Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kurumsal Bilişim Bilgisayarların Keşfi 2010 Bölüm 14

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kurumsal Bilişim Bilgisayarların Keşfi 2010 Bölüm 14"— Sunum transkripti:

1 Kurumsal Bilişim Bilgisayarların Keşfi 2010 Bölüm 14
Dijital Dünyada Yaşamak

2 Hedefler Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Bir kuruluşun özel bilgi gereksinimleri üzerinde tartışmak. Bir kuruluşun işlevsel birimlerine kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımı tanımlamak. Bir kuruluşta kullanılan tümleşik bilgi sistemini ve genel amaçlarını açıklamak. Bir kuruluşta kullanılan teknoloji tiplerini açıklamak ve listelemek. Sanallaştırma, bulut bilişim ve dağıtımlı bilişimi açıklamak Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

3 Hedefler Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Bir kuruluş için bilgisayar donanımı gereksinimleri ve çözümleri üzerinde tartışmak. Yüksek kullanılabilirlik, ölçeklenebilirlik ve birlikte çalışabilirlik üzerinde tartışmak. Bilgisayar yedeklemesinin neden önemli olduğunu ve bunun nasıl yapıldığını açıklamak. Bir felaketten kurtarma planındaki adımları tartışmak. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

4 Kurumsal Bilişim Nedir?
Kurumsal Bilişim, bilgisayarların LAN’lar ve WAN’lar gibi ağlarda veya farklı işletim sistemlerini, protokolleri ve ağ mimarilerini içeren ara bağlantılı ağlarda kullanımını kapsar. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

5 Kurumsal Bilişim Nedir?
Kurum tipleri: Perakende satış İmalat Hizmet Toptan satış Devlet Eğitim Taşımacılık Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

6 Kurumsal Bilişim Nedir?
Geleneksel kuruluşlar genellikle hiyerarşik tarzda yapılanır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

7 Kurumsal Bilişim Nedir?
Bir kuruluşta, kullanıcılar genellikle dört kategoriye ayrılır: Yönetici Kadro Orta Kademe Yönetim İşletimsel Yönetim Çalışanlar Büyük bir kuruluş veya şirket, boyutu ve coğrafik uzantısından dolayı özel bilgisayar çözümlerine ihtiyaç duyar. Şirket, bilgi ihtiyacını karşılamak için bir ağı veya birbirine bağlı ağlardaki bilgisayarları kullanır. İdari yönetim, şirket hedefleri konusunda stratejik kararlar vermek için bilgiye ihtiyaç duyar. Orta düzey yönetim, belirtilen hedeflere ulaşmak için belirli plan ve programları uygulamayacak taktiksel kararlar almak üzere bilgiye ihtiyaç duyar. Operasyonel yönetim, günlük aktiviteler hakkında operasyonel kararlar vermek için bilgiye ihtiyaç duyar. Yönetimde olmayan çalışanlar da kendi görevlerini yerine getirmek ve görevle ilgili kararlar vermek için bilgiye ihtiyaç duyar. Yöneticiler karar verme sürecinde önemli rol oynayan bilgiye odaklanmak için ticari zeka, ticari işlem yönetimi ve ticari işlem otomasyonu gibi araçları ve teknikleri kullanırlar. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

8 Kurumsal Bilişim Nedir?
Kurum bilgisi bir kuruluşun süregelen işlemler sonucunda topladığı bilgidir. Ticari istihbarat İş süreci yönetimi İş süreci otomasyonu Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

9 Kurumsal Bilişim Nedir?
Yöneticiler, dört aktiviteyi gerçekleştirerek kaynakları koordine ederler. Planlama Örgütleme Liderlik etme Kontrol Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

10 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bilgi sistemi, bilgi üretmek için birlikte çalışan donanım, yazılım, veri, insan ve prosedürlerin bir bütünüdür. Bilgi sistemi, kaliteli bilgi üretmek için birlikte çalışan donanım, yazılım, veri, insanlar ve prosedürlerdir. Bir şirkette fonksiyonel birimler olarak adlandırılan bölümler, kendi bilgi sistemlerine ihtiyaç duyarlar. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

11 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bir kuruluştaki işlevsel birimler: Kuruluş Muhasebe ve Finans İnsan Kaynakları Mühendislik veya Ürün Geliştirme İmalat Pazarlama Satış Dağıtım Müşteri Hizmetleri Bilgi Teknolojisi Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

12 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Muhasebe yazılımı günlük mali işlemleri yönetmede yardımcı olur. Fatura yazılımı şirketin satın alımları ile müşteri ödemelerini karşılaştırmaya yardımcı olur. Finansal yazılım yöneticilere bütçe, öngörü ve analiz konusunda yardımcı olur. Muhasebe ve finansal sistemler günlük işlemleri yönetir ve bütçeye katkıda bulunur. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

13 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
İnsan kaynakları bilgi sistemi (HRIS), bir veya daha fazla insan kaynakları işlevini yönetir. Çalışan ilişkisi yönetim sistemleri, çalışanlar ve yetkililer arasındaki iletişimi yönetir. İnsan kaynakları bilgi sistemi (HRIS), bir veya daha fazla insan kaynakları fonksiyonunu yönetir. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click ERM below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

14 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bilgisayar destekli tasarımda (CAD), mühendislik, çizim ve tasarımda yardımcı olmak amacıyla bir bilgisayar ve özel yazılım kullanılır. Bilgisayar destekli mühendislik (CAE), ürün tasarımlarını test etmek için bilgisayarları kullanır. Bilgisayar destekli tasarım (CAD), mühendislerin ürün tasarımı sürecinde yardımcı olur ve bilgisayar destekli mühendislik (CAE) ürün tasarımlarını bilgisayar ortamında test eder. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

15 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bilgisayar destekli üretim (CAM), bilgisayarların üretim ekipmanını kontrol etmek için kullanılmasıdır. Bilgisayarla tümleşik üretim (CIM), bilgisayarları imalat süreçlerinin farklı işlemlerine entegre hale getirir. Bilgisayar destekli üretim (CAM) üretim ekipmanını kontrol eder ve bilgisayarla tümleşik üretim (CIM) üretim sürecindeki işlemleri bütünleştirir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

16 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) yazılımı, üretimle ilgili süreçleri izlemek ve kontrol etmek için kullanılır. Malzeme Kaynak Planlaması II (MRP II), MRP nin uzantısıdır ve zamanlamaya yardımcı olan bir program içerir. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click MRP II below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

17 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Kalite kontrol sistemi, bir kuruluşun ürünlerinin veya hizmetlerinin kalitesini korumasına veya geliştirmesine yardımcı olur. Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama departmanının işleri sırasında kullanabileceği merkezi bir veri deposu gibi hizmet eder. Kalite kontrol sistemi, bir şirketin ürünlerinin ve hizmetlerinin kalitesini korumasına veya geliştirmesine yardımcı olur. Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama görevleri için merkezi veri deposu gibi hizmet eder. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

18 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Satış kadrosu otomasyon (SFA) yazılımı seyahat eden satıcıları daha üretken olmak için ihtiyaç duydukları elektronik araçlar ile donatır. Satış ekibi otomasyonu (SFA) yazılımı, satış elemanlarına ihtiyaç duydukları araçları sağlar. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click SFA below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

19 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Dağıtım sistemleri aşağıdaki işlevleri gerçekleştirir: Envanter kontrolü için öngörü sağlar Ürünlerin sevkiyatını yönetir ve izler Bilgi sağlar ve bir depodaki envanterin analizini yapar Dağıtım sistemleri envanteri kontrol eder ve sevkiyatı yönetir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

20 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Müşteri ilişkileri yönetimi (CIM) yazılımı müşteriler ile günlük ilişkileri yönetir. Müşteri etkileşimi yönetimi (CIM), müşterilerle etkileşimi yöneten yazılımdır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

21 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bilgi teknolojisi (IT) bölümü kuruluş için teknolojik kararlar alır. Yeni bilgi sistemlerinin oluşturulup oluşturulmaması veya satın alınıp alınmaması Bir bilgisayarın veya bilgi sisteminin kullanım süresi aşıldığında Web site yönetim programları, kuruluşların kendi Web varlıkları ile ilgili kararlar almasına yardımcı olmak için tasarlanan veriyi toplar. Bilgi teknolojisi (IT) departmanı şirket için teknolojik kararları alır ve donanım ve yazılım uygulamalarını korur ve bakımını gerçekleştirir. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click IT Departments below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

22 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Genel amaçlı bilgi sistemleri çoğunlukla aşağıdaki beş kategoriden birisinde yer alır. Ofis Bilgi Sistemi Para Hareketi İşleme Sistemi Yönetim Bilgi Sistemi Karar Destek Sistemi Uzman Sistem Şirket kapsamında sistemler olarak adlandırılan bazı genel amaçlı bilgi sistemleri, şirketin her alanında kullanılır. Ofis bilgi sistemi (OIS), çalışanların bilgisayarları ve diğer elektronik aygıtları kullanarak görevlerini yerine getirmelerini sağlar. Hareket işleme sistemi (TPS) günlük ticari aktivitelerle ilgili bilgiyi tutar ve işler. Yönetim bilgi sistemi (MIS) doğru, zamanında ve organize bilgi üreterek kullanıcıların karar vermelerini, problemleri çözmelerini ve ilerleyişi izlemelerini sağlar. Karar destek sistemi (DSS) kullanıcıların veriyi analiz etmesine ve karar almalarına yardımcı olur. Uzman sistemler, uzmanların karar verme bilgisini kaydeder ve daha sonra bu bilgileri yorumlayarak, muhakeme etmeye ve karar almaya çalışır. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşterilerle ilgili bilgileri yöneten sistemlerdir. Şirket kaynak planlaması (ERP) devam eden aktivitelerin yönetimi ve koordinasyonuna yardımcı olan yazılım sağlar. İçerik yönetim sistemi (CMS) belge ve dosyaları çeşitli biçimlerde düzenler ve erişime izin verir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

23 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Toplu işleme ve online hareket işleme Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

24 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Yönetim Bilgi Sistemi Karar Destek Sistemi Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

25 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

26 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Tümleşik Bilgi Sistemleri Müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri, müşteri ile ilişkiler, geçmiş satın alımlar ve faizler hakkında bilgiyi yönetir. Kurumsal kaynak planlama, süregelen aktiviteleri yönetmeye ve koordine etmeye yardımcı olmak için merkezi, tümleşik bir yazılımdır. İçerik yönetim sistemleri veritabanlarını, yazılım ve prosedürleri birleştiren bilgi sistemleridir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

27 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click ERP below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

28 Kuruluştaki Bilgi Sistemleri
Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

29 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
Kuruluşlarda kullanılan teknolojilerden bazıları: Portallar Veri ambarları Elektronik veri değişimi Dış ağlar Web hizmetleri Belge yönetim sistemleri İş akışı Sanal özel ağlar Bir şirkette kullanılan teknolojiler; portallar, veri ambarları, elektronik veri değişimi, dış ağlar(extranet kullanılabilir), Web hizmetleri, belge yönetim sistemleri, iş akışı ve sanal özel ağlardır. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click Data Centers below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

30 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
Portal, belirli bir işin amacına yönelik olarak bir Web sayfasında gösterilen bağlantılar, içerikler ve hizmetlerin bütünüdür. Portal, kullanıcıların kendi görevleri ile ilgili bilgiye ulaşmaları için tasarlanmış, web sayfalarında bulunan bağlantılar, içerik ve hizmetlerin derlemesidir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

31 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
Veri ambarı, geçmiş ve güncel işlemleri daha sonra analiz etmek için gereken veriyi saklayan ve yöneten büyük bir veritabanıdır. Veri ambarı, işlemleri analiz etmek için gerekli olan veriyi depolayan ve yöneten büyük bir veritabanıdır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

32 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
EDI, ticari veri ve bilginin bilgisayarlar arasında ve kuruluşlar arasında iletimini kontrol eden standartlar setidir. Dış ağ, bir şirketin müşterilerinin veya tedarikçilerinin şirketin iç ağına ulaşmalarına izin veren şirket ağının bir bölümüdür. EDI (elektronik veri değişimi) bilgisayarlar arasındaki veri ve bilginin aktarımını kontrol eder. Dış ağ, müşterilerin ve tedarikçilerin şirketin iç ağının bir kısmına erişmesine izin verir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

33 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
Web hizmetleri, firmaların ürünlerini oluşturmalarına ve internet üzerinden B2B (Kurumlar Arası) etkileşimlerine izin verir. Web hizmetleri, işyerlerinin ürünleri ve işyerinden işyerine etkileşimleri oluşturmalarına izin verir. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click Web Services below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

34 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
Hizmete yönelik mimaride, bilgi sistemleri iyi tanımlanmış şekilde bir ağ üzerinden diğer bilgi sistemlerine hizmet sağlarlar. Belge yönetim sistemi (DMS) bir şirketin belgelerinin depolanması ve yönetimini sağlar. Bir veri havuzunda depolanır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

35 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
İş akışı, özel bir projeyi veya ticari işlemi tamamlamada uygulanacak adımları belirten bir süreçtir. İş akışı uygulaması İş akışı, bir ticari işlemdeki aktivitelerin yönetimini ve takibini destekleyen uygulamadır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

36 Kurumsal Teknolojiler ve Yöntembilimi
Sanal özel ağ (VPN), mobil kullanıcılar, satıcılar ve müşteriler için şirketin ağ sunucusuna güvenli bağlantı sağlar. Sanal özel ağ (VPN), kullanıcılar için bir şirketin ağ sunucusuna güvenli bağlantı sağlar. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

37 Sanallaştırma ve Bulut Bilişim
Sanallaştırma, bilgi işleme kaynaklarının paylaşımı veya birleştirilmesi uygulamasıdır. Sunucu sanallaştırma Bir fiziksel sunucuyu mantıksal olarak birçok sanal sunucuya ayırma imkanı sağlar. Depo sanallaştırma Birçok fiziksel depolama aygıtından tek bir mantıksal depolama aygıtı oluşturma imkanı sağlar. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click Virtualization below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

38 Sanallaştırma ve Bulut Bilişim
Bulut bilişim, bilgisayar kullanıcıları için bilgi işlem gereksinimlerini sağlayan bir internet hizmetidir. Dağıtımlı hesaplama, birçok sunucu ve/veya kişisel bilgisayarı büyük bir bilgisayar gibi çalışmaları için bir ağ üzerinde birleştirir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

39 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
E-Ticaret E-perakende, perakendeciler kendi ürünlerini ve hizmetlerini satmak için Web'i kullandıkları zaman kullanılan sistemdir. Online bankacılık, kullanıcıların kendi bilgisayarlarından faturaları ödemelerine izin verir ve online yatırım kullanıcıların bir broker olmadan yatırım yapmalarına izin verir. Web'deki seyahatle ilgili hizmetler ulaşım bilgilerini; hava yolu, hotel veya araç kiralama; ve bir ürün veya hizmet için en iyi fiyatı araştıran alışveriş yardımcısını içerir. Web'deki eğlence ve ortam müzik, videolar, spor müsabakaları ve 3 boyutlu çok kullanıcılı oyunları içerir. Birçok Web sitesi sağlık, zindelik, beslenme veya egzersiz ile ilgili bilgiler sunar. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

40 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Kurumsal Donanım Kurumsal donanım, büyük şirketlerin bilgi ve veriyi saklamalarına ve yönetmelerine izin verir. Kurumsal donanımlar aşağıdaki koşullarda çalışabilmelidir: Yoğun kullanım Maksimum kullanılabilirlik Maksimum etkinlik RAID, veriyi kopyalar ve bu kopyalamayı farklı şekillerde gerçekleştirir. Şirket donanımı, büyük kuruluşların maksimum kullanılabilirlik ve verimlilik için ayarlanmış aygıtları kullanarak bilgi ve veriyi yönetmesine ve paylaşmasına izin verir. Şirketler, kendi ihtiyaçlarını karşılamak için çeşitli donanımları kullanırlar. RAID (bağımsız diskler yedek dizisi), veri güvenilirliğini artırmak için veri ve bilgiyi çoğaltan tümleşik diskler grubudur. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

41 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Kurumsal Donanım Ağ bağlantılı depo (NAS) kullanıcıların ve bilgi sistemlerinin ağa bağlı depo alanlarını kullanmalarını sağlayan bir sunucudur. Ağa bağlı depolama (NAS), kullanıcılar ve bilgi sistemleri için depolama sağlayan bir sunucudur. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

42 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Kurumsal Donanım Veri depolama ağı (SAN) kendine bağlı diğer sunuculara depolama alanı sağlayan yüksek hızlı bir ağdır. Depolama alan ağı (SAN), diğer sunucular için depolama sağlar. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click NAS and SAN below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

43 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Kurumsal Donanım Kurumsal depolama sistemi bir şirkette depolama sisteminin kullanılabilirliği, koruması, düzenlenmesi ve yedeklenmesi üzerine odaklanmış bir stratejidir. Hedef, depolama alanlarını birleştirmektir. Şirket depolama sistemi, işlemlerin etkili biçimde yürütülmesi amacıyla depolamayı sağlamlaştırıcı tekniklerin kombinasyonunu kullanır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

44 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Kurumsal Donanım Blade sunucu, sunucuyu bir sistem birimi yerine, tek bir kart üzerinde (blade olarak adlandırılır) paketler. Bıçaklar(blade) , blade sunucu kasasına ayrı ayrı eklenir. Blade serverlar tek bir kart üzerinde tam bir bilgisayar sunucusunu içerir. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click Blade Servers below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

45 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Kurumsal Donanım Küçük istemci, genellikle veri depolama ve işleme için bir sunucuyu kullanan, küçük bir terminale benzeyen bilgisayardır. Küçük istemcinin hesaplama işlemleri genellikle bir sunucu üzerinde yapılır. Küçük istemciler veri depolama ve işleme için bir sunucuya bağlıdır. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

46 Yüksek Kullanılabilirlik, Ölçeklenebilirlik ve Birlikte Çalışabilirlik
Yüksek kullanılabilirlikli sistem, zamanın en az 99% unda çalışmaya ve görevleri gerçekleştiremeye devam eder. Takılıp çıkartılabilen ve artık (o an kullanılmayan) bileşenlere sahip olabilir. Bir bileşen arızalandığında, diğer bileşen bunun yerine geçer ve sistem çalışmaya devam eder. Yüksek kullanılabilirlikli sistemler, zamanın en az 99%'unda çalışmaya ve görevleri yerine getirmeye devam eder. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

47 Yüksek Kullanılabilirlik, Ölçeklenebilirlik ve Birlikte Çalışabilirlik
Ölçeklenebilirlik, bilgisayar donanımı, yazılımı veya bir bilgi sisteminin artan performans taleplerini karşılamak için ne kadar büyüyebileceğinin ölçülmesidir. Birlikte çalışabilirlik, bir bilgi sisteminin kurum içerisindeki diğer bilgi sistemleri ile bilgiyi paylaşma becerisidir. Hizmet hesaplaması, şirketlerin başka bir yerdeki ağda bulunan boştaki işleme gücünü kullanmalarına izin verir. Dağıtımlı hesaplama, sunucuları ve kişisel bilgisayarları tek bir ağda birleştirerek büyük bir bilgisayar gibi çalışmalarını sağlar. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

48 Yedekleme Prosedürleri
Yedekleme, bir dosyanın veya programın kopyasını oluşturarak, orijinal kaynak kaybolduğunda veya zarar gördüğünde şirketi korumaya yönelik gerçekleştirilen işlemdir. Tam yedekleme, bir bilgisayardaki tüm dosyaların kopyalanmasıdır. Fark yedeklemesi, sadece en son yedeklemeden sonra değiştirilmiş olan dosyaların kopyalanmasıdır. Artımlı yedekleme, sadece en son tam veya artımlı yedeklemeden sonra değişen dosyaları kopyalar. Seçmeli yedekleme, kullanıcıların belirli dosyaları yedeklemelerine izin verir. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

49 Yedekleme Prosedürleri
Sürekli veri korunumu, bir kurum içerisinde veri değiştiği zaman otomatik olarak veri yedeklemesi sağlar. Popülaritesi gittikçe artan sürekli veri koruması (CDP) veya sürekli yedekleme veride herhangi bir değişiklik yapıldığında yedeklenmesidir. Yedekleme prosedürleri veri ve program dosyalarının kopyalanması ve depolanması için düzenli bir plan belirler. Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

50 Yedekleme Prosedürleri
Felaketten kurtarma planı, bir şirketin bir felaket durumunda bilgisayar işlemlerini kurtarmak için gerçekleştireceği adımları tanımlayan yazılı bir plandır. Dört ana bileşeni vardır. Acil durum planı Yedekleme planı Kurtarma planı Test planı Felaket anında kurtarma planı, bir şirketin bilgisayarın çökmesi durumunda verileri, bilgileri ve işlemleri kurtarmak üzere gerçekleştireceği adımları belirleyen plandır. Felaket anında kurtarma planı dörde ayrılır. Acil durum planı, bilgisayarın çökmesinden hemen sonra gerçekleştirilmesi gereken işlemleri belirler. Yedekleme planı, bir şirketin bilgi işlemeye devam etmesi için yedek dosyaları ve ekipmanı nasıl kullanacağını belirler. Kurtarma planı, tüm bilgi işleme hareketlerini kurtarmak için gerçekleştirilecek eylemleri tanımlar. Test planı, bilgisayarın çökmesi tatbik edecek bilgiyi içerir ve kurumun veriyi kurtarma becerisini test eder. Click to view Web Link, click Chapter 14, Click Web Link from left navigation, then click Disaster Recovery Plan below Chapter 14 Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

51 Video: Lucasfilm Veri Merkezinde Bir Tur
BAŞLAMAK İÇİN TIKLAYIN Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

52 Özet Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14
Bir kuruluşun özel bilişim gereksinimleri Bir kuruluştaki çeşitli kullanıcı tipleri Büyük bilgi sistemleri Sanallaştırma ve bulut bilişimin faydaları Kurumsal donanım için gereksinimler Büyük bir kuruluşun yedekleme prosedürleri Bilgisayarların Keşfi 2010: Dijital Dünyada Yaşamak Bölüm 14

53 Kurum Hesaplaması Bilgisayarların Keşfi 2010 Bölüm 14
Dijital Dünyada Yaşamak Chapter 14 Complete


"Kurumsal Bilişim Bilgisayarların Keşfi 2010 Bölüm 14" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları