TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tüketici Davranışlarına Giriş
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Marka Konumlandırma Brand Positioning
TÜKETİCİ DAVRANIŞI KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Yönetim Fonksiyonları
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
Pazarlama İletişimi.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
6 Tüketici Pazarlarının Analizi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 6-2 Bölüm Soruları  Tüketici özellikleri satın.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tüketici Davranışları
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Tüketici Karar verme Süreci
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Tüketici Kararları.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
Sunum transkripti:

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?

Birey ve grupların ürün, hizmet ve fikirleri SEÇMESİ SATIN ALMASI TÜKETMESİ – KULLANMASI İle ilgili süreçleri inceleyen pazarlama kavramı.

Tüketici davranışlarına yönelik stratejiler oluştururken; - Bireyler satın alınan ürünlerde fizyolojik ve fonksiyonel tatminden çok, psikolojik ve duygusal tatmine önem verir (sevme sevilme, statü, kabul edilme, prestij, başarı vb.)

Reklamlar tüketici davranışını yönlendirmede, maniple etmede itici rol üstlenmektedir İkna unsuru tüketici davranışına yön veren hayat tarzı, kişilik, ihtiyaç, beklenti, algı, öğrenme, motivasyon, tutum, değer, kültür gibi kavramlarla yakından ilişkilidir.

Tüketici Davranışı Neden Önemlidir Tüketici Davranışı Neden Önemlidir? Bir marka, firma ya da kurum tüketici davranışlarına eğilerek, tüketim, tüketim öncesi ve sonrası davranışlarını anlamaya çalışırsa ürün ya da hizmet sunumunda ve sonrasında hedeflerine ulaşır.

Tüketici Davranışlarının araştırılıp değerlendirilmesinde; Tüketici istek ve ihtiyaçlarını anlamaya çalışmak Bu ihtiyaçları en iyi karşılayan ürün ya da hizmet neler olabilir, rakiplerin sunduklarından nasıl farklı olabilir soruları yanıtlanmalı Tüketiciyi satın almaya güdülemek

TÜKETİCİ DAVRANIŞINDA SİRKÜLASYON TUTUM ALGI SATIN ALMAYA GÜDÜLEME- MOTİVASYON DAVRANIŞ (EYLEM)- HAREKET ÜRÜN-HİZMET TATMİNİ- TEKRAR SATIN ALMAYA GÜDÜLENME MARKA BAĞLILIĞI

Örgüt açısından tüketici davranışına yönelmek, pazarı oluşturan müşterileri anlamak, istek ve ihtiyaçlarındaki değişimleri izlemek, onların zevk ve tercihlerine göre ürün ya da hizmet önermek önemlidir.

Proaktif Pazarlama? (Sorun oluşmadan çözüme yönelik pazarlama) Toplanan bilgilerle tüketicinin istek ve ihtiyaçlarına uyan ürünler geliştirilir Pazardaki değişimlere zamanında tepki verilir, gerekiyorsa önlem alınır Karşılıklı olarak tüketici de kendi ihtiyaçlarını dikkate alan örgüte yönelik güven ve sadakat duyguları besler, bu da örgüte rekabetçi üstünlük sağlar.

Tüketici Davranışları ve Diğer Disiplinler Tüketici Davranışı- Ekonomi Psikoloji Sosyoloji Hukuk Biyoloji

TÜKETİCİ DAVRANIŞI VE ÖZELLİKLERİ Tüketici Davranışı Güdülenmiş Bir Davranıştır 2. Tüketici Davranışı Dinamik bir süreçtir 

Satın Alma Sürecinde Adımlar SATIN ALMA ÖNCESİ 1. İhtiyacı Görmek 2. Seçenekleri Aramak 3. Seçenekleri Değerlendirmek SATIN ALMA VE KULLANMA SATIN ALMA SONRASI 1.Tüketim ve Deneyimi Değerlendirme 2. Geribildirim Sağlamak 3.Satın Alma Sürecini Sonlandırmak

Ürünler hakkında düşünme Seçenekleri değerlendirme Bilgi elde etme 3.Tüketici Davranışı Çeşitli Faaliyetlerden Oluşur  Satın Alma Öncesi Faaliyetler Ürünler hakkında düşünme Seçenekleri değerlendirme Bilgi elde etme Görüş sorma Önerileri alma Mağazaları dolaşma İnternetten bilgi elde etme Diğer bireyleri gözlemleme Satış elemanı ile görüşme Reklamları izleme  

  Satın Alma Faaliyetleri Hangi Marka? Ne kadar? Hangi tür? Hangi ürün? Nereden? Nasıl? Ne zaman?   Ödemeleri düzenleme Ürünü temin etme Nakliye - montaj

 Satın Alma Sonrası Faaliyetler  Ürünü kullanıma hazırlama Ürünü kullanma Deneyimini arttırma Ödemelerde bulunma Bakımın gerçekleştirilmesi  Aileye, arkadaşlara anlatma Satıcılara şikayet Bir sonraki satın almaya hazırlanma

4. Tüketici Davranışı Karmaşıktır ve Zamanlama Açısından Farklılıklar Gösterir 5. Tüketici Davranışı Farklı Rollerle İlgilenir Başlatıcı: Bazı ihtiyaç ve isteklerin karşılanmadığını belirleyen ve bu durumun değişmesi için satın almayı öneren kişidir. Etkileyici: bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde bazı davranış ve sözleriyle satın alma kararını, satın almayı, ürün ya da hizmetlerin kullanımını, olumlu ya da olumsuz etkileyen kişidir. Görüşleri ağırlıklı olarak değerlendirilir Karar verici: son seçimi kabul ettirmede finansal güç ve otoritesi olan kişidir Satın Alıcı: satın alma işlemini gerçekleştiren kişidir Kullanıcı: tüketim eylemini gerçekleştiren, satın alınan ürünü kullanan kişidir.

6. Tüketici Davranışı Çevre Faktörlerinden Etkilenir 7 6. Tüketici Davranışı Çevre Faktörlerinden Etkilenir 7. Tüketici Davranışı Farklı Kişiler için Farklılıklar Gösterebilir