HEDEF: UZLAŞTIRMA 20/04/2013 MERSİN ADALET SARAYI KONFERANS SALONU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

HUKUK Hukuk Okuryazarlığı - Tarafım, Tarafsın, Taraf -
AKHİSAR CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Satışta İletişimin Rolü
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
OFFICE OFAFFAIRS KOMİSYON İLE İLİŞKİLER: müzakereden izleme sürecine OFFICE OFAFFAIRS.
Uzlaşma Kapsamındaki Suçlar Ve İstisnaları
YÖNETİCİ. YÖNETİCİ KİMDİR ?  Bir kuruluşun başında bulunan, konusuna hakim, hedefleri olan, emrindeki personeli istenilen hedefe ulaştırmak için çalıştırabilen.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
TÜRKİYE’DE MÜSADERE SİSTEMİ 23 MAYIS 2012
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
ROL OYNAMA.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Bursa Nilüfer Fatih Anadolu İmam Hatip Lisesi
MEB – ÇİM İŞBİRLİĞİ SAMSUN ÇOCUK İZLEM MERKEZİ.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PEER SUPPORT TEAM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İletişim ve Empati.
EMPATİ NEDİR?.
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
Okul Rehberlik Servisi
AİLE HUKUKU PRATİK ÇALIŞMA 17
Baba Destek Programı 7-11 Sf:18 KONTRAT 1. Beklentiler.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Çatışma ve Çatışma Yönetimi 7-19 Yaş Aile Eğitim Programı
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
T.C. TÜRKİYE KAMU HASTANELER KURUMU BURSA İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İNTERNET ETİĞİ VE BİLİŞİM SUÇLARI
SINAV KAYGISI.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Kişisel Rehberlik.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
CEZADA UZLAŞMA KURUMU SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
MAĞDURUN SUÇTAN DOĞAN ZARARININ GİDERİLMESİ VE UZLAŞMA
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Denetimli Serbestlik Müdürlüğü
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Gökçe Erinç Büyükşengür
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
MODÜL 6.7 taraflarla arabuluculuk öncesi ilk görüşme
MODÜL 6.5 güvenli bir görüşme ortamının hazırlanması
FİKRİ VE SINAİ HAKLAR MAHKEMELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

HEDEF: UZLAŞTIRMA 20/04/2013 MERSİN ADALET SARAYI KONFERANS SALONU

UZLAŞTIRICININ ÖNCELİĞİ İddia konusunu özetlemeli. Suçun nedenini belirlemeli. Neler yapılabileceğini değerlendirebilmeli. Soruşturma – yargılama aşamalarını incelemeli. Ancak failin mağdurla görüşmeye istekli olmasını ve mağdurun zararını tazmin etmeyi müzakere etmesini sağlamak için, uzlaşma teklifinin ilk önce faile yapılması uygun olur. EMPATİ TAKDİR AKTİF DİNLENME

EMPATİ  -Her bir tarafa, duygularını daha büyük bir bağlantıda görmeye yardımcı olur. -Mantıklı sonuçları görmesine yardımcı olur. -Salt imkanları kelimelere oturtur. -Kendi kendine hissettiği duyguların gerçekten kendi duyguları olarak kabul etmesine yardımcı olur.  

TAKDİR   Takdir, taraflara anlayışlı ve olumlu bir dille kabul edildiğinin duygusunu hissettirmek anlamına gelmektedir. -Takdir öz saygıyı güçlendirir.

AKTİF DİNLENME Uzlaştırıcı, şüpheliyle yaptığı ön görüşmede, şüpheliyi şu hususlarda bilgilendirmelidir: Onarıcı Adalet konusunda bilgi İddia konusu Onarıcı Adaletin şüpheliye sunduğu imkan Yargılama ile onarıcı adalet farkı Uzlaştırıcı, şüpheliyle yaptığı ön görüşmede, aşağıdaki hususları belirlemelidir: Suç teşkil eden fiilin sorumluluğunu, Uzlaşma önerisini, Sebep olduğu zarar veya edimin karşılanması, Suç teşkil eden fiille uyuşmazlığı ayırt edebilme, Uyuşmazlığa ilişkin düşünceleri,

Uzlaştırıcı, mağdurla yaptığı ön görüşmede, mağduru şu hususlarda bilgilendirmelidir. Ceza adaleti sisteminin tanıtımı İddia konusu Ceza adaleti sisteminin şüpheliye sağladığı fırsat Yargılama - uzlaştırma arasındaki fark Yargılama – uzlaştırmanın sonuçları Uzlaştırmanın usul ve şartları Mağdurun istemi Gönüllülüğün vurgulanması Uzlaştırıcı, mağdurla yaptığı ön görüşmede, aşağıdaki hususları belirlemelidir: Uzlaştırma da rol alacak mı? Durum ve menfaatleri nelerdir? Korkuları nelerdir? Suç teşkil eden fiille uyuşmazlık farkı, Uzlaşmaya ilişkin düşüncesi, Mağdura uzlaştırmaya müracaat etme olanağı tanınmakta mıdır?

İŞARET: İLGİLENİYORUM DİNLİYORUM

UZLAŞTIRICI TEKNİKLERİ 1-SORU ŞEKLİ, BUNU AKSETTİRMEK VE ODAKLANMA 2-NORMALLEŞTİRME 3-BEN MESAJINI TEŞVİK ETME 4-ŞEKİLLENDİRME/ÖZETLEME 5-İFADELERİN YENİDEN FORMÜLE EDİLMESİ 6-GELECEĞE ODAKLANMA

1-SORU ŞEKLİ, BUNU AKSETTİRMEK VE ODAKLANMA Tekrarlama Bundan, karşı tarafın yaptığı açıklamanın anlamına uygun tekrarlanması anlaşılmaktadır. Uzlaştırıcı bu şekilde dinlendiğini ve faal bir şekilde iştirak ettiğini gösterir. Yani ifadeleri kendi kelimeleri ile özetler, ki bu meyanda (manipülasyon, öneri) bu tekrarların -ben-mesajları veya sorular halinde formüle edilmesi önerilmektedir. Duydum ki, ....... doğru mu anlamışım,bununla... bunu dile getirmek istiyorsunuz, .... eğer doğru anladıysam,...... Geri bildirim Aksettirme (mercek altına alma) diğer tarafa, Uzlaştırıcının dinlediklerini anladığını gösterir ve yapılan açıklamalardan bu tarafa neyin aksettiğini kontrol etme imkanı tanır. Şu fikirde olduğunuz doğru mu..... Duygular Aksettirme esnasında Uzlaştırıcı nesnel olayın dışına çıkabilir ve kelimelerle ifade edilemeyen duyguları kelimelere dökebilir. Komşunuzun sizi sözleri ile yaraladığı izlenimini edindim....  

2-NORMALLEŞTİRME Uzlaştırıcı, taraflarla birlikte “yuvarlak bir masa” etrafında oturarak müzakerelere başlar ve onlara, aralarındaki uyuşmazlığı ve suçu teşkil eden fiili çözmeyi hâlâ isteyip istemediklerini sorar. Uzlaştırıcı, tarafların düşüncelerini tekrar dile getirir ve onlara, buna bir ekleme yapmak ya da açıklık getirmek isteyip istemediklerini sorar. Aynı düzenin içerisindeyiz düşüncesinin sağlanması Aynı düzlemde görüşme Rollerin değiştirilmesi

3-BEN MESAJINI TEŞVİK ETME   Ben mesajları, yapıcı bir görüşme atmosferini teşvik etmek için önemlidir, sen mesajları çoğu zaman karşınızdaki insanı yaralayıcı eleştirilerdir. Örnek:...yüzünden hayal kırıklığına uğradım (yine yalan söyledin)

4-ŞEKİLLENDİRME/ÖZETLEME Uzlaştırıcı ana hatları ile konuyu özetlemesi ve şekillendirmesi ile taraflara dinlenen konunun doğru bir biçimde anlaşılıp anlaşılamadığını kontrol etme imkanı tanır. Ben mesajları somut ve detaylı düşünceleri teşvik ederler. Uzlaştırma toplantılarının kapanışında ve başlangıcında gerçekleştirilmesi tavsiye olunur.  

5-İFADELERİN YENİDEN FORMÜLE EDİLMESİ Görüşme hedefi: “müşterek çözüm”, davranış değişikliği Anlamak, kontrol etmek Açıklık, öyle çıkmazda değil Gönüllülük Güvenin oluşturulması Örnek: Eğer komşum ikiyüzlü olmasaydı, benimle konuşmasına izin verirdim. Yani komşunuz size açıkça isteklerini söyleseydi, siz de tavizde bulunmaya hazır olduğunuzu mu söylemek istiyorsunuz?

6-GELECEĞE ODAKLANMA   Kişisel ilişkilerde çatışmalar ve bozukluklar geçmişte meydana geldiğinden, çözülmeyen konuların dairesel bildirişim tehlikesi mevcuttur. Çözüme yönelik bir bakış açısının mümkün kılınması için ve bildirişimi tekrar yoluna koymak için, geleceğe odaklı sorular son derece yardımcı olur. Örnek: Müşterek ebeveynleriniz iki yıl içerisinde nasıl olacaktı? Huzurlu bir birliktelik (komşuluk nasıl olabilir)

İYİ BİR UZLAŞTIRMA MÜZAKERESİ NASIL YÜRÜTÜLÜR? Mekân, Zaman, Saygı, dinlenme, sözünü bitirmesini beklemek Konuya ve şahsa uygun görüşme Çerçeve Olayların gelişimi ve içeriği, Olayların geçmişi, Suç teşkil eden fiilin taraflar üzerindeki etki ve sonuçları, Suça karışan kişilerin kişisel, aile ve sosyal durumları, Mağdurun uğradığı maddî ve manevî zarar, Tarafların birbirleri hakkındaki düşünceleri, Edim veya tazminat şekli, Soruşturma veya kovuşturmanın sonucu. İnsanları ve konuları birbirinden ayırın “olaylarla karşı sert-insanlara karşı yumuşak” Pozisyonları yerine menfaatler Seçim olanaklarının genişletilmesi Her bir taraf tarafından kabul edilen “objektif” kriterler  

UYUŞMAZLIKTAN EL SIKIŞMAYA DOĞRU BAŞARI FAKTÖRLERİ 1- Elde mevcut stratejiler Ziyaretçiler Uzlaştırıcı, müzakerelerde diğer taraf üzerinde bir baskı kurmaması ve taraflar arasındaki güç dengesini korumasına özen göstermeli; Örneğin; Taraflardan birinin çok sayıda aile üyesi ile müzakerere katılarak sayısal yönden üstün bir konum sergilemesine izin vermemelidir. İstekleri olan insanlar Müşteriler 2- Motivasyon 3- Uzlaştırıcı ve tarafların becerileri

Uzlaşma Sonucu Gerçekleşmezse Gerçekleşirse Kovuşturma Soruşturma Def’aten Def’aten Taksit Vade Süreklilik Taksit Vade Süreklilik İddianame Hüküm Kovuşturma Yapılmasına Yer Olmadığına Dair Karar Düşme Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılmasına Dair Karar Kamu Davası Açılmasının Ertelenmesine Dair Karar

HUKUK EĞİTİMİ ALMIŞ UZLAŞTIRMACILAR UZLAŞMA VERİLERİ TARİH ARALIĞI İDDİANAME TAKİPSİZLİK TOPLAM 01.01.2012 31.12.2012 66 91 157 HUKUK EĞİTİMİ ALMIŞ UZLAŞTIRMACILAR 01.01.2013 15.04.2013 7 37 54 (10 tane elde) BAROYA KAYITLI UZLAŞTIRMACI AVUKATLAR 01.01.2013 15.04.2013 33 28 68 (7 tane elde)

Bu eğitim seminerine; katılıp, beni sabırla dinlediğiniz ve katkı sağladığınız için teşekkürlerimi arz ederim. Süleyman BAL Mersin Cumhuriyet Başsavcı Vekili