Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

U.Mahir YILDIRIM Bülent ÇATAY
Lojistik Yönetimi Ders – V
YAEM Tolga Bektaş, Southampton University
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
ÇOK AMAÇLI TEDARİKÇİ SEÇİMİ PROBLEMİNDE GENEL İNDİRİM POLİTİKALARI
Gökhan AY Süreç Geliştirme Yöneticisi.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
10 IP TERCİH ETMEK İÇİN NEDEN! NEDEN IP SİSTEMLER?
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
Diferansiyel Denklemler
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Küresel Büyüme Oranları (%)
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
İÇ VE DIŞ PAZARLARDA ETKİNLİĞİ ARTIRMA YÖNTEMLERİNDEN EN ÖNEMLİSİ KULLANILAN LOJİSTİK ALT YAPISIDIR !!!
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Müşteri-Sektör-Rekabet
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
Yeni Pazarlama Teknikleri
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
Proje Konuları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Çalışma Sermayesi Finansmanı
TRANSİT TAŞIMA (TRANSSHIPMENT)
Diferansiyel Denklemler
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Omni Kanal daki Adımları
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Lojistik Merkezin Önemi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİKTE KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael

İÇERİK  Motivasyon  Önerilen İş Modeli  Literatür  2 Filolu Dağıtım ve Toplamalı Araç Rotalama Modeli  Örnek Vaka  Tek Filolu Dağıtım Toplamalı Araç Rotalama Modeli  Önerilen Çözüm Yöntemi  Gelecek Çalışmalar

MOTİVASYON  Hızla artan e-market alışveriş ihtiyacı  Tüketicilerin çeşitlilik ve nitelikli ürün talebi  Gelişmekte olan pazar yapısının yarattığı fırsatlar  Güvenlik, lojistik, teknolojideki ilerlemeler  Katma değerli ürün ve hizmet sunarak iş hacmi ve karlılıkta artış sağlamak

ÖNERİLEN İŞ MODELİ  Lojistik işbirliği ile “nitelikli” katma değeri yüksek ürünleri e-Market satış kanalından sunmak  Nitelikli ürünler için talep bazlı tedarik  Lojistik operasyonlarında işbirliği  Ortak toplama ve dağıtım  Ortak stok  Amaç: Tüm taraflara yarattığı katma değeri ölçmek  Operasyonel ve lojistik maliyetlere etkisi  Satışlara etkisi  Sepet büyüklüğü  İş hacmi  Karlılık

LİTERATÜR  Dağıtım ve Toplamalı Araç Rotalama Problemi (VRPPD)  Klasik VRPPD  her toplama için bir dağıtım noktası  toplama ve dağıtım noktaları arasında taşıma  Geri Dönüşlü VRP (VRPMB)  Taşıma, depodan dağıtım ve depoya toplama  Eş zamanlı dağıtım ve toplamalı VRP  Toplama ve dağıtım noktaları aynı

LİTERATÜR  Dağıtım ve Toplamalı araç rotalama problemleri  Parragh et al. (2008a, 2008b)  Nagy ve Salhi (2005)  Braysy ve Gendreau (2005a, 2005b)  E-dağıtım lokasyon ve rotalama problemleri  Aksen ve Altınkemer (2008)  Campbell ve Savelsbergh (2005)  Aktarmalı E-dağıtım  Lin (2008), Thangiah et al. (2007)

PROBLEM TANIMI  Konsolidasyon/Aktarma noktaları  Toplama ve Dağıtım için iki ayrı araç filosu o Toplama ve Dağıtım maliyetleri ayrıştırılabilir.  Toplama ve Dağıtım araçları arasında ürün konsolidasyonu için aktarma noktaları  Tamsayılı Programlama Modeli karar değişkenleri  Müşteri-Tedarikçi ataması ( )  Araç rotaları ( )  Geliş zamanları ( )  Konsolidasyon/aktarma noktaları kullanımı, atamaları ( )

İKİ FİLO İLE VRPDP MODELİ Ulaşım Maliyeti Araç Kullanım Maliyeti Aktarma Maliyeti  Kısıtlar - Akış dengesi- Zaman penceresi - Araçların kullanımı- Aktarma noktaları kullanımı - Araç kapasiteleri- Aktarma senkronizasyonu - Gidilen müşteriler- Negatif olmama

BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ  1 tedarikçi market, 25 e-market müşteri siparişi  2 tip nitelikli ürün –her ürün için 12 ve 10 adet tedarikçi

BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ  Dağıtılan sipariş sayısı:  Ort. Sepet büyüklüğü:100 TL120 TL  Kullanılan araç sayısı: 2 5  Katedilen mesafe (km):  Dağıtım Maliyeti: TL TL  Net kar: TL

DUYARLILIK ANALİZİ  Karlılık üzerinde nitelikli ürünlerin kar marjı ve sepet büyüklüğünün etkisi Sepet Büyüklüğü Kar Marjı % (72.07)(47.07)(22.07) % (34.57) % %

TEK FİLO İLE VRPPD MODELİ  Kaynakların daha etkin kullanımı  Tek filo ile hem toplama hem dağıtım  Daha az araç kullanımı ve ulaşım maliyeti  Tek araç ile aynı siparişin toplamaları ve dağıtımı  Aktarma noktalarına ihtiyaç kalmaz  Aktarma noktalarına ait maliyetler ortadan kalkar

TEK FİLO İLE VRPDP MODELİ Ulaşım Maliyeti Araç Kullanım Maliyeti  Kısıtlar - Akış dengesi- Zaman penceresi - Araçların kullanımı- Ürün-tedarikçi eşleşmesi - Araç kapasiteleri- Toplama-Dağıtım zaman sırası - Gidilen müşteriler- Negatif olmama

ÇÖZÜM YÖNTEMİ  Her iki model için hibrid sezgisel algoritma  Tedarikçi seçimi ve transfer noktası kararları için yerel arama algoritması  Dağıtım toplamalı araç rotalama problemi için ArcGIS Network Analyst VRP Çözücüsü Maliyeti ile birlikte Rotalama Çözümü Tedarikçi ve Aktarma Noktaları belli Rotalama Çözüm İsteği Kısmi Çözüm Kısmi Çözüm İsteği (Tedarikçi ve Aktarma Noktaları) Ana VBA Algoritması Lokal AramaVRP Çözücüsü Coğrafi Veritabanı

GELECEK ÇALIŞMALAR  Gelir paylaşım modeli  Lojistik maliyetlerin paylaşımı  Lokasyon kararları ile birlikte  Tedarikçi seçimi  e-Dağıtım market seçimi  Dağıtım hizmet alanının belirlenmesi