İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
her zaman çözümün bir parçasıdır,
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM SORUNLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ENGELSİZMİSİNİZ?.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM MERAL TOPRAK

İnsana İlişkin Dört Temel Varsayım:. Her İnsan Farklıdır İnsana İlişkin Dört Temel Varsayım: * Her İnsan Farklıdır. * Her İnsan Çok Değerlidir. * Her İnsan Bütünün Bir Parçasıdır. * Her Davranışın Bir Nedeni Vardır.

DAVRANIŞLARIMIZI YÖNETEN TEMEL OLGU NEDİR?

İHTİYAÇLARIMIZ Saygı, Prestij Sevgi, Ait Olma Güvenlik Kendini gerçekleştirme Saygı, Prestij Sevgi, Ait Olma Güvenlik Temel, Fizyolojik

BEŞ VAROLUŞ BOYUTU 5.Güçlü bulunmak 4.Değerli bulunmak 3.Sevilmek 2. Onaylanmak 1.Fark edilmek

Kendini Tanıma Penceresi (Johari Penceresi) Bilmedikleri Gizli Alan Bilinmeyen Alan Başkalarının benim hakkımda Açık Alan Kör Alan Bildikleri Bildiklerim Bilmediklerim Benim kendim hakkında

İLETİŞİM SİSTEMİ Geri Bildirim (Feedback) Çevre Koşulları 03.04.2017 İLETİŞİM SİSTEMİ Çevre Koşulları . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . KAYNAK (Gönderici) HEDEF (Alıcı ) MESAJ . . . . . . . . . . . . Göndericinin Filtresi (Algı) . . . . . . . . . Alıcının Filtresi (Algı) . . . . . . . Geri Bildirim (Feedback)

İLETİŞİM İLE İLGİLİ GERÇEKLER Araştırmalar, işletme içindeki iletişimin % 80(inin tekrarlanması gerektiğini ortaya koymaktadır. Üst yönetimin gönderdiği haber ve bilgilerin yalnızca % 20’si işin fiilen yapıldığı alt kadroya (5 kademe alta) tam ve doğru olarak ulaşabilmektedir.

Çağdaş iş yaşamında yöneticilerin zamanının % 70’i bilgi Çağdaş iş yaşamında yöneticilerin zamanının % 70’i bilgi ve haber alışverişi ile geçmektedir. Bunun % 11’i yazma, % 15’i okuma, % 31’i konuşma, % 43’ü dinleme olmaktadır. İletişimin önemli bir öğesi de DİNLEME’dir. Yukarıdaki rakamlar iletişimin ¾’ünün konuşma ve dinlemeye dayalı olduğunu göstermektedir.

İş yaşamındaki sorunların % 70’i hatalı iletişimden kaynaklanmaktadır.

Gönderilen mesajlarda, algılanan anlamın %7’si. kelimelerle, % 38’i Gönderilen mesajlarda, algılanan anlamın %7’si kelimelerle, % 38’i ses tonuyla ve söyleyiş biçimleriyle, % 55’i beden diliyle anlaşılmaktadır.

Tekrar hatırlayabilmek için herhangi bir ek çaba Tekrar hatırlayabilmek için herhangi bir ek çaba gösterilmediği takdirde, sözlü bir mesajın % 50’si alındıktan 20 dakika içinde unutulmaktadır. İzleyen 8 saat içinde % 20’si daha unutulmaktadır. Ertesi gün % 10’u unutulmaktadır. Demek ki 24 saat içinde mesajın % 80’i unutulmaktadır.

İnsanlar dakikada 120-150 kelime söyleyerek. konuşmaktadırlar İnsanlar dakikada 120-150 kelime söyleyerek konuşmaktadırlar. Buna karşılık insan düşüncesinin hızı dakikada 1200- 1500 kelime arasındadır. Demek ki kişiler dinlerken düşüncelerinde boş zaman olmakta ve başka şeyler düşünmeye başlamaktadırlar.

TEMEL İLTEŞİM BECERİLERİ  Kendini tanımak  Kendini ifade edebilmek  Empati geliştirmek  Dinleme  Soru sorma

ZOR İNSANLAR Düşmanca saldırganlar Yakınanlar Suskun tepkisizler Aşırı uzlaşmacılar Kötümserler Çok bilmişler Kararsızlar

İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER KORKULAR Yeni durum ve yeni insanlar Yanlış yapmak Alaya alınmak Küçük düşmek Duyguları kontrol edememek vb.

İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER 2. ÖNYARGILAR 3. DUYARSIZLIK 4. İSİM TAKMA 5. KENDİNE GÜVENSİZLİK, KARARSIZLIK 6. ALINGANLIK 7. SÜREKLİ ÖNE ÇIKMA İSTEĞİ, BEN MERKEZCİLİK 8. SÜREKLİ HAKLI ÇIKMA İSTEĞİ

AİLEDE ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN; Yardım isteyebilmek  Hayalleri anlatmak  Övgü

 Duygusal destek  Kızgınlık, incinme gibi duyguları ifade edebilmek  Sevgi, şefkat, ilgi göstermek

 Her konuda konuşabilmek  Problem ve hatalarla ilgili değerleme yapabilmek  Görüş farklılıklarını saptayabilmek

ETKİLİ İNSAN İLİŞKİLERİ İÇİN; İNSANLARIN SİZE İNANMASI VE GÜVENMESİ İÇİN; Doğru olanı yapın Yapabileceğinizin en iyisini yapın Başkalarına, size davranılmasını istediğiniz gibi davranın İnsanlara inancınızı ve güveninizi gösterin İNSANLARIN SİZE BAĞLANMASI İÇİN; İnsanlara değer verin Farklı olun Ortak nokta arayın İnsanın yapısını anlayın Onların yeteneklerini fark edin Kendinize kafanızla, onlara kalbinizle yaklaşın Her insanın anahtarını bulun Zor günlerinde destek olun İlişkileri kanıksamayın İlk adımı hep siz atın İNSANLARIN SİZİ ÇEKİCİ BULMASI İÇİN; Görünüm Gülümseme Takım kurma Özgüven Heyecan Cesaret vermek Önemli olmak Umut Vizyon Karizma

ETKİN DİNLEME İLKELERİ Konuşmanıza ara verin: Konuşurken dinlemek mümkün değildir. Eskiler ne kadar güzel söylemiştir. “Bir konuş iki dinle. Karşınızdakini rahat ettirin. Ona gülümseyin. Böylece konuşmacı serbestçe konuşabilecektir. Konuşan kişiye ilgi gösterin. Bu sizin dinlemeye niyetli olduğunuzu belirtir.

ETKİN DİNLEME İLKELERİ Sabırlı olun. Konuşanın sözünü kesmeyin. Sorular sorun. Bu konuşmacıyı teşvik edecektir. Dikkat dağıtıcı hususlara yer vermeyin. Bir kişi konuşurken, başka şeylerle ilgilenmeyin. Örneğin kitap karıştırmayın. Ellerinizi masaya vurmayın.

Kendinizi karşınızdakinin yerine koyun. Empatik dinleyin. Öfkeli ve sinirli olduğunuzda iletişim kurmayın. Öfkenizin geçmesini bekleyin. Eleştiriden ve karşınızdakini mat etme zihniyetinden uzak durun. İnsanları yıkmak yerine, her zaman onları güçlendirin.

İLETİŞİM KURARKEN DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER Ne ifade edeceğimizi kesinlikle bilmemiz gerekir. Mesajımız açık ve net olmalıdır. Yüklü bilgi vermekten ve ağız kalabalığından kaçınmalıyız. Mesajımız ile söyleyiş biçimimiz ve beden dilimiz birbirine uyumlu olmalıdır.

Eleştirileri yalnızken, övmeleri herkesin içinde yapmalıyız. Yanlış bir şey söylediğimizde kabul edebilmeliyiz. Motive edici bir biçimde konuşmalıyız.

Konuşmamız güven vermelidir. İletişim için doğru zamanı ve mekanı seçmeliyiz. Uygun iletişim kod ve sembollerini kullanmalıyız. Yanlış anlaşılmaları önlemek için arada özet yapıp, karşı tarafa gerektiğinde tekrar ettirmeliyiz.

ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Kişisel faktörler: Kişilerin algılama farklılıklarından doğan engellerdir.

ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Fiziksel faktörler: Çevre koşullarının fiziksel özellikleri (gürültü gibi) ile, kişilerin fiziksel eksikliklerinden (duyma güçlüğü gibi) doğan engellerdir.

ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Sembollere ilişkin faktörler: İletişimde kullanılan sembollerin, kişisel yada yöresel olarak farklı değerlendirilmesinin yarattığı engellerdir.

ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Zaman faktörü: Zaman baskısının yarattığı engellerdir.

ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Algılamada seçicilik: Kişilerin önyargılarının yarattığı engellerdir.

KAZANANLAR VE KAYBEDENLER Kazanan her zaman çözümün bir parçasıdır, Kaybeden her zaman problemin bir parçasıdır. Kazananın her zaman bir programı vardır, Kaybedenin her zaman bir özürü vardır. Kazanan “Bu işi senin için yaparın” der, Kaybeden “Benim işim değil ki” der.

KAZANANLAR VE KAYBEDENLER Kazanan her sorunda bir çözüm görür, Kaybeden her çözümde bir sorun görür. Kazanan “Uzak ama yolu biliyorum” der, Kaybeden “Yakın ama yolu bilmiyorum” der. Kazanan çakılların yanındaki çimeni görür, Kaybeden çimenin yanındaki çakılları görür.

KAZANANLAR VE KAYBEDENLER Kazanan “Zor olabilir ama mümkün” der, Kaybeden “Mümkün ama çok zor” der. SİZ KAZANAN OLUN

BEN VE BAŞKASI Başkası bir işi uzun sürede yapıyorsa, yavaştır. Ben uzun sürede yapıyorsam, titizimdir. Başkası bir işi yapmıyorsa, tembeldir. Ben yapmıyorsam, meşgulümdür. Başkası bir işi söylenmeden yapıyorsa, sınırlarını aşmıştır. Ben yapıyorsam, bu insiyatif kullanmaktır.

BEN VE BAŞKASI Başkası bir görgü kuralını çiğniyorsa kabadır. Ben çiğniyorsam kendine özgü birisiyimdir. Başkası amirini memnun ediyorsa yalakadır. Ben ediyorsam, bu ortak çalışmadır. Başkası öne geçerse, kuralları ihlal etmektir. Ben başarırsam, bu sıkı çalışmanın ödülüdür.

BEN VE BAŞKASI  Biz bir TAKIMIZ, birbirimizin başarısı hepimizin başarısı demektir. BAŞARIYA TAKIM ÇALIŞMASIYLA ULAŞACAĞIZ.

İşyerinde Ölçüm Kıstaslara MASLOW’UN İHTİYAÇLAR SİSTEMİ Önemi İhtiyaçlar Açıklama İşyerinde Ölçüm Kıstaslara 1 Fizyolojik -Nefes Alma -Yemek -İçmek -Uyumak -Ücret düzeyi -Tatil ve izin durumu -Fiziksel koşullar (ısıtma, havalandırma, aydınlatma, gürültü vb.) -Ücret dışı yapılan yardımlar -Çalışma verimini etkileyecek araç ve gereçler 2 Güvenlik -Geleceği garanti etmek -İş güvenliği -İş garantisi ve emeklilik hakları -Doktor ve sağlık hizmetleri 3 Sosyal -Toplulukça kabul edilme -Topluluğu etkileme -İlişkiler -İş arkadaşları ile anlaşabilme -Sosyal aktiviteler, sosyal yaşam -Aile ve akrabalık ilişkileri -Bağlı olunan yönetici ile ilişkiler -Yöneticinin uzlaştırıcılık durumu 4 Saygı -Kendine değer verme -Takdir edilme -Tanınma -Prestij yükseltme -Terfi edebilme olanakları -İşi sevme derecesi -İşin takdir edilme durumu -Yetişme ve eğitim olanakları -İnsiyatif ve yetki durumu -Ödüllendirme -Kararlara katılım -İşin statüsü 5 Yaratma ve Başarma -Fiziksel -Duygusal -Zihinsel -Ruhsal -Yeni fikirlerin hayata geçirilmesi -Esnek çalışma saatleri -Sürekli gelişebilme olanakları -İş dışı hobilere zaman ayırabilme -İş ile bütünleşme

İYİ İLİŞKİLER GELİŞTİRMEK İÇİN; Başkalarını oldukları gibi kabul edin, herkes sahip olduğu kaynaklarla yapabileceğinin daima en iyisini yapıyordur. Başkalarındaki iyiyi arayın. Unutmayın, bulduğunuz aradığınızdır. Başkalarının ihtiyaçlarının farkında olun. Herkes yaşam yolunda yalnız ilerler ve insanların karşılaştıkları zorlukların neler olduğunu bilemeyebilirsiniz.

Gülümseyin. Gülümseme insanlarda olumlu duygular yaratır. İnsanlara, bireyler olarak muamele edin. Bunun en iyi yollarından birisi, insanlara isimleriyle hitap etmektir. İnsanların ne dedikleri, ne istedikleri üzerine yoğunlaşın. Onları iyice dinleyin ve anlamaya çalışın. İnsanlarla, onları ilgilendiren konular hakkında konuşun. 1

Dikkat yoğunluğunuzu kendi üzerinizden kaldırın. Onlara önem verin. Onlar hakkında çok şey bilin.

Hiçbir bireyin değerini küçümsemeyin. İnsanlardan çıkar sağlamayın. İnsanlardan öğütler ve yardım isteyin. Başkalarının duygularını anlayın.

Yardım için istekli olun. İyi bir dinleyici olun. İnsanların kendilerini önemli hissetmelerini sağlayın. Güvenilir ve tutarlı olun. 03.04.2017

GÜZEL KONUŞUN GÜZEL TÜRKÇEMİZ 03.04.2017

TEŞEKKÜR EDERİZ