MODÜL 4 Organizasyon.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
Advertisements

İZMİR HALK SAĞLIĞI LABORATUVARI
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
Satın alma ve stok yönetimi
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Değerlendirme: Denetimler
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
MODÜL 6 Doküman ve Kayıtlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
EKÖK / IPPC Direktifi Çalıştayı TÜRKİYE’DE EKÖK UYGULANMASI YOL HARİTASI TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi 06-Kasım-2009 Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
STRATEJİK PLANLAMA.
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Faaliyet Planlamasının Yapılması
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

MODÜL 4 Organizasyon

Isınma Sorusu 1 Laboratuvarda kalite yönetim sistemi kurulması planlanırken aşağıdakilerden hangisi önemlidir? Karışıklığa yol açmamak açısından laboratuvar personelini ilk plan bittikten sonra bilgilendirme Bilgisayar tabanlı izleme sistemi kullanma Planın tüm aşamalarını hızlıca uygulamak için hazır olma Bütün 12 kalite bileşenini plana dahil etme Doğru cevap: d

Isınma Sorusu 2 Kalite El Kitabı: Laboratuvar kalite politikalarını oluşturmalı Çıktısı alınmalı ve geniş bir alana dağıtılmalı Kalite sistemine taslak oluşturduğu için hiçbir zaman değiştirilmemeli Tüm test prosedürlerini içermeli Doğru cevap: a

Öğrenim Hedefleri Bu oturumun sonunda katılımcılar: Kalite yönetim sistemi için gerekli organizasyon unsurlarını tanımlayabileceklerdir Yönetimin kalite sistemi içindeki görev ve sorumluluklarını tartışabileceklerdir Laboratuvar kalite yönetim sisteminin tasarlanması, uygulanması, sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli süreçleri açıklayabileceklerdir Kalite el kitabının amacını açıklayabileceklerdir

Kalite Yönetim Sistemi Organizasyon Personel Ekipman Satın alma ve stok yönetimi Bilgi yönetimi Süreç Kontrolü Doküman ve Kayıtlar Olay Yönetimi Değerlendirme Müşteri Hizmetleri Sürecin İyileştirilmesi Tesisler ve güvenlik

Esaslar Yönetim, kalite yönetim sistemini mutlak desteklemelidir Organizasyon yapısı kalite hedeflerine ulaşacak şekilde tasarlanmalıdır. 1. Başarılı bir kalite yönetim sistemi için temel etmen idari sorumlulukların yerine getirilmesidir. Yönetim tüm seviyelerde tam destek olmalı ve kalite sistemi aktivitelerine katılmalıdır. Yönetim, kalite yönetim sistemi çalışmalarının önemli olduğunu personele göstermeli ve cesaretlendirmelidir 2. İkinci önemli faktör, organizasyon tasarlanırken, kalite ile ilgili hedeflerinin karşılanacağı garanti edilecek şekilde davranılmalıdır. Laboratuvar yerel gerekliliklere yasal olarak uygun şekilde yapılandırılmalıdır. organizasyonla ilgili tüm faktörlerin kalite yönetim sisteminin uygun şekilde yürüdüğünü garanti etmesi gerekmektedir.

Liderlik, Yönetim Rolleri Sürdürme ve İyileştirme Organizasyon yapısıı Planlama Süreci Uygulama İzleme: Sürdürme ve İyileştirme

Liderlik motivasyon ve vizyon sağlarken sorumlulukları da üstlenmeli Personeli iyi performans için motive etmeli ve cesaretlendirmelidir Lider için önemli nitelikler aşağıdaki faktörleri içermelidir: Vizyon sağlama; Hedef belirlenmesi için yön verme; Personeli motive etme, Cesaretlendirme. Güçlü bir lider, işin öneminin personel tarafından anlaşılmasına yardımcı olmalıdır.

Yönetimin Sorumlulukları Kalite yönetim sisteminin kurulması uygulanması ve sürekli iyileştirilmesi Çalışmaların yerine getirilmesi için gerekli kaynakların sağlanması Politikaların, süreçlerin, programların, prosedürlerin ve talimatların dökümante edilmesi ve çalışanlara iletilmesi Kalite el kitabının oluşturulması “Laboratuvar yönetiminin kalite yönetim sisteminin tasarımı, uygulaması, sürdürülebilirliği ve gelişmesi ile ilgili sorumlulukları olmalıdır.” ISO 15189 [4.1.5]

Yönetimin Taahhütü Sağlık Bakanlığı Mali Yönetim Personel Toplantıları Yönetim neleri taahhüt etmeli ?

Organizasyon Yapısı Laboratuvar iş akışı kapsamında tüm bölümlerin yeterliliğini sağlayacak bir çalışma yapısının kurulması Organizasyon şemasının oluşturulması Yetki ve sorumlulukların belirlenmesi Bir kalite yöneticisinin belirlenmesi Yeterli kaynak dağıtımının yapılması

İş akışı HASTA Test seçimi Numune Alınması Analiz Öncesi Evre Numunelerin taşınması Analiz evresi Raporun İletilmesi Raporun oluşturulması Sonuçların yorumu Analiz sonrası evre

LABORATUVAR SORUMLUSU HASTANE YÖNETİCİSİ BAŞ HEMŞİRE LABORATUVAR YÖNETİCİSİ LABORATUVAR SORUMLUSU ANALİST TEKNİSYEN KALİTE YÖNETİCİSİ BAŞ HEMŞİRE HEMŞİRE

Kalite Yöneticisi ISO 15189 Madde 4.1.5.i Kalite yönetim sistemini yönetmek için gerekli yetki ve sorumluluğa sahip olmak Üst yönetime doğrudan ulaşmak ve rapor vermek

Kalite Yöneticisinin Sorumlulukları Kalite yönetim sistemini izleme Çalışanların kalite politika ve prosedürlerine uygun çalıştığından emin olma Kayıtları düzenli şekilde gözden geçirme Denetimleri koordine etme Uygunsuzlukları inceleme Üst yönetimi bilgilendirme

Kalite Yönetim Sisteminin Planlanması Laboratuvarın yapısına göre yaklaşım gösterilmeli Başlangıç noktası belirlenmeli Tüm kalite bileşenleri dikkate alınmalı Aşamalı şekilde uygulanmalı

Unutmayın!... İletişim halinde ve şeffaf olun Uygulanabilir bir zamanlama çizelgesi oluşturun Ulaşılabilir ve gerçekçi hedefler tayin edin Öncelikleri belirleyin, adım adım ilerleyin

Mevcut durum tespiti için yetersizlik analizi Kalite yönetim sistemi kontrol listesini kullanarak yetersizlikleri saptayın Görev listesi oluşturun Düzeltmelere En basitden başlayın En büyük ölçüde olumlu etki yaratacak faktörü belirleyin* Yetersizlik Analizi Pareto Analizi (80:20)

Yetersizlik Analizi Sık rastlanan sorunlar Test istemi Numune yönetimi Yetersiz personel Kalite kontrol Analiz evresi Sonuçların kayıt ve rapor edilmesi Reaktif ve ekipman yönetimi

Kalite yönetim sistemi planı içeriği neler yapılmalı kim sorumlu olmalı ne zaman (zaman çizelgesi) ne kadar kaynak gerekli değerlendirmeler Plan aşağıdaki bileşenleri içermelidir: Hedefler ve görevler – ne yapılması gerek; Sorumluluklar – görevi kim tamamlayacak, sorumlu kim; Zaman çizelgesi – her bir görev ne zaman başlatılacak, ne zaman tamamlanmış olacak; Bütçe ve kaynak ihtiyaçları – ek personel, eğitim ihtiyaçları, imkanlar, ekipman, malzemeler ve ödenek, kalite kontrol materyalleri; Ölçme-değerlendirme – uygulamadaki sürecin takibi için çok önemli. Tüm personelin erişimine açık olmalıdır.

Planın Uygulaması BAŞLA VEEEE…. Bitirmeye odaklanın Aşamalı uygulama için hazırlık yapın Kaynakların hazır olduğundan emin olun Gantt şemasını kullanın Herkesin sorumluluklarını bildiğinden emin olun VEEEE…. BAŞLA

İzleme programının oluşturulması Sorumlulukların belirlenmesi Kalite göstergelerinin oluşturulması İzleme için sistem kurulması Denetimlerin yapılması Yönetimin gözden geçirmesi

ÖZET Başarılı bir uygulama için gerekenler Yönetimin inanması ve tam desteği Kalite yönetim sisteminin gerekliliğinin anlaşılması Her seviyedeki personelin katılımının sağlanması Sürekli iyileştirmenin hedeflenmesi Gerçekçi zaman çizelgesi oluşturulması ve uygulanması

Anahtar Mesajlar Kalite bilim değil, bir düşünme şeklidir. Bugün harcanan zaman yarın ödül olarak dönecektir: Kalite sonuçları Verimlilik Profesyonel ve kişisel tatmin Herkes tarafından tanınma

Kaliteden Kim Sorumludur? HERKES! Laboratuvardaki herkes kalite konusunda elde edilen sonuçtan sorumludur. - Laboratuvar sorumlu ve yöneticileri kalite ihtiyaçlarını karşılamak için gereken sorumluluğu almalıdır. - Laboratuvar personeli tüm kalite prosedürlerine uymalıdır. Ayrıca tüm gereklilik ve standartlara bağlı kalmalıdır  

Kalite Yönetim Sistemi Organizasyon Personel Ekipman Satın alma ve stok yönetimi Bilgi yönetimi Soru? Katkı? Süreç Kontrolü Doküman ve Kayıtlar Olay Yönetimi Değerlendirme Müşteri Hizmetleri Sürecin İyileştirilmesi Tesisler ve güvenlik