1/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, “eser” sözcüğü yapıt anlamında kullanılmıştır? Yeryüzünde, o eski güzellikten hiçbir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

ZAMİRLER.
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Aşağıdakilerin hangisinde altı çizili sözcük soyut addır?
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIK BENİM KARAKTERİMDİR.
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
ZAMİRLER.
Köylü ulusun efendisidir.
EYLEMİN ÇATISI 20 SORU.
(BELİRTEÇ) ZARF.
CÜMLE TÜRLERİ.
1/10 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir olan kelime, nesne görevindedir? Bahçede hepimiz oturuyorduk. Sınıfta kimseyi bulamadı. Hayatı.
CÜMLE TÜRLERİ.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
ZAMİRLER.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MART
1/20 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde şahıs ( kişi ) zamiri vardır? Akşam dayımlar geldiğinde uyuyordum. Durmadan yağan kar çocukları heyecanlandırdı.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
6. EYLEM KİPİNDE ANLAM KAYMASI.
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
KONU CÜMLEDE ANLAM.
1)Aşağıdakilerden hangisinde bir ad, ayrılma durumundadır? A)Uğurcan eve girdi. B)Onur ekmeğini de getirdi. C)Bana doğruları kim öğretecek. D)Elif kitabı.
türkçe performans ödevi
Yüksek Türk!Senin için yüksekliğin sınırı yoktur.İşte parola budur.
ZARFLAR (BELİRTEÇ).
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
Aşağıdakilerden hangisinde mecaz anlamlı sözcük kullanılmamıştır?
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
FİİLDE ÇATI Fiillerin özne ve nesne ile olan ilişkisine çatı denir.
1 CÜMLENİN ÖGELERİ Öge: Bir cümleyi oluşturan sözcük veya sözcük gruplarına öge denir. Ögeler bulunurken önce temel ögeleri (yüklem, özne), daha sonra.
SORULAR.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
CÜMLEDE ANLAM.
ZARF (BELİRTEÇ).
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
FİİL ÇATISI.
ZARFLAR (BELİRTEÇ) Burak SÖKÜCÜ
ZAMİR (ADIL).
YAPISAL ANLATIM BOZUKLUKLARI
YÜKLEMİN YERİNE GÖRE CÜMLELER (ÖGELERİN DİZİLİŞİNE GÖRE CÜMLELER)
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
1.soru Aşağıdaki cümlelerin soru anlamı zamirle sağlanmıştır ?
SÖZCÜKTE ANLAM.
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
Soru 1. İnsan bir kışını burada geçirse ( ) yalnız müzik dinlese ( ) yalnız bu yankılı havayı koklasa ( ) Yukarıdaki cümlede parantezle gösterilen yerlere.
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
CÜMLE TÜRLERİ.
ÖZNE YÜKLEM UYGUNLUĞU.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER ADILLAR (ZAMİRLER)
İbrahim hakkı i.ö.o. Hazırlayan:abdulkadir otlaca.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Çocuklar gibi sevindi kadıncağız. (durum zarfı) Nermin gibi güzel bir kızım var benim de. (sıfatın zarfı) Küçük kızım dün hasta gibiydi. (yüklem) Senin.
ZAMİRLER HAZIRLAYAN UMUT ÖZBEY TÜRKÇE ÖĞRETMENİ. 1- Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir kullanılmamıştır? A) Onları geçen gün gördüm. B) Bu soruyu kim.
ZAMİR (ADIL).
 Adların yerini çeşitli yönlerden tutan sözcüklerdir. İzmir’de doğdum; ama yıllardır oraya gitmedim. Bu cümlede, “İzmir” adını tekrar etmemek için, bu.
Mustafa DİNÇ Türkçe Öğretmeni
GENEL TEKRAR - 01 SÖZCÜK TÜRLERİ
Bağlaç Olan da, de’nin Yazımı
Fiilde Çatı Öznesine Göre Etken Edilgen Dönüşlü İşteş
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XII
Hazırlayan:Süleyman Duman s_4
Sunum transkripti:

1/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, “eser” sözcüğü yapıt anlamında kullanılmıştır? Yeryüzünde, o eski güzellikten hiçbir eser kalmamış. Okuduğu eserin onu bu kadar etkileyeceğini düşünmemiştim. Çocuk, arabanın altında kalmaktan şans eseri kurtuldu. O kadar olanağa sahip olmasına karşın yüzünde mutluluktan eser yoktu.

2/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisi, anlamca olumludur? Düşünceleri seninki gibi olumsuz değil. O artık senin bildiğin o eski Ali değil. Yaşamdan beklediği yalnız mutluluk değil. Bütün istediği bir kenara çekilip okumak değil.

3/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “etmek” sözcüğü yardımcı eylem olarak kullanılmıştır? Bu yardımlarından dolayı teşekkür ettim. O kadar eziyet etti ki anlatamam. Şu elbise o kadar eder mi sanıyorsun? Beni o kadar çok üzdü ki adeta hasta etti.

4/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru anlamı bir zamirle sağlanmıştır? Bu öneriye hangi bilim adamı karşı çıktı? Biliyor musun şimdiye kadar kaç arkadaş edinmiş? Size başaramadığını mı söyledi? Bunların içinde hangisi iyi kalitededir?

5/21 Genel Değerlendirme A B C D deniz – balık kestirme – kaygı gözlem – tutku karınca – iyi Aşağıdakilerden hangisinde iki türemiş sözcük bir araya getirilmiştir?

6/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdakilerin hangisinde iki türemiş sözcük bir araya getirilmiştir? Şu karşıdan gelen meğer babammış. Bana kalırsa, hem okumuş, hem yazmış. Serçeler çok ince dallara konarmış. Ne bileyim, dümeni o yana kurmuşmuş.

7/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, yüklem olan sözcük ekeylem (ekfiil) almıştır? Ali dün beni okulda aradı mı? Ali okulda dün beni mi aradı? Dün beni okulda Ali mi aradı? Ali dün beni, okulda mı aradı?

8/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerden hangisinde özne – yüklem uygunluğu yoktur? Verilen sözler hemen unutulmuştu. O soğukta ellerim titremeye başladılar. Çocuklar torbalarını ellerine aldılar. Bizler ne zamandır sevmeyi unuttuk.

9/21 Genel Değerlendirme A B C D Hızla gelen otobüs tam kavşakta o adamı ezdi. Elmaları toplayan çocuğu şu adam azarladı. Kırılan odunları teker teker bu çuvala doldur. Kırık kısrık işleri beni neredeyse çıldırtacak. Eylemden etkilenen varlığı özellikle belirmek istediğinizde aşağıdaki cümlelerden hangisi örneklik edebilir?

10/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdakilerden hangisi birleşik zamanlı eylem cümlesine örnektir? Keşke bir kerecik göreydim. Dün arkadaşlarla çok tartıştık. Onu görür görmez tanıdım. İşlerimi zamanında bitirdim.

11/21 Genel Değerlendirme A B C D Aslında birden çok kişinin öznesi olması. Özne bir kişi olduğu halde cümlenin öfke bildirmesidir. Cümlede birden çok öznenin iç burukluğunu anlatılması. Öznenin bir kişi olmasına karşın cümlenin alçak gönüllülük bildirmesi. “ O kadar kızıp köpürmenize gerek yok. Ne de olsa biz cahil sayılırız size göre!” ikinci cümledeki özne -yüklem uygunluğunu yaratan neden aşağıdakilerden hangisidir?

12/21 Genel Değerlendirme A B C D Yağmur damlaları irileşince evlere kaçıştık. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde nesne almış işteş eylem vardır? Takım sekiz yıl sonra özlemle kucaklaştık. O şakacı çocuk içeri girince gülüştük. Arkadaşlar, büfeden aldıkları tostu bölüştüler.

13/21 Genel Değerlendirme A B C D Askerler, karşı dağı aştılar. “ Cansız varlıkların ya da soyut kavramların çoğulları özne olduğunda bunların yüklemleri tekil olur.” Aşağıdakilerden hangisinde bu kurala uyulmamıştır? İçimizdeki korkular, yok olup gittiler. Nehirler, yaylada derin vadilerde akıyormuş. Otomobiller, orta çizgiyi izliyor.

14/21 Genel Değerlendirme A B C D İşimiz biter bitmez arkadaşlara gideceğiz. Oyunu yakından tanımak için tiyatroya gideceğiz. Mutlaka kentin kültür merkezine de gideceğiz. Dediğin gibi, birkaç saat sonra sinemaya gideceğiz. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde, aslında “ eylemin yapılması gerekliliği” belirtilmektedir?

15/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdakilerden hangisinde, “- de” bağlacı neden – sonuç ilişkisi katıyor? Canı istemesine ister de söylemez. Kazansın da nasıl kazanırsa kazansın, diyor. Gördü de görmezlikten geldi. Şemsiyesizmiş de ıslanmış.

16/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerden hangisinde, bitişik yazılması gereken “ – de ” ayrı yazılmıştır? Öyle anlaşılıyor ki düşüncelerimiz de değişen bir şey yok. Pencerenin de kapatılması gerektiğini düşünmeliydin. Benim de kendime göre bir hesabım var elbet. Kendisinin de arkadaşının da bize bir yararı dokunmadı.

17/21 Genel Değerlendirme A B C D Zayıf bir ışıkta ders çalışmanın gözlerini bozacağını biliyordu. Yaşam zayıf insanlara hiç acımıyor. Derslerin zayıf olduğunu annesine söylemedi. Zayıf, esmer bir adam kapıyı çaldı. Aşağıdaki tümcelerin hangisinde, “ zayıf ” sözcüğü, görevi yönünden diğer dördünden farklıdır?

18/21 Genel Değerlendirme A B C D I. Senin koltuğunda kaç yıl yaşayıp gideceğim böyle. II. Ne iri karpuzlar var öyle, koltuğuma güç sığıyor. III. Koltuklarını şöyle açarak yürümesi yok mu….. IV. Yeni aldığımız oymalı koltuklar taşınırken yıprandı. V. Herkes koltuk peşinde koştururken sen nerelerdeydin? 18. soruyu paragrafa göre yanıtlayınız.

19/21 Genel Değerlendirme A B C D Okuduğunuz paragrafın hangisinde “koltuk” sözcüğü sırasıyla temel, yan, mecaz anlamıyla kullanılmıştır? III - V - I IV - V - II II - IV - I I - IV - III

20/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdakilerden hangisi, isim cümlesidir? Sanatların en ulusal olanı şiirdir. Onların çevresinde yalnız sanat tartışmaları yapılıyor. Her zaman, Türk Sanat müziğine hayran olduğunu söyler. Resim sanatının doruklarına tırmanıyor.

21/21 Genel Değerlendirme A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, eylem hiç yapılmamıştır? Bu günlerde kendisiyle hiç konuşmadık. İyi ilişkilerimiz olmasına karşın sık sık görüşemiyoruz. Bu konuyu onunla hiç tartışmadık. Hasta olduğundan beri yemek yemeyi bıraktı.