YAPILANDIRMACILIK (OLUŞTURMACILIK- YAPILANDIRICI YAKLAŞIM- İNŞAACILIK- CONSTRUCTIVISM-) 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Advertisements

Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
YAPILANDIRMACILIK.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Murat BULUT
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Yapılandırmacılık = Constructivism
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
YAPILANDIRMACILIK ÖZGEN YILMAZ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
5E ÖĞRETİM MODELİ – Ufuk ŞİMŞEK
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
ÖĞRENME-ÖĞRETME KURAMLARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
GÜNCELLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Kültürel Tarihsel Kuram
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

YAPILANDIRMACILIK (OLUŞTURMACILIK- YAPILANDIRICI YAKLAŞIM- İNŞAACILIK- CONSTRUCTIVISM-) 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacılık = Constructivism Oluşturmacılık Kurmacı Anlayış Bütünleştiricilik Yapılandırıcı öğrenme Yapılandırmacı öğrenme Oluşumcu Yaklaşım 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacılık bilginin yapılandırılmasını sağlayan uygulamalar, normlar ve inançlar setinden oluşan bir kültür, bireyin öğrenme sürecinde ne türden işlemler yaptığını ve bu sürece etki eden etmenlerin neler olduğunu açıklayan bir kuramdır. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı anlayış nedir? Öğrenmenin, bilginin öğrenci tarafından yeniden yapılandırılması ile gerçekleştiği anlayışına dayalıdır. Yani, bireyler bilgiyi aynen almaz, kendi bilgilerini yeniden oluştururlar. Kendilerinde var olan bilgiyle beraber yeni bilgiyi, yine kendi öznel durumlarına uyarlayarak öğrenirler. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı anlayış nedir? Bu öğrenme anlayışında, öğrencinin önceki yaşantıları öğrenmede temel oluşturur. Bilgi, konu alanlarına bağlı olarak değil, bireylerin yarattığı ve ifade ettiği şekilde yapılandırarak var olur. Bu sebeple öğrenme deneysel, sübjektif ve bireyseldir. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Birey Nasıl Öğrenir??? Ne Öğretilmeli??? Yapılandırmacılar , Sorusu ile ilgilenmektedirler. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Jean Piaget, Vygotsky, Von Glasarfeld Günümüzdeki Yapılandırmacılığın Temelleri Jean Piaget, Vygotsky, Von Glasarfeld 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacılığın Felsefi Temelleri Nesnelcilik Yapılandırmacılık 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı kuram, öğrencilerin öğrenmelerine ilişkin şu sorulara cevap arar: Öğrenciler; bilgiyi nasıl seçerler, edinirler ve yapılandırırlar? Nasıl bütünleştirir ve korurlar? Kullanılması gerektiğinde bilgiyi nasıl geri getirirler? Öğrencilerde etkili öğrenme becerileri nasıl geliştirilir? 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı Yaklaşım Türleri Felsefi Eğitimsel Sosyolojik Yapılandırmacılık 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı Yaklaşım Türleri radikal bilişsel Eğitimsel yapılandırmacılık sosyal 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Bilişsel Yapılandırmacılık Bilişsel yapılandırmacılar çoğunlukla Piaget’nin düşüncelerini temel alırlar ve “özümleme”, “uyma” ve “denge” kavramlarına başvururlar. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Piaget’e göre birey nesneleri bilmek ve tanımak için, onlarla etkileşime girmelidir. Yerlerini değiştirmeli, düzeltmeli, birleştirmeli, parçalara ayırmalı ve parçaları tekrar bir araya getirmelidir. Bilgi, en ilkel duyu-motor hareketlerden, zihin tarafından gerçekleştirilen içselleştirilmiş en karmaşık entelektüel hareketlere kadar eylemler ya da işlemlerle ilişkilendirilmelidir. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Sosyal Yapılandırmacılık Sosyal yapılandırmacılık, öğrenmenin işbirlikçi tarafını vurgulayan bilişsel yapılandırmacılığın bir türüdür. Bu bakış açısı özellikle Vygotsky, Bruner ve Bandura’nın kuramları olmak üzere birçok çağdaş kuramla yakından ilgilidir. Sosyal yapılandırmacılar, öğrenmeyi açıklamada öğrenmede kültürün ve dilin önemli bir etkiye sahip olduğunu vurgulayan Vygotsky'nin görüşlerini daha çok kullanırlar. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Vygotsky, bilgi inşası ve anlam oluşturmada iki olguya dikkat çeker. sosyal öğrenmeler bir diğer deyişle arkadaşlar ve çevredeki büyükler, ikincisi ise dış dünya ile etkin biçimde teması olanaklı kılan psikolojik araçlardır (Aydın, 2007). 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Kaynak: Özden, 2003. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Vygotsky’e göre, Bireyler arası etkileşim öğrenmenin temelidir. Bireyler arası yapılacak bu etkileşim var olan bilginin irdelenmesini ve yeni kuramlara ulaşılmasını sağlar. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Vygotsky'ye göre çocuğun “etkinliği” eğitimin merkezidir ve öğretmen bu etkinliği desteklemelidir 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Radikal Yapılandırmacılık Radikal yapılandırmacılık sosyal etkileşimin önemini inkâr etmemekle birlikte, anlamanın sosyal bir etkileşimle aktarılamayacağını ve kişisel gayret ve beceriyle herkesin kendi anlayışını kendisinin oluşturması gerektiğini vurgular. Radikal yapılandırmacılık kişinin asla kemale erecek bir mutlak gerçeğe ulaşmayacağını öğrenmenin ve gelişmenin hayat boyu süreceğini savunur. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Radikal yapılandırmacılık deneyimlerin ötesinde rasyonel olarak bilinebilecek ve açıklanabilecek nesnel bir gerçekliğin olduğunu kabul etmez. Ancak deneyimlerin ötesindeki var olan gerçekliği de inkâr etmez. Bireyler sadece deneyimler aracılığıyla kavramları oluştur ve deneyimlerin ötesindeki gerçeklik var olsa bile nesnel bir şekilde ortaya koyamazlar. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

YAPILANDIRMACI ÖĞRENMENİN TEMEL İLKELERİ Öğrenme aktif bir süreçtir İnsanlar öğrenirken, öğrenmeyi öğrenir. Anlam oluşturmanın en önemli eylemi zihinseldir Öğrenme ve dil iç içedir. Öğrenme sosyal bir etkinliktir 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

YAPILANDIRMACI ÖĞRENMENİN TEMEL İLKELERİ Öğrenme yaşantımızla bağlantılıdır. Öğrenmek için önceki bilgimize ihtiyaç vardır. Öğrenme için zamana gerek vardır. Motivasyon öğrenmede anahtar öğedir. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı Eğitim Yapılandırmacı eğitim programında konu merkezli tasarım yerine, öğrenen merkezli tasarım uygulanmaktadır. Bilgiyi anlatmak yerine öğrenenin içerikle etkileşim kurması ve bilgiyi yapılandırması ön plandadır. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı öğretim Ortamı Jonassen (1994) yapılandırmacı öğretim ortamını farklı kılan sekiz özelliğin var olduğunu ileri sürmüştür. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı öğrenme ortamları 1) Yapılandırmacı öğrenme ortamları gerçeğin çoklu temsilini sağlar. 2) Çoklu temsillerde aşırı basitleştirmelerden kaçınılır ve gerçek dünyanın karmaşıklığı yansıtılır. 3) Yapılandırmacı öğrenme ortamında bilginin tekrarı değil yapılandırılması vurgulanır. 4) Yapılandırmacı öğrenme ortamı bağlam dışı soyut bir öğretim yerine anlamlı içeriklerde özgün görevleri vurgular. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı öğrenme ortamları 5) Yapılandırmacı öğrenme ortamı önceden belirlenmiş öğretim aşamaları yerine gerçek yaşamdan kurgulanmış ya da olaya dayalı öğrenme ortamları sağlar. 6) Yapılandırmacı öğrenme ortamı deneyimlerin yansıtılmasını destekler. 7) Yapılandırmacı öğrenme ortamı içerikten bağımsız bilgi yapılandırmasına olanak sağlar. 8) Yapılandırmacı öğrenme ortamı takdir edilmek için öğrencilerin birbirleriyle rekabeti yerine sosyal etkileşim yoluyla işbirlikçi eğitimi destekler. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı öğrenme planlarının genellikle izledikleri yollar Dersin başında öğrencilerin dikkati çekilmektedir. Problem durumu sunmakta ve öğrenenlerin önbilgileri açığa çıkarılmaktadır. Öğrenenler işbirliği içinde problemleri incelemekte, bilgi kaynaklarına ulaşmakta, çözüm önerileri geliştirmekte, görüşlerini paylaşmakta, diğer görüşleri eleştirmektedir. Son aşamada ise öğrenenler kendi bilgi yapılarını değerlendirmekte, kendisini geliştirmek için neler yapması gerektiğine karar vermektedir. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

YAPILANDIRMACILIKTA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Amaç öğrenciye tek tek tanımlanmış davranışları kazandırmak iken Geleneksel Anlayışta Amaç öğrenciye tek tek tanımlanmış davranışları kazandırmak iken Yapılandırmacı Anlayışta Amaç bir çok davranışın bir araya gelmesinden oluşan yapılandırılmış ve karmaşık üst düzey becerileri kazandırmak(eleştirel düşünme, problem çözme vb.) 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı Anlayışta Geleneksel Anlayışta Öğrencinin belli zaman dilimi içerisindeki performansı ön plandayken, yani sonuç önemliyken Yapılandırmacı Anlayışta Öğrencinin uzun dönemde neyi, nasıl yaptığı, yani süreç önemli 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Değerlendirme sürecinde ön planda olan kişi öğretmen iken Geleneksel Anlayışta Değerlendirme sürecinde ön planda olan kişi öğretmen iken Yapılandırmacı Anlayışta Öğrenci de öğretmenle birlikte sürecin içerisinde 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

YAPILANDIRMACI ANLAYIŞTA KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI Klasik anlayıştaki ölçme araçlarına ek olarak; Öz değerlendirme, grup değerlendirme, akran değerlendirme formları Tutum ölçekleri Gözlem formları Görüşmeler Sunumlar ve sunum değerlendirme formları Projeler ve proje değerlendirme ölçekleri Performans ödevleri Portfolyolar Kontrol listeleri Kavram Haritaları 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Bu anlayışta; ÖĞRETMEN 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Öğrencilerin görüşlerine önem verir, öğrenci görüşleri doğrultusunda yöntem ve tekniklerini, dersin içeriğini değiştirebilir. Öğrencinin sahip olduğu mevcut bilgi, beceri, çeşitli yönleriyle kapasite ve özelliklerini iyi tanır, tanıma çalışmalarında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Grupla çalışma yöntem ve tekniklerine önem verir. Öğrenmeyi öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları etrafında yoğunlaştırır. Öğrencilerin geniş bir bakış açısı kazanmaları için, devamlı farklı ve alternatif görüşler sunar. Öğrencilerin moral, motivasyon ve meraklarını devamlı canlı tutar. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Bu anlayışta; ÖĞRENCİ 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Öğrenmenin kontrolü bireydedir. Öğrenmeye öğretmenle birlikte yön verir. Bu yön verme sürecinde öğrencinin geçmiş yaşantıları, bakış açısı, hazır bulunuşluk düzeyi etkilidir. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Öğrenci öğrenme sürecinde etkili olabilmek için eleştirel ve yapıcı sorular sorar, diğer öğrencilerle ve öğretmeniyle etkileşim ve iletişim içinde bulunur. Yapılandırmacılık sürecinde öğrenci öğrenmeyi kendisine sunulan şekliyle değil de, zihninde yapılandırdığı biçimi ile gerçekleştirir. Yapılandırmacılıkta öğrenci; meraklı, girişimci ve sabırlı olmalıdır. 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

Yapılandırmacı Öğrenme Aşamaları 1. Dikkat çekme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Bilgiyi anlamlandırma 5. Değerlendirme 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT

General George S. Patton “İnsanlara bir şeyin nasıl yapılması gerektiğini söylemeyin.Yapılmasını istediğiniz şeyin ne olduğunu söyleyin ve yaratıcılıkları ile sizi nasıl hayran bırakacaklarını görün.” General George S. Patton 03.04.2017 Sinan KOÇYİĞİT