Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Advertisements

1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Girişimcilik.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Girişimcilik: Yaratıcılık ve Yenilik
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Girişimcilik: Yaratıcılık ve Yenilik
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ YÖN720 Girişimcilik Ders - IV Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ

Yenilik ve Yaratıcılık Yaratıcılık, yeni düşünceler geliştirebilme veya mevcut sorun ya da fırsatlar için yeni bakış açıları keşfedebilme yeteneğidir. Yenilik (inovasyon) ise, bireylerin yaşamlarını geliştirebilmek ya da zenginleştirebilmek için yaratıcı çözümlerin sözü edilen sorun ya da fırsatlara uygulanabilmesi yeteneğidir.

Yaratıcılık = Düşünce Yaratıcılık, Hiçbir şeyden ‘bir şey’ ortaya çıkarmayı içerir. En beklenmedik yerlerde karşınıza çıkabilir. Edwin Land’in Polaroid düşüncesi, vb. Buna karşın, bir iş fikrine dönüştürülmedikçe ‘değersiz’dir.

Yenilik = Düşünce + Eylem Girişimcilik, yaratıcık ve yenilikçiliğin disiplinli ve sistematik olarak pazarda mevcut istek, ihtiyaç ve fırsatlara uygulanmasının sonucudur. Milyonlarca birey, yeni veya farklı bir mal / hizmete yöneticilik yaratıcı fikre sahiptir; buna karşın, çoğunluk eyleme geçmez. Girişimciler, diğerlerinden farklı olarak yaratıcı düşüncelerini amaçlı bir eylem ve bir iş yapısı ile destekler. Sonuçta, başarılı bir girişimcilik süreci, pazarda, yaratıcılık, yenilikçilik ve uygulamaya dayanan sürekli bir süreçtir.

Yenilik Yalnıza 1 Yeni Ürün 3.000 Yeni Düşünce 4 Geliştirme Aşaması 2 Ürün Başlangıcı 4 Geliştirme Aşaması 3.000 Yeni Düşünce

Yaratıcılık - Yenilikçilik Girişimciler, Yeni şeyler düşünerek ya da yaparak ya da Eski şeyleri yeni bir biçimde düşünerek ya da yaparak başarılı olur. Harika bir düşünceye sahip olmak tek başına yeterli değildir; o harika düşüncenin gözle görülür mal / hizmet / işletme biçimine dönüştürülmesi bir sonraki adım olmalıdır.

Eğilimler Yeşil Trend Temiz Enerji Trendi Organik Yönelim Trendi

Eğilimler Sosyal Medya Trend Sağlık Trendi Web Trendi

Yeni Düşünce Kaynakları Müşteriler Mevcut İşletmeler Dağıtım Kanalları

Yeni Düşünce Kaynakları Hükümet Araştırma – Geliştirme (AR-GE)

Yeni Düşünce Geliştirme Teknikleri Odak Grup 6-12 Grup üyesinden oluşur. Moderatör, grup tartışmasını yönlendirerek ya da yönlendirmeksizin yönetir. Başlangıç aşamasındaki yeni düşünce ve kavramların izlenmesi açısından çok yararlıdır.

Yeni Düşünce Geliştirme Teknikleri Beyin Fırtınası Yeni düşünce ve çözümlerin elde edilmesine yönelik bir grup çalışması yöntemidir. 4 Kural önemlidir: Eleştiri yoktur. Serbest çağrışım yapılır. Ne kadar uç görünse de düşünceler ortaya konulur. Çok sayıda düşünce geliştirilmelidir. Düşüncelerin kombinasyonu ve iyileştirilmesi teşvik edilir.

Yeni Düşünce Geliştirme Teknikleri Problem Havuzu Tüketiciler, belirli sorunları belirgi ürünlerle özdeşleştirir; genellikle de ayırt edilen sorunu içermeyen yeni ürünler geliştirir.

Yeni Düşünce Geliştirme Teknikleri Problem Havuzu Kendi başına yeni düşünceler geliştirmek yerine, tüketicilere genel ürün kategorisi altında problem listesi verilir. Sonrasında, belirgin bir problem gördükleri ürünleri ayırt etmeleri ve tartışmaları istenir. Bilinen ürünleri, ileri sürülen problemlerle eşleştirerek yeni ürünlere ulaşılmasını sağlaması nedeniyle tamamen yeni bir ürün düşüncesi geliştirmekten çok daha kolaydır. Bu nedenle, etkin bir yöntemdir. Sonuçlar, yeni bir iş düşüncesi yansıtmayabileceği için dikkatli bir biçimde değerlendirilmelidir.

Yaratıcı Problem Çözme Yaratıcılık, başarılı bir girişimcinin önemli bir özelliğidir. Ne yazık ki, Yaş, eğitim, kullanım sıklığı ve bürokrasiden etkilenmektedir.

Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri Beyin Fırtınası Yaratıcı problem çözmede ve yeni düşünce geliştirmede kullanılır. Yaratıcı problem çözme, yeni düşüncelerin elde edilmesine yönelik bir yöntemdir. Katılımcıların spontane katkısı söz konusudur. Problem, ne çok geniş ne de çok dar tarif edilmelidir. Katılımcıların söylemlerine müdahale edilmemelidir. Problem alanında uzman hiç kimse bulunmamalıdır. Mantık dışı bile olsa düşünceler kayıt edilmelidir. Oturum boyunca eleştiri veya değerlendirme yapılmamalıdır.

Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri Ters Beyin Fırtınası Olumsuz yöne odaklanarak yeni düşünceler geliştirmeye yönelik bir grup çalışması tekniğidir. «Bir düşünce kaç farklı biçimde hayal kırıklığı ile sonuçlanabilir?» sorusunu sorarak hatayı arama yaklaşımıdır. Grup moralini korur. Yenilikçi düşünceyi tetikler. Sıklıkla, bir düşüncenin yanlış taraflarının tümünün ayırt edilmesinin ardından bu problemlerin nasıl çözüleceğine ilişkin tartışma ile biter.

Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri Beyin Yazması Beyin fırtınasının yazılı halidir. Sessiz bir ortamda, bir grup bireyin düşüncelerini yazarak geliştirmesidir. Bu durum, bir e-posta aracılığıyla da geliştirilebilir. Çalışma kitapçığı, sahibine geri dönene kadar etrafta dolaştırılır. Sözlü tartışmanın sağladığı heyecanın etkisi yoktur.

Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri Gordon Yöntemi Bireylerin sorunun farkında olmadığı zaman yeni düşünceler gerçekleştirmek için kullanılan bir yöntemdir. Problem hakkında ayrıntılı bir açıklama yapılmaz. Oturum başlığı, «modanın son trendleri» gibi bir şey olabilir. Kontrol Listesi Yöntemi İlişkili bir liste aracılığıyla yeni düşüncelerin geliştirilmesine yönelik bir tekniktir.

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Değerlendirme Ölçütlerinin Oluşturulması Ürün planlama ve geliştirme sürecinin her bir aşamasında, değerlendirme için ölçütlerin belirlenmesidir. Ölçütler, Ürünü dikkatli bir biçimde izlemek için gerekli her şeyi içermeli ve sayısal olmalıdır. Yeni düşünceyi, Pazar fırsatı, Rekabet, Pazarlama sistemi, Finansal unsurlar, Üretim unsurları açısından değerlendirmelidir.

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Değerlendirme Ölçütleri Pazar fırsatı, Ürün düşüncesi için ihtiyaç belirgin olmalıdır. Pazarın büyüklüğü ve doğası ayırt edilmeli ve ürünü alması muhtemel tüketicilerin karakteristik ve özellikleri belirlenmelidir. Ürünün ele geçirebileceği pazar payı ortaya konulmalıdır. Rekabet, Rakipler, fiyatlar, pazarlama politikaları değerlendirilmelidir. Pazarda halihazırda bulunan ürünler ile rekabet edebilmek için mevcut ve algılanan rekabet koşullarını karşılayacak, hatta aşacak özelliklere sahip ürünler geliştirilmiş olmalıdır.

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Değerlendirme Ölçütleri Pazarlama sistemi, Yeni ürün, var olan yönetim yetenekleri ve pazarlama stratejileri ile uyumlu olmalıdır. İşletme, pazarlama deneyimi ve uzmanlığını yeni üründe de kullanabilmelidir. Finansal unsurlar, Yeni ürün, finansal yapı tarafından desteklenebilmeli ve finansal yapıya katkıda bulunmalıdır. Başabaş noktası ve uzun dönemli kâr görüntüsü önceden belirlenmelidir.

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Değerlendirme Ölçütleri Üretim unsurları, Yeni ürün mevcut üretim süreçleri ile entegre edilemiyorsa, yeni düşünce daha az olumludur. Yeni bir üretim planı, maliyet hesabı ve yerleşim düzeni gerekiyorsa, bunlar belirlenmelidir.

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Beş ana aşamadan oluşur: Düşünce aşaması Kavram (konsept) aşaması Ürün geliştirme aşaması Pazarlama testi aşaması Ticarileştirme aşaması

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Düşünce aşaması Gelecek vaat eden yeni mal / hizmet düşünceleri ayırt edilmelidir. Uygulanması pratik olmayanlar elimine edilmelidir. Değerlendirme yöntemi olarak sistematik pazar değerlendirme kontrol listesi kullanılabilir. Kavram (konsept) aşaması Gözden geçirilerek rafine edilmiş düşüncenin tüketici tarafından kabul görüp görmeyeceğine ilişkin testler yapılmalıdır. Değerlendirme yöntemi olarak, geleneksel mülakat yöntemi kullanılabilir.

Ürün Planlama ve Geliştirme Süreci Ürün geliştirme aşaması Fiziksel mal / hizmete tüketicinin reaksiyonu belirlenir. Genel olarak tüketici paneli uygulaması söz konusudur. Tüketici tercihleri; Çoklu marka karşılaştırmaları, risk analizi, tekrar satın alma düzeyleri veya tercihin yoğunluğu analizleri ile belirlenebilir. Pazarlama testi aşaması Başarılı ticarileştirme olasılığını arttırır. Tüketicinin kabul düzeyini gösterebilecek gerçek satış sonuçlarını sunar. Olumlu test sonuçları, başarılı ürün başlangıcı olasılığını işaret eder.

E-Ticaret ve İşletme Kuruluşu E-ticaret, girişimcilere yaratıcı ve yenilikçi olmak için bir fırsat sunar. E-ticarette büyük çaplı bir büyümeyi kolaylaştıran unsurlar şunlardır: PC’lerin yoğun kullanımı İşletmelerde iç ağ kullanımlarının yaygınlaşması Bir iş platformu olarak Internet’in kabulü Daha hızlı, daha güvenli sistemler

E-Ticaretin Yaratıcı Biçimde Kullanımı Bir e-ticaret platformu başlatan girişimciler, diğer girişimcilerin karşı karşıya oldukları stratejik ve taktik problemlerin aynısı ile karşı karşıyadır. Girişimciler, Internet operasyonlarını, İşletme içerisinde mi, İşletme dışarısında da mı yapacaklarını karar vermelidir. Bir başka alternatif, e-ticaret paketleri kullanmaktadır.

E-Ticaretin Unsurları Internet üzerinde ticaretin iki ana unsuru bulunur. Ön yüz operasyonları Arka yüz operasyonları Ön yüz ve arka yüz operasyonlarının entegrasyonu, İnternet üzerinde iş yapma ile ilgili en büyük zorluktur. Sürdürebilir bir rekabet avantajı geliştirmek için bir fırsat sunar. En büyük hata, görsel ve interaktif bir görünümün sorunu çözeceği düşüncesidir.

E-Ticaretin Unsurları İyi bir web sitesi: Kullanım kolaylığı sunar. Bilgiyi belirli bir yapı ve organizasyon içerisinde sunar. Görseldir. Profesyonel görünümlüdür. Arama yetkinliği sunar. E-posta ile cevap verir. Hızlıdır. Güvenlidir. Her tür teknik donanımda çalışır.

Müşteri Bilgilerini İzleme Veritabanı, Endüstrinin, Pazar bölümünün, İşletmenin eylemlerini izler. Bireylere kişiselleştirilmiş pazarlama gayretlerini destekler. Kişiselleştirilmiş birebir pazarlama aracılığıyla müşterinin ilgisini çeker.

Girişimci Bir İşletme Olarak E-Ticaret Yapmak Internet aracılığıyla iş yapabilmek için, Ürünler, ekonomik ve uygun olarak teslim edilmelidir. Ürünler, geniş bir pazarı ilgilendirmelidir: İşletme, kendi coğrafyası dışına da teslim edebilmelidir. Çevrimiçi operasyonlar, klasik operasyonlara oranla ciddi bir maliyet indirimi getirmelidir. İşletme, müşterileri ekonomik olarak kendi web sitesine çekebilecek yeteneğe sahip olmalıdır.