Kurumsal Gelişim İçin Araştırma Projesi Hazırlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Siyaset Bilimine Giriş
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Mali İstatistik Kullanım Alanları
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
Uzaktan Eğitim Kuramları
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
STRATEJİK PLAN ÇALIŞMALARI
Eczacılık Fakültesi Ar ş ivi Olu ş turulmaya Ba ş lanıldı. Ulusal Hastane ve Kurum Eczacıları Kongresi
( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İNOVASYON.
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Stratejik Planlama Nedir?
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
STARTEJİK PLANLAMA SUNUMU ve İç PAYDAŞ ÇALIŞTAYI SULUOVA TİCARET VE SANAYİ ODASI ODA BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ KAPSAMINDA 1 18 HAZİRAN 2015.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.

ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tanıtım Çalışma Grubu
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Bilgilendirme Toplantısı
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Kurumsal Gelişim İçin Araştırma Projesi Hazırlama Zafer Çelik, Dr.

Çalışma Planı 1. Ders: Veri nedir? Veri toplamanın önemi nedir? Veri temelli konuşmak niçin önemlidir? Politika geliştirme süreçlerinde veri kullanmanın katkısı nedir? 2 ve 3. Ders: Veri kaynakları nelerdir? Hangi kaynaklardan nasıl veri derleriz? Toplanan veriler nasıl okunmalıdır? Veriler politika geliştirme süreçlerinde nasıl kullanılmalıdır? 4 ve 5. Ders: Stratejik Plan hazırlama süreçleri nelerdir? SP nasıl hazırlanır? SP hazırlanırken, toplanan veriler nasıl etkin bir şekilde kullanılır.

DERS Veri nedir? Veri toplamanın önemi nedir? Veri temelli konuşmak niçin önemlidir? Politika geliştirme süreçlerinde veri kullanmanın katkısı nedir?

Veri nedir? Bir araştırmanın, bir tartışmanın, bir muhakemenin temeli olan ana öge, muta, done Bir sanat eserine veya bir edebî esere temel olan ana ilkeler Gözlem ve deneye dayalı araştırmanın sonuçları Olgu, kavram veya komutların, iletişim, yorum ve işlem için elverişli biçimli gösterimi İncelenen konuya açıklık getirmek amacıyla toplanan bilgiler, belgeler, ölçümler, vb. veri denir. Ölçüm ya da sayım yolu ile toplanan ve sayısal bir değer bildiren veriler nicel veriler, sayısal bir değer bildirmeyen veriler de nitel veriler olarak adlandırılmaktadır.  (TDK)

Veri derlemenin önemi Anlaşılır nitelikli, ilgili ve güvenilir verileri sunma ve buna herkesin ulaşmasını sağlama şeffaflığı artırır. Şeffaflık etkin bir politika geliştirmemizi sağlar; hesap verebilirliği artırır Daha fazla gerekli destek ve güven ve meşruiyet sağlanır

Veri derlemenin önemi Kuruma yönelik güveni geliştirir Bunun için veriler kuruma ilişkin tüm bilgilerin açık bir şekilde sunulması önemlidir. Bu sayede; Daha pratik ve etkili politikalar geliştirmenizi sağlar Veriye herkesin erişimi şeffaflığı artırır

Veri derlemenin önemi Veri bazlı konuşmak bize ne kazandırır? Okulun paydaşlarının etkili bilgi edinmesini sağlar. Daha üst yönetimlere daha etkili bir şekilde okul hakkında bilgi sunulur. Kendinizi açık ifade etme imkanı olur: Ör. örn. Okulunuzda sıkıntılar vardır. ama sınıf mevcutlarınız oldukça yüksek öğrencilerin sosyo ekonomik düzeyleri düşük… o zaman daha etkili olursunuz.

Veri derlemenin önemi Bunun için verilerin anlaşılır, açık birbiri ile tutarlı olması Sade ve basit olması gerekmektedir. Örneğin; öğrencilerin devamsızlık oranları, kız erkek oranları, başarısızlık oranları vb.

2 ve 3. DERS Veri Kaynakları nelerdir? Veri nasıl elde edilir? Veriler nasıl okunur?

Veri kaynakları ve verilerin okunması Öğrenci Öğretmen Okulun fiziki ve mali imkânları Okulun çevresel ve paydaş özellikleri Ulusal veri kaynakları Uluslararası veri kaynakları

Öğrenci Rehberlik servisi tarafından uygulanan anketler ve envanterler (devamsızlık nedeni anketi, başarısızlık nedeni anketi vb.) Okul memnuniyet anketleri (öğrencilerin memnuniyet ve sorun alanlarını değerlendirmesi) Öğrencilerin başarılarını değerlendirme (öğretmen notlarının analizi/ öss sınavlarının sonuçları) Öğrencilere uygulanacak anketler Bu çalışmalar ile, hangi özelliklere sahip öğrencilerin daha başarılı olduğu, hangi özelliklere sahip öğrencilerin başarısız olduğu hangi özelliklere sahip öğrencilerin devamsızlık yaptığı hangi özelliklere sahip öğrencilerin memnuniyet duyduğu ya da tersi örnekler sun: hangi derslerde öğrencilerin başarılı olduğu güzel bir örnek: Mesela Türkiye’de imkanı olmayan öğrencilerin TIMSS sınavı öğrenci performansı ile imkanı fazla olanlar arasında 160 puanlık fark var.

Öğretmen Okul memnuniyet anketi Öğretmenlerin genel özellikleri (yaş, cinsiyet, mezuniyet, tecrübe)

Okulların fiziki imkanları Bilgisayar sayısı/sınıf sayısı/spor salonu/bahçe ve çeşitli oranları- metrekareye düşen öğrenci oranı Öğretmen öğrenci oranı Sınıf mevcudu oranları

Okul mali imkanları Bakanlıktan gelen kaynaklar Okulun kendi elde ettiği kaynaklar Velilerden gelen bağışlar Çeşitli faaliyetlerle elde edilen

Okulun çevresel ve paydaş özellikleri Çevrenin genel sosyoekonomik özellikleri Kültürel özellikleri Sektörle ilişkiler ve sektörlerin özellikleri-

Ulusal veri kaynakları Ulusal eğitim istatistikleri Nüfus ve eğitim istatistikleri Sektörün özellikleri ve ekonomideki önemi Üniversiteye giriş verileri ya da sınavsız geçiş oranları

Uluslararası veri kaynakları Uluslararası çalışmalar (PISA, TIMSS) Sektörel genel eğilimler AB kriterleri vb.

Stratejik Plan Hazırlama 4 ve 5. DERS Stratejik Plan Hazırlama

Stratejik plan (SP) nedir SP ile kurumun, zayıf ve kuvvetli yönleri ile önündeki fırsatlar ve tehditler ortaya çıkarılır. SP ile; KİMİZ?, NEREDEYİZ? ve NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ? sorularına cevap verilir. Amaçlar, hedefler ve stratejiler belirlenir

Stratejik planlama süreci Kavram Yöntem Açıklama Mevcut durum analizi SWOT İç ve dış çevre analizi Paydaş analizi Neredeyiz? Misyon, vizyon, ilkeler Kurumun varoluş gerekçesi Amaçları Hedeflenen gelecek Nereye ulaşmak istiyoruz? Stratejik amaçlar ve hedefler Orta-uzun vadeli Amaçlar Ölçülebilir hedefler Faaliyetler Hedeflere ulaşma yöntemleri İş planları Kaynak planları  

SP temel husuları Mevcut durum analizi SWOT analizi Gelecek tasarımı Yasal sorumluluklar ve hizmet alanının belirlenmesi Güçlü yönler Zayıf yönler Misyon Vizyon Temel değerler Paydaş analizi Fırsatlar Tehditler Stratejik amaçlar Stratejik hedefler İç çevre analizi (beşeri ve fiziki kaynaklar; güçlü ve zayıf yönler) Performans göstergeleri Dış çevre analizi (Fırsatlar tehditler)

Paydaş analizi Niçin Yapılır? Okulun paydaşlarının kim olduğunu ve okulun daha iyiye gitmesi için her birinin ilişkisini belirlemek Paydaşların okulun gelişimi için önemli olan beklentilerini, katkılarını, risk unsurlarını tanımlamak

Paydaş analizi 1. Aşama: Paydaş kimdir? Okulla ilgili kişi, grup ya da kurumlardır Okulda gerçekleştirilen etkinliklerden ve faaliyetlerden doğrudan ya da dolaylı

Paydaş analizi Geliştirilecek politika ya da faaliyetlerden kimler olumlu/olumsuz etkileniyor? Politikalara destek verenler ve karşı çıkanlar belirlendi mi? Kimler doğrudan kimler dolaylı olarak etkileniyor?

Paydaş analizi Genel (birincil, ikincil) 2. Aşama: Paydaşların sınıflandırılması Paydaş sınıflandırması: Genel (birincil, ikincil) Yararlanıcılar (Doğrudan, Dolaylı) Etkilenen (Olumlu, Olumsuz)

Paydaş analizi Paydaşların her birinin okuldan ve geliştirilecek politikalardan beklentileri nelerdir? Paydaşların okuldan ve geliştirilecek politikalardan sağlayabilecekleri muhtemel yararlar nelerdir? Hangi paydaşların çıkarları, okuldan ve geliştirilecek politikalardan hedefleri ile çelişmektedir?

Paydaş analizi 3. Aşama: Seçilen paydaşların ayrıntılı analizi Seçilen paydaşların daha ayrıntılı bir analizi için, çeşitli yöntemler kullanılabilir. Bunlardan birisi: Paydaş analiz tablosu: Paydaşları analiz etmenin bir yolu, onların bireysel özelliklerini ve bunların geliştirilecek politikaya etkilerini (direniş veya destek gibi) belirlemektir.

Paydaş analizi Muhtelif paydaşların birbirleri arasındaki ilişkileri nelerdir? Kim kimi etkilemektedir? Hangi paydaşlar örgütlenmiştir? Bu örgütlenme nasıl etkilenebilir veya bu örgütlenmenin üzerine nasıl inşa edilebilir? Kaynakları kim kontrol etmektedir? Bilgi kimin kontrolündedir? Yasal sorumluluk kimdedir? Maddi olanakları nedir?

Paydaş analizi 4. Aşama: Önceliklerin belirlenmesi Politikalar için hangi hedeflerin benimseneceği (yani, kimlerin çıkarlarına ve görüşlerine öncelik verileceği) hakkında bir karar alınması, Farklı paydaşlar arasında bir uzlaşma sağlanması Bazen “hiç kimsenin kendini gerçekten adamadığı” bir uzlaşma yerine, kilit paydaşlara ağırlık vermek gerekebilir.

Paydaş analizi Paydaşların ilgilerini, çıkarlarını, etkilerini ve güçlerini dikkate almalıdır. Hangi düzeyde ne zaman sürece katılmaları gerektiğini belirlemelidir. Gerektiği takdirde yeni stratejiler geliştirilebilir

SWOT Analizi Güçlü olduğumuz noktaları nasıl değerlendirebilir, kullanabiliriz? Zayıf olduğumuz noktaları nasıl güçlendirebilir veya etkisiz kılabiliriz? Fırsatları en iyi nasıl değerlendirebiliriz? Tehditlere karşı nasıl bir savunma sistemi kurmalıyız?

Misyon Kurumun varoluş amacını belirten ifadedir. Misyon kısa ve açık olmalıdır. Kurumun amacını açık bir şekilde tanımlar.

Vizyon Bir kurumun ulaşmayı hedeflediği durumu ifade eder. Kurumun idealini yansıtmalıdır Kısa, sade, anlaşılır ve öz olmalıdır.

Stratejik amaçlar Kurumun hedeflediği hususların kavramsal ifadesidir. Amaçlar, iç ve dış analizleri yasıtmalıdır. Şimdiki durum ile olması gereken durum arasındaki farkları tanımlar.  Kurum takip edeceği yönü belirler ve bunların eyleme dökülmesi için gerekli planların hazırlayıcısıdır.

Stratejik hedefler SA’yı gerçekleştirmek üzere tanımlanmış, somut, ölçülebilir alt hedeflerdir. SA’nın temel özellikleri Belirginlik  Ölçülebilirlilik  Agresif ulaşılabilirlilik  Zamansal içeriklilik Belirginlik: Hedefler belirgin strateji ya da eylemleri açık ve anlaşılır biçimde detaylı olarak ifade ederler.  Ölçülebilirlilik: Hedefler, ulaşıldığında değerlendirme yapabilmek için ölçülebilir olmalıdırlar. Hesap verebilirlilik mutlaka plan sürecine dahil edilmelidir.  Agresif ulaşılabilirlilik: Hedefler tartışılabilir, ama olanaksızı istememelidirler. Bu anlamda mevcut kaynaklarla uyumlu olmalıdırlar.  Zamansal içeriklilik: Hedefler için bir yıldan fazla birkaç haftadan az olmayan bir süre kısıtı olmalıdır. Bu arada bütçe süreci ile uyumlu olmalıdır.

TEŞEKKÜRLER