END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Microsoft Access Bu program Microsoft program paketinin içerisinde yer alan; çok büyük miktarlardaki verilerin depolanabileceği veritabanı oluşturmamıza.
Advertisements

Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
Kurumlar Arasındaki Alan-Kesiştirici İşbirliği İlişkisi İçin Kerberos Güvenlik Sistemini Geliştirme: “Gelişen & Doğrulanabilir E-Toplum” İçin Yenilikçi.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Yazılım Proje Yönetimi
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Bilgi Teknolojileri Hafta 01. Bilgi Nedir???  Fikir  İlim  Malumat.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
Windows Server 2008’e Genel Bakış Microsoft Windows Server 2008, bilgi teknolojileri (BT) uzmanlarının altyapıları üzerindeki kontrollerini maksimum seviyeye.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilgisayar Destekli Öğretim
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
BIL MOBiL PROGRAMLAMA TEKNiKLERi
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ BİLEŞENLERİ
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Bilgisayar Yazılımları ? ? ? ?
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Yapısal Tasarım Araçları
T.C. GİRESUN ÜNİVERSİTESİ MEHMET BAYRAK MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI İLİŞKİSEL VERİ MODELİ GÖSTERİMİ İsa DURDU VERİTABANI YÖNETİMİ (İlişkisel.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Geleneksel Tasarım Araçları
Sistem Analizi ve Tasarımı
İLİŞKİSEL VERİ MODELİ GÖSTERİMİ
Living in a Digital World Discovering Computers 2010 Bilgisayarların Keşfi Veritabanı Yönetimi Hafta 9.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
WEB TABANLI DESTEK.
Bilgi Sistemleri Hafta4
Kurumsal Bilişim Bilgisayarların Keşfi 2010 Bölüm 14
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Bir bilgisayar sisteminin 4 bileşeni vardır;
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
 Bilgi Sistemi Kavramı  Coğrafi Bilgi Sistemi  Esgaz CBS  Esgaz CBS Uygulamaları ve Masaüstü Uygulaması’nın Genel Özellikleri  CBS Masaüstü, Web.
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Tam ilişkilendirme ile entegre CAD ve CFD
Sunum transkripti:

END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ GİRİŞ

SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ Geleceğin iş çevreleri için dramatik değişikliklerin oluşumu kaçınılmazdır. Küresel ekonomi, yoğun bir mücadele-yarışma ve mutlak değişikliği beraberinde getirmektedir. Şirketler bilgiyi prodüktiviteyi arttırmak için, kaliteli ürün-servislerin dağıtımı ve teslimatında, müşteri sadakatinin sağlanmasında ve doğru kararların alınmasında hayati bir kaynak olarak kullanmaktadırlar.

SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ AMAÇLAR İş operasyonlarında bilgi teknolojilerinin etkilerini tartışınız. Bir bilgi sistemini tanımlayın ve komponentleri ve karakteristiklerini açıklayın. Bilgi sistemlerinin ortak tiplerini teşhis edin ve bunları kimlerin kullandığını açıklayın. Yapısal analiz ve nesneye-dayalı analiz metodoloji arasındaki farkları belirleyiniz. Modelleme, prototyping ve CASE araçlarını da içeren sistem geliştirme teknik ve araçlarını açıklayınız. Bilgi teknolojisi departmanının ve orada çalışan sistem analizcisinin rolünü tartışın.

SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ Bilgi teknolojileri (IT) donanım, yazılım ve telekominikasyon sistemlerinin bir kombinasyonu olarak, is operasyonlarını destekler, verimliliği artırır ve yöneticilere karar vermede yardımcı olur. IT’deki hızlı gelişim ile başa çıkabilmek için işverenler en iyi ve en parlak insanları bulmak için yarışma içindedirler. IT’nin anahtar bir kısmı da sistem analiz ve tasarımını içermektedir ki bu da şirketlerin iş hedeflerini desteklemek için donanım, yazılım, veri, prosesler ve insanları verimli bir şekilde kullanarak IT sistemlerini geliştirme prosesidir.

İŞ SÜREÇ MODELLEMESİ IT uzmanları bir şirketin iş operasyonlarını başarılı sistemler tasarlamak için çok iyi anlayıp kavramak zorundadırlar. Örnek olarak perakende satış yapan bir mağaza, bir Internet auction (açık arttırma) sitesi ve bir otel zincirinin hepsi de kendine has IT gereksinimlerine sahiptirler. Sistem analizcileri iş süreç modellemesi adı verilen bir süreci, bir şirketin operasyonlarını ve enformasyon ihtiyaçlarını temsil etmek üzere kullanırlar.

İŞ SÜREÇ MODELLEMESİ İş Profilleri, Modeller ve Süreçler Bir iş profili, bir şirketin tüm fonksiyonlarını, süreçlerini, organizasyonunu, ürünlerini, servislerini, müşterilerini, tedarikçilerini, rakiplerini, kısıtlarını ve gelecek yönünü tanımlamaktadır. Bir şirketin operasyonlarını anlamak için, sistem analizcisi ilk olarak bir iş profili geliştirmeli ve sonra bir iş modelleri serisi yaratmalıdır. Bir iş modeli kendine özgü görevleri olan satışlar, muhasebe ve satın alma gibi iş süreçlerini içeren iş fonksiyonlarının grafiksel gösterimidir. Bir iş süreci spesifik olayları, işleri, ve istenilen sonuçları açıklar.

Sonuç:Satış Siparişleri İŞ SÜREÇ MODELLEMESİ Süreç: Satış Siparişi Yönetimi Olay: Satış Siparişlerinin Alınması Alt Süreç: Müşteri Durumunu Kontrol Et Alt Süreç: Müşteri Kredisini Doğrula Sonuç:Satış Siparişleri Tamamlandı Alt Süreç: Müşteri Sipariş Verisini Gir Şirketler operasyonlarını basitleştirmek veya maliyetleri düşürmek istediklerinde, iş süreç yeniden yapılandırması ile çalışırlar.

BİLGİ SİSTEM BİLEŞENLERİ Her sistem bir tür giriş verisine (Input Data) ihtiyaç duyar. Örneğin otomobil motoru gaz pedalına bastığınızda ve mikrodalga fırınınız pişme zamanı ve sıcaklık kontrolü için düğmelerine bastığınızda veri alır. Bir enformasyon sisteminde veri sistemin ham materyali olan temel gerçeklerden oluşur. Enformasyon (bilgi) faydalı türde bir output’a (çıktı) dönüşmüş veridir. Veriyi bilgiye dönüştürme işine processing (işlem) adı verilir. Bir bilgi sisteminin beş temel bileşeni vardır. Donanım, Yazılım, veri, süreçler, ve insanlar.

BİLGİ SİSTEM BİLEŞENLERİ Donanım: Donanım bilgi sisteminin fiziksel katmanını ilgilendirir. Donanım bilgisayarları, networkleri, iletişim ekipmanlarını, scannerları, digital capturing cihazlarını ve diğer teknoloji-tabanlı altyapı sistemlerini içerir. Yazılım: Yazılım sistem yazılımı ve uygulama yazılımından oluşur. Sistem yazılımı bilgisayarları kontrol eder ve işletim sistemini, donanımla iletişim kuran cihaz sürücülerini ve veriyi farklı bir formata dönüştürmek gibi işlerle uğraşan faydaları, virus korumasını ve yedekleme yapılmasını içerir. Uygulama yazılımı kullanıcıları destekleyen ve şirketlerin iş fonksiyonlarını yerine getirmesini sağlayan programları içerir. Kullanıcılar hesap tabloları, word processorleri ve veritabanı yönetim sistemleri ile bunların verimliliklerini arttırır. Şirket çapında uygulamalar bordro sistemlerini, sipariş giriş sistemlerini, hesap alacak sistemlerini içerir.

BİLGİ SİSTEM BİLEŞENLERİ Veri: Bir bilgi sitemi veriyi faydalı bilgiye dönüştürür. Süreçler: Süreçler veya prosedürler, kullanıcıların, yöneticilerin ve IT çalışanlarının yaptıkları işleri açıklar. Bir spesifik iş modelini desteklemek için gerekli süreçler, yazılı doküman manuallerinde ve online referans materyallerinde açıklanır. İnsanlar: Bir bilgi sisteminin esas amacı yöneticilere ve şirket içi-dışı kullanıcılara faydalı bilgiyi sağlamaktır. Kullanıcılar ya da son kullanıcılar çalışanları, müşterileri, satıcıları ve bilgi sistemiyle etkileşen diğerlerini içerir. İç kullanıcılar yöneticileri, teknisyenleri, satış temsilcilerini ve şirket çalışanlarını içerir. Dış kullanıcılar siparişlerini şirketin web sitesinde takip eden müşterileri, üretim çizelgelerini planlamak için bir müşteri sistemi kullanan tedarikçileri ve evlerinden e-postalarını kontrol etmek için şirket intranetini kullanan şirket çalışanlarını kapsar. Sistemin başarısı ya da başarısızlığı genelde kullanıcıların sistemin çıktısı ve operasyonlarının onları tatmin derecesine bağlıdır.

Şirketlerin Kategorileri Geleneksel olarak şirketler üretime yönelik veya servise yönelik olarak tanımlanmaktadır. Yeni bir kategori olarak ana iş kanalı internete bağımlı şirketleri de sayabiliriz.

Sistem Geliştirme Teknikleri ve Araçları İş operasyonlarını anlamanın yanında, sistem analizcisi modelleme, prototyping, ve bilgisayar destekli sistem mühendisliği (CASE) araçları gibi farklı teknikleri kullanmayı bilmelidir. Kullanıcılar, yöneticiler ve IT çalışanlarından gelen girdinin herkesin ihtiyacını karşılayacak bir tasarıma sentezlenmesine imkan verecek şekilde bir takım ortamı içinde çalışabilmelidirler. Ayrıca tasarım ve fikirlerini sunabilmek için diğer yazılım araçlarını kullanmabilmelidirler.

Sistem Geliştirme Teknikleri ve Araçları Modelleme sistem geliştiricilerin analiz, test ve modifiye edebilecekleri bir konsept veya sürecin grafiksel gösterimini üretir. Prototyping, bilgi sistemi veya bileşenlerinin erken çalışan bir versiyonunun yaratılmasını içerir. Bilgisayar Destekli Sistem Mühendisliği (CASE), CASE Tools adı verilen güçlü programlar kullanarak, sistem analizcisinin bilgi sistemlerini geliştirmesini ve sürdürülebilmesini sağlayan bir tekniktir.

Sistem Geliştirme Metodolojilerine Genel Bakış Bilgisayar tabanlı bilgi sistemleri için en popüler metodolojiler incelenecektir. Popüler ve geleneksel bir method olan yapısal analizle beraber, daha yeni bir strateji olan nesneye dayalı analiz geniş bir kullanım alanı bulmuştur. Bir sistem analizcisi her iki metodun güçlü yanlarını veya zayıflıklarını iyi bilmelidir. Çünkü tek bir mükemmel sistem geliştirme stratejisi olmadığı açıktır.

Sistem Geliştirme Metodolojilerine Genel Bakış Yapısal Analiz: Bu geleneksel sistem geliştirme tekniği zamanla test edilmiş ve anlaşılması kolaydır. Yapısal analiz 1960’larda evrimleşmiştir. Bu teknik veriyi faydalı bilgiye dönüştürme süreçlerle açıklamaktadır, yapısal analiz süreç merkezli bir tekniktir. Süreçleri modellemeye ek olarak , yapısal analiz veri organizasyonunu ve yapısını, ilişkisel veritabanı tasarımını ve kullanıcı arayüz konularını içermektedir. Yapısal analiz sistem geliştirme yaşam döngüsünü (SDLC) adı verilen bir faz serisini kullanarak, bir bilgi sistemini planlamak, analiz etmek, tasarlamak, uygulamak ve de desteklemekte kullanılır. Yapısal analiz bir sistemi grafikle açıklamada kullanılan bir süreç setine dayanmaktadır. Süreç modellemesi verinin sürece akışını, veriyi dönüştüren iş kurallarını ve bunun sonucundaki çıktısal data akışını tanımlar.

Sistem Geliştirme Metodolojilerine Genel Bakış ÖĞRENCİLER ÖĞRENCİ KAYDINI YAP Öğrenci Verisi Kayıt Verisi SINIF LİSTESİ Ders Verisi DERSLER İki kaynaktan gelen giriş verisini kabul eden ve bunu çıkış verisini dönüştüren süreci gösteren, bir okul kayıt sistemi için bir süreç modeli

Sistem Geliştirme Metodolojilerine Genel Bakış Nesneye Dayalı Analiz: Yapısal analiz süreçler ve veriye ayrı bileşenlermiş gibi yaklaşırken, nesneye dayalı analiz veriyi ve veriyi işleyen prosesleri nesne adı verilen şeylere birleştirir. Bir nesne bir class’ın üyesidir ve class’da benzer nesnelerin yığınıdır. Nesneler properties adı verilen karakteristiklere sahiptirler.

Sistem Geliştirme Metodolojilerine Genel Bakış KİŞİ İsim Adres T.C. Kimlik No ÖĞR. ÜYESİ İsim Adres T.C. Kimlik No Ofis No: Ofis Tel: Görüşme Saatleri: ÖĞRENCİ İsim Adres T.C. Kimlik No Ana Dal: Gano: Danışman: