Eğitimde Yeni Teknolojiler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
BLOGLAR ve EĞİTİM.
Eğitimde Yeni Teknolojiler
E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK
WEB 2.0 RAHİME ÖZDEMİR TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
İNTERNET.
WEB 2 TANITIM GÖZDE DURMAZ.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
Diferansiyel Denklemler
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Eğitimde Günlük Uygulaması
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
Mukavemet II Strength of Materials II
WORDPRESS İLE BLOG HAZIRLAMA REHBERİ
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 DEĞİŞMEYİN !!!
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI ENİS TOPALOĞLU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BETÜL COŞAR. Web 2.0 araçları:  Google DocsGoogle Docs  BloggerBlogger  EdmodoEdmodo  YoutubeYoutube  PreziPrezi.
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2 TANITIM MUSTAFA AKGÜL.
Eğitimde Günlük Uygulaması
Sunum transkripti:

Eğitimde Yeni Teknolojiler Yard. Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi – ERZURUM www.yukselgoktas.com

Nereden geldik?

Fiziksel Arayüz

Komut Satiri

Grafik Arayüz

Grafik Arayüz

Yeni Grafik Arayüz

Web Dünyasi Kasim 2009 Aralik 1995

Yenilesme

VİDEOLAR

Yeni Teknolojiler Wiki Videoblog Simulations Web 2.0 Games Podcasting OpenCourseware Games Podcasting Facebook, Myspace Youtube Webquest Forum

Web 2.0 Nedir? 2004’ yılında ortaya atılmış bir kavramdır. Yazılım geliştiricilerinin ve kullanıcıların mevcut Web teknolojilerinden yararlanışlarındaki değişimi yansıtır. Web sitelerinin yalıtılmış bilgi depoları şeklinden çıkıp kullanıcılara web uygulamaları imkanı sunan fonksiyonel web platformlarıdır. Açık iletişim sağlayan, merkeziyetçilikten uzak, paylaşım ve yeniden kullanıma imkan sunan ve web içeriğini herkesin kendisinin geliştirmesi ve dağıtması yaklaşımına dayanan sosyal bir olgudur. Bu kavramı anlamanın en iyi yolu Web 1.0 ile karşılaştırmaktır

Web 2.0 vs Web 1.0 "Web 1.0” "Web 2.0” Statik Katılıma kapalı Belirgin otorite Pasif kullanıcı Örnek : Geleneksel web siteleri "Web 2.0” Dinamik Etkileşimli Dağınık otorite Katılımcı site ziyaretçisi Örnek : Bloglar Sosyal iletişim siteleri (Myspace, facebook , youtube vs..) Wikipedia

Blog Nedir? Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay şekilde yorumlarını, bağlantılarını, yazılarını, resimlerini, ve videolarını paylaşmalarını sağlayan web siteleridir (Martindale & Wiley, 2005). Blog düşüncelerinizi hızlıca gönderebileceğiniz, insanlarla etkileşime geçebileceğiniz kullanımı kolay web sitenizdir. Üstelik çoğu ücretsizdir. Blog “Web Log” deyiminden türetilmiştir. Türkçe karşlığı olarak “web günlüğü”, “günce” gibi kelimeler kullanılabilir. "Blog" kelimesi fiil olarak bir blogu sürdürmek veya bloga içerik eklemek olarak da kullanılabilir.

Blog Nedir? Veri girişlerinin dergi stilinde yapıldığı ve ters kronolojik sıra ile görüntülendiği kullanıcı-kaynaklı (user-generated) bir tür web sitesidir. Altun’a göre, bloglara erişen kişiler, okuyucular ve yazarlar diye ayrıldığında, okuyuculara göre bloglar “web sayfalarından farksızdır” ; yazarlara göre bloglar, “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi sağlayan yazarlık sistemidir.”

Birkaç Blog Servisi blogger.com

Birkaç Blog Servisi wordpress.com

blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi Birkaç Blog Servisi blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi

Sayılarla Bloglar www.technorati.com 2008 2007 rakamlarıyla 66.6 milyon blog vardır... Dünyada her 1 saniyede yeni bir blog açılmaktadır 1 ayda ortalama 3 milyon yeni blog oluşturulmaktadır Bloglardaki veriler her 6 ayda 1; 2’ye katlanmaktadır www.technorati.com 2008

İçeriğin oluşturulma şekline göre Blog Türleri İçeriğin oluşturulma şekline göre Kullanım amacına göre İçerdiği medya türüne göre Filtreleme özellikli bloglar Dergi tipi bloglar Kişisel bloglar Topluluk blogları Basın yayın blogları Proje yönetimi blogları Kütüphane blogları Kurumsal bloglar Eğitim blogları Metin blogları Fotoğraf blogları Ses blogları Video blogları

Kişisel Blog http://hasansecen.blogcu.com

Kişisel Blog http://mustafasozbilir.wordpress.com

Topluluk Blogu

Kütüphane Blogu

Eğitim Blogu

Blogların Avantajları - Dezavantajları   Oluşturma, kullanma ve güncelleme kolaylığı Profesyonel görünüm Yenilikçi teknoloji Çok sayıda servis alternatifleri Sınırlı teknik bilgi Şablon düzenleme Sunucu aksaklık süresi Çok sayıdaki servis alternatifleri

Neden Blog? Birçok web yayınlama problemlerine bir çözüm. Html, java.. Vb web yazarlık dilleri bilmeyi gerektirmemesi. Herhangibir zamanda herhangibir yerde yayınlama imkanı –sadece bir internet bağlantısıyla- İhtiyaçlarınıza göre geniş bir okuyucu kitlesine veya belirlediğiniz özel bir kitleye ulaşarak onlarla işbirliğine veya etkileşime geçebilirsiniz. Bloglama için ücretsiz araçlar mevcuttur. Bir web sayfası veya tartışma forumundan farklıdır.

Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) Neden Blog? Tablo: Blogların eğitimde kullanılmasının genel avantajları (Goktas, 2009) Beale (2007) Cameron & Anderson (2006) Dickey (2004) Hernández-Ramos (2004) Huffaker (2005) Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) McPherson et al. (2007) Luehmann & MacBride (2008) Salen (2007) Williams & Jacobs (2004) Etkileşim (interaction) √ - İşbirlikçi (Cooperation) Öğrenme Aktiviteleri (Learning Act.) Dönüt (Feedback) Zengin Öğrenme Ortamları (Enriched Learning Environment)

Eğitimde nasıl kullanabilirim ? Bloglar ve Eğitim? Eğitimde nasıl kullanabilirim ? Çevrimiçi dosyalama platformu İşbirlikçi öğrenme alanları Çevrimiçi tartışma Profesyonel gelişim Okul web sitesi Kütüphane portalı Bilgi-İletişim

Çevrimiçi dosyalama platformu Bloglar ve Eğitim? Çevrimiçi dosyalama platformu Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını depolama alanı olarak kullanabilir.

İşbirlikçi öğrenme alanları Bloglar ve Eğitim? İşbirlikçi öğrenme alanları Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler.

Bloglar ve Eğitim? Çevrimiçi tartışma Bloglar, öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları olarak çalışabilir.

Bloglar ve Eğitim? Profesyonel gelişim Yeni öğretmenler blogları portfolyolar veya uzmanlarıyla tartışma forumları olarak kullanabilir.

Bloglar ve Eğitim? Okul web sitesi Okullar, öğrencilerle ve velilerle iletişime esneklik tanıyan web siteleri olarak kullanabilir.

Bloglar ve Eğitim? Ders web sayfası Öğrenciler ve öğretmenler derse destek olarak kullanabilir http://atasosyal.wordpress.com

Bloglar ve Eğitim? Bilgi-İletişim Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar.

Nasıl Blog kurabilirim? Blog Sunucunu Seç Bir Hesap Al Blogunu Adlandır Şablonunu Seç http://www.blogger.com http://www.blogcu.com http://www.wordpress.com http://www.iblog.com Mail adresi veya blogger hesabı Bloglamaya Başla

Blog Kullanım Rehberi 1

Arayüz

Sorular www.yukselgoktas.com

Kaynaklar Goktas, Y. (2009/in press). Incorporating Blogs and the Seven Principles of Good Practice into Preservice ICTs Courses: A Case Study. The New Educational Review, 19(3-4). Martindale, T., & Wiley, D. (2005). Using weblogs in scholarship and teaching. TechTrends, 49(2), 55-61. Holzberg, C. (2003). Educational weblogs. Techlearning. Dickey, M. D. (2004). The impact of web-logs (blogs) on student perceptions of isolation and alienation in a web-based distance-learning environment. Open Learning, 19(3), 279-292. Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları, Anı Y., Ankara. Davis, A. (2004). Ways to use weblogs in education. Retrieved June 17, 2005, from http://anvil.gsu.edu/EduBlogInsights/2004/10/05 Bu sunum; Turgay Demirel ve Tayfun Akçay’dan yararlanılarak hazırlanmıştır.