Görsel Tasarım İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Tipografi.
Ders Kitaplarında Tasarım
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Resimlerin Kullanımı.
Microsoft Word’de Sayfayı Düzenleme
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
BÖLÜM 6.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Görsel Tasarım İlkeleri
Tipografi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
DOODLE(KARALAMA) İLLÜSTRASYON ÇALIŞMASI
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Çalışma Yaprağı.
Proje I.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL TASARIM.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
UZAKTAN EĞİTİM SÜREÇLERİNDE MATERYAL ORTAM ve TEKNOLOJİ TASARIMI
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Kitap Kapağı Resimleme
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
SUNUM İÇERİĞİ 1.Öğretim Materyalleri Tasarımı  Yapısal-Biçimsel Elemanların Kullanım İlkeleri  Yerleşim Elemanlarının Kullanım İlkeleri  Renk Kullanımı.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Görsel Tasarım İlkeleri

Gerçeklik, denge, ritim gibi görsel unsurlar öğretim materyallerinin seçimi ve tasarımını etkilemektedir.

Gerçeklik Fotoğraflar, çizimler ve sözcükler somuttan soyuta doğru süreklilik gösterir At

Görseller çok somut ya da çok soyut uçlara yaklaştıkça öğretimsel açıdan daha az yararlı olma eğilimindedir.

Oran Sayfa tasarımında ızgara kullanılmalıdır

Boşluk Kullanımı Boşluklar sayfanın işe yaramaz bölümleri değildir. Sayfa tasarımında boşluk kullanımı diğer öğelerin anlaşılması için gereklidir. Boşluklar sayfa üzerinde düzensiz olmamalı, amaca uygun olarak kullanılmalıdır.

Bu örnekte boşluklar gelişigüzel kullanılmış hapsedilmiştir. Bu örnekte boşluklar hapsedilmemiş ve daha uygun bir tasarım elde edilmiştir.

Kenar boşlukları Kenar boşlukları sayfanın yazılı kısmının %50’si kadar olmalıdır.

B. Kenar boşlukları yazılı alanın %50’si A. Kenar boşlukları yazılı alanın %28’i

Denge Sayfa tasarımlarında denge biçimsel ve biçimsel olmayan denge olmak üzere iki türlü sağlanabilir. Biçimsel dengede öğeler simetrik olarak yerleştirilmiştir. Böylece tasarıma resmilik ve kesinlik kazandırılabilir. Biçimsel olmayan dengede ise öğeler dengeyi sağlayacak biçimde asimetrik olarak yerleştirilirler.

Zıtlık Zıtlık ilkesi kullanılarak tasarımdaki öğeler belirgin duruma getirilebilir.

Ritim Ritim ilkesi kullanılarak tasarıma akıcılık katılabilir.

Birlik Birlik tasarım üzerindeki tüm öğelerin birbirleriyle uyum içinde olmalarıdır. Tasarımdaki öğeler belirli amaçlar doğrultusunda gruplanmalıdır. Tutarlılık tasarımda birliği sağlamak için kullanılabilir.

Resim ve Süslemeler Tasarımda resim ve süslemeler belirli bir amaca uygun olarak, yalnızca gerekli durumlarda kullanılmalıdır. Gereksiz kullanılan resim ve süslemeler görsel gürültüye neden olacaklardır.  Tasarımlarda boşluğun düzenlenmesi, öğelerin birbirlerinden ayrılması amacıyla çizgiler kullanılabilir. Seçilen çizgi tasarımda kullanılan yazı karakteriyle uyumlu olmalıdır.