BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
5. Hendese Grup Toplantısı
HERKES İÇİN SPOR Prof. Dr. Erdal ZORBA.
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
KAZANMAK İÇİN ORGANİZE OLACAĞINIZ KİŞİLER LİSTESİNİ HAZIRLAYIN
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
INTERNATIONAL FEDERATION ADAPTED PHYSICAL ACTIVITY (IFAPA)
Karar vericileri etkilemenin önemi Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Zor insanla başa çıkma yolları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Grup Ultraviyole (TODUP Grup C-4)
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİ KULÜBÜ
YABAN HAYATI VE DOĞA BELGESELCİLİĞİ TOPLULUĞU
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
YANSITICI DÜŞÜNME.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Bilgi Topluluğu Tanıtımı:
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DİLBİLİM TOPLULUĞU MAYIS
BAŞARI VE MOTİVASYON.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Hacettepe Üniversitesi Uzakdoğu Dilleri ve Kültürleri Topluluğu HUDOT
SOSYAL VE KÜLTÜREL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
GRUP C4 IQ.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
Hacettepe Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet Sorunlarını Araştırma Topluluğu Merve SOYSAL HÜTF D5 Öğrencisi.
VİZYONER LİDERLİK.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
1 Eğitimde Web 2.0 Uygulamarının Önemi ORHAN BEYAZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
DERS-ALAN SEÇİMİ.
YABANCI DİLLER TOPLULUĞU
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Atılım’da Bir Kitap - Bir Konu Programı Etkinliği 28 Mayıs 2013 Hasan U. Akay Provost.
O kitap okumakokuyor. O masada oturmakoturuyor. O kapı açmak açıyor. O ekmek almak alıyor. O gelmek geliyor. O dışarıda beklemek bekliyor. O şarkısöylemek.
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Hazırlayan Serap TİRYAKİ BT Rehber Öğretmeni.
TBMM’YE BİREYSEL BAŞVURU YOLLARININ TANITILMASI VE DESTEKLENMESİ PROJESİ 1 Mayıs Mayıs 2016.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Kişisel temizliğimiz için neler yapmamız gereklidir?
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YEŞİLAY TOPLULUĞU
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ TOPLULUĞU
Neden kitap okuyoruz.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla birlikte “ HUNOK ” bir topluluk olduğu kadar, bir sorumluluk projesidir.

 Bizler bu ülkenin okuyan, sorgulayan ve sorgulatan gençleri olarak hedefimiz bu topluluk (proje) kapsamında kendimizi geliştirmek, sonrasında ise toplumumuzu geliştirmeye yönlendirmektir. Bizler bu yönlendirmenin de temelde “ okumak ” ve “ okuduğunu tartışabilmek ” yoluyla olağanlaşacağını savunuyoruz. NEDİR BU PROJE?

NASIL YAPIYORUZ?  Topluluğumuzun temel mantığında zaten okuyan insanlar olmamıza dayanarak, bu olayı bir sisteme koymak amacı vardır. HUNOK üyeleri bu sistem dahilinde her ay bir kitap belirler ve bir sonraki toplantıya dek kitabı okur. Yapılan toplantı dahilinde de kitap üzerinden açılacak tartışmalarda, kişi bilgi birikimi ve fikirlerini ortaya koyarak mevcut tartışma ortamına dahil olur. Burada amaç kesin bir doğruya ulaşmak değil; insanları sorgulatmaya, araştırmaya ve farkındalık kazanmaya yönlendirmektir.

NEDEN YAPIYORUZ?  Bilinen odur ki; herkes okuyabilir ve bu eylem kişi tarafından tek başına ve zaman dilimlerine bağlı kalınmadan da yapılabilir. Bununla birlikte aynı kişi okuduğu, bu bir düşünce üzerine düşünmektir, düşündüğü düşüncesini paylaşmak ve eleştiriye açmak ve tartışmak ihtiyacı da hisseder ve bunu tek başına yapamaz. Dolayısıyla ‘okumak’ eylemi etkileşmeyi dayatır ve bu ihtiyaçtır. İşte biz bu ihtiyacı karşılamak için insanları tartışmaya çağırıyoruz. Bilineni değil, bilinmeyeni sunmak için masaya oturuyoruz.

SADECE BU KADAR MI?  Bu sistem çalışma temelimizi oluştursa da bizler “ okumak ” kavramının çeşitliliğinden ve kapsamca genişliğinden yola çıkarak, gerektiğinde görsel ve işitsel imkanları katarak mevcut konumuzu (kitap-düşünce) izletilerle (sinema-belgeseller, filmler, müzik), gerektiğinde ise konferans ve söyleşilerle desteklemeyi öngörmekteyiz.

PEKİ YA BAŞKA?  Topluluğumuzun faaliyet amaç önceliği kişisel gelişim gibi dursa da, çevremize kazandırmak istediğimiz farkındalığın başka bir anlamı vardır. Bu farkındalık için bülten ve afişlerle yapacağımız çalışmaların dışında, Üniversitemizde yardıma ihtiyacı olan görme engelli öğrenci arkadaşlarımız ve vatandaşlarımız için de bire bir kitap okuma ve sesli kitap projelerinde yer almak kararı, topluluğun kuruluş felsefesiyle HUNOK üyelerinin varlıklarını gösterecektir.

ÇAĞRIMIZ  HUNOK olarak biz biliyoruz ki; Hacettepe Üniversitesi öğrencileri okuyor.. Bununla birlikte yine biliyoruz ki; Hacettepe Üniversitesi öğrencileri sorguluyor. Biz de diyoruz ki; gelin birlikte okuyalım, gelin birlikte düşünelim ve sorgulayalım. Bunların bir sonucu olarak da sorgulatalım. Unutmayalım; bilgi güçtür!

Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu  Topluluk Danışmanı: Doç. Dr.Saime Selenga Gökgöz  Topluluk Başkanı: Murat Coşkun, İİBF İşletme Bölümü.