Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
DOĞAL SAYILAR.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Ebeveynlerin Sağlıkla İlgili Görüşleri ve Hemşirelerden Beklentileri
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
BİR DEVLET HASTANESİNDE HASTA BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNE GÖRE YAPILAN HEMŞİRE İNSAN GÜCÜ PLANLAMASI UYGULAMASI   Özcan Selma, Tanrıöver Funda , Akın Bihter.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
PROTOKOL.
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
ONDALIK KESİRLERİN ÖĞRETİMİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Mukavemet II Strength of Materials II
ERGENLİK: FIRTINALI DÖNEM AMA KİMİN İÇİN? Dr. Gülden AYKANAT İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Gençlik Danışmanlık ve Sağlık Hizmet Merkezi.
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Katsayılar Göstergeler
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Proje Konuları.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Lefkoşa Kamu ve Özel Pediatri Polikliniklerinden Hizmet Alan Ebeveynlerin Memnuniyeti Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı Kentsel Sağlık Merkezi, Lefkoşa

GİRİŞ Memnuniyet, hemşirelik hizmetlerinin değerlendirilmesinde, eksikliklerin belirlenmesi ve giderilmesi için çok önemli geri bildirim sağlayan sağlık hizmeti kalitesinin önemli bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. Çocuğu ve ailesini en yakından gözlemleyen sağlık çalışanı hemşiredir. İşlemlerin başlangıç ve sonuna kadarki süreçte, çocuk ve ailenin memnuniyetini artırmada hemşirenin sorumluluğu büyüktür. Sağlık hizmeti alıcısının çocuk olması durumunda, memnuniyet değerlendirmesinin net olarak yapılabilmesi için çocukların ebeveynlerinin görüşlerine başvurulması önemlidir. *Akkuş, T.(2008). Çocuk Acil Biriminde Ebeveyn memnuniyetini Etkileyen Etmenlerin Araştırılması, Uzmanlık Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. *Bilgili, N. ve Aksakal, T. (2008). Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetin Değerlendirilmesi; Jinokoloji Servisi Örneği (Elektronik Sürüm). Erciyes Tıp Dergisi, 30 (4).242-249 *Çoban, G. (2006). Hastanın Hemşirelik Bakımını Algılayışı Ölçeği’nin Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması. Yükseklisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum *İçyeroğlu, G., Karabulutlu, E. (2011). Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi). Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Erişim tarihi: 30.11.2011, Cilt:6:17, 67-81,http:// web.firat.edu.tr / shmyo/edergi / ciltaltisayionyedi / FSHD67-81.pdf

AMAÇ Çalışma, Lefkoşa özel ve kamu sağlık kurumlarından hizmet alan ebeveynlerin, bu kurumlara yönelik memnuniyetlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.

YÖNTEM Tanımlayıcı nitelikteki çalışma, Ekim 2012'de Lefkoşa’daki kamu (n:28) ve özel (n:20) çocuk polikliniklerine başvuran toplam 48 gönüllü ebeveynle gerçekleştirilmiştir. Veriler, Çocuk Ebeveyn Tanıma Formu ve *PedsQl Sağlık Bakımı Memnuniyet Ölçeği Ebeveyn Raporu'yla toplanmış, yüzde ve ortalama olarak değerlendirilmiştir. *Ulus, B., Kubilay,G. (2012). PedsQL Sağlık Bakımı Ebeveyn MemnuniyetÖlçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Cilt: 3 • Sayı: 1 ,İstanbul, 44-50.

BULGULAR

TABLO:1 Ebeveyn ve Çocukları Tanımaya İlişkin Verilerin Dağılımı Özellikler Sayı (N:48) % 1. Kuruma Başvuru Nedeni; a.Sağlık kontrolü b. Hastalık 2. Çocuk Yaşı; a.0-12 ay b. 13 ay-4 yaş c. 5-8 yaş d. 9-12 yaş e. 13 yaş 3. Çocuk Cins; a. Erkek b. Kız 4. Başvuru sayısı ; a. İlk başvuru b. İkinci başvuru c. Üçüncü ve + başvuru 5. Ebeveyn Yakınlık durumu: a. Anne b. Baba 6. Ebeveyn Yaşı: a. 20-30 yaş b. 31-40 yaş c. 41-50 yaş d. 51 + yaş 7.Ebeveyn Eğitim Durumu * : a. İlkokul Mezunu b. Ortaokul mezunu c. Lise mezunu d. Yüksekokul mezunu 8. Ebeveynin Çalışma Durumu: a. Ev hanımı /işsiz b. Devlet memuru c. Özel kurum çalışanı d. İşçi/serbest e. Emekli 9. Sosyal Güvence Durumu: a. Var b. Yok Yerleşim Yeri: a. Şehir b. Köy 29 19 13 24 8 2 1 31 17 5 35 38 10 21 3 - 11 12 15 14 44 4 39 9 60.42 39.58 27.08 50.00 16.67 4.12 2,08 64.58 35.42 10.42 79.17 73.17 20.83 43.75 6.25 0.00 22.92 25.00 31.25 29.17 2.08 91.67 8.33 81.25 18.75 Kamuya başvuran ebeveynlerin % 71.43’ü Özelden yararlananların ise % 15’i İlk ve ortaokul mezunudur.

Kamudan yararlanan ailelerin memnuniyet puanının oranı %58 Kamudan yararlanan ailelerin memnuniyet puanının oranı %58.46 iken özele başvuranlardan elde edilen puan oranı %86.30'dur. PedsQL Ölçeği Alt bölümlerinden 'Duygusal Gereksinimler' bölümüne ait puanlar her iki grupta da en az memnuniyet olarak saptanmıştır. En çok memnun olunduğu belirtilen ölçek bölümleri, kamuya başvuran ailelerde 'İletişim' (%60.89), özele başvuranlarda ise 'Teknik Beceri' (%92.50) ile ilgili bölümlerdir (Tablo 2).

TABLO:2 Ebeveynlerin PedsQL Ölçeği Puanlarının Kamu ve Özele Göre Dağılımı PedsQL Sağlık Bakımı Memnuniyet Ölçeği alt Bölümleri ve Puanları Ölçekten Alınması gereken pn (N:28)* KAMU PUAN % Ölçekten alınması gerekli pn (N:20)** ÖZEL PUAN 1.Bilgilendirme 500 14.000 8.250 58.93 10.000 8075 80.75 2.Ailenin Katılımı 400 11.200 6.250 55.80 8.000 6675 83.44 3.İletişim 500 8.525 60.89 8425 84.25 4.Teknik Beceri 400 5.950 53.13 7400 92.50 5.Duygusal Gereksinim 400 4.550 40.63 5575 69.69 * Kamuya başvuran ebeveyn ** Özele başvuran ebeveyn

Ebeveynlerin %39. 58’i, PedsQL ölçeğinde; 'Duygusal Gereksinim (%41 Ebeveynlerin %39.58’i, PedsQL ölçeğinde; 'Duygusal Gereksinim (%41.94) ve 'Ailenin Katılımı' (%17.73) ile ilgili alt bölümlerde uygulamanın olmadığını işaretlemişlerdir. ‘Duygusal Gereksinim’ bölümünü oluşturan maddelerden, %34.62 oranında 'Çocuğun sağlık eğitimi gereksinimlerini karşılamada personelin aileye verdiği destek‘in ve ‘Ailenin Katılımı’ bölümünü oluşturan maddelerden ise %63.64 oranında 'Çocuğunuzun bakımı ve durumu ile ilgili konulara ailenizin de katılması için gösterilen çaba' konularında uygulama olmadığını belirtmişlerdir.

SONUÇ ve ÖNERİLER: Çalışmada, kamu pediatri polikliniklerine başvuran ailelerin dörtte iki oranında ve özele başvuran ailelerin beşte dört oranında kurumdan memnun oldukları belirlenmiştir. Özel ve kamu kurumlar arası memnuniyet farklılıklarının nedenlerine ve iyileştirilmesine ilişkin çalışmaların başlatılması, Her iki kurumda, aile ve çocuğun duygusal gereksinimleri dikkate alınarak aile merkezli bakımın verilmesi, Hemşirelik Sağlık hizmeti uygulanırken, hem çocuğun hem de ebeveyninin memnuniyetinin dikkate alınması önerilmektedir.

Dikkatiniz İçin Teşekkürler