HASED. Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder."

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
İNSANI HAM MADDE OLARAK ELE ALMAK
DÖRDÜNCÜ SÖZ.
KASIM AYI DEĞERİMİZ DOĞRULUK
BAHÇELİEVLER MÜFTÜLÜĞÜ KUTLU DOĞUM PROGRAMINA HOŞ GELDİNİZ
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
YEMEK A D A B I.
GÜZEL AHLAK.
SAYIN SABRİ TANDOĞAN’IN GÖNÜL SOHBETLERİNDEN…
DİLEK ve DUALARIMIZDA DİNİ İFADELER
Evet, bildiniz: “Bismillahirrahmanirrahim” yazıyor.
GÜNLÜK NAMAZLAR (5 VAKİT NAMAZ)
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
HASED-GIYBET.
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
TEVAZU Tevazu yani alçakgönüllülük, kibirlenmenin zıddıdır.
MÜMİNLERİN BİRBİRLERİNE OLAN SEVGİLERİ
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
Konu: Allah’a Güvenmek ( Tevekkül )
Kadir Geceniz Mübarek Olsun.
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
KAZA VE KADERE İMAN.
İki kardeş vardı Bu iki kardeşin Hizmete muhtaç Bir anneleri vardı
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Kur’ân Doğru Bilgiye Önem Verir
Sabır.
Sabır; darlıkta kendini tutmak demektir.
İLAHİ GÖREVLER.
9. SINIF KİŞİLERARASI İLİŞKİLER 20. ETKİNLİK
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi
Allah’a Güvenmek (Tevekkül)
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
SABIR.
Sevgili Peygamberimiz
TOPLUMSAL DAYANIŞMA İBADETİ OLARAK SADAKA
Bir seher vakti, Gezerken sanal alemde, “Arayı arayı bulsam izini, İzinin tozuna sürsem yüzümü, Hak nasib eylese görsem yüzünü, Ya Muhammed Canım arzular.
İSLAM DİNİNİN SAKINMAMIZI İSTEDİĞİ DAVRANIŞLAR
Peygamber Efendimiz bu geceyi ibadetle geçirmiş ve Allah’a şöyle dua etmiştir: “ Azabından affına, gazabından rızana sığınır, senden yine sana iltica ederim.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
2. İnanca Bağlılığı.
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
DEĞERLER EĞİTİMİ NEZAKET VE GÖRGÜ KURALLARI DEĞERİ ALT BAŞLIĞI OLAN ÖZÜR DİLEMEK KONULU SLAYT SUNUMUDUR.
1. Allah Sevgisi.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi
«Rabbim beni terbiye etti, terbiyemi de güzel kıldı.»
İFRAT VE TEFRİT İfrat: Herhangi bir konuda gereğinden fazla ileri gitme, aşırıya kaçmak, ölçüyü aşmak anlamına gelir. Tefrit: Herhangi bir konuda geride.
DÜNYA – AHİRET DENGESİ "Dünya, âhiretin tarlasıdır."
İNSAN NİÇİN YARATILDI?.
RIYAZU’S SALIHIN (Imam Nevevi )
MANEVİ TEMİZLİK KALP TEMİZLİĞİ
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI) SEYMEN OKUR 10/A 307.
muhammed pulat
Sunum transkripti:

HASED

Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder." “Bir kalpte iman ve hased bir arada bulunamaz.”

Cennette kin ve hased duygusu insanların kalbinden söküp atılacaktır.

İHLAS

İhlâs, doğru, samimî, katışıksız, dupduru olmak ve gösterişten uzak bulunmak demektir. İhlâs, doğru, samimî, katışıksız, dupduru olmak ve gösterişten uzak bulunmak demektir. İbadette ihlâs deyince, Allah rızası için ibadet etmeyi, düşüncede ihlâs dediğimizde de Allah rızasına uygun şeyler düşünmeyi kastederiz. İbadette ihlâs deyince, Allah rızası için ibadet etmeyi, düşüncede ihlâs dediğimizde de Allah rızasına uygun şeyler düşünmeyi kastederiz.

İhlâs Allah’ın insanın kalbine attığı bir sırdır. Evet, ihlâs bir kalp amelidir. İhlâs Allah’ın insanın kalbine attığı bir sırdır. Evet, ihlâs bir kalp amelidir. Kalpleri ise ancak Allah bilir. Kalpleri ise ancak Allah bilir. Bu açıdan diyebiliriz ki, kimin gerçekten ihlâslı olduğunu ancak O bilir. Bu açıdan diyebiliriz ki, kimin gerçekten ihlâslı olduğunu ancak O bilir.

HADİS “Dini hayatında ihlaslı ol,az amel yeter.” “Her zaman amellerinizde ihlası gözetin; zira Allah, sadece amelin halis olanını kabul eder.”

ZÜHD

Zühd, isteksizlik, rağbetsizlik, önemsizlik demektir. Dünyaya yani maddîyata ve menfaate değer vermemek, hırslı, ihtiraslı, çıkarcı, menfaatperest ve bencil olmamak, kalbte dünya ve menfaat sevgisi taşımamak, bunların kalbe soğuk gelmesi, çok ihtiraslı olmamak, kanaatkâr olmak, manevî değerlerin maddî değerlerden üstün ve önemli olduğuna inanmak.

Dünyevî hazları terk edip, cismânî meyillere karşı koyma manâlarına gelen zühd; sûfilerce daha çok, dünya lezzetlerine karşı alâkasız kalıp, âdeta bir perhiz hayatı yaşamak..

TEVEKKÜL

Allah'a güvenmek, işi O'na havale etmek, Gerekli bütün çabayı sarf ederek, her türlü tedbiri aldıktan sonra, işi tam bir inançla Allah'a havale etmek, yani deveyi bağladıktan sonra Allah'a emanet etmeye tevekkül denir.

Mevla görelim neyler, Neylerse güzel eyler Sen Hakk'a tevekkül kıl, Tefviz et ve rahat bul, Sabreyle ve razı ol Mevla görelim neyler, Neylerse güzel eyler." İbrahim Hakkı

NEZÂKET

Konuşma, yürüme, oturma gibi eylemlerde naziklik, zariflik, incelik, kibarlık, özen gösterme, terbiyeli ve edepli olma nezâketin zıddı kabalık, sertlik, haşinliktir.

Peygamber Efendimiz (aleyhissalatu vesselâm) nezâketi ile de insanlığın örnek modelidir.

Gelen misafirin ayakkabıları kapıya doğru çevrilmez, içeri doğru çevrilirdi. Kapıya doğru çevirmek bir daha gelme demekti. Bir de içeriye çevrilen ayakkabıları giyen, evdekilere arka çevirmeden giymiş olur ve arkasını çevirmeden kapıdan çıkardı.

DİLDE NEZÂKET

Kılı kırk yararcasına üsluba dikkat etmek ise, tam bir irade meselesidir. Evet, ahmağın kalbi dilinin ucunda, akıllının dili sinesinin en uç burcundadır. Demek ki kalp dilin ucunda olmamalı, dil kalbin gerisinde olmalıdır. Her doğruyu her yerde söylememek için dil, kafadan büyük ve uzun olmamalı, kalbin emrine girmelidir. Gıybetten kaçınmak için de bu gereklidir. Çünkü bazen ağza gelen kusmuk gibi ifadeler yutulmazsa, iradenin hakkı verilmemiş olur.

Başkalarını hor görme müptelası olan bir insan ise ne mütevazı olabilir ne de nazik. Bu hastalıktan kurtulmak pek kolay değildir, zira gururun madeni kalp zaafıdır.