IS MORE!! LOHAS LIFE STYLE -Lifestyles of health and sustainability

REINVENTING MARKETING RISE OF DEMARKETING AND SOCIAL MARKETING Demarketing-demand reduction Water Energy ….. Balıkçılık, obezite, enerji kullanımı, aşırı tüketim vs gibi konular. Social Marketing Theory and practice of marketing and idea ,cause or behaviour ( Kotler and Zaltman) İlaç bağımlılığı, sigara bırakma, daha çok egzersiz gibi pozitif bilinçlenme ve davranış yaratan pazarlama uygulamaları Kotler- Social Marketing for the Environment

REINVENTING MARKETING RISE OF DEMARKETING AND SOCIAL MARKETING Social Marketing Pazarlamanın 4P sine birkaç P daha ekler. Partnership- team up with other organisations Publics- both internal and external groups involved in the program Policy- medya advocacy –policy change is needed Purse Strings – funds provided by sources such as foundations, governmental and nongovernmental grants or donations.

REINVENTING MARKETING RESEARCH IMPERATIVES Aşagıdaki noktalarda arastırma yapılmalıdır? Tüketicinin güvenilirlik, sürdürülebilir olma kavramına daha fazla önem vermesine hangi faktörler etki eder? Hangi faktörler sirketlerin devamlı var olabilime temelinde rekabet etmelerine yol açar? Sürdürülebilirlilik konusuna verilen önemin uzun dönemde faydalı olacağı yatırımcılara hangi argümanlar ile kabul ettirilebilir?

REINVENTING MARKETING RESEARCH IMPERATIVES Şirketler çevresel düzenlemelerin ve vergilerin sonucunda dinamik olma özelliklerini kaybetme tehdidi ile karsı karsıya mı bulunuyorlar? Sustainable olmak ne gibi faydalar sağlamaktadır? Hükümet ne gibi düzenlemeler, teşvikler ,cezalar vergiler uygulayabilir yada uygulamaktadır? Ürün geliştirme, dağıtım,fiyatlandırma ve promosyon konularında hangilerinin daha cok etkisi vardır? Peter DRUCKER pazarlama ekonominin insanların ihtiyaçlarına hizmet etme amacıyla topluma entegre edilmesi sürecidir.