ŞİDDET AVCILARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

İnternetin Güvenli Kullanımı İçin Anne-Babalara Öneriler ve Uyarılar
T.C. İSTANBUL VALİLİĞİ İl Emniyet Müdürlüğü ÇOCUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
Şİddet Muhammet GÜLER.
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
BALIK KILÇIĞI.
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
AĞRI - Diyadin Y.İ.B.O. Bilişimci Martılar Şükriye BAKIR (Grup Lideri)
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI

RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
İnternetin Güvenli Kullanımı
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
GÜLKENT İLKÖĞRETİM OKULU
Güvenli İnternet Kullanımı
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi

KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Aile Atölyeleri Projesi
İnternet ! Dünyamızı değiştiriyor Eşsiz bir bilgi kaynağı, kütüphane Bir tıkla uzakları yakınlaştıran Bazen okul, bazen banka şubesi, bazen alışveriş.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
İnternet Okur Yazarlığı
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
MEDYA VE ÇOCUK
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
İDARECİ EĞİTİMİ.
Sunum transkripti:

ŞİDDET AVCILARI

TANIŞMA Öğretmenlerimiz Mersin semineri ardından bizleri bilgisayar laboratuarına topladı Gitmiş oldukları seminerden bahsettiler ve bize projeyi tanıttılar Oradan getirmiş oldukları CD leri izlettiler Böylece Hayal öğretmenimizi ve projeyi tanımış olduk İlk günün heyecanı ile hemen halka oluşturma çalışmalarına başladık

İLK ADIM Projede çalışmak isteyen gönüllü ve istekli arkadaşlarımızla bir grup kurduk Projeyi aşamaları ile anlatan CD yi baştan izledik Konu araştırma çalışmalarına başladık Bizi ve geleceğimizi tehdit eden sorunları tartıştık ve bunların içerisinde bize göre daha acil çalışılması gereken “Toplumda Şiddet” konusunu seçtik. Bu aşamada kullandığımız yöntem beyin fırtınası ve matris diyagramı oldu. Projemizi ve bizi simgeleyen logo ve sloganları da belirledikten sonra halkanın bir üyesi olmak üzere başvurumuzu yolladık.

HALKA ELEMANLARI Grup Lideri:Hatice Kübra BOZKURT Web tasarım:Emre Can ZAMBAK Günlük Ve İletişim Sorumlusu:Merve ÜNAL Lojistik Sorumlusu:Kübra ALBAYRAK Portföy Yöneticisi:Fatma KARA Finans Sorumlusu:Merve Temizkan Araştırma Sorumlusu:Erhan Özgün

Öncelikle sorunu tanımlamak üzere araştırmalara başladık. ÇALIŞMALARIMIZ Öncelikle sorunu tanımlamak üzere araştırmalara başladık. Kaynak olarak internet ve yakın çevremizi kullandık. Anne, baba ve öğretmenlerimizin fikirlerine de başvurduk. Balık kılçığı yöntemiyle de “Toplumu Şiddete İten Nedenleri” belirlemeye çalıştık. Ana ve kök nedenleri kılçığımıza yerleştirdik. Bu nedenler içerinden de birini çalışmak üzere Matris Diyagramı oluşturduk.Oy çokluğu ile Aile etkeni seçildi

MATRİS DİYAGRAMI(Proje Konusu Seçimi) HALKA ELEMANLARI Teknoloji Araçları SIDDET İNTERNET MEDYA FİRMALARIN HİJYENİ BİLGİSAYAR DİYALOG Hatice 2 7 6 5 1 4 3 Emre Can Merve Bahar Erhan Fatma Kübra TOPLAM 31 46 34 32 13 24 16

İNTERNET BİREYSEL NEDENLER AİLE TOPLUMDAKİ ŞİDDETİN NEDENLERİ OKUL Sevginin Yuvadan Yoksunluğu biyolojik nedenler Zararlı Siteler Çocuk Ayrımı psikolojik nedenler Eğitimsizlik TOPLUMDAKİ ŞİDDETİN NEDENLERİ Spor Olayları Arkadaş Çevresi eğitimsizlik Diziler Kan Davaları Reklamlar Öğretmenlerin Tutumu Programlar Bakış Açısı OKUL MEDYA (TV) TOPLUM

Toplumu Şiddete İten Nedenler Nelerdir? MATRİS DİYAGRAMI ELEMANLAR BİREYSEL AİLE İNTERNET MEDYA TOPLUM OKUL Hatice 3 6 5 4 2 1 Emre Can Merve Bahar Erhan Fatma Kübra TOPLAM 30 39 27 21 11 20

PLANLADIKLARIMIZ Matris diyagramını bir kez daha kullanarak çalışacağımız ana nedeni belirledik. Ana Neden olarak ise Aile etkeni seçildi. Bu hafta anket soruları üzerinde çalışmalara başladık. Önümüzdeki hafta ise bunu uygulamaya geçireceğiz. Öncelikle yakın çevreden başlayarak anketi uygulayıp grafiğe dökeceğiz. Anket sonuçlarına göre çalışmalarımızı sürdüreceğiz Aynı zamanda ödüllü bir resim ve afiş yarışması yapacağız. Şiddet gören bir çocuğun psikolojisini ve yaşadıklarını anlatan bir tiyatro oyunu da sergilemeyi düşünüyoruz. Bu oyunu öncelikle velilerimize izletmeyi planladık. Buradan elde ettiğimiz geliri yarışmada dereceye girenlerin ödüllerine kaynak olarak kullanacağız Aynı zamanda sponsor arayışlarını da ihmal etmiyoruz. Yine anne-babalara yönelik diğer bir uygulama uzman bir kişiden konferans. Sivil Toplum Kuruluşları ile görüşmeler yapmakta planlarımız arasında. Sınıf panolarına şiddeti engelleyeceğine inandığımız uyarıcı yazılar asacağız. Hem öğrenciler hem de öğretmenler için. Okulumuzda şiddet gören öğrencilerin ailelerine rehber öğretmenimizle ziyaretler yapmayı da düşündük.

ANKETİMİZ SORU 1: Sizce şiddet bir olayı çözer mi?

SORU2. Ailenizde şiddet var mı?

SORU3. Size şiddet uygulanıyor mu?

SORU4. Diyelim ki ailenizde şiddet var SORU4. Diyelim ki ailenizde şiddet var. Bu durumu yaşamak size ne hissettirir?

SORU5. Sizce eğitimsizlik şiddetin en önemli nedeni olabilir mi?

SORU6. İnsan neden şiddet uygular?

SORU7. Çevrenizde dikkat çekmek için şiddet uygulayanlar var mı?

SORU8. Sizce bir ailede şiddet olursa bu çocukları nasıl etkiler?

SORU9. Anne ve babanızın sürekli kavga etmesi sizi nasıl etkiler?

SORU10. İnsanlar şiddet uygularken ne hisseder?

SORU11. Şiddet şiddetle önlenebilir mi?

TIYATRO Tiyatro Nedeni Tiyatro Senaryosu Tiyatro Oyuncuları

TIYATRO NEDENI AMACIMIZ DUNYADA TOPLUMDA CEVREDE SİDDETİ ÖNLEYEBİLMEKTİR.BUNUN İÇİNDE HERŞEYİ YAPABİLİRİZ… ŞİDDET AVCILARI

TIYATRO SENARYOSU Senaryo Daha Çok Şiddetin Zararına Yönelik Bu Ailedeki Yaşanan Şiddet Sonrasındaki Sonuç Şiddet Uygulayanların Başına Gelebilir.Bunun İçin Hepimiz ŞİDDETİ BIRAKMALIYIZ

Tıyatro oyuncuları M.ALİ:EMRECAN ZAMBAK AYŞE :MERVE TEMİZKAN ŞEYDA:MERVE ÜNAL PATRON:HATİCE K. BOZKURT DELİ:ERHAN MANAVCI:KÜBRA ALBAYRAK MANAVCI KIZI:FATMA KARA SUNUCU:MERVE ÜNAL KONUŞMACI:FATMA KARA SENERYO:EMRECAN ZAMBAK

YAPMIŞ OLDUĞUMUZ RESİM/AFİŞ YARIŞMASINDA DERECEYE GİREN ESERLER

ŞİDDET NEDİR? Şiddet nedir? Şiddet farklı biçimlerde olabilir: Bağırmak Tükürmek Hakaret etmek Ev içine kilitlemek Dövmek Hor görmek Tehdit etmek Korkutmak Pek çok çocuk ve kadın da evde böyle bir şiddete maruz kalmaktadır.

Şiddet şiddeti doğuruyor Türkiye'de 2006–2007 öğretim yılı ortaöğretim kurumlarına devam eden öğrencilerin şiddetle karşılaşma durumu incelendiğinde, son üç ay içerisinde öğrencilerin yüzde 22'sinin fiziksel şiddet, yüzde 53'ünün sözel şiddet, yüzde 36.3'ünün duygusal şiddet, yüzde 15.8'inin cinsel şiddet ile karşılaştığı, Öğrencilerin şiddet uygulaması incelendiğinde ise, son üç ay içerisinde yüzde 35.5'inin fiziksel şiddet, yüzde 48.7'sinin sözel şiddet, yüzde 27.6'sının duygusal şiddet, yüzde 11.7'sinin cinsel şiddet uyguladığı saptanmıştır.

Çözüm önerileri Anne baba eğitimi önemli. Öğrencilerin okula devamsızlığı önlenmeli ve takip edilmeli. Sigara ve alkol satışı yapılan yerlerde “18 yaş” sınırı sıkı şekilde denetlenmeli. Uyuşturucu madde ticaretine ilişkin alınacak önlemler ve cezaların caydırıcılığı arttırılmalı. Alkol kullanılan umumi yerlere çocukların girişleri önlenmeli. Çocukların izlediği saatlerdeki televizyon programlarında sigara, alkol ve madde kullanımına ilişkin görüntüler ekrana yansıtılmamalı. Sinema ve oyun salonları ile internet kafelerde alkol reklamları önlenmeli. Ateşli silahlara ve kurusıkılara ulaşılması ve taşıma ruhsatı alınması zorlaştırılmalı, evlerinde silah bulunduran ebeveynler, silahların evden çıkmasını sağlamalı.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Çeteleşme izlenmeli Okuldaki çeteleşme izlenmeli. Şans oyunu oynatan kurumların mutlaka “18” yaş sınırına dikkat edilmeli. İnternet kafelerde gençlerin kullandığı bilgisayarlarda şans oyunları filtrelenmeli, aileler, çocuk ve gençlerin internet kafelerde sınırlı bir süre kalmalarını sağlamalı. Aileler, evlerinde bulunan internete bağlı bilgisayarlara şifre koymalı ve filtre programları yüklemeli. Kolluk kuvvetlerinin çocuk ve gençler konusunda eğitimleri arttırılmalı. “Toplum destekli polis” anlayışı yaygınlaştırılmalı.

GELİN ŞİDDETİN ACI SONUÇLARINA HEP BİRLİKTE BAKALIM

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün konular arasından seçim yaptık.Bu seçim ile oldu.Bir kağıda puan çizelgesi çizdik. Konuları ve isimlerimizi yazdık.Herkez kendi isminin karşısına puanlama yaptı. Bu puanlama sonucunda ''ŞİDDET''konusu seçildi.Şiddet hakkında fikirlerimizi ortaya koyduk ve tartıştık.Yasemin Hocamız bizden şiddetin nedenlerini araştırmamızı istedi.Böylece toplantımız bitti.

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bu hafta araştırmamız sonucunda ortaya çıkan şiddetin nedenlerini konuştuk,tartıştık.Şiddetin Nedenleri; Aile,toplum,okul,psikolijik nedenler,medya,madde bagımlılıgı gibi şeyler oldugunu belirledik.çogu seçtigi için şiddetin sadece bir ana nedenini seçmemiz gerekiyordu.Bu yüzden ögetmenimiz konuları birer birer iyice araştırdıktan sonra içlerinden birini seçmemiz gerektigini söyledi

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ bugün şiddetin nedenleri üzerine tartıştık.Bir balık kılçıgı çizdik.Bu balık kılçıgı üzerinde şiddetin nedenlerinin alt başlıklarını düşündük.Daha sonra bu konulardan hangisine çalışacagımıza karar verdik.Karar vermek biraz zordu.Çünkü hepsi birbirine baglı olan konulardı. Daha Sonra Aile ,toplum,psikolojik nedenler,medya,okul altbaşlıklarını seçtik Hocamız bu konularla ilgili çalışmalar yapacagımızı anlatmaya başladı.Bu konuları sömestr tatilinde araştıracagız.Anket için sorular üretecegiz ve çözüm yolları bulacagız.Bunlar hakkında düşüncelerimizi söyledik Bir süre daha konular hakkında düşündükten sonra eve gittik.

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün ''aile içi şiddet''konusunu ve alt başlıklarını ele almaya karar verdik.Anket ve afis veya resim yarışması yapmaya karar verdik.Bu yarışma ödüllü olacak.Bu ödülü de bir sponsor verecek tabi sponsor bulmak gerekiyor.Bu yarışmayı okulumuza duyurmak için ögretmenimiz herkesin bir afiş hazırlamasını söyledi.Bu arada yol haritasını nasıl çizecegimizide tartıştık

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün herkez yarışmayı duyurma amacıyla yaptıgı afişi getirdi.Ayrıca bu afişin de yanında müdür beyin törende yarışmadan bahsetmesini rica ettik.Her kata bir afiş asmayı düşündük

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün Afişlerimizi gelecek hafta asmaya karar verdik.Afişerimize küçük arı,çiçek,ayıcık,kuş gibi resimler çizip yapıştırmaya karar verdik.Bunların örneklerini okulumuzdaki anasınıfından altdık ve çizdik. Kestikten sonra afişlerimize yapıştırdık

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün yapacagımız tiyatro için görev dagılımı yaptık.Bu görevler;seneryo,makyaj,malzemeler,sunucu ,makjöz v.b gibi görevlerdi.Ve ne gibi senaryolar yazacagımızı tartıştık.Tartışmamızın sonucunda komik tiyatrolardan sonra konumuzla ilgili bir tiyatro oynamaya karar verdik.

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bu hafta oturup birlikte bir senaryo yazdık.Bu senaryo hem komik hemde şiddetle ilgiliydi.Bu senaryo rolleri paylaştık Herkesin bir rolü oldu.Bir aileyi anlatıyordu.Bu okulda oynayacağımız bir tiyatro olacak.

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bu hafta tiyatroya daha anlam verici sahneler kattık.Bu sahne ile şiddetin ne kadar kötü sonuçlar doğurdugunu anlıyoruz. Tiyatromuzu bir kez daha oynadık.İyice çalışarak elimizden gelenin fazlasını yapmaya çalışacagız

ŞİDDET AVCILARI GÜNLÜGÜ Bugün tiyatronun dekorunun nasıl olacagını konuştuk gereken malzemeleri belirledik.Bu tiyatroyu birkaç sınıfa sergilemeyi düşünüyoruz.Tabi tiyatronun yanında muzik şov da yapacağız.Tüyatroyu sınıfta sergilemek için okulumuzun müdüründen izin aldık Tiyatroyu yapacagımız sınıflardaki arkadaşlarımıza söyledik. gelmek isteyenlerin isimlerini yazdık.

TEŞEKKÜR EDERİZ MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA   EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ YAPIMCILARINA MICROSOFT’A PROJENİN OLUŞUM AŞAMASINDA BİZİ MAİLLERİ VE MANEVİ DESTEĞİYLE HİÇ YALNIZ BIRAKMAYAN ÖĞRETMENİMİZ HAYAL KÖKSAL’ A HAYRETTİN ÖZKAN İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRÜNE, MD.YARDIMCILARINA, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ ARKADAŞLARIMIZA BİZE BU FIRSATI TANIDIKLARI İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLER ŞİDDET AVCILARI

YARARLANILAN SİTELER http://haber.mynet.com/detail_news/?type=Science&id=X1178690892984&date=09Mayis2007”