İş Sürekliliği Stratejileri & Felaket Planlaması Konferansı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – V
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Prof.Dr.Hilmi SABUNCU YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Lojistik Yönetimi Ders – I
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İşletmelerde Kriz Yönetimi
RİSK VE YÖNETİMİ.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Doç. Dr. Mehmet İsmail YAĞCI Mersin Üniversitesi
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Bilişim sistemlerinin türleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ

Şirketlerimizi Büyütürken Temel Finansman Yönetimi…… Firmaların problemli hale gelme nedenleri aşağıdaki biçimde gruplandırılmıştır: GENEL.
Firmaların Problemli Hale Gelme Nedenleri
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

İş Sürekliliği Stratejileri & Felaket Planlaması Konferansı 15 Ocak 2003- İstanbul Atilla Yıldıztekin Arkas Lojistik Genel Müdürü

Felaket planlaması yerine Kriz Yönetimi

Lojistiğin Önemi “ Gelecekte kurumların rekabeti ürettikleri ürünlerde veya tüketilen ülkelerde değil, kullandıkları tedarik zincirleri arasında olacaktır ” Professor Martin Christopher, Cranfield University, U.K.

Lojistik ? 21. Yüzyılın gelişecek 3 önemli iş kolundan biridir. Bilgi Teknolojisi ( İletişim teknolojisi ) Mikro Biyoloji ( Gen teknolojisi ) Lojistik

Lojistik Nedir? Lojistik, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere, ham maddenin başlangıç noktasından, ürünün tüketildiği son noktaya kadar olan tedarik zinciri içindeki malzemelerin, servis hizmetlerinin ve bilgi akışının etkili ve verimli bir şekilde, her iki yöne doğru taşınmasının ve depolanmasının, planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesidir. CLM 2002

Taşıyıcı Üretici Paketleme Yan Sanayi Paketleme Taşıyıcı Taşıyıcı Kabul Lojistik Firması BAX Global: BAX receive copy of P.O. P.O. Is entered into BAX MOMS system (Materials & Order Management System) BAX Call Centre proactively follow up each order to ensure compliance with on-dock requirements DA BFE Team & Airline are pre-alerted on shipment despatch status with; Shipping details, P.O. No., Vendor, Part No., Quantity and MSN (Manufacturers Serial No.) Hammadde Depolama Sevkiyat Kullanıcı Taşıyıcı

Kriz Yönetimi İş yapma süreçlerimizde oluşacak beklenmedik değişikliklerin meydana gelmesini önlemek, geciktirmek ve kaçınılmaz durumlarda etkisini azaltmak

Krizi Yaratan Faktörler Değişime kapalı olmak Tutuculuk, gelişime direnç, dar çerçeve Hazırlık yapılmaması Tedbirsizlik, senaryo eksikliği Tecrübe eksikliği Tarihçe, danışman, eleman Altyapı eksikliği Dar olanaklar, destek eksikliği Ölçek sorunu Küçük olma, bölgesellik, tek tip iş yapmak Gelişme hızı Günümüz değişim çağı, zaman hızlı geçiyor

Kriz Çeşitleri Ekonomik krizler Ham madde ve ürün krizleri Enerji krizleri Çalışanlardan oluşan krizler Tabii afetler ve kazalar Haksız rekabet Politik krizler

Krizle başa çıkmanın ilk şartı krize hazırlıklı olmaktır Krizle başa çıkmanın ilk şartı krize hazırlıklı olmaktır. Bu da krizin olmadığı dönemde alınacak tedbirlerle sağlanabilir. Şemsiyenizi yağmur yağmadan alın.

Ekonomik Krizler Kur değişimleri Faizlerde ki değişim Açık Pozisyonlar, satış-maliyet fiyatlarının tespiti Faizlerde ki değişim Dış banka kredileri Yatırımlar banka yerine satıcı kredileri Alacakların yaratacağı krizler Vade farklarının takibi Borçların yaratacağı krizler Bütçeleme, planlama ve kontrol

Ham madde, ürün ve servis krizleri Temin sorunu Farklı kaynaklar 60-40 Yeni kaynak arayışı Kalite sorunu Denetim Stoklama Stok krizleri Minimum stok Satıcı stokları-Müşteri stokları

Enerji yetersizliği Elektrik kesintileri Yakıt sıkıntısı Jeneratör Farklı enerji hatları Yakıt sıkıntısı Depolama Farklı kaynaklar

Çalışanların yaratacağı krizler Organizasyon değişimi Eğitim Kademeli geçiş Çalışanların yetkinlikleri Eleman kalitesi Eleman ayrılmaları Yedekleme ve kariyer planlama İletişim Eksikliği CC iletişim ve sorumluluk paylaşımı Grevler Outsourcing Satışın ayrılması Emekli işçilerle ilişkiler

Tabii afetler ve kazalar Doğal Afetler Afet senaryoları İlk yardım ekipleri Sigortalama Periyodik kontrol İş kazaları Eğitim Sigorta Yedekleme ve çift görev Sistem çökmeleri, virüsler Firewall, Back-up Depolama

Rekabet Teknolojik değişim Bilgi kaçışı Haksız rekabet Araştırma ve Geliştirme Eğitim Bilgi kaçışı Yetki limitleri Gizlilik sözleşmeleri Haksız rekabet Kalite, fiyat şikayeti Satın alma grupları Direkt satış Pazar daralması ve pay azalması Hazır reklam projeleri Hazır kampanyalar Karalamalar Medya ilişkileri Hukuk işleri

Politik krizler Dış politika krizleri Terör Ulusal savaşlar Yakın takip Alternatif kanallardan satın alma Farklı ülkelere satış Terör Güvenlik güçleri ile ilişkiler Özel güvenlik Ulusal savaşlar Askeri amaçlı üretim veya hizmet Yerel Çatışmalar Farklı bölgelerde hizmet

Kriz geldi hoş geldi Gizli kriz aşaması Stratejik açıklık, dedikodu Etkilerin hissedilmesi Kontrol altına alınabilen dönem Erken uyarı sistemi Yedeklerin kullanılması Göstergelerdeki düşüş Kontrol dışına çıkış Değişim planları sorumluluk alma veya kaçış Kriz önleme ekipleri ve planları, kurtarıcı arayışı Bekleme dönemi, mesih gelecek Verim düşüklüğü, gerileme Çöküş Suçlama Kaçış

Krizin Algılanması Çalışanlarda gerginliğin artması Yorgunluk, tepki, gerili, güvensizlik,endişe, yalnızlık Kararlarda niteliğin bozulması Öncelikler,Organizasyon, irade eksikliği Merkezi yönetime dönüm Genelgeler, kurallar, ilanlar Otoriter eğilimler Yetki azaltılması, üst yönetim görünürlüğü Örgütsel çalışmanın artması Gruplar ve bölümler arası çatışmalar, gruplaşmalar Çevreye uyum özelliğinin azalması Dışarı kapanma, gizlilik Zaman sıkıntısı Kararların ertelenmesi, yapılacak işlerin birikmesi Stres Baskı ve bekleme

Krizin Algılanması Kriz sinyalini algılama Krize karşı durma Reaktif, proaktif yönetim Krize karşı durma Önceden alınan tedbirler, olumlu tutum, yazılı planlar Krizi denetim altına alma Kriz kontrol ekipleri, etkilenme haritası Olumlu yönlerinin saptanması Uyum kazanılması, rekabet fırsatı, yöntem değişiklikleri Çözme yaklaşımı Kısa süreli planlar, süreç analizi, verim analizi, hedef ve vizyon Kriz sonrası yeniden yapılanma Organizasyon değişimi, rotasyon, ödüllendirme, lider geliştirme Değerlendirme ve öğrenme Senaryo yenilenmesi, başarı hikayesi

Kriz etkisini azaltmak Kurumsal hedef ve amaçların tespiti Duyguları ve inançları ortaya çıkartmak İnisiyatif kullanımında esneklik Örgüt geliştirme ve zihinsel canlandırma Kriz yönetim ekiplerinin oluşturulması Ortak vizyon ve misyon paylaşımı Yetki verme ve görevlendirme Performans değerlendirmeleri Zaman yönetimi Halkla ilişkiler ve iletişim Liderlik

Krizin olumlu yönleri Kriz mutlaka bitecektir Olumlu veya olumsuz, kurumlar veya çalışanlar için Her kriz tekrarı için tecrübe demektir İkinci sefer daha çabuk atlatılır, önlemler alınır Kriz sonrası yeniden yapılanma fırsatıdır Yeni süreçler, yeni çalışanlar, yeni kurallar, yeni ümitler Eleman performansları için ölçektir. Başarılı elemanlar, dayanıklılık, liderlik, kariyer planlama örneği Kurumun kaynaşmasını sağlar Savaş kazanılması Rekabette daha iyi bir noktadan başlatır Zarar gören rakipler, Pazar genişlemesi, kaynak artışı

Kurumlar kar ettikleri sürece yaşar Kar risk ile doğru orantılıdır. Risk olmadan iş yapılamaz. Kriz riski iş yapmanın ayrılmaz bir parçasıdır Birlikte yaşamayı öğreniniz Atilla Yıldıztekin Arkas Lojistik Genel Müdürü