YAEM2010 Sabancı Üniversitesi. KALİTELİ MÜŞTERİPazarlama Açısından mı?Finansal Açıdan mı?Üretim İçin mi? Lojistik İçin mi? İŞLETME için mi? YAEM2010 Sabancı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

KRAVAT: ‘HASTANE ENFEKSİYONLARININ TAŞINMASINDA RİSK OLUŞTURUR MU?’
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
Strateji Tasarımı İlker acar.
Ekonomik Sipariş Miktarı ‘ESM’
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
ÜNİTE 14 SERMAYE BÜTÇELEMESİ
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Yapay Zeka Teknikleri Kullanılarak Yüzey Modelleme
İŞLETME YÖNETİMİ.
Finansal planlamada temel amaç;
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Merhaba Değerli Misafirler
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
MALİ ANALİZ TEKNİKLERİ
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Dikey yüzdeler analizi
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bilişim sistemlerinin türleri
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
Alacak ve Stok Yönetimi
Hakkımızda 2000’li Yılların sonunda Şirketlere Muhasebesel, Finansal ve Ticari konularda hizmet sağlamak amacıyla yola çıkmış bir grubuz. İlk sağladığımız.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
FİNANS VE MUHASEBE H04.
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MM-Malzeme Yönetimi Genel Sunumu
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Başlık Düzeni Alt Başlık.
TMS 7 NAKİT AKIŞ TABLOSU SMMM SELAHATTİN ŞAHİN.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Bölüm 1 Mühendislik Ekonomisi Kararları
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
İÇİNDEKİLER Tahvil ve Hisse Senetlerinin Değerlemesi, Risk ve Getiri Analizi Varlıkların Değerlemesi Tahvil Değerlemesi Hisse Senetlerinin Değerlemesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi

KALİTELİ MÜŞTERİPazarlama Açısından mı?Finansal Açıdan mı?Üretim İçin mi? Lojistik İçin mi? İŞLETME için mi? YAEM2010 Sabancı Üniversitesi2

Kolay pazarlanır Kar marjı yüksek Kolay sevk edilir Peki mevcut sistemle üretimi? Giriş

Kolay sevk edilir Kar marjı yüksek Peki üretim süreci daha mı verimli? Ya da daha kolay pazarlanabilir mi? Giriş

Tek başına değil, bir arada düşünüldüklerinde bir anlam ifade ediyorlar. Giriş

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Sabit kriterlerle, departmanlar arası dengeyi oluşturmak ve bunlara bağlı olarak müşteri portföyünün gruplandırılıp “Kaliteli Müşterinin” seçilebilmesini sağlamak. Çalışmanın Amacı

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Çalışmanın Ana Verileri Aktif olarak önem taşıyan 4 departman +Departmanlar arası iletişimsizlik 1000’den fazla müşteri +1000’den fazla farklı talep (belirsizlik) Aktif olarak önem taşıyan 4 departman +Departmanlar arası iletişimsizlik 1000’den fazla müşteri +1000’den fazla farklı talep (belirsizlik)

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Çalışmanın Hedeflenen Getirileri 1.Her departman için planlama kolaylığı sağlayacak 2.Üretimin akışını daha sağlıklı kılacak 3.Nakit akışını daha dengeli kılacak 4.Stratejik pazarlamaya basamak olacak 5.Sabit kriterler belirlenerek belirsizlikler kompanse edilebilecek 1.Her departman için planlama kolaylığı sağlayacak 2.Üretimin akışını daha sağlıklı kılacak 3.Nakit akışını daha dengeli kılacak 4.Stratejik pazarlamaya basamak olacak 5.Sabit kriterler belirlenerek belirsizlikler kompanse edilebilecek

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi Çalışmanın Başlangıcında; Her departmanın alt ve üst yetkililerine birimleriyle ilgili ve üst düzey yöneticilere dört birimle ilgili sipariş ve müşterilerin karakterlerini belirleyen kriterlerin önem sıralamasının yapılmasını talep eden bir anket yapıldı. Ve her departman için bir öncelikli kriterler listesi belirlendi. Her departmanın alt ve üst yetkililerine birimleriyle ilgili ve üst düzey yöneticilere dört birimle ilgili sipariş ve müşterilerin karakterlerini belirleyen kriterlerin önem sıralamasının yapılmasını talep eden bir anket yapıldı. Ve her departman için bir öncelikli kriterler listesi belirlendi. Anket verileri değerlendirirken, belirleyicilerin üstünlükleri için; Alt yetkililerde 0,4 Üst yetkililerde 0,6 katsayıları kullanıldı. Daha sonra birimlerden elde edilen bu veriler için 0,5 Üst düzey yöneticiler için 0,5 katsayıları kullanıldı. Anket verileri değerlendirirken, belirleyicilerin üstünlükleri için; Alt yetkililerde 0,4 Üst yetkililerde 0,6 katsayıları kullanıldı. Daha sonra birimlerden elde edilen bu veriler için 0,5 Üst düzey yöneticiler için 0,5 katsayıları kullanıldı.

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi ÜretimÖncelik U1Siparişi Gerçekleştirmenin Süresel Büyüklüğü1 U2Sipariş SIklığı2 U3Mevcut Hammaddeyle Üretilebilirliği3 U4Termin Tarihi4 U5Yeni Ürün Olup Olmaması5 U6Kalite Toleransları6 U7Hammaddenin Konsinye Olup Olmaması7 U8Planlama Dışı Olup Olmaması8 Lojistik L1Sipariş Büyüklüğü1 L2Teslim Saati2 L3Sipariş Sıklığı3 L4Teslim Noktasının Bulunduğu İş Bölgesi4 L5Teslim Noktasının Uzaklığı5 L6Teslim Şekli (Müşterinin Alması vb.)6 L7Siparişin Hacimsel Büyüklüğü7 L8Sipariş Edilen Ürünün Ambalaj Ambalaj Şekli (Koli, Rulo vb.)8 PazarlamaÖncelik P1Sipariş Büyüklüğü1 P2Sipariş Sıklığı2 P3Proje Ömrü3 P4Eski/Yeni Müşteri Olması4 P5Müşterinin Referans Olabilitesi5 P6Müşterinin Çalışmamış Bir Sektörden Olması6 P7Müşterinin Yurtiçi/Yurtdışından Olması7 P8Müşterinin Fabrikaya Uzaklığı8 P9Müşterinin Bayi Ağının Olup Olmaması9 Finans F1Müşterinin Karlılığı1 F2Müşterinin Cirosal Büyüklüğü2 F3Ödemenin Anlaşılan Tarihte Gerçekleşmesi3 F4Ödeme Partilerinin Büyüklüğü4 F5Ödeme Tipi (Nakit, Çek vb.)5 F6Ödeme Sıklığı6 F7Ödemenin Vade Uzunluğu7 Departmanlar Arası Kriterler

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi AHP Uygulaması

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi AHP Uygulaması

YAEM2010 Sabancı Üniversitesi

Dinlediğiniz İçin Teşekkürler!