Oyun Programlama (Grafiklere Giriş)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3- Site konuyu geniş çaplı ele almış ve konuların anlaşılması için değişik ve anlaşılır örnekler verilmiş. Her konuya ayrı.
Advertisements

Matlab’da Diziler; Vektörler ve Matrisler
Diferansiyel Sürüş Sistemi E-posta:
C# İsim uzayları(namespace)
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
Bilgisayar Programlama
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
RESİM FOTOĞRAF İŞLEME YAZILIMLARI.
MIT505 İnternet ve Web Programlama: Web Şablonları ve Web düzenleme
Nesneye Dayalı Programlama
Bezier Eğrileri ve Yüzeyleri
HTML’ye GİRİŞ Dr. Devkan Kaleci
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
SEDA ARSLAN TUNCER Android işletim sisteminde RGB histogram değerlerinin gerçek zamanlı olarak elde edilmesi SEDA ARSLAN TUNCER
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI K12 Sistemi ile çocuğun Akademik olarak gelişiminin takibi. İnternet Explorer Web tarayıcı adres çubuğuna aşağıdaki.
HAZIRLAYANLAR HATİCE MERVE ÜNAL AYŞE ESKİCİ HİLAL POLAT NURŞAH ERDOĞAN
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
MATLAB’ de Programlama
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
OPENCV İLE STEREO GÖRÜNTÜLERDEN DERİNLİK KESTİRİMİ
CSS Birimleri.
Hacimsel Moleküler Modellemede Kütle-Yay Sisteminin Kullanımı
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
HACİM ÖLÇME.
Hazırlayan Gülnihal BAYINDIR ALKAN İMKB MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ANADOLU LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI BÖLÜM ŞEFİ.
Bilgisayar Grafikleri OPENGL
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ
ŞÖXER ŞÖXER Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Nesneye Dayalı Programlama
Grafik ve Animasyon Sistemleri
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
Yazıcı (Printer) Nedir?
GÖZ BEBEĞİ HAREKETLERİNE DAYALI SANAL FARE
RENKLİ GÖRÜNTÜ İŞLEME Güneş Baltacı.
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
CEIT 101 Teorik Emrah Soykan - Konu 8 -. Dosya ve Dizin(Klasör) Kavramı : Bilgisayarda yapılan çalışmalar( Yazı, resim, şekil, grafik vb.) daha sonra.
STiL ŞABLONU (CSS) TEMELLERİ
Microsoft® WPF- Silverlight
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
«blender 3d» Hazırlayan: Tarık BAĞRIYANIK Nisan 2013.
Hazırlayan: Cihan UĞUR
ŞÖXER ŞÖXER Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Yrd.Doç.Dr. Mustafa Akkol
İNTERNET PROGRAMLAMA - 1
Site konuyu en ince ayrıntılarıyla ele almış ve bu sayede anlaşılırlığı arttırmıştır. Her konuda ayrı ayrı örneklere yer verilmiş. Konuyla ilgili örnekler.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
İKMAP İnternet 1 Ders Notu
DİKKATİNİZİ ÖLÇÜN (İLLÜZYON)
Bilgisayar Dersi 2. Sınıf Bedia Sibel Çalış 6
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
BİLGİSAYAR GRAFİĞİ Ders 5:PROJEKSİYONLAR
Bilgisayar Grafikleri Ders 3: 2B Dönüşümler
Minimaks Algoritması Kullanılarak Tasarlanması ve Geliştirilmesi
KIRPMA (Clipping) Bir grafik veri tabanından bir parçayı çıkarma işlemi olan kırpma bilgisayar grafiğinin temel işlerinden birisidir. Kırpma algoritmaları.
SAĞLIK VE GÜVENLİK İŞARETLERİ
А ЩУРОВА Евгения Юрьевна « Изучение иностранного языка посредством декоративно- прикладного искусства» г. Санкт-Петербург 2016.
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) SUNU III Doç. Dr. Eminnur Ayhan
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
BİLGİSAYARDA DONANIM ve YAZILIM
HTML HTML Stilleri.
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3- 3 Eminnur Ayhan
Days What day is today? Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
UrhoSharp + Erhan BALLIEKER Software Development Consultant
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
Uzay ve Uzay Çalışmaları.
İST1111 BİLGİSAYAR UYGULAMALARI HTML
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME Hafta 5
Sunum transkripti:

Oyun Programlama (Grafiklere Giriş) Hazırlayan: Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ

Kordinat Sistemi 3-D grafikler için kordinat sisteminin iyi algılanması gerekmektedir. Her bir noktonın 3-D sistemde x, y ve z kordinatlarına sahiptir. O noktasının kordinatının gösterimi (0,0,0) y 6 5 x z Bu nokanın konum bilgisi(6,0,5)

Çizgi Bir çizgi uzayda 2 nokta arasındaki düz bir şerit ile ifade edilir. İki temel noktası vardır. Sonuç noktasına vertex adı verilir. Her bir vertex noktasınında 3-D bir kordinatı vardır. 3 Boyutlu sistemlerde kullanılan.

Poligonlar Poligonlar ise 2D şekillerdir vektörlerden oluşuturlar. Bir dizi vektörün farklı açılarla birleşmesi ile poligonlar ortaya çıkar.

Küp 3D bir obje oluşturmak için 2D olan objeleri bir araya getirmek gerekmektedir. Örnek olarak bir (3D) Küp oluşturmak için. 6 tane kare (2D) kullanmak gerekmektedir.

Renkler Aşağıda bazı temel renk örnekleri gösterilmiştir. Bilgisayarda bulunan renkler RGB kırmızı, yeşil ve mavinin birleşimi ile RGB kodları kullanılarak oluşturulur. RGB formatı Red, Green and Blue şeklindedi. Aşağıda bazı temel renk örnekleri gösterilmiştir. (0,1,0) is green (1,1,1) is white (0,0,0) is black (1,1,0) is yellow Blue Red Green

Kamera Bir resim olması için bazı temel yapıların sistem içerisinde olması gerekmektedir. Sonrasında kameranın hangi noktada olacağı ve nereye odaklanacağı belirlenmelidir. Sonrasında ise kullanılan yapılar ile objeler sistem içerisinde oluşturulması gerekmektedir.

Oyun Motorları Bazı Ücretsiz Oyun Motorları Aşağıdaki Listede verilmiştir. irrLicht: http://irrlicht.sourceforge.net/ Bu oyun motoru ücretsiz olup. Microsoft Visual C++ ile geliştirilmiştir. Cube: http://www.cubeengine.com/cube.php4 Ogre: http://www.ogre3d.org/