SOSYAL GÜVENLİK KURUMU Adana Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü KISA VADELİ SİGORTALAR Sigortalı ve Tescil Hizmet Daire Başkanlığı
Sağlık hizmet sunucusu hekimlerince elektronik ortamda düzenlenen ve başhekim tarafından onaylanan raporlar, işverene ait çalışılmadığına dair bildirim ekranına düşmektedir.
Söz konusu raporlar, Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 39 uncu maddesinin yedinci fıkrasında yapılan değişiklik uyarınca aynı zamanda tebligat niteliği de taşımaktadır.
Çalışmazlık bildirimin http://uyg. sgk. gov. tr/vizite/welcome Çalışmazlık bildirimin http://uyg.sgk.gov.tr/vizite/welcome.do adresinden yapılması gerekmektedir.
Aylık Prim Hizmet BelgesindeEksik günlerin nedeni “01- İstirahat” kodu ile bildirilen sigortalılar için söz konusu bildirim, aynı zamanda çalışılmadığına dair bildirim yerine geçeceğinden ayrıca Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişinin yapılmasına gerek yoktur.
Toplu iş sözleşmesi gereği veya işverence atıfet kabilinden primleri yatırılan sigortalılara ilişkin çalışılmadığına dair bildirimin iki farklı ekran yerine tek bir ekrandan yapılması amacıyla aylık sigorta primlerinin e-bildirge ile Kuruma bildirdiği Aylık Prim Hizmet Belgesi’nde eksik günlerin nedeni için oluşturulan “01-İstirahat” paneline ek olarak ayrı bir sütun oluşturulmuştur.
Bu sütun başlığında “prim bildirilen sigortalı, istirahatli olduğu sürelerde, işyerinde çalışmamıştır” ifadesi yer almaktadır. Bu sütundan çalışmadı girişinin yapılması durumunda da çalışmazlık girişi yapılmış kabul edilmektedir.
İşaretlenecek kısım
Aylık prim hizmet Belgesinde 01 istirahat koduyla giriş yapılması, yine Aylık Prim Hizmet belgesinde açılan sütunda çalışmadı bölümünün işaretlenmesi veya elektronik ortamda düşmediği bildirilen raporların manuel ortamda çalışmazlık girişlerinin yapılması durumlarında İdari para cezası uygulanmayacaktır.
Aksi halde “Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi” yapılmamış sayılacağından idari para cezası uygulanacaktır.
İdari para cezası uygulanan işverenden Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 39 uncu maddesinin 7 inci fıkrası hükmü gereği ayrıca Tebligat ile Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişinin yapılması istenmeyecektir. İdari Para Cezası kurum tarafından işverenin işlem gördüğü işyeri numarasına borç olarak yansıtılacaktır.
İstirahat durumlarının geç fark edilmesi halinde yine çalışmazlık panelinden giriş yapılması halinde 1/10 oranında idari para cezası uygulanacaktır.
GELİR TESTİ İŞLEMLERİ İşten çıkartılan personelin istirahat raporu alması durumunda çalışmazlık girişi yapılan ekranda ‘’benim personelim değildir’’ butonuna tıklanarak, raporun yeni işverene sevki yapılabilir.
İş Kazası bildirimlerinin mutlaka elektronik ortamda yapılması gerekmektedir. Geç yapılan bildirimler için ,gecikilen günlerde sigortalıya ödenen rapor ücreti işverenden rücu yani tahsil edilecektir
Ayrıca iş kazası sonucu iş gücü kaybı olan sigortalıların iş göremezlik geliri tespiti için başvuruları halinde öncelikle Ankara Kocatepe sağlık kuruluna oran tespiti için gönderilmekte olup %10 ve üzeri gelmesi durumunda Rehberlik ve Teftiş Kuruluna yazılmaktadır.(ortalama işlem süresi 6-9 ay arasıdır)
İşverenlerin sistemde kayıtlı mail adreslerinde değişiklik olduğunda mutlaka adreslerini güncellemeleri gerekmektedir.
Bankaya aktarılan rapor ücretleri banka tarafından hesabı mevcut olan sigortalıların sigortalıların hesaplarına aktarılmaktadır.
Bayan sigortalılar için hamileliklerinin altıncı ayından itibaren fiili çalışma olmadığı halde çalışma şartları uygun olmayan yerlerde sigortalı gösterilerek 90 günlük prim karşılığı analık parası almak isteyen sigortalı işverenleri için prim borçlarının ödenip ödenmediğine bakılmaksızın denetim istenilmektedir. Denetim sonucu olumsuz olması halinde ödenen para yasal faizi ile birlikte tahsil edilmektedir.
Sigortalıların işten çıkışlarında Genel Sağlık Sigortası ile ilgili olarak Sosyal Güvenlik Kurumuna müracaat etmeleri konusunda bilgilendirilmesini rica ederiz.
TEŞEKKÜR EDERİZ.