BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMETLERİ ULUSAL KOORDİNASYON KURULU (BTH-UKK) I

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Kadın ve Bilişim Başarı Öyküleri Paneli
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ (TÜBESS)
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
TC Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, ©2006STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ1 Maliye Bakanlığı STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI 25 Ağustos 2006.
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
Başbakanlık e-Kurum Projesi 18 Ocak 2010 Dr. Nihat YURT Başbakanlık EKG.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Yapı Malzemeleri Yönetmeliği TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Geçmişten Günümüze Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi
HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI BİLGİ GÜVENLİĞİ YOL HARİTASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Aldığım Kurslar 1998 HAZIRLAYAN Abdulmuttalip ŞAHİN Mart
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ-2008 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ BİT ÇALIŞMALARI.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Kamuda e-Belge Çalışmaları
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Ar – Ge Yardımı İstek Formu Dönem Raporu Hazırlanması
LOGO EJDER ORUÇ Teknik Düzenleme ve Standardizasyon Dairesi Başkanı.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Bankacılık Sektörü Temel Göstergeler (Aralık 2007)
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
İçerik Tarihçe Hizmetlerimiz ve Çözümlerimiz Organizasyon Yapısı
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMETLERİ ULUSAL KOORDİNASYON KURULU (BTH-UKK) I BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMETLERİ ULUSAL KOORDİNASYON KURULU (BTH-UKK) I. TOPLANTISI 29 Nisan 2009 ANKARA

GÜNDEM Giriş TÜBİSAD Girişimi Kurumumuz Çalışmaları BTH-UKK ve Çalışma Grupları Eylem Planı

BT HİZMETLERİ Günümüzde kurum ve kuruluşlar, İş verimliliklerini artırmak ve rekabet güçlerini korumak amacıyla son teknolojileri takip etmek ve bu teknolojileri BT altyapıları ile bütünleştirmek için çalışmalar yapmaktadır.

BT HİZMETLERİ Bu çalışmaların sonucu olarak BT altyapıları; farklı teknolojileri, platformları ve uygulamaları içeren büyük ve karmaşık yapılar halini almaktadır. Bu büyük ve karmaşık altyapıların sorunsuz bir şekilde; çalışır durumda tutulması, işletilmesi, yönetilmesi, yeni teknolojilere uygun bir şekilde güncellenmesi için özel uzmanlıklara ihtiyaç duyulmaktadır

BT HİZMETLERİ Kurum ve kuruluşlar BT hizmetlerini uzmanlaşmış hizmet sağlayıcılardan almakta Ancak uzman servis sağlayıcıların sundukları hizmetler arasında da ciddi farklılıklar bulunmakta Bu farklılıkların giderilmesi ve BT sektöründe gerek hizmet veren gerekse de hizmet alan tüm tarafların sunulacak hizmetlere güveninin sağlanabilmesi için sektöre ilişkin düzenleme yapılması uygun bir çözüm olarak gözükmekte

TÜBİSAD Girişimi 26 Aralık 2008 tarihinde yapılan E-Dönüşüm Türkiye İcra Kurulu 26. Toplantısında TÜBİSAD, konu ile ilgili bir çalışma yapmakta olduğunu ifade etmiştir. TÜBİSAD ile 04 Mart 2008 tarihinde Kurumumuzda bir toplantı yapılmış ve toplantıda TÜBİSAD yaptığı “bt_POTA” başlıklı çalışma ile ilgili bir sunum yapmıştır.

bt_POTA BT Hizmetlerinin sınıflandırılması Konvansiyonel Hizmetler Dış Kaynak Kullanım Hizmetleri Danışmanlık Hizmetleri Çözüm Geliştirme ve Uyarlama Hizmetleri

KURUMUMUZ ÇALIŞMALARI 20 Mart 2009 tarihinde Kurumumuzda DPT ve TSE ile bir toplantı yapılmıştır. TSE’nin ilgili standart çalışmalarının taranması, Benzer uluslar arası çalışmaların incelenmesi, “btPOTA” çalışması ile mevcut çalışmalarının örtüşme durumunun tespiti TSE’nin ilgili birimleri ile doğrudan temasa geçilmesi BTK, STK’lar, KİK, TSE’nin ilgili birimleri, DPT ve diğer ilgili tarafların katılımıyla konunun değerlendirilmesi

KURUMUMUZ ÇALIŞMALARI TSE’nin ilgili standart çalışmalarının taranması “Bilgi Teknolojileri ve İletişim İhtisas Grubu” Uluslar arası çalışmaların incelenmesi COBIT (Control Objectives for Information and Related Technology) ITIL (IT Infrastructure Library) CMMI (Capability Maturity Model Integration) SPICE (Software Process Improvement and Capability Determination)

TSE Standartları TS No Adı Tarihi TS 4828 Bilgi İşlem Terimleri- Veri Ortamı, Bilgi Saklama, İlgili Donanım  25.04.1986 TS 4307 Bilgi İşlem Terimleri-Verilerin Hazırlanması ve İşlenmesi 21.09.1984 TS 4441 Bilgi İşlem Terimleri- Donanım Teknolojisi 19.03.1985 TS 4452 Bilgi İşlem Terimleri-İşletme Teknikleri ve İmkanları 03.04.1985 TS ISO/IEC 12119 Bilgi Teknolojisi-Yazılım Paketleri-Kalite Özellikleri ve Denenmesi 11.03.1997 TS EN 50116 Bilgi Teknolojisi Teçhizatı 14.04.1998 TS EN 1332-1 Kimlik Kartları- İnsan- Makine Arayüzü- Bölüm 1: Kullanıcı Arayüzü Tasarım Esasları 10.04.2002 TS EN 1546-2 Kimlik Kart Sistemleri- Sektörler Arası Elektronik Cüzdan- Bölüm 2: Güvenlik Yapısı 12.04.2002 TS ISO/IEC 2382-24 Bilgi Teknolojisi - Terimler - Bölüm 24: Bilgisayarlı İmalat 21.11.2000

TSE Standartları TS No Adı Tarihi TS ISO/IEC 2382-32 Bilgi Teknolojisi- Terimler ve Tarifler Bölüm 32: Elektronik Posta 11.03.2002 TS ISO/IEC 2382-8 Bilgi Teknolojisi-Terimler ve Tarifler-Bölüm 8:Güvenlik 11.12.2002 TS EN 50174-1 Bilgi teknolojisi - Kablo döşeme - Bölüm 1: Teknik şartlar ve kalite güvencesi 16.04.2004 TS ENV 13606-1 Sağlık bilişimleri - Elektronik sağlık kayıtları iletişimi– Bölüm 1: Geliştirilmiş mimari 24.02.2004 TS EN 62023 Teknik bilgi ve dokümantasyonun yapılandırılması 17.02.2005 TS ISO/IEC 15910 Bilgi teknolojisi - Yazılım kullanıcısı dokümantasyon süreci 27.03.2007 TS ISO/IEC 15288 Sistem mühendisliği - Sistem yaşam döngüsü süreçleri 30.01.2007 TSE ISO/IEC TR 14471 Bilgi teknolojisi - Yazılım mühendisliği - Bilgisayar destekli yazılım mühendisliği (CASE) araçları uygunluğu için kılavuz 19.02.2009

TSE Standartları TS No Adı Tarihi TS ISO/IEC 14764 Bilgi teknolojisi – Yazılım bakımı 27.04.2004 TS ISO/IEC 14888-1 Bilgi teknolojisi – Güvenlik teknikleri – Eklentili sayısal imzalar – Bölüm 1: Genel 20.02.2007 ETSI TS 101861 V1.2.1 Zaman Damgalama Profili   TS ISO 2382-3 Bilgi teknolojisi–Terimler ve tarifleri-Bölüm 3: Donanım teknolojisi 23.02.2006 TSE GUIDE 13268-1 TS ISO/IEC 27001’e göre Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS) belgelendirmesi için gereksinimler ve hazırlık kılavuzu 13.03.2007 TS ISO/IEC TR 18044 Bilgi teknolojisi - Güvenlik teknikleri - Bilgi güvenliği ihlal olayı yönetimi TS ISO/IEC 27001 Bilgi teknolojisi – Güvenlik teknikleri - Bilgi güvenliği yönetim sistemleri – Gereksinimler 02.03.2006 TS 13298 Bilgi ve dokümantasyon – Elektronik belge yönetimi 19.06.2007 TS ISO/IEC 15408-2 Bilgi teknolojisi - Güvenlik teknikleri- Bilgi teknolojisi (IT) güvenliği için değerlendirme kriterleri - Bölüm 2: Güvenlik fonksiyonel gereksinimleri

CoBIT Süreçleri bt_POTA Süreçleri COBIT BT Süreçleri Modeli Ana Süreçler Alt Süreçler Ana Süreç YÖNETİM SÜREÇLERİ Stratejik Planlama Planla ve Organize Et PO1: Stratejik Bilgi Teknolojileri Planının Tanımlanması Politikaların Yönetimi Finans Yönetimi Risk Yönetimi PO9: BT Risk Yönetim Anaçatısı İş İlişkileri Yönetimi PO4: BT Süreçlerinin, Organizasyonunun ve İlişkilerinin Tanımlanması İnsan Kaynakları Yönetimi PO7: BT İnsan Kaynakları Yönetimi Tedarikçi Yönetimi Süreç Yönetimi Kalite Yönetimi PO8: Kalite Yönetimi Uyumlulukların Yönetimi ÇÖZÜM GELİŞTİRME SÜREÇLERİ Proje Yönetimi PO10: Proje Yönetimi Çözüm Geliştirme/Uyarlama Değişiklik Yönetimi Tedarik ve Uygulama TU6: Değişiklik Yönetimi Sürüm Yönetimi SERVİS YÖNETİMİ SÜREÇLERİ Bilgi Güvenliği Yönetimi Servis Seviyeleri Yönetimi Teslimat ve Destek TD1: Servis Seviyelerinin Belirlenmesi ve Tanımlanması Olay Yönetimi Problem Yönetimi TD10: Problem Yönetimi Konfigürasyon Yönetimi TD9: Konfigürasyon Yönetimi Kapasite Yönetimi TD3: Performans ve Kapasite Yönetimi İşletim Yönetimi Servis Sürekliliği ve Erişilebilirliği Yönetimi TD4: Servis Sürekliliğinin Sağlanması

STK Toplantısı 13 Nisan 2009 tarihinde E-Dönüşüm Türkiye İcra Kurulu üyesi STK’larla bir toplantı yapılmıştır. İcra Kurulu’ndan BTK’ya görev kararının çıkarılması TÜBİSAD’ın yürütmekte olduğu sertifikasyon çalışmalarına Kurumumuzun gözlemci olarak katılması BT Hizmetleri UKK ve Çalışma Gruplarının kurulması ÇG’nin, mevcut çalışmaları göz önüne alarak İhtiyaç Analizi yapması BT Hizmetlerinin Düzenlenmesi konusunda öneriler sunması

“BTH-UKK” ve ÇALIŞMA GRUPLARI Yürütme Kurulu Çözüm Geliştirme ve Uyarlama Hizmetleri Konvansiyonel Hizmetler Danışmanlık Hizmetleri Dış Kaynak Kullanım Hizmetleri

Çözüm Geliştirme ve Uyarlama Hizmetleri I. Çalışma Grubu Uygulama Geliştirme ve Uyarlama Sistem Entegrasyon Altyapı Geliştirme Proje Yönetimi

Konvansiyonel Hizmetler II. Çalışma Grubu PC-Server-Çevre Birimleri Bakım / Destek ATM Bakım / Destek POS Bakım / Destek Network Bakım / Destek BT Güvenlik Ürünleri / Sistemleri Bakım / Destek Sistem / Altyapı Yazılımları Bakım / Destek Uygulama Bakım / Destek

Danışmanlık Hizmetleri III. Çalışma grubu Sistem ve Altyapı Danışmanlığı Network ve Güvenlik Danışmanlığı Uygulama ve Veritabanı Danışmanlığı Süreç Danışmanlığı Olağanüstü Durum Hizmetleri Danışmanlığı

Dış Kaynak Kullanım Hizmetleri IV. Çalışma Grubu Yardım Masası Masaüstü Hizmetleri Uygulama Geliştirme Dış Kaynak Hizmetleri İşletim ve Yönetim Hizmetleri Olağanüstü Durum Hizmetleri İş Süreçlerinde Dış Kaynak Kullanım Hizmetleri

EYLEM PLANI - I 11.05.2009 tarihine kadar Başkan, Başkan Yardımcısı, Raportör veya Üye olarak görev alınmak istenen Grup ile ilgili bth-ukk@btk.gov.tr adresine mesaj gönderilmesi 18.05.2009 tarihinde Çalışma Grubu Başkan, Başkan Yardımcıları, Raportör ve üyelerinin son halinin tüm katılımcılara bildirilmesi 18-22 Mayıs 2009 çalışma grubu başkanları ve raportörleri ile toplantı (Çalışma planı usul ve esasların belirlenmesi)

EYLEM PLANI - II 22 Mayıs 2009 tarihi itibariyle Grupların çalışmalara başlaması 17 Mart 2010 tarihinde Çalışma Grubu sonuçlarının BTK’ya teslim edilmesi 20 Mart 2010 tarihinde taslak düzenlemelerin görüşe açılması 20 Nisan 2010 tarihinde görüş alma işleminin tamamlanması 17 Mayıs 2010 tarihinde 2. “BTH” UKK toplantısı ile son değerlendirmelerin alınması

Teşekkür Ederim bth-ukk@btk.gov.tr