AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Advertisements

ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Yeniden Yerleşim Planlaması
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Sütçü İmam Üniversitesi
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
C.A.M. KESİM OPTİMİZASYONU
İNSANGÜCÜ PLANLAMASI Dr. Habibe Akşit 15 Mart 2008.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Akıllı Ulaşım Sistemleri
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
Kentsel Teknik Altyapı ve Ulaşım
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Belediyelerin kentsel yönetim ve denetimine destek olmak üzere tasarlanmış, kentle birlikte yaşayan Coğrafi Bilgi Sistemidir. Kapsamında kentin tüm harita,
Mayıs 2012.
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
Akıllı Ulaşım Sistemleri
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
Beklenen trafik= Başlangıç trafiği +Trafik artışı
BİR PROJE YÖNETİM OFİSİ PROJESİ
Malzeme Devinimi Maliyet Giderleri ve İşyeri Tasarımı
Toprak ve Havza Yönetimi Giriş Prof. Dr. Günay Erpul
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
İNTERNET’TE ALIŞVERİŞİN KENTİN EKONOMİK VE FİZİKSEL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜNE KATKISI Yrd. Doç. Dr. K. Mert Çubukçu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
ELDER AR-GE ÇALIŞTAYI Nisan-2015 Hasan ÇELİK
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
Akıllı Ulaşım Sistemleri için Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Ön Büro Çalışması Arazi Çalışması.
DEPO ve STOK YÖNETİMİ Eğitimi
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA DERSİ ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Demiryolu hattı innovasyonları ve sonuçları (İ.P.2)
Yeniliklerin ekonomik etkileri
BÜROLARDA PLANLAMA Öğr. Gör. Öznur NALÇINKAYA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kentbilimin Temelleri
Sunum transkripti:

AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI 25 MAYIS 2012 - İSTANBUL Şehirsel Yerleşme Alanlarında Ulaşım Talep Yönetimi – Akıllı Ulaşım Sistemleri İlişkileri M. Yıldırım Oral DEÜ, Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü. İzmir - Mayıs 2012

Şehirsel Ulaşımda Talep Yönetiminin Gerekliliği Üzerine Üretilen Düşüncelerin Aşağıdaki Genel Soruların Cevaplandırılması Üzerine Ortaya Çıkmakta olduğu Kabul Edilebilir

SORULAR [1] Seçili bir şehirsel yerleşme alanında; Mevcut ulaşım ve trafik sorunları nelerdir? Mevcut ulaşım ve trafik alt yapısı bu sorunları çözmede etkin ve verimli bir biçimde kullanılabiliyor mu? Kullanılamıyorsa söz konusu donatıların en etkin ve verimli kullanımları için gerekli koşullar geliştirilebilir mi? İlgili tüm taraflar için gerekli koşulların içinde en doğru ve maliyeti en düşük çözümler hangileri olabilir?

SORULAR [2] Seçili aynı şehirsel yerleşme alanında; Şehirsel gelişme stratejileri ile birlikte ortaya çıkması hesaplanmış ulaşım ve trafik sorunları nelerdir? Geleceğin sorunlarını karşılamada etkin ve verimli olabilecek hangi ulaşım ve trafik alt yapılarına gereksinim duyulabilecektir ? Mevcut ve gelecek için önerilecek donatıların birlikte ele alınıp planlanmasında gerekli koşullar yaratılabilir mi? İlgili tüm taraflar için gerekli koşulların içinde en doğru ve maliyeti en düşük çözümler hangileri olabilir?

Her iki soru grubu aynı arayış cümlesinde düğümlenmektedir. İlgili tüm taraflar için gerekli koşulların içinde en doğru ve maliyeti en düşük çözümler hangileri olabilir? Ulaşımda Talep Yönetiminin gerekliğini tartışılmasında ortaya çıkan bu soru bir başka soru ile derinleştirilebilir. Gelişen bilgisayar ve bilişim teknolojileri sorunların çözümünde daha etkin ve verimli sonuçlar alınmasında yararlı olabilir mi?

ETKİNLİK; Bir Sorunun Çözümünde İlgili Tüm Tarafların Beklenti ve Gereksinimlerini En İyi Koşullarda Karşılayabilmek .. VERİMLİLİK; Tarafların Bu Beklenti ve Gereksinimlerini Süreklilik İçinde, Süratli Bir Biçimde ve Anında Yerine Getirebilmek ... Bu noktada; AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ uygulamaları ortaya çıkmaktadır ....

AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ Özetle; Ulaşım ve trafik sorunlarının çözümünde ilgili tüm tarafların beklenti ve gereksinimlerini en iyi koşullarda karşılayabilmek .. Tarafların bu beklenti ve gereksinimlerini süreklilik içinde, süratli bir biçimde ve anında yerine getirebilmek ... Amaçlarıyla uygulanmaktadır.

Ulaşımda Talep Yönetimi Uygulamalarından Örnekler Arazi Kullanışları Sınıflaması (AKS) Mevcut Karayolları Envanteri – Trafik Kaza Riskleri (MKE) Mevcut Trafik Yönetimi Uygulamalarının Denetimi (MTY) Mevcut Karayolları Ağının Kademelendirilmesi (MKK) Mevcut Toplu Ulaşım Hatları (MTH) Gelecekteki Karayolları Ağının Kademelendirilmesi (GKK) İyileştirme ve Optimizasyon Kararları (İOK) Arazi Kullanış Denetimi (AKD) Nüfus Yoğunluklarının Denetlenmesi (NYD) Yapı Yoğunluklarının Denetlenmesi (YYD) Ulaşım Etki Değerlendirme (UED) Yolculuk İkamesi Teknolojiler (YİK) Çalışma Saatlerinin Kaydırılması (ÇSK) Uzun Mesafe Yolculuklarının Düzenlemesi (UMY) Yerleşmelerin Yayılarak Gelişmesi (YYG) Uydu Şehir Yerleşmeleri (UŞY) Aktarma Noktaları Düzenlemesi (AND) Trafik Kompozisyonunun Denetlenmesi (TKD) Transit Taşıt Trafiği (TTT) Toplu Ulaşım Sistemleri (TUS) Otobüs Yolları Uygulaması (OYU) Caydırıcı Otopark Düzenlemeleri (COD)

Ulaşımda Talep Yönetimi Uygulamalarında Yararlanılan Bilgi Alanlarından ... Şehir Ulaşım Planlaması Trafik Planlaması Toplu Ulaşım Planlaması Proje Yönetimi Trafik Yönetimi Risk Yönetimi İşletme Optimizasyonu Teknikleri Yapılabilirlik Analizleri

Akıllı Ulaşım Sistemlerinden Güncel Bazı Örnekler Hareketli Kamera Çekim Sistemleri (HKÇ) Fotoğraf Çekim Sistemleri (FÇS) Elektronik Perde Sayımları (EPS) Elektronik Kordon Sayımları (EKS) Elektronik Yol/Kesim Sayımları (EYS) Yol Boyunca Algılama Sistemleri (YAS) Güzergâh Bilgilendirme Sistemleri (GBS) En Kısa Yol Bilgilendirme Sistemleri (EKY) Değişken Bilgi Sistemi (DMS) Trafik Analiz Sistemi (TAS) Bilgi Sistemi Güncelleme (BSG) Kural Denetleme Sistemi (KDS) Seyahat Süresi Tabloları (SST) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH) Hacim ve Kompozisyon Tabloları (HKT) Zirve/Zirve Dışı Trafik Tabloları (ZTT) Ulaşım/Trafik Yazılım Sistemleri (TYS)

Geleneksel Ulaşım Modeli Yaratım ve Dağılım Kestirimleri Kapsamında Ulaşım Talep Yönetimi (UTY) – Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) İlişkilerinin Sorgulanması

Geleneksel Ulaşım Modeli – Yaratım ve Dağılım Kestirimleri Kapsamında UTY – AUS İlişkisi Tablo 1 Alt Model Çalışmaları Talep Yönetimi Açısından Çalışmanın Amaçları Talep Yönetimi Açısından Uygulama Seçenekleri Akıllı Ulaşım Sistemleriyle İlişkilerin Sorgulanması Yolculukların Yaratım Kestirimleri Toplam yolculuk sayısının hesaplanması ve optimum düzeyde tutulması Arazi Kullanış Denetimi (AKD) Bilgi Sistemi Güncelleme (BSG) Nüfus Yoğunluklarının Denetlenmesi (NYD) Yapı Yoğunluklarının Denetlenmesi (YYD) Yolculuk İkamesi Teknolojiler (YİK) Trafik Analiz Sistemi (TAS) Yolculukların sürelerine ve uzunluklarına göre hesaplanmaları Uzun Mesafe Yolculukları Düzenlemesi (UMY) Seyahat Süresi Tespit Tabloları (SST) Uydu Şehir Yerleşmeleri (UŞY) Yolculuk oranlarının alt sistemlere göre belirlenmesi (yolculuk sayısı/kişi) Toplu Ulaşım Sistemleri (TUS) Ulaşım/Trafik Yazılım Sistemleri (TSY) Uzun Mesafe Yolculukları Düzenlemesi (UMY) Yolculukların sayılarının amaçlarına göre belirlenmesi Yerleşmelerin Yayılarak Gelişmesi (YYG) Yaratım parametreleri ölçümleme katsayılarının hesaplanması Arazi Kullanışları Sınıflaması (AKS) Yolculukların Mekânsal Dağıtımı Kestirimleri Yolculukların bitiş noktalarındaki yoğunlaşma eğilimlerinin saptanması Yerleşmelerin Yayılarak Gelişmesi (YYG) Başlama – Bitiş tablolarının elde edilmesi Aktarma Noktaları Düzenlemesi (AND) En Kısa Yol Bilgilendirme Sistemleri (EKY) Caydırıcı Otopark Düzenlemeleri (COD) Yolculuk istek hatlarının ve ana ulaşım koridorlarının belirlenmesi Yol Boyunca Algılama Sistemleri (YAS) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH)

Geleneksel Ulaşım Modeli – Taşıt Türü Seçimi ve Atama Kestirimlerinde UTY ve AUS İlişkisi Tablo 2 Alt Model Çalışmaları Talep Yönetimi Açısından Çalışmanın Amaçları Talep Yönetimi Açısından Uygulama Seçenekleri Akıllı Ulaşım Sistemleriyle İlişkilerin Sorgulanması Yolculukların Taşıt Türü Seçme Kestirimleri Uzun mesafeli yolculukların düşük kullanım oranlı türlerden yüksek kullanım oranlı türlere ve güzergâhlara kaydırılması Uzun Mesafeli Yolculukların Düzenlenmesi (UMY) Seyahat Süresi Tabloları (SST) Aktarma Noktaları Düzenlemesi (AND) Zirve/Zirve Dışı Trafik Tabloları (ZTT) Toplu ulaşım sistemlerinin özel ulaşım seçenekleriyle yarışır duruma getirilmesi. Toplu Ulaşım Sistemleri (TUS) Yol Boyunca Algılama Sistemleri (YAS) Otobüs Yolları Uygulaması (OYU) Trafik Analiz Sistemleri (TAS) En Kısa Süreli ve En Düşük Maliyetli Yolculukların Aktarma Noktalarının Saptanması Aktarma Noktaları Düzenlemesi (AND) Yolculukların Güzergâhlara ve Yol Kesimlerine Atama Kestirimleri Trafiğin yoğun güzergâhlardan kaydırılması Trafik Kompozisyonunun Denetlenmesi (TKD) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH) Transit Taşıt Trafiği (TTT) Değişken Bilgi Sistemi (DMS) Güzergâh Bilgilendirme Sistemleri (GBS) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH) Caydırıcı Otopark Düzenlemeleri (COD) Yolculukların yoğun zirve saat dışına Kaydırılması Ulaşım Etki Değerlendirme (UED) Trafik Analiz Sistemi (TAS) Çalışma Saatlerinin Kaydırılması (ÇŞK) Bilgi Sistemi Güncelleme (BSG) Yolculuk İkamesi Teknolojiler (YİT) En Kısa Yol Bilgilendirme Sistemleri (EKY) Hacim ve Kompozisyon Tabloları (HKT)

Trafik Mühendisliği Çalışmaları Açısından UTY ve AUS İlişkilerinin Sorgulanması

Mevcut Trafik Niteliklerinin ve Sorunlarının Saptanması Trafik Mühendisliği Açısından Ulaşım Talep Yönetimi ve AUS İlişkisinin Sorgulanması Tablo 3 Trafik Mühendisliği Çalışmaları Başlıkları Talep Yönetimi Açısından Uygulama Seçenekleri Akıllı Ulaşım Sistemleriyle İlişkilerinin Sorgulanması Mevcut Trafik Niteliklerinin ve Sorunlarının Saptanması Mevcut Karayolları Envanteri – Trafik Kaza Riskleri Analizi (MKE) Hareketli Kamera Çekim Sistemleri (HKÇ) Fotoğraf Çekim Sistemleri (FÇS) Elektronik Yol/Kesim Sayımları (EYS) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH) Mevcut Trafik Yönlendiricilerinin Belirlenmesi Mevcut Karayolları Envanteri (MKE) Mevcut Trafik Yönetimi (MTY) Bilgi Sistemi Güncelleme (BSG) Geliştirilecek Trafik Yönetim Sisteminin Tasarımı Mevcut Karayolları Ağı Kademelenmesi (MKK) Trafik Analiz Sistemi (TAS) İyileştirme ve Optimizasyon Kararları (İOK) Kural Denetleme Sistemi (KDS) Yol Boyunca Algılama Sistemleri (YAS) Trafik Kompozisyonunun Denetlenmesi (TKD) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH) Mevcut Şehir Planları ile Bütünleştirme Arazi Kullanış Denetimi (AKD) Gelecekteki Karayolları Ağının Kademelendirilmesi (GKK) Seyahat Süresi Tespit Tabloları (SST) İyileştirme ve Optimizasyon Kararları (İOK) Geliştirilecek Şehir Planları ile Bütünleştirme Mevcut Geometrik Düzenlemelerin Analizi Geliştirilecek Geometrik Düzenleme Önerileri

Toplu Ulaşım Alt Sistemleri Optimizasyon Çalışmaları Açısından UTY ve AUS ilişkisinin Sorgulanması

Toplu Ulaşım Optimizasyonu Çalışmaları Başlıkları Toplu Ulaşım Sistemleri Optimizasyon Çalışmaları Açısından Talep Yönetimi ve Akıllı Ulaşım Sistemleri İlişkisinin Sorgulanması Tablo 4 Toplu Ulaşım Optimizasyonu Çalışmaları Başlıkları Toplu Ulaşım Alt Sistemlerinin Tanımlanması Talep Yönetimi Açısından Uygulama Seçenekleri Akıllı Ulaşım Sistemleriyle İlişkilerinin Sorgulanması Mevcut Toplu Ulaşım Alt Sistemleri Niteliklerinin ve Sorunlarının Saptanması Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemleri mevcut durum analizleri Mevcut Karayolları Envanteri– Trafik Kaza Riskleri Analizi (MKE) Hareketli Kamera Çekim Sistemleri (HKÇ) Fotoğraf Çekim Sistemleri (FÇS) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemleri - Mevcut Hatların Belirlenmesi Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemlerinde mevcut işletme hatları Trafik Kompozisyonunun Denetlenmesi (TKD) Güzergâh Bilgilendirme Sistemleri (GBS) Elektronik yol/kesim sayımları (EYS) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemlerinde mevcut işletme hatları Mevcut Aktarma, Durak, Geometrik ve Diğer Düzenlemelerin Analizi Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemlerinde mevcut aktarma, durak, geometrik ve diğer düzenlemeler Aktarma Noktaları Düzenlemesi (AND) Trafik Analiz Sistemi (TAS) Mevcut Karayolları Envanteri (MKE) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemlerinde mevcut aktarma, durak, geometrik ve diğer düzenlemeler Mevcut İşletme Yönetim Yapısı Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemlerinde mevcut işletme yönetimi Mevcut Trafik Yönetimi Denetimi (MTY) Kural Denetleme Sistemi (KDS) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemlerinde mevcut işletme yönetimi Geliştirilecek İşletme Yönetim Sisteminin Tasarımı Genel Şehir Planları ile Bütünleştirme Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemlerinin işletme geliştirilmesi ve tasarımı İyileştirme ve Optimizasyon Kararları (İOK) Bilgi Sistemi Güncelleme (BSG) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemlerinin işletme geliştirilmesi ve tasarımı Hatların yeniden planlanması ve geliştirilmesi Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemleri hatlarının planlanması ve geliştirilmesi Trafik Kompozisyon Denetimi (TKD) Trafik Yoğunluk Haritaları (TYH) Transit Taşıt Trafiği (TTT) Hacim ve Kompozisyon Tabloları (HKT) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemleri hatlarının planlanması ve geliştirilmesi Geliştirilecek Aktarma, Durak, Geometrik ve Diğer Düzenleme Önerileri Şehir içi karayollarına dayalı toplu ulaşım sistemleri düzenleme önerileri Toplu Ulaşım Sistemleri (TUS) En Kısa Yol Bilgilendirme Sistemleri (EKY) Gelecekteki Karayolu Ağının kademelendirilmesi (GKK) Diğer şehirsel toplu ulaşım sistemleri önerileri

Teşekkür Ederim . . .