Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

YATIRIM TESVİK BÖLGELERİ
PERFORMANS KRİTERLERİ
YEN İ TEŞV İ K S İ STEM İ 2012 Edanur AKSOY ’e kadar ’ten sonra ’e kadar 2 yıl ’ten sonra TL cinsi – kredi.
YATIRIM TEŞVİK BELGESİ
ARTEV Management Platform ‘Intellectual Asset Management at Enterprises ARTEV Consortium Partners Entelektüel Varlık Yönetimi - Mevzuat Altyapısının Ekonomik.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
LİBYA T.C. TRABLUS Büyükelçiliği Ticaret Müşavirliği
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 15 OCAK 2010.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
RUS-TÜRK İŞ VE YATIRIM ZİRVESİ 'Rusya'ya Yatırımlarda Vergisel Yapılanma Alternatifleri' Ersin NAZALI, LL.M., MSc Vergi Bölümü Yöneticisi, Avukat, E.Hesap.
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
Islahçı Kuruluş Olmanın Bedeli
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
İçerik Genel Olarak Elektrik Sektöründe Özelleştirme
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
 Jean Monnet Burs Programı, AB üyesi bir ülkedeki üniversitede ya da üniversiteye e ş de ğ er bir kurulu ş ta yüksek lisans e ğ itimi veya ara ş tırma.
KIRGISİZTAN EKONOMİSİNİN SOSYO EKONOMİK YAPISI VE KALKINMA POTANSİYELİ
Genç ve çalışmaya elverişli nüfusu, Nitelikli işgücü ve düşük işgücü maliyetleri, Lojistik altyapısı, Sektörün temel hammaddesi pamuk üretimi açısından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
Uluslararası İşletmecilik Kısım 3 Bölüm 9 – Ödemeler Dengesi
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2012 YILI YATIRIM TEŞVİK DESTEKLERİ. YENİ YATIRIM TEŞVİK DESTEKLERİ Genel Teşvik Destekleri Bölgesel Teşvik Destekleri Büyük Ölçekli Yatırım Teşvikleri.
Duran Varlık İşlemleri ve Muhasebeleştirilmesi
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1  Ankara  Ağrı  Kars  Muş  Erzincan  Erzurum  Erciş  Malatya  Çarşamba  Eskişehir  Kırşehir  Susurluk  Adapazarı  Alpullu  Uşak  Kayseri.
Kambiyo Mevzuatı. Lojistik ve Dış Ticaret İstanbul Ticaret Üniversitesi Meslek Yüksekokulu VII. Bölüm.
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
VE ATIK YÖNETİMİ DESTEKLERİ
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
KAMU MALİYESİ.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü
YATIRIM TEŞVİK SİSTEMİ
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
PAZARA GİRİŞ ENGELLERİ ve ÇÖZÜM YOLLARI. Pazara Giriş Engeli Nedir ? Pazara giriş engelleri; tarifeler, tarife dışı tedbir ve diğer idari uygulamalardan.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
Uluslararası İşletmecilik Kısım 3 Bölüm 9 – Ödemeler Dengesi
ANKARA YATIRIM TEŞVİKLERİ
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler
Fikri Mülkiyet ve Gümrük Mevzuatı Masaları
Sunum transkripti:

Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü T.C. BAŞBAKANLIK HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE POLİTİKALAR - 1 Yerli ve yabancı yatırımcılara eşit muamele prensibi Yerli ve yabancı ortaklık oranlarının serbestçe belirlenebilmesi Yabancı ortak başına en az 50.000 USD’lik sermaye getirme zorunluluğu Yerli yatırımcılara serbest olan tüm sektörlerin yabancı yatırımcılara da serbest olması

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE POLİTİKALAR - 2 Kar, ücret, lisans gideri ve sermayenin geri dönmesi transferlerinin serbest olması Lisans, know-how, yönetim ve benzeri anlaşmaların sadece kayıt işlemine tabi olması Yurt dışından gelen sermayenin Türk lirasına çevrilme zorunluluğunun olmaması

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE YATIRIM ORTAMI 1994 yılında Rekabeti Koruma Kanunu kabul edilmiş ve Rekabet Kurulu oluşturularak çalışmaya başlamıştır Fikri ve sınai mülkiyet haklarının korunması konusunda önemli adımlar atılmış, Türk Patent Enstitüsü kurulmuştur. 56 ülkeyle Yatırımların Karşılıklı Korunması ve Teşviki Anlaşması imzalanmış, bunlardan 34 tanesi yürürlüğe girmiştir. 39 ülkeyle Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması imzalanmıştır.

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE ÇOKTARAFLI YATIRIM ANLAŞMASI Yatırım tanımı Yatırımlara ve yatırımcılara muamele Performans gereklilikleri Yabancı sermayenin teşviki ve yatırım teşviklerinin uygulanması Gelişme yolundaki ülkelerin gelişme kaygıları Yatırımcıların sorumlulukları İşgücü ve çevre konuları Uyuşmazlıkların halli

YABANCI SERMAYE GN.MD. GÖREVLERİ - 1 Yabancı kişi ve kuruluşların Türkiye'de; Şirket veya şube kurma Ortaklığa katılma İrtibat bürosu kurma Fiziki yatırım başvurularını değerlendirmek

YABANCI SERMAYE GN.MD. GÖREVLERİ - 2 Yabancı sermayeli yatırımları teşvik tedbirlerinden faydalandırmak Lisans, know-how, teknik yardım anlaşmalarını tescil etmek Türkiye'de çalışacak yabancı personele çalışma izni vermek Yetki alanına giren ikili ve çoktaraflı uluslararası anlaşma müzakerelerini yürütmek Yabancı sermaye promosyonu çalışmalarını yürütmek

YABANCI SERMAYE GN.MD. UYGULANAN TEŞVİKLER Yatırım İndirimi (%100) Gümrük Vergisi İstisnası İthal ve Yerli Makina Teçhizat için KDV istisnası Vergi, Resim ve Harç İstisnası

YABANCI SERMAYE GN.MD. Dezavantajlar Avantajlar Politik ve ekonomik istikrarsızlık Ülke içinde ve komşu ülkelerle gerginlikler AB ile ilişkilerde belirsizlikler Yüksek enflasyon ve reel faiz oranları Özelleştirmede gecikmeler Kayıtdışı ekonomi Sık değiştirilen mevzuat Dış tanıtımda yetersizlikler Avantajlar Benzersiz coğrafi konum Satınalma gücü ve tüketim kalıpları gelişen 63 milyonluk bir nüfus Nitelikli, verimli ve rekabet edebilir maliyette genç işgücü Dinamik ve dışa açık ekonomi Gelişmiş ulaşım ve iletişim altyapısı Yatırıma açık bir özelleştirme programı Büyük bir enerji yatırımı programı GAP projesi Girişimcilik, yönetim, işletmecilik bakımından ileri bir iş ortamı Liberal bir yabancı sermaye mevzuatı Dünyanın önde gelen çokuluslu şirketlerinin varlığı

IMF NİYET MEKTUBUNUN ANA HATLARI Kamu mali kesiminde yapısal reformlar ve şeffaflık Tarım politikaları Sosyal güvenlik reformu Vergi politikası ve idaresi Özelleştirme, sermaye piyasaları ve borç yönetimi Bankacılık sisteminin güçlendirilmesi ve regülasyonu Gelirler politikası Para ve döviz kuru politikaları

AB İLE İLİŞKİLER 1999 Aralığında yaşanan bir başka önemli gelişme de, Avrupa Birliği Helsinki zirvesinde alınan kararlarla, Türkiye'nin AB genişleme sürecine aday ülkelerden birisi olduğunun açıklanmasıdır. Bu zirvede, aday 13 ülkenin tek bir çerçevede ve eşit şartlarda muamele göreceği ifade edilmiştir.

ÖZELLEŞTİRME PROGRAMI 2000 yılı özelleştirme gelirlerinin, GSMH’nın %3,5’u (7,6 milyar ABD Doları) olması beklenmektedir. Bu gelirlerin; Türk Telekom’un %20 hissesinin stratejik bir yatırımcı grubuna satışı 2 yeni GSM lisansı ihalesi Elektrik üretim ve dağıtım şirketlerinin işletme hakkı devirleri Özelleştirme İdaresi’nin portföyünde bulunan şirketlerin satışı yoluyla elde edilmesi hedeflenmiştir.

ÖZELLEŞTİRME PROGRAMI

ÖZELLEŞTİRME PROGRAMI SON UYGULAMALAR Petrol Ofisi A.Ş.’nin %51 hissesi 1,3 milyar dolara blok halinde satıldı TÜPRAŞ’ın özelleştirilmesi için ön talep toplandı ve 1,3 milyar doları yerli, 360 milyon doları yabancı yatırımcılardan olmak üzere, yaklaşık 1,7 milyar dolarlık talep toplandı. Sonuçta, %27,4’e karşılık gelen 1,2 milyar dolarlık hisse özelleştirildi. İki yeni GSM lisansı için ihaleye çıkıldı ve sonuçta bir lisans 2,5 milyar dolara satıldı, ikinci lisans henüz alıcı bulmadı. Üçüncü bir lisans da yine 2,5 milyar dolara Türk Telekom’a devredildi. Sadece bu üç uygulama ile, 5 milyar dolarlık özelleştirme geliri elde edildi.

İMTİYAZ SÖZLEŞMELERİ VE TAHKİM En son gelişmeler : Kamu ile yabancı yatırımcılar arasındaki imtiyaz sözleşmelerinde uluslararası tahkime izin veren Anayasa değişikliği ve ilgili uyum yasaları çıkarılmıştır. Yap-İşlet ve Yap-İşlet-Devret kapsamında yapılan yatırımların imtiyaz sayılmayıp özel hukuk hükümlerine tabi olmasına yönelik düzenleme getirilmiştir. imtiyaz sözleşmelerinin Danıştay tarafından incelenmesi hususunda hüküm getiren Kanun, Danıştay’ın rolünü sözleşmeler hakkında tavsiye niteliğinde görüş verecek şekilde değiştirilmiştir.

ENERJİ RAKAMLARI 1999 : 2000 tahminleri : Enerji üretimi : 35,4 milyon ton petrol eşdeğeri Kurulu kapasite : 26,450 MW Üretim kapasitesi : 138,2 milyar kWh Elektrik talebi : 119,5 milyar kWh 2000 tahminleri : Kurulu kapasite : 60,000 MW Elektrik talebi : 280-300 milyar kWh Bu program, önümüzdeki beş yıl boyunca yılda 4-5 milyar dolarlık yatırım gerektirmektedir.

GAP PROJESİ BENELUX = 75,000 KM2 = GAP BÖLGESİ GAP (Southeastern Anatolia Project) is an integrated, multi-sectoral regional development project; in fact, it is a program comprising several socio-economic projects. It is one of the world’s biggest regional development project, and the largest project ever undertaken by Turkey. In addition to the 22 dams, 19 hydroelectric power plants (HEPP), and a system irrigating 1.7 million ha. (4.25 million acres) of land, the project covers all related social and economic sectors including industry, transportation, mining, telecommunications, health, education, tourism and infrastructure. The total cost of the GAP which started in the 80s will be US$ 32 billion, over $ 13.5 billion of which has already been spent

GAP PROJESİ İLAVE TEŞVİK TEDBİRLERİ : SSK Primi desteği Arazi tahsisi Yatırım ve işletme dönemi enerji desteği SSK Primi desteği Arazi tahsisi Kurumlar ve gelir vergi muafiyetleri GAP (Southeastern Anatolia Project) is an integrated, multi-sectoral regional development project; in fact, it is a program comprising several socio-economic projects. It is one of the world’s biggest regional development project, and the largest project ever undertaken by Turkey. In addition to the 22 dams, 19 hydroelectric power plants (HEPP), and a system irrigating 1.7 million ha. (4.25 million acres) of land, the project covers all related social and economic sectors including industry, transportation, mining, telecommunications, health, education, tourism and infrastructure. The total cost of the GAP which started in the 80s will be US$ 32 billion, over $ 13.5 billion of which has already been spent

DÜNYADA YABANCI SERMAYE

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE Mart 2000 sonu itibariyle; Yabancı sermayeli firma sayısı : 5,024 İzin verilen toplam yabancı sermaye : 26,060 milyon $ Toplam fiili yabancı sermaye girişi : 12,488 milyon $ Yabancı sermayeli firmaların toplam sermayesi : 1,753,476 milyar TL

TÜRKİYE’DE YABANCI SERMAYE YABANCI SERMAYE İÇİN GELECEĞİ OLAN SEKTÖRLER Enerji yatırımları (Üretim ve dağıtım) Telekomünikasyon ve Bilişim Teknolojileri Turizm yatırımları ve acentalık hizmetleri Gıda işleme ve paketleme Savunma ve havacılık Çevre teknolojileri Mimarlık-mühendislik ve inşaat hizmetleri Tıbbi cihazlar Güvenlik ekipmanları Otomotiv yan sanayi yatırımları ve servis hizmetleri Yapı malzemeleri Franchising hizmetleri

YABANCI SERMAYE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YSGM WEB SAYFASI : www.treasury.gov.tr/english/ybsweb YSGM e-mail adresi : ybsweb@pm.treasury.gov.tr