DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Teknik Metin Yazarlığı ve Çeviri
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
BBY 152 Bilginin Düzenlenmesi
Göz Hareketlerini İzleme Yöntemiyle Üniversite Web Sayfalarının İncelenmesi Yaşadığımız çağda insanların elektronik ortamda sunulan bilgileri bulma ihtiyaçlarını.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi. e-Öğrenim programının toplumsal sorumluluk projesi olarak geliştirilmesi Eğitim konusunda farklı eğitim yöntemlerinin/teknolojilerinin.
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
‘Net-Class’ Web tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi 20 Aralık 2002.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
EĞİTİM ÖĞRETİM DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Proje Konuları.
INF 101 Basic Information Technologies
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Türkiye Internet'i Büyüme Eğilimleri Y.Doç.Dr. Kürşat Çağıltay, ODTÜ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi, ODTÜ, ANKARA Prof. Dr. Kürşat Çağıltay, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, ODTÜ, ANKARA Rafet Çevik, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi, ODTÜ, ANKARA

Amaç ODTÜ 2011-2016 Stratejik Planı: “Öğretim teknolojisi olanakları hakkında farkındalığın ve kullanım yeterliğinin artırılması” Öğrencilerin derslerde teknoloji kullanımı ile ilgili görüş ve beklentilerinin belirlenmesi

Örneklem 405’i (%45,5) kadın, 485’i (%54,5) erkek 689’u (%77,4) lisans, 201’i (%22,6) yüksek lisans öğrencisi Fakültelere göre lisans öğrencilerinin dağılımı: Mühendislik Fakültesi %51,1 Fen Edebiyat Fakültesi %23,2 İktisadi İdari Bilimler Fakültesi %13,1 Eğitim Fakültesi %9,7 Mimarlık Fakültesi %2,9 Enstitülere göre lisansüstü eğitim alan öğrencilerin dağılımı: Fen Bilimleri Enstitüsü %56,2 Sosyal Bilimler Enstitüsü %31,8 Enformatik Enstitüsü %8,5 Uygulamalı Matematik Enstitüsü %3,5

Veri Toplama Aracı Öğretim Teknolojileri Öğrenci Görüşleri Anketi Birinci bölüm: Ders içinde ve dışında kullanılan öğretim teknolojileri Öğrencilerin öğrenme süreçlerine yardımcı olacağını düşündükleri teknolojiler Ders içinde teknoloji kullanımı sırasında karşılaşılan sorunlar İkinci bölüm: Öğrencilerin öğretim teknolojilerinden beklentileri Kullanılmasını istedikleri teknolojiler ODTÜ’de öğretim teknolojileri kullanımının genel olarak değerlendirilmesi Üçüncü bölüm: Demografik bilgiler Uygulanan anket, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü tarafından 2007 yılında yürütülen “ODTÜ’de Etkin Öğretim İçin Teknoloji Kullanımı: Mevcut Durum, Beklentiler, Öneriler” konulu çalışmadan alınmıştır [8]. Anket, uygulanma-dan önce 3 uzman tarafından değerlendirilmiş ve ifadelerde düzenleme yapılmıştır. Ayrıca daha önce kâğıt üzerinde uygulanan anketin çevrimiçi uygulanabilmesi için soru yapılarında değişiklik yapılmıştır.

Veri Toplama Nisan - Haziran 2012 ODTÜ Anket servisi: metusurvey.metu.edu.tr Katılım daveti: Sık kullanılan çevrimiçi servisler Bölümlerin öğrenci e-posta grupları 1910 giriş 890 (%46,59) tamamlanmış anket

Daha İyi Öğrenmeye Yardımcı Olacak Yöntemler Düzenli çalışma yaprağı dağıtılması Ders içeriğinin yansıtılması Video izletilmesi METU Online sisteminin daha fazla kullanılması Ders dışında e-posta veya forumlar ile iletişim kurulması Ders notlarının ve kaynaklarının, bulunduğu İnternet sayfasında sunulması Simülasyonlar ile dersin zenginleştirilmesi Dersin çevrimiçi (e-öğrenme) ortamlarda işlenmesi

Daha İyi Öğrenmeye Yardımcı Olacak Yöntemler Çok yardımcı olur: Ders notlarının ve kaynakların web sayfası üzerinden yayınlanması (%72,7) Simülasyonlar (%55,5) Yardımcı olur: E-posta ve forum gibi çevrimiçi yöntemlerle iletişim kurulması Düzenli çalışma yaprağı dağıtılması METU Online’ın daha fazla ve etkili kullanılması Konuya ilişkin video izletilmesi Yardımcı olmaz: Çevrimiçi dersler

Daha İyi Öğrenmeye Yardımcı Olacak Yöntemler Öğrencilerin derslere aktif katılımını sağlamak Örnekler ile konuların anlaşılırlığının arttırılması Derslerin gerçek hayatla ilişkilendirilmesi Gerçek ve güncel görsel materyaller Ders notları ve eski sınav soruları gibi kaynaklara erişim

Üniversitelerde Eğitim ve Öğretimin Daha Etkili Hale Getirilebilmesinde Kullanılacak Yöntemler Çevrimiçi dersler Ders içeriğine ve ek kaynaklara çevrimiçi olarak ulaşılabilmesi Öğrencilerin öğretim elemanlarına sanal ortamda erişebilmesi Dijital kütüphane olanakları Derslerin video/ses kayıtlarının yapılması ve bunların erişime açık olması

Üniversitelerde Eğitim ve Öğretimin Daha Etkili Hale Getirilebilmesinde Kullanılacak Yöntemler Çok Önemli: Ders içeriğine ve ek kaynaklara sanal ortamda erişim sağlanması (%65,4) Dijital kütüphaneler ile kaynakların zenginleştirilmesi (%61,1) Önemli: Derslerin video ve ses kayıtlarının erişilebilir olması Sanal ortamda iletişim kurabilme Az önemli / Hiç önemli değil: Derslerin çevrimiçi (e-öğrenme ile) verilmesine (%68)

Üniversitelerde Eğitim ve Öğretimin Daha Etkili Hale Getirilebilmesinde Kullanılacak Yöntemler Deney, soru çözümü, proje, araştırma gibi öğrencilerin de katılacağı uygulamalar Derslere katılımın ve ders saatlerinin arttırılması Derslerin görsel materyaller ile zenginleştirilmesi Ek kaynakların mevcut ve erişilebilir olması Fiziksel koşullar ile donanım ve yazılımların da iyileştirilmesi

Derslerde Kullanılması Beklenen Teknolojiler Teknolojiden bağımsız yöntemler: Öğretim üyeleri ile etkili iletişim Derslerde öğrencilerin aktif katılımlarının sağlanması Tartışma ortamlarının yaratılması 4 öğrenci: Kesin olarak teknoloji kullanımı gerekli değil. Geleneksel yöntemler ve tahta kullanımı daha etkilidir. 13 öğrenci: Derslerde kullanılan teknolojilerin yeterlidir.

Derslerde Kullanılması Beklenen Teknolojiler Video/animasyon/film Projeksiyon İnternet Bilgisayar Ders materyallerine erişim 5. Etkili sunum dosyaları Simülasyon Görsel içerik (resim/fotoğraf) METU Online Derslerin video kaydı Yazılım kullanımı 10. Ek kaynaklara erişim

Sonuçlar Öğrencilerin büyük çoğunluğu öğretim amaçlı, derslerde ve ders dışında teknoloji kullanımına karşı olumlu tutum sergilemektedir. Öğrenciler, İnternet ve bilgisayarı öğretim üyeleri ile iletişim kurmak ve ders kaynaklarına erişmek amacıyla da kullanmak istemektedir. Ders materyallerine internet üzerinden erişim öğrenciler tarafından en çok vurgulanan ihtiyaç ve beklentidir.

Sonuçlar Ders kaynaklarının özellikle görsel-işitsel materyaller ile zenginleştirilmesi beklenmektedir. Derslerin video veya ses kayıtlarının yapılması öğrencilerin ders dışında da dersleri takip edebilmeleri ve çalışabilmeleri için önemlidir. Derslerde aktif katılıma olanak sağlayacak, deneyler gibi uygulamaya yönelik aktiviteler ve teknolojiler ile desteklenmiş öğretim yöntemleri tercih edilmektedir.

Sonuçlar Ders yönetim sistemi (METU Online) etkin kullanılmalıdır. Derslerin tamamen e-öğrenme ortamlarına taşınması konusunda olumsuz görüş belirtmişlerdir. Teknoloji kullanımı konusunda da dikkatli davranılması ve aşırıya kaçılmaması gerekmektedir.

Öneriler Öğretim üyelerinin öğrencilerin bu beklentilerinden haberdar edilmeleri gerekmektedir. Derslerde kullanılan öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesi ve gerekiyorsa öğretim üyelerine destek sağlanmalıdır.

Öneriler Derslerin web sitelerinin hazırlanması ve ders kaynaklarının yayınlanmasına önem verilmelidir. Derslerin video veya ses kayıtları için ise gereken kaynaklar belirlenmeli, altyapı hazırlanmalı ve yeterli insan gücü bu alana yönlendirilmelidir.

İlginize teşekkür ederiz… nergis@metu.edu.tr