MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK MERKEZİ UŞAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Advertisements

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
-Demografik- Nüfus Analizi
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
YEREL YÖNETİMLER ARAŞTIRMASI ŞUBAT SUNUŞ Araştırmanın Örneklemi Bu araştırmanın saha çalışması 08 – 13 Şubat 2013 tarihleri arasında gerçekleşmiştir.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Halil İbrahim KABADAYI
(Facebook Örneği) Mehmet Aksüt Mega Eğitim Danışmanlık
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
HOŞGELDİNİZ YA/EM Doktora Öğrencileri Kolokyumu 2002.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
VATANDAŞIN BİLGİ EDİNME HAKKI 18 Ekim 2005 Ankara, Hakimevi.
Su Yaşamın Temel Kaynağı SU YOKSA, HAYAT DA YOK!
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE ARASINDAKİ SİVİL TOPLUM DİYALOĞUNUN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE ARASINDAKİ SİVİL TOPLUM DİYALOĞUNUN GELİŞTİRİLMESİ.
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
Prof. Dr. İlkay KUŞCU Doç. Dr. Tuğba UÇMA UYSAL
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
4 X x X X X
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
İlimizde Faaliyette Bulunan ve Faaliyeti Sona Eren Dernek Durumu 2011 YILI ARALIK 2012 YILI (MART) TOPLAM Yeni Kurulan Dernek Sayısı Merkez Yeni.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Sunum transkripti:

MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK MERKEZİ UŞAK BELEDİYELERİN WEB SİTELERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ (Büyükşehir Belediyeleri Örneği) Yrd.Doç.Dr. Mehmet AKSÜT MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK MERKEZİ UŞAK dr.aksut@gmail.com MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

GİRİŞ   Çağımızın hızlı ve gelişen teknolojisi karşısında Dünya gittikçe globalleşmekte, dünyanın en uzak coğrafi bölgeleri bile alt sosyo-ekonomik kültür yapılarıyla birlikte internet ve tv aracılığıyla evlerimize anında ulaşmaktadır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Hızla değişen ve gelişen dünyamızda teknolojiye ayak uydurmak gerçekten güçleşmektedir. Yaşadığımız dünyada, teknolojiyle birlikte insanlar ve ülkelerde değişmekte ve aralarındaki setler yavaş yavaş ortadan kalkmaktadır. Internet’in insanlığın hizmetine sunulmasıyla birlikte bir çok yeni boyut ortaya çıkmıştır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Internet aracılığıyla toplumlar adeta bütünleşmiş, ülkeler coğrafi sınırlarını sanal ortamda ortadan kaldırmak zorunda kalmışlar, Dünya ülkeleri ve bu ülklerin insanları (toplumları) her alanda dolaylı dolaysız işbirliği ve etkileşime gitmektedirler. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Internet, bu işlevleriyle aynı zamanda insanları farklı alanlarda eğitme ve bilgilendirme amacını da yerine getirmektedir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Türkiye’de yürürlükte bulunan 5216 sayılı Kanun; Büyükşehir Belediyeleri hizmetlerin plânlı, programlı, etkin, verimli ve uyum içinde yürütülmesine dayanak oluşturmaktadır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Kanun; “Belediye sınırları içindeki ve bu sınırlara en fazla 10 Kanun; “Belediye sınırları içindeki ve bu sınırlara en fazla 10.000 metre uzaklıktaki yerleşim birimlerinin son nüfus sayımına göre toplam nüfusu 750.000'den fazla olan il belediyeleri, fizikî yerleşim durumları ve ekonomik gelişmişlik düzeyleri de dikkate alınarak, kanunla büyükşehir belediyesine dönüştürülebilir” hükmünü içermektedir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Kanun “Büyükşehir, ilçe ve ilk kademe belediyelerinin görev ve sorumlulukları” başlığı altındaki 7. Madde (h) fıkrası ile büyükşehir belediyelerine “Coğrafî ve kent bilgi sistemlerini kurmak” görevini vermektedir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Internet kullanıcılığı Web site kurma Yönetimi internete taşıma Yerel yönetim sistemi içinde en ağırlıklı yere sahip olan belediyelerde, diğer herhangi bir örgütte olduğu gibi, süreç beş aşamalı ilerlemektedir.   Bilgisayarlaşma Otomasyon Internet kullanıcılığı Web site kurma   Yönetimi internete taşıma MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Belediye web siteleri, genel olarak bir tür "tanıtım broşürü" niteliği taşımakta, güncellemesi sürdürülen sitelerde ise "e-reklam" ya da "e-bülten" görüntüsü ağır basmaktadır. Web sitelerin bir başka özelliği, “insansız” olmasıdır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Sitelerde ne kentliler ne personel ne de seçilmişler vardır Sitelerde ne kentliler ne personel ne de seçilmişler vardır. İnsan figürü olarak görülen tek unsur, belediye başkanlarının kürsü üzerinden yükselen seslenişleridir. Web siteler, belediyelerin internete tek yanlı açılmış yüzleri durumundadır.   MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Yönetimi internete taşımak, belediyeler için, kent bilgi sistemi tabanında yükselmek olarak adlandırılabilir E-yerel yönetim ya da yerel yönetimleri internete taşımak, bu birimlerin hizmetlerini değil hizmetlerin yönetimini internete taşımaktır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Tanımın bu doğrultuda düzeltilmesi, yerel yönetimlerin internet aracından nasıl ve niçin yararlanacaklarını açık bir biçimde anlamaları ve beklentilerin bu açıklık temelinde inşasını kolaylaştıracağı için gerekli görünmektedir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Web sitelerinin işlevselliği, onların niteliği ile ilgilidir Web sitelerinin işlevselliği, onların niteliği ile ilgilidir. Nitelikli bir web sitesinin oluşmasını nelerin etkilediğine bakılırken dikkate alınması gereken en önemli özelliğin sitenin tasarımı olduğu belirtilmektedir MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Nitekim web siteleri aracılığı ile iletişim sağlama konusunda yapılan araştırmalar içerik, tasarım, yapı ve profesyonellik gibi kriterleri kullanmayı önermektedir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

YÖNTEM Bu çalışmada; tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmamızın evreni; 16 Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi’dir. Web sitelerinin değerlendirilmesi için dört uzman daha önceden yapılmış olan web sayfası değerlendirilmelerine ilişkin çalışmaları tarayarak 25 kriter belirlemiş ve bu kriterlere de puan değerleri takdir etmişlerdir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Tarama ölçütümüz dört ana bölümden oluşmaktadır Tarama ölçütümüz dört ana bölümden oluşmaktadır. İçerik bölümünde 10 alt başlık, Görsellik bölümünde 5 alt başlık, Yapı ve novigasyon bölümünde 5 ve görsel tasarım bölümünde ise 5 alt başlık yer almaktadır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Araştırma belirlenen 25 kriter ile sınırlıdır. İçerik ve görsellik bölümlerindeki alt başlıklar beş, yapı ve novigasyon bölümündekiler üç, görsel tasarım bölümündekiler ise 2 puan ile değerlendirilmiştir. (6) Araştırma belirlenen 25 kriter ile sınırlıdır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

BULGULAR   Araştırma bulgularına gore; içerik bölümü alt başlıklarında yer alan “Bilgi Edinme Hakkı” (%92,50) “Başkan ve Belediye Yönetimi Hakkında Bilgi” (% 82,50) “Sosyal ve kültürel faaliyetler” (%81,25), kriterleri önemli derece önemsenmiştir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Belediyenin tarihçesi (%66,25), “Eski büyükşehir belediye başkanları hakkında bilgi (%48,80), “İlçe belediyeleri Hakkında Bilgi” ise en çok ihmal edilen hususlardır. (% 35,00) Görsellik açısından bakıldığında; “Yayınlanan Haber sayısı” (% 93,80), Güncel bilgi ve duyurulara yer verilmesi (% 87,50) önemsenmiş, MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

ancak “Sayfaların güncellenmesi” (% 8,75) ihmal edildiği görülmüştür. Görsel Tasarım bölümü bulgularına bakıldığında; “Yazı tipi ve büyüklüklerinin tüm sayfalarda aynı olması (% 58,00), “Sitede Animasyon Bulunması” (%53,80) kriterlerinin değerleri yüksek bulunmuş, MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

ancak “sayfa düzeninin işlevselliği (%35,00) düşük bulunmuştur. Yapı ve novigasyon bölümünde ise; “Sitenin Tüm Sayfalarının Çalışması” (% 26,25), “ Sayfalar Arası Geçiş Kolaylığı Sağlanması” (% 25,00) önemsenmiş iken, “Sayfada Arama Motorunun Bulunması”,” (% 15,00) değerleri düşüktür. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Yukarıdaki bulgular irdelendiğinde; büyükşehir belediyelerinin web sitelerini daha çok başkanların uygun gördüğü bilgilerin yer aldığı bir bülten gibi kullandığını söylemek olasıdır. Değerlendirme kriterlerine uygun çalışma sonunda; büyükşehir belediyelerinin web siteleri arasında İzmir Büyükşehir Belediyesinin Web Sitesi en yüksek puanı almıştır. (80) İzmir’i İstanbul (78), Bursa ve Antalya Büyükşehir Belediyeleri izlemektedir. (77) MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Büyükşehir Belediyesi Puanı 1 35 İZMİR 80 2 34 İSTANBUL 78 3 16 BURSA Sıra Büyükşehir Belediyesi Puanı 1 35 İZMİR 80 2 34 İSTANBUL 78 3 16 BURSA 77 4 07 ANTALYA 5 26 ESKİŞEHİR 74 6 38 KAYSERİ 73 7 41 KOCAELİ 71 8 42 KONYA 9 55 SAMSUN 68 10 06 ANKARA 67 11 27 GAZİANTEP 62 12 33 İÇEL 13 01 ADANA 57 14 25 ERZURUM 52 15 54 SAKARYA 49 16 21 DİYARBAKIR 48 Tablo 1. Değerlendirme Sonunda Büyükşehir B elediyelerinin Web Siteleri’nin Aldığı Puanlar MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Diyarbakır (48), Sakarya (49), Erzurum (52) ve Adana (57) Büyükşehir Belediyelerinin web sitelerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Bu web siteleri belediye ile vatandaşın yerel yönetim hizmetlerine yönelik dialog sağlamasında önemli bir rol üstlenmiş gibi görülmemektedir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Büyükşehir Belediyesi Puanı 1 01 ADANA 57 2 06 ANKARA 67 3 07 ANTALYA Sıra Büyükşehir Belediyesi Puanı 1 01 ADANA 57 2 06 ANKARA 67 3 07 ANTALYA 77 4 16 BURSA 5 21 DİYARBAKIR 48 6 25 ERZURUM 52 7 26 ESKİŞEHİR 74 8 27 GAZİANTEP 62 9 33 İÇEL 10 34 İSTANBUL 78 11 35 İZMİR 80 12 38 KAYSERİ 73 13 41 KOCAELİ 71 14 42 KONYA 15 54 SAKARYA 49 16 55 SAMSUN 68 Tablo 2. Değerlendirme Sonunda Büyükşehir Belediyelerinin Web Siteleri’nin Aldığı Puanlar (Alfabetik Sıra) MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Büyükşehir Belediyelerinin nüfus yoğunluğu açısından ele alındığında, bir milyonun üzerinde nüfusu olan illerin web sitelerinin daha yüksek puan aldıkları görülmüştür.   Büyükşehir Bld. Nüfus Puanı 34 İSTANBUL 12.569.041 78 06 ANKARA 4.194.939 67 35 İZMİR 3.210.465 80 16 BURSA 1.819.470 77 01 ADANA 1.525.115 57 41 KOCAELİ 1.392.733 73 27 GAZİANTEP 1.252.329 62 Ortalama 70,57 Tablo 3. Büyükşehir Belediyelerinin Web Siteleri’nin Aldığı Puanlar (Nüfusu bir milyondan fazla olan iller) MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Nüfusu bir milyondan fazla olan illerin web sitelerinin daha işlevsel olması, hizmetlerin yerine getirilmesinde önemli bir rol üstlenmektedir. Büyükşehir belediyeleri vatandaşın görüşlerinin alınması için, link altında yer alan telefon ve faks numaraları ve e mail adresi vermektedirler. Bir çok deneme sonunda en az bir hafta sonar yanıt alınan mesajların amacına uygunluğu tartışılabilir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Büyükşehir Bld. Nüfus Puanı 42 KONYA 980.973 71 07 ANTALYA 911.497 77 38 KAYSERİ 884.663 73 33 İÇEL 814.615 62 21 DİYARBAKIR 799.447 48 26 ESKİŞEHİR 600.333 74 54 SAKARYA 537.313 49 55 SAMSUN 502.924 68 25 ERZURUM 359.752 52 Ortalama 63,78 Tablo 4. Büyükşehir Belediyelerinin Web Siteleri’nin Aldığı Puanlar (Nüfusu bir milyondan az olan iller) MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

5216 sayılı kanun hükümleri gereğince 750 binden fazla nüfusa sahip illerde büyükşehir belediyesi kurulması olasıdır. Yukarıdaki tabloda dört ilin bu nüfusa sahip olmadığı görülmektedir. Kanunun 2004 yılında yürürlüğe girmesinden once 3030 Sayılı Kanun hükümlerine gore oluşturulması nedeniyle bu durum açıklanabilir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Belediye Valilik 35 İZMİR 80 94 34 İSTANBUL 78 83 16 BURSA 77 07 ANTALYA 47 26 ESKİŞEHİR 74 84 41 KOCAELİ 73 79 38 KAYSERİ 81 42 KONYA 71 55 SAMSUN 68 90 06 ANKARA 67 85 27 GAZİANTEP 62 33 İÇEL 87 01 ADANA 57 99 25 ERZURUM 52 55 54 SAKARYA 49 65 21 DİYARBAKIR 48 Tablo 5. Büyükşehir Belediyeleri ile Valilik Web Siteleri’nin Aldığı Puanlar (6) MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

SONUÇ Araştırma sonucunda; büyükşehir belediyeleri web sitelerinin yerel yönetimlerin gerçekleştireceği hizmetlerin tanıtımı ve benimsenmesi için yeterli olmadığı görülmüştür. Metropol özelliği taşıyan yerleşim merkezlerinde yaşayan vatandaşların gerekli bilgilere kolayca ulaşabilmeleri işlevsel web siteleri ile daha kolay olacaktır. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

Büyükşehir belediyeleri web siteleri yeniden düzenlenirken araştırma sonuçlarının da göz önünde bulundurulması yararlı olacaktır. Web sitelerinin “başkanın bülteni” olmaktan kurtarılması önerilmektedir.   MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

3. GÜLER A.B. (2001) Yerel Yönetimler ve Internet KAYNAKÇA   1. DÜNDAR S., Ecer F., Özdemir Ş. (2007) “Fuzzy Topsis Yöntemi İle Sanal Mağazaların Web Sitelerinin Değerlendirilmesi” Fuzzy Topsis Yöntemi İle Sanal Mağazaların Web Sitelerinin Değerlendirilmesi , Atatürk Üniversitesi, İİBF Dergisi , Cilt 21, Sayı 1. Sf.287-305. 2. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu (2004) http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5216.html 3. GÜLER A.B. (2001) Yerel Yönetimler ve Internet inet-tr.org.tr/inetconf7/Sunum/yerelyonetim.doc – MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

4. Bayram M., Yaylı A. (2009)” Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi” http://www.e-sosder.com/dergi/27347-379.pdf   5. AKSÜT M, Eğedemir E., Teberik M. (2009) “Üniversite Web Sitelerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi” Akademik Bilişim 09 Harran Üniversitesi Şanlıurfa. http://ab.org.tr/ab09/ozet/97.htm 6. AKSÜT M., Çakın N., Akkuzu Y.Y., Cengiz D. (2009) “Valilik Web Sitelerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi” Bildiri Özetleri Kitabı Sf. 69-73 Bilişim 09 18-20 Kasım 2009 Grand Rixos Ankara. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

ÖZGEÇMİŞ   Mehmet Aksüt Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde 2001 yılında Yardımcı Doçent olmuştur. Uşak Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi iken 2008 Mayıs ayında Emekli olup ve Mega Eğitim Danışmanlık Merkezi’ni kurmuştur. Türkiye Bilişim Derneği Uşak İl Temsilcisidir. MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK

TEŞEKKÜRLER MEGA EĞİTİM DANIŞMANLIK -UŞAK