İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
MURATOĞLU ÇARŞISI WEB TASARIM PROJESİ
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
İnternet Sitemizi Açarız! Çok Heyecanlıyız !. Fakat Ziyaretçi Gelmez..
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Google Analytics Nedir?
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Anketten Foruma, Forumdan Bloga Sosyal Dengeler. •Kod Trendleri •İnternet Trendleri •Medya Trendleri.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İçerik Yönetimi Eğitimi Güz Dönemi Gökçen Fidan ODTÜ SAT-595.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Mobil Pazarlama Promosyon Kart Sunumu
Sosyal Medya.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Görüntülü Reklam Kampanyalarınızın toplam değerini ölçün Google Görüntülü Reklam Ağı üzerinde Görüntüleme Dönüşümlerini İzleme.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
SOSYAL MEDYA.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Orçun Madran. Wikipedia Web 2.0 ve Sosyal Ağlar, İstanbul - 12 Aralık
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 STRICTLY CONFIDENTIAL & FOR PERSONAL USE ONLY TURKCELL LALE SARAL DEVELİOĞLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PAZARLAMA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
360° Pazarlama İletişimi
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
E-TİCARET NEDİR? E-TİCARET NEDİR? E-Ticaret internet ortamında insanların belirli sistemler üzerinde gerçek ve ya sanal ürünleri para karşılı ğ ında satın.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
TUANA BİLİŞİM GURURLA SUNAR inceleyin ve Gominisite Yeni Nesil Web Sitesidir Gominisite ile web sitenizi kendiniz yönetebilir ve güncelleyebilirsiniz.
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
. ..
connect to the virtual world
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR

İnternet - Yeni Pazarlama Aracı Dünyada Kullanıcı Sayısı: 2 milyar kişi Nüfusun %26’sı Türkiye’de Kullanıcı Sayısı: 35 Milyon kişi Nüfusun %50’si

İnternet - Kullanım 255 milyon – Web sitesi sayısı 21.4 milyon – 2010’da eklenen web sitesi 1.4 milyar – E-mail kullanıcısı 107 trilyon – 2010’da gönderilen toplam e-mail sayısı 294 milyar – Günlük ortalama eposta gönderim sayısı 152 milyon – İnternetteki blog sayısı

İnternet - Kullanım 600 milyon – Facebook kullanıcısı 23 Milyon – Türkiye’deki Facebook kullanıcısı (Dünyada 4.yüz.) % 50 – Her gün Facebook’a giriş yapanların oranı 5 milyar – Flickr’daki fotoğraf sayısı 3 + milyar – Her ay Facebook’a yüklenen fotoğraf sayısı 2 milyar – YouTube’da bir günde gösterimde olan video sayısı

Diğer mecralar Gazete okur sayısı - 22 Milyon (5 yılda 2 milyon artış) “Düzenli” gazete okur sayısı - 11,5 Milyon (5 yıl önce 14 Milyon idi) Gazete reklam payı - %27 (5 yıl önce %32 idi) Yazılı basın okuru internete kayıyor! Dergi tirajları düşüşte. İnternet kullanıcı sayısı hızla artıyor ancak TV izleyici sayısı sabit. (Tv izleyici oranı %1 artarken, online video izleme oranı %16 artıyor) 50 Milyon izleyiciye - Radyo: 38 yılda, TV:13 yılda, İnternet: 4 yılda ulaştı

Yeni Pazarlama Aracı Sosyal Ağlar… Tavsiye / refrerans üzerine çalışır Kullanıcıların söz hakkı var Birebir iletişim yolları açıldı Beğendim / Beğenmedim butonları Sosyal Medya Kampanyaları Ağ İletişimi Ölçülebilir Kurumlar şeffaflaştı

Yeni Pazarlama Aracı

SEO SMM SEM Blogunuz Yeni Pazarlama Aracı Web siteniz Search Engine Optimization Arama Motoru Optimizasyonu SEO SMM Web siteniz SEM Blogunuz Search Engine Marketing Arama Motoru Pazarlaması Social Media Marketing Sosyal Medya Pazarlaması

Yeni Pazarlama Aracı WOM - Word of Mouth / Ağızdan ağıza pazarlama Facebook - Sayfalar, beğenme, yorum, paylaşma Twitter - Tavsiye, övgü, paylaşma Friendfeed - beğenme, yorum, paylaşma YouTube - Videolar, abonelik, yorum, paylaşma Flickr - Fotoğraflar, takip, yorum XING/LinkedIn - Kurumsal haberler, yorum, paylaşma Google - Veriler, analiz, SEO Bloglar - Övgü, yorum, paylaşma

Yeni Pazarlama Aracı

Yeni Pazarlama Aracı

Yeni Pazarlama Aracı

Yeni Pazarlama Aracı Müşterileriniz artık onlar NE ZAMAN isterse ve NEREDE isterse iletişime geçiyor. Eğer siz gereken yerde gereken şekilde olmazsanız, rakipleriniz olacaktır. İnternette olmak veya olmamak artık bir tercih değildir. İnternetteki isminiz 7/24 sizin için çalışır. Bunu SİZ yönlendirmezseniz başkaları sizin adınıza yönlendirecektir. Iyi ya da kötü…

Yeni Pazarlama Aracı Pazarlama Bütçeleri DEĞİŞTİ. Kullanıcıların değerlendirmeleri DEĞİŞTİ. Paradigma DEĞİŞTİ. Satın alma kararında web sitelerinin büyük rolü var. => Artık ürünleri kataloglarda değil internette arıyoruz. ABD’de reklam harcamalarının %27’si internette yapılıyor => %5 dergi, %4,8 gazete Kullanıcılar markanın web sitesinde gerekli bilgiyi bulamazsa, rakip markanın sitesine gidiyor.

Yeni Pazarlama Aracı ROI - Return On Investment (Yatırımın Geri Dönüşümü) En iyi ROI Mecraları 1 - SEO %68.7 (Arama Motoru Optimizasyonu) 2- E-mail kampanyası %56.4 3- CostPerClick %52.5 4- Halkla İlişkiler %41.9 5- Posta %41.1 6- Online reklam %31.2

Adımlar 1 - Pazarlama konsepti İletişim tonu Marka kimliği Anahtar kelimeler, marka karakteri Görseller, içerik

Adımlar 2 - Web sitesi İçerik - yazı, video, oyun vs. Arama Motoru Optimizasyonu İçeriğin düzenli güncellenmesi - Google’da 1 numara olmak için

Adımlar 3 - Sosyal Ağlar Facebook sayfası Twitter profili Friendfeed profili XING/LinkedIn münferit girişler/haber girişleri Haftalık/günlük girişler, yorum takipleri, yeni izleyici kazanma

Adımlar 4 - İçerikler İçerik planı yapılması Pazarlama ve PR’a paralel kampanyaların sürdürülmesi Marka haberlerinin girilmesi Gençler için eğlenceli haberler, videolar Özel online kampanyalar hazırlanması

Adımlar 5 - Ölçümler Google analytics verilerinin analizi - web sitesine girişlerin ölçümü Google’da arama kelimelerinin analizi, bunlara uygun Içerik üretimi Sosyal ağlardaki üyeler, beğeniler ve yorumların ölçümü

Adımlar http://www.facebook.com/arcelik http://www.facebook.com/mavi 6 - Örnekler http://www.facebook.com/arcelik http://www.facebook.com/mavi http://www.facebook.com/zendiamond http://twitter.com/zenpirlanta http://www.facebook.com/Akbank http://www.facebook.com/StarbucksTurkiye http://www.facebook.com/Anadoluulasim http://twitter.com/TurkishAirlines

Bürotime - TV reklamı var, Facebook sayfası yok. Adımlar 7 - Başarısız örnekler Bürotime - TV reklamı var, Facebook sayfası yok. http://www.facebook.com/group.php?gid=134076639972982&v=wall http://www.facebook.com/pages/Kanal-D/153050224734?v=wall http://www.facebook.com/atv (başarılı)