Yeni Ekonomi ve Geçiş Evreleri Bilişim Zirvesi 02 Yeni Ekonomi ve Geçiş Evreleri S. Şahin Tulga Genel Müdür HP Türkiye 04 Eylül 2002
Yeni Ekonomi Tanımı Eski ve Yeni Farklılıkları Geçiş Evreleri İçerik
Yeni Ekonomi Tanımı Fiziksel Faaliyet Bilgi Müşteriler “Eski Ekonomi” Faaliyeti “Yeni Ekonomi” İletişim Altyapısı Bilgi İşlem Şirket / Kurum Çalışanları Ajan Yazılımlar
Bilginin Özellikleri Çabuk Çoğaltılabilir ve Yollanabilinir Sınır Tanımaz, Milliyeti Yoktur Cinsiyeti Yoktur Çabuk Bayatlar Hiyerarşik Değildir Yarar İçin Eğitim Gerekir Miras/Kalıtım Yolu ile Geçmez ... Bilginin Özellikleri
Bazı Yeni Ekonomi Özellikleri Verimlilik Kaynakları Geri Besleme Dijitalleşme Vakit Kaybı Kadro Gereksinimleri Hibrid Yapı Geçiş Fazları Bilgi Katmanı Oluşturma Bilgi Katmanlarını İlişkilendirme Konuşturma ve Geri Besleme Tüm Kuruluşlar Yayıncı
Teknolojik Devrim Süreçleri Zaman Faaliyet Teknolojik İtme Büyük Beklentiler Hayal Kırıklığı Aydınlanma Verimlilik Artışı Improve customer service Pilot a customer call center
Eski ve Yeni Farklılıkları Müşteriye Geçen Güç Müşteri Sadakati Müşteri Geri Beslemesi Müşteri Katılımı Müşteri Kilitleme Ağ Etkileri ve Artan Getiriler Kişiselleştirme Promosyon Fiyatlama Farklılaştırma Fiyat Duyarlılığı Ölçme Dinamik Fiyatlama İyileşen Talep Tahmini 24 Saat Sürekli İşlem Azalan Pazara Sunuş Süresi Mobilite Mahremiyet
Müşteri Yap, Ürün Yapma Eski Ekonomi Ü M Yeni Ekonomi
Yeni Ekonomi Evreleri Broşür Siteleri Elektronik Ticaret Elektronik İş Dijital Ekosistemler Eş Zamanlılık Yeni Ekonomi Evreleri
İş Modeli ve Strateji İş Modeli Strateji Hedef Müşterilerin Tesbiti Hedef Müşterilerin Önem Verdikleri Değerlerin Tesbiti Müşteriye Sunulacak Değerlerin Planlanması Ürün veya Hizmetin Tanımlanması ve Oluşturulması Nasıl Satış Yapılacağının ve Kar Edileceğinin Saptanması Strateji Ürün veya Hizmeti Farklılaştırmak
Dijital Ekosistem Tanım Amaçlar Kendi çıkarları doğrultusunda bir araya gelmiş, dijital kanallar ile birbirleriyle bağlantılı İş Ortakları Müşteriler Amaçlar Rekabetin yapısını ve zeminini değiştirmek Ortaklaşa değer yaratarak müşterilerde coşku yaratmak Kaynakları daha verimli kullanmak Satış ve karlılığı arttırmak
Gayrimenkul Ekosistemi Konut Avukatlık/Noter Hizmetleri Banka Kredisi Mimarlık ve Dekorasyon Hizmetleri Klima/Beyaz Eşya/Güvenlik Sistemi Nakliye Sigorta Su/Elektrik/Telefon Bağlantısı Müşteriler Gayrimenkul Ekosistemi
Hepbizz Katılımcıları HP Türkiye Satış Ortakları Servis Ortakları xServis Sağlayıcılar Çözüm ve Uyarlama Sağlayıcıları Lokal Uluslararası Telekom Ekipman Sağlayıcıları Danışmanlar Finans Kuruluşları Eğitim Sağlayan Kuruluşlar Tedarikçiler Müşteriler Hepbizz Katılımcıları
Turizm Ekosistemi Konaklama Tesisleri Lokanta/Kafeterya/Pastane Gece Klüpleri Plaj İşletmecileri Spor İşletmeleri Eğitim Kuruluşları İmalatçılar Otomobil/Motorsiklet/Bisiklet Kiralayıcıları Yatçılar Sualtı Balıkçıları Müşteriler Turizm Ekosistemi
Eş Zamanlılık Sağladıkları Sonuçlar Satış ve Kar Seviyesini Görebilmek Dinamik Fiyatlama Yapabilmek Değişikliklere Hemen Uyanabilme ve Aksiyon Alabilmek Müşterilerin Kendi Siparişlerini Takip Edebilmesi Müşterilerin Sipariş Öncesi Stok, İmalat ve Teslim Şartlarını Görebilmesi Sonuçlar İş Hayatındaki Gelir ve Kar Dengelerinin Değişmesi Hiyerarşik Yapı ve Departman Yapısının Kalkması Üst Düzey Elemanların İşten İzolasyonunun Kalkması Raporlama Görevlilerinin Gereksizleşmesi Yönetimin Otomatikleşmesi, Aksaklıkta Müdahale Sisteminin Gelmesi Stokların Eş Zamanlı Takibi Sayesinde, Mağazacılıkta Stok Sahipliği
Eş Zamanlılık İçin Gerekenler Yazılımlar Örnek : Tedarik Zinciri Optimizasyonu Yazılımların Entegrasyonu Akıllı ve Telsiz Bağlantılı Akıllı Ölçer ve Etiketler İnsanların Takibi İçin Mobil Bağlantı Cihazları Yeni Internet Akıllı Ajan Yazılımları
Teşekkürler ve Kolay Gelsin !