Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Advertisements

Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
.com İletişimde Kökten Çözüm...
DOĞAL SAYILAR.
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARED DEĞERLENDİRME ANKETİ ANALİZİ. * Yapılan anketin amacı ekonomik kriz sonrasında değişen dengelerle birlikte sektörel sorunlardaki öncelikleri sıralamak.
KOBİ GELİŞTİRME KOMİSYONU
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
Müşteri-Sektör-Rekabet
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
İşletme & Tarım Bankacılığı Gökhan ERTÜRK İşletme ve Tarım Bankacılığı Grubu - Genel Müdür Yardımcısı 4 Mayıs İstanbul.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
SOFRALIK VE YAĞLIK ZEYTİNDE ÜRETİM MALİYETLERİ VE KARLILIK
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
JOLLY TOURS FİRMA ANALİZ RAPORU
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar Türkiyedeki firmaların yaklaşık %99.5 İstihdamın %61.1 Katma değerin %27.7’si

Yeni etmenler Globalizasyon R&D faaliyetlerinin artması Bilgi Teknolojilerinin önemi Kalitenin ve standartlarının önemi Rekabetin artması İş yaşam ve yerindeki değişiklikler (SOHO) Yönetim ve etkilerdeki değişiklikler

Anket içeriği Kobi’lerde Internet kullanımı Kobilerin Internet’ten beklentileri Kobi’lerin e-ticaret beklentileri Kobi’lerin Internet ve teknolojilerinde adaptasyon sorunları Internet ve e-ticaret’in Kobi’lere etkisi

Anket bilgileri Gönderilen firma sayısı yaklaşık 5.000 Analiz edilen anket sayısı 340 Web, e-mail, fax, elden anket gönderimi Toplam 39 soru (18’i analiz edildi) Mükerrer anketler analiz edilmedi Katılım Marmara, Ege ve Akdeniz

Anket Analizi Katılımcı Profili: Ankete katılan firma büyüklükleri: %36.6 iş sahibi %28.9 yönetici Ankete katılan firma büyüklükleri: 1- 9 çalışanı %32.2 1- 49 çalışanı %67.5 1-149 çalışanı %85.9

Sektörel dağılım: Textil ve makina %12.7, Gıda %10.6 Sanayi odaları ve ticaret odaları kat. Bilgisayar sek. katılım yüksek değil. Ürün ve servis Internet’e en uygun Internet’e açılımı çok kolay Personel ve iş süreci açısından uygun Turizm ve ulaşım çok düşük Hizmet sektörü olarak en avantajlıları

Firma yaşı Yeni firmalarda daha az e-posta adresi bulunuyor. Yeni pazarlar aramak Rekabet üstünlüğünü kaybetmemek Teknolojik alt yapıları daha iyi Kurumsallaşma daha yüksek

Firma Pazarı Uluslararası firmaların e-posta İthalat-ihracat amacı yüksek Uluslarası firmalarda web ve e-posta sahipliği yüksek Özellikle web sitesi sahipliği 1/2

Cirolar: En yüksek katılım 200.000- 500.000$ (%16,6) En düşük katılım 50 milyon$ üstü (%1,4) 1.5 milyon$ cirolu firmalarda e-posta trafiği yüksek 1.5 milyon$ cirolu firmaların %53’ünde web site. Ciro azalıdıkça web site oranı düşüyor Az cirolu firmalarda maliyet web sitesi açmama nedeni

E-posta sahipliği Firmalarda genel e-posta sahipliği %65.8 Sektörlere göre dağilımda en yüksekler Bilgisayar %92.9 Diğer sanayi kolları %85.4 Turizm %83 Elekrik-Elektronik % 83 En düşük oranlar: İnşaat %30.8 Tarım %37.5

Web sitesi sahipliği Firmalar arasında web sitesi sahipliği %38 Sektörel web sitesi sahipliği Bilgisayar %52 Sanayi %51.3 Turizm %50 Tekstil’de %19 Web sitesi/ e-posta oranı Bilgisayar 1/2 Elektrik 1/2 Tekstil 1/3 İnşaat 1/8

Bilgi İşlem Sahipliği Firmaların %59.2 oranında B.I.B B.I.B. ile e-posta arasında %79 B.I.B. ile web sitesi %47.7 Sektörel dağılım Bilgisayar %89 Makina %73.2 İnşaat %23.2

E-Posta trafiği Ortalama günlük e-posta sayısı 1-10 Firmaların %60’ının trafiği 1-10 arasında Firmaların %40’ının tarfiği 10 adetten fazla E-posta trafiği en yüksek bilgisayar E-Posta trafiği en düşük elektronik

E-posta kullanımı

Internet Kitlesi Firmaların %75’ine göre Internet yeterli, E-posta sahibi olanların %25’I Internet’in yetersiz, E-posta sahibi olanların%7’si Internet’in çok yetersiz, bir kitleye seslendiği

E-ticaret Teşvikleri Firmaların %95.5’i e-ticaret konusunda destek beklemektedir.

Reklam faaliyetleri Internet’in reklam amacıyla kullanımı %37 Sergi, brosür, dergi ve gazete en yüksek oranlarda

Web sitesi sahipliği Web sitesi sahipliği %36.4 Firmaların %80’i web sayfası açmayı düşünüyor. Firmaların %40’i 1 sene içinde web sayfası açmayı düşünüyor.

Sonuçlar Kosgeb ve benzeri kuruluşları daha aktif olmalı Büyük şirketler ve kuruluşlar Kobi’lere Internet kullanımında destek vermesi Devletin Internet kullanımında destek vermesi Internet ve teknolojilerinin Medyada öneminin geniş olarak yer verilmesi Türkiye’de Kobi’lerle ilgili daha geniş kapsamlı araştırmaların yapılması

Internet’in Yeterince kitleye erişememe ilişkileri

E-posta sahipliği ilişkileri Firmaların E-posta sahipliği ile Uluslarası olmaları, B.I.B. olması, web sayfası açma zamanları, Internet’in seslendiği kitle görüşleri ve ciroları arasında anlamlı bir ilişki vardır.

Web Sayfası sahipliği ilişkileri Firma büyüklüğü ve cirosu ile web sayfası sahipliği arasında bir ilişki vardır Uluslararası firmalarda, web sayfası sahipliği yüksektir Bilgi İşlem Birimi olan firmalarda, web sayfası sahipliği yüksektir.

E-posta kullanım önem farklılıkları