Bölüm 6 Arz kararları nasıl alınır?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 20 Çıktı (Output) ve Toplam Talep (Aggregate demand)
Advertisements

Tam rekabet çok sayıda alıcı ve satıcı firmalar fiyatı veri alırlar
Bazı Kavramlar Piyasa, Pazar (Market) Talep (Demand) Arz (Supply)
Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
Kısa Vadede Toplam Çıktı
Birkaç Anahtar Kavram Maliye Politikası
Bölüm 16 Hükümet Harcaması ve Geliri
Bölüm 21 Maliye Politikası ve Dış Ticaret
Bölüm 22 Para ve Banka David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Bölüm 23 Faiz Oranı ve Parasal Aktarım (Monetary Transmission)
Bölüm 8 Tam Rekabet ve Tekel (Monopol) Piyasaları
Bölüm 36 Gelişmekte Olan Ülkelerin Sorunları ve Türkiye
Esneklik Kavramı Bir önceki bölümde bir malın talep edilen miktarını belirleyen bir takım etkenler bulunduğunu belirtmiş, bu etkenlerdeki değişimlerin.
Bölüm 5 Tüketici Tercihi ve Talep
Bölüm 7 Maliyet ve Arz David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
Bölüm 28 Döviz Kurları ve Ödemeler Dengesi (Bilançosu)
Üretim Teknolojisi ve Maliyetler
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Bir eksik rekabetçi firma;
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Bölüm 34 Döviz Kuru Rejimleri
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
Bölüm 1 İktisat ve İktisat Bilimi
Bölüm 30 İktisadi Büyüme David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Makroiktisat... Bir bütün olarak ekonomiyle ilgilenir
Bu bölümde Sabit kur rejiminde fiyat ve çıktının dengeye nasıl geldiğini, Sabit kur rejiminde para ve maliye politikalarının etkisini, Dalgalı döviz kurunun.
Bölüm 29 Açık Ekonomi Makroiktisadı
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
Kâr Maksimizasyonu.
Tam Rekabet Tam rekabet piyasasının dört özelliği:
Bölüm 15 Refah İktisadı David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 9th Edition, McGraw-Hill, 2008 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Eksik rekabet altındaki bir firma
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 2 İktisadi analizin araçları David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
FİRMA DAVRANIŞI VE ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYON
Tüketici tercihinde 4 ana unsur
Bazı anahtar sorular Neden toplumun paraya ihtiyacı vardır?
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Üretim düzeyi nasıl seçilir?
Bölüm 27 İşsizlik David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie and.
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 6 Arz kararları nasıl alınır? David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
Mikroekonomi vs. Makroekonomi
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 35 Avrupa’nın İktisadi Bütünleşmesi David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition,
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 33 Uluslararası Ticaret David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
Bu bölümde Merkez Bankası (MB) para arzını nasıl değiştirir?
Bölüm 22 Para ve Banka David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
Bu bölümde İktisadi büyümenin anlamını,
Tüketici tercihinde etkili dört bileşen
Talebin fiyat esnekliği
Bu Bölümde Döviz kuru ve döviz piyasasını,
Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
© The McGraw-Hill Companies, 2005 Bölüm 16 Hükümet Harcaması ve Geliri David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill,
MAKRO EKONOMİYE GENEL BAKIŞ
7. Bölüm Tam Rekabet ©2010  Worth Publishers 1.
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KISIM 2 Finansal Yönetimde Temel Kavramlar BÖLÜM 3 Finansal Tablolar, Nakit Akışı ve Vergiler.
Bölüm 15 Refah İktisadı David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 9th Edition, McGraw-Hill, 2008 PowerPoint presentation by Alex Tackie.
©McGraw-Hill Education, 2014
= + TEMEL MUHASEBE EŞİTLİĞİ VARLIKLAR SERMAYE BORÇLAR
YRD.DOÇ.DR(YMM-BD-DU) E.YASEMİN YEGİNBOY
Bölüm 6 Tüketici Tercihi Teorisi
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
Bu bölümde bulunan hesap grupları
KONSOLİDE MALİ TABLO ÖRNEKLERİ
Sunum transkripti:

Bölüm 6 Arz kararları nasıl alınır? David Begg, Stanley Fischer and Rudiger Dornbusch, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill, 2005 PowerPoint presentation by Alex Tackie and Damian Ward

Değişik firma biçimleri Tek Satıcı Kârdan ve zarardan sorumlu olan bireylerden oluşur Ortaklık İki veya daha fazla kişiye aittir. Sorumluluk sınırlıdır. Şirket Mülkiyet hisse sahiplerine aittir. Üretim ve ticaret için yasal izne ve hakka sahiptir. Sınırlı sorumluluk sözkonusudur. Kamuya açık şirketlerin hisseleri borsalarda alınıp satılabilir. See Section 6-1 in the main text.

Birkaç Anahtar Kavram Gelirler Maliyetler Kâr Belirli zaman diliminde şirketin sattığı ürün ve hizmetlerden kazanılan miktar Maliyetler Ürün ve hizmetleri üretirken harcanan miktar Kâr Gelirin maliyeti aşan kısmı See Section 6-2 in the main text.

Şirketin bilançosu Varlıklar Yükümlülükler Bilanço Şirketin sahip olduğu tüm değerler Yükümlülükler Şirketin ödemekle yükümlü olduğu tüm borçlar Bilanço Belirli bir zamanda şirketin varlıklarının ve yükümlülüklerinin listelendiği kayıt. See Section 6-2 in the main text.

Uluslararası Snark Şirketi Bilançosu 31 Aralık 2004 VARLIKLAR YÜKÜMLÜLÜKLER Nakit 40 Borçlar 90 Alacaklar 70 Mortgage 150 Stoklar 100 Banka kredisi 60 Fabrika binası 330 Toplam Yükümlülükler 300 Net Değer 240 Toplam 540

Maliyetler ve İktisatçı Muhasebe (faaliyet) Maliyetleri Belirli dönem zarfında şirket tarafından yapılan harcamalar Fırsat Maliyeti Kaynakları (emek ve sermaye) en iyi alternatif alanlarda kullanmamış olmakla feda edilmiş olan parasal değer İktisadi açıdan üretim maliyetleri yalnızca muhasebe maliyetlerinden ibaret değildir. İktisatçılar maliyeti, fırsat maliyeti ile ölçerler. Piyasanın insanların karar alma süreçlerini nasıl yönlendirdiğini anlamak için bir fırsat maliyeti muhasebe maliyetinden daha açıklayıcıdır. See Section 6-2 in the main text.

Üretim kararının alınması Firmalar bütün üretim düzeylerinde maliyetlerini minimize ederek kârlarını maksimize etmeye çalışırlar. Kârlarının maksimize olduğu miktar kadar üretim yaparlar. Marjinal maliyet (MC) üretim 1 birim arttığında toplam maliyette ortaya çıkan artıştır. Marjinal gelir (MR) üretim 1 birim arttığında toplam gelirde ortaya çıkan artıştır. See Sections 6-5 in the main text.

Kârın maksimize olduğu nokta MR > MC iken, üretimin artması kârı arttırır. Üretim miktarı Q1 E MC, MR MC MR MR < MC, üretimin azaltılması kârı arttırır. Dolayısıyla en kârlı üretim noktası, MR = MC olduğu Q1 noktasıdır. See Section 6-3 in the main text, and Figure 6-3. Firma, bu noktada değişken maliyetlerini karşılayabiliyorsa, üretim yapar, yoksa yapmaz

Maliyetler, Gelirler ve Üretim Miktarı Toplam maliyet Marjinal maliyet fiyat Toplam Gelir Marjinal gelir 10 - 1 25 15 21 2 36 11 20 40 19 3 44 8 57 17 4 51 7 18 72 5 59 85 13 6 69 16 96 81 12 105 9

Şirketler kâr maksimizasyonu ilkesine göre mi hareket ederler? Büyük şirketler sahipleri tarafından idare edilmezler Mülkiyet ve idare değişik kişilerin ellerinde bulunur İdareciler farklı amaçlar gözetebilirler örneğin ölçek, büyüme Ancak kârını maksimize etmeyen şirketler diğerleri tarafından satın alınmaya karşı korunmasız kalırlar Ya da idarecilere kârı maksimize edebilmeleri için teşvikler verilebilir. See Section 6-3 in the main text.