ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ekranlı Araçlarla Çalışmalarda İş Sağlığı ve Güvenliği
Advertisements

FOTOGRAF MAKİNELERİNİN DİĞER ELEMANLARI
A) Polyester Macun Polyester macun dolgu işleri için kullanılır
Faruk Can Özdemir |
IŞIK YOKSA RENK YOKTUR! Cisimler üzerlerine düşen ışığı yansıttıkları zaman onları görür ve rengini söyleriz. Eğer ışık yoksa renk de yoktur.
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
İyİ Fotoğraf ve Sanata Yönelİk Fotoğraf NasIl OlmalI
POZLAMA Pozlama; kullandığınız film üzerinde istediğiniz görüntüyü elde edebilmek için ışığın hangi miktarda geçeceğini(diyafram açıklığı) ve hangi süre.
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
KAMERALAR.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
MAVİ BAYRAK AYRICALIKLI BELDE BİTEZ
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
Pozlandırma ve Değişkenler
Elektromanyetik Dalgalar
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
FOTOĞRAFİK SİSTEMLER Cisimlerin optik olarak resim düzlemine izdüşürülen görüntüleri fotoğraj filmi üzerine kaydedilir. Görüntünün kaydedildiği fotoğraf.
Güneş Enerjisi Osman ZORBA.  Galaksimizdeki 14 trilyon yıldızdan biri  İç sıcaklık: 40 milyar derece  Yüzey sıcaklık: 6 bin derece  Çap: 1.39 milyon.
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
FİZİKSEL ve KİMYASAL DEĞİŞİM
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Still life fotoğraf tekniğinin temeli resim sanatının en önemli uygulama alanlarından biri olan natürmort-ölüdoğa tekniğine dayanmaktadır. Kelime anlamı.
MADDE Çevremizde dokunduğumuz,gördüğümüz,kokladığı- mız birbirinden farklı birçok varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır.
AY DEDE.
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
Obtüratör (Enstantane)
RENK.
Portre Fotğrafları.
Hazırlayan Gülnihal BAYINDIR ALKAN İMKB MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ANADOLU LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI BÖLÜM ŞEFİ.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
RENK.
*Kırmızı rengi öğreniyorum
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Beyaz Işığın Renklere Ayrılması Şekildeki prizmaya gönderilen beyaz ışık demeti, prizmadan çıktıktan sonra renklere ayrılır. Bu renkler perde üzerine düşürüldüğünde.
Işık Gölge Işık kaynakları Işıklandırma Gölgelendirme Gölge oluşumu
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Masters of Photographers. Ansel Adams ( ) ABD'li fotoğrafçı. Piyano öğrenimi gören Ansel Adams, Paul Strad'ın yapıtlarından etkilenerek tümüyle.
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
Grafik ve Animasyon Ders-01 Temel Terimler.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Objektifler.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
ISI VE SICAKLIK.
Foto Manipülasyon (5. Hafta çalışması).
Neden Fotoğraf Çekeriz ???
Renk tayfı Beyaz ışık renklerin karışımından oluşur.beyaz ışık ışık prizmasından geçerse yedi renge ayrılır.buna renk tayfı denir.
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Renk Kavramı.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Makinelerin Başlıca Öğeleri
Fotoğraf Makinesi Çeşitleri
Diyafram Işığın yoğunluğunu ve kontrol edilmesini sağlayan büyüytülebilen ya da küçültülübilen bir delikten ibarettir. Işık yoğunluğunu ve net alan derinliğini.
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME
ÜNİTE -5 IŞIK.
RADYOGRAFİK MUAYENE YÖNTEMLERİ
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
GÖLGE Arş.Gör. Belkıs Garip.
TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)
Optik Yansıma.
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
RENK AYRIMI.
ÖRTÜCÜ HIZI (OBTÜRATÖR, ENSTANTANE) NEDİR?
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan

Zone Sistem Nedir? - Zone sistem fotoğrafın istenen etkiyi verme amacına uygun en ideal pozlamayı bulma ve/veya işleme tekniğidir. (ŞB) - Amacına Uygun: Gerçeğe yakın ve/veya izleyicide istenilen etkiyi yaratan fotoğraf. - İşleme: Eskiden geliştirme banyolarıydı, günümüzde Photoshop uygulamalarıdır. - Bulan Fred Archer (Fotoğraf sanatçısı ve eğitmeni), daha sonra Ansel Adams'la birlikte sistemi geliştirmişlerdir.

Zone Sistem bir “Öngörselleştirme ve Karar verme mekanizması gerektirir, (Pre-Visualization) çünkü makinamızın bize verdiği ışık ölçümü ayarı bize çekeceğimiz sahneden bize % 18 ışığın yansıdığını farzederek fotoğrafı çeker **. Ama ya kar gibi % 70 veya kömür gibi % 5 veya daha az ışığın yansıdığı bir sahneyi çekmek istiyorsak? Ötesi, mesela ya %70 ışığın yansıdığı bir objeyi çekerken onu % 40 yansıtıyormuş gibi çekmek istersek? Örnekleri görelim: **=Aslında %12.5

IŞIK Ölçümü bilgilerinin tekrarı: -Ölçülebilen ışık 3 tiptedir: -Çevremizi kaplayan her yöne dağılmış (atmosferdeki su ve diğer parçacıklara çarpmadan dolayı) ışık, fotoğrafçılar için genellikle istenmeyen ışıktır, parasoley kullanmadığımızda ambient ışık fotoğrafların önüne tül perde çekilmiş gibi bir bozulma yapabilir, netliği önler. (Ambient) -Fotoğrafı çekilecek objeye düşen ışık (Incident) -Fotoğrafı çekilecek objeden yansıyan ışık (Reflected) En doğru ölçüm nokta (spot) incident ölçümdür. Ama fotoğraf makinalar sadece yansıyan ışığı ölçebilirler.

Pozlama Değeri (Exposure Value - EV)   Yukarıda adı geçen bu değer fotoğraf filminin veya fotoğraf makinası dijitalse duyarlı yüzeyin, fotoğrafta ayrıntıların maksimum olarak alınabilmesi için (Yeterli-Normal Dansite)  yeterli ışık düzeyinin duyarlı yüzeye verilmesi gereken ışık miktardırı. Sabit ASA kullandığımızı kabul edersek, bu ışık miktarı  iki parametre ile bölünerek film yüzeyine gelir. 1-Açıklık (f /stops) 2-Zaman (Pozlama zamanı)

Her Zone sistemi makinadaki EV değerine denk gelirmi. Cevap Hayır   Her Zone sistemi makinadaki EV değerine denk gelirmi? Cevap Hayır. Mesela +2 EV zone IX’a denk gelir, +1.7 ise Zone VIII’e denk gelir. (Kar gibi)

Renklide Zone Sistem: EVET Renklide Zone Sistem: EVET! Hue: Rengin kendisi, adı , kırmızı mavi gibi Chroma: Rengin Saflığı ,Yoğunluğu, Satürasyon (Pastel renkler en az saf renklerdendir) Value: Rengin çeşitli ışık durumlarında (Luminans/Parlama) aldığı değişme, açıklık-koyuluk

KAYNAKLAR:

2

3

Ansel Adams – Tetons and Snake River Teşekkürler. Ansel Adams – Tetons and Snake River