Sabancı Vakfı Hibe Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Meriç Belediyeler Birliği
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Proje ortağı Sağnak Eğitim ve Kültür Derneği,
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Diferansiyel Denklemler
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
RASYONEL SAYILARLA TOPLAMA ve ÇIKARMA İŞLEMLERİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
BALYA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Sabancı Vakfı Hibe Programı Proje Başvuru Formu

Hedef Kitle

Hedef Kitle Hedef kitle, projenin doğrudan müdahale edeceği gruptur. Nihai faydalanıcılar ise, hedef gruba yakınlıkları nedeniyle projede yürütülen faaliyetlerden dolaylı olarak yararlanacak kişilerdir. Nihai faydalanıcılar için özellikle faaliyet düzenlemenize gerek yoktur. Bu yalnızca projenizin bölgede yarattığı etkiyi ölçme aşamasında ele alınılacaktır.

Hedef Kitle Yanlış Örnek: X il merkezinde yaşayan kadınlar (ÇOK GENEL) X il merkezinde 30 yaş ve üzeri meme kanseri riski taşıyan 1200 kadın (UYGULANABİLİR DEĞİL) Doğru Örnek: Hedef kitle: X il merkezindeki 30 mahallede yaşayan, mahalle sakinlerince sevilen, en az ortaokul mezunu, yaşları 20 yaş ve üzeri 30 kadın Nihai faydalanıcılar: X il merkezindeki 30 mahallede yaşayan 600 kadın

Projenin Ana Fikri

Projenin Ana Fikri Projenin şu iki soruya doğrudan cevap vermesi gerekmektedir: Proje hangi soruna müdahale edecek? Bu sorun Programın hangi ana başlığı ile örtüşmektedir?

Projenin Ana Fikri (Yanlış Örnek) X ilindeki, 20 yaş ve üzeri 30 kadını (Hedef Kitle), meme maketleri üzerinde interaktif eğitim tekniğini kullanarak eğitici olarak eğiterek (Faaliyet + Yöntem), meme kanseri erken tanı yöntemleri konusunda bilinçlendirmek (Hedef), erken tanı yöntemlerinin uygulanmasını sağlamak (Hedef), meme kanseri taramalarına ilişkin inançlarını geliştirmek (Hedef) ve XXX ilindeki kanser tarama ve eğitim merkezinin (KTEM) kullanılırlığını arttırmak (Hedef), genel kadın sağlığı ( aile planlaması, kadına özel hastalıklar vb.) ve kadın hakları (yasalar ve kadın, pozitif cinsiyet ayrımcılığı vb.) konularında farkındalık yaratarak bilinç düzeyini arttırmaktır. (Hedef) Bir proje bu kadar çok hedefe hizmet edemez. Projenin bir tane ana fikri ( ki bu ana fikir Programın ana fikrine katkıda bulunmalıdır) ve bunu destekleyen en fazla 3 hedefi olmalıdır.

Projenin Ana Fikri (Doğru Örnek) Projenin Ana Fikri, X ilinde yaşayan kadınların meme kanseri konusunda verilecek eğitimler vasıtasıyla bilinçlenmesini sağlamaktır. Bu açıdan Projemiz, Sabancı Vakfı Hibe Programı’nın «Kadın Eğitimi ve Sağlık Hizmetler» başlığı ile birebir uyuşmaktadır.

Projenin Gerekçeleri

Projenin Gerekçeleri Proje neden gerekli ? Hangi ihtiyaca cevap verecek? Projenin müdahale edeceği sorunun arka planını yerel düzeyde sayısal verilere dayandırarak açıklayınız. Müdahale edeceğiniz sorunla ilgili sayısal verilere ulaşın. (Sorunun boyutunu açıklayabilmek için) Bu açıdan Üniversite ile irtibata geçebilirsiniz. Doğru toplanmış istatistiki bilgi yok ise, bu konuda medya da çıkmış haber sayıları, toplum merkezi/baro kadın hakları komisyonları vb. yerlere gelen şikayet sayıları, çeşitli nedenlerle yapmış olduğunuz saha çalışmaları sonuçları

Projenin Gerekçeleri (Yanlış Örnek) X ilinde meme kanseri yaygın olmasına rağmen kadınlarımız bu konuda bilinç sahibi değildir ve kendi kendine meme muayenesi yapamamaktadır.

Projenin Gerekçeleri (Doğru Örnek) 2003 yılında X ilindeki 20 yaş ve üzeri kadınların kendi kendine meme muayenesi hakkındaki bilgi ve beceri düzeylerini belirlemek için yapılan ve «3. Uluslararası Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması Kongresi»nde sunulan araştırmanın sonuçlarına göre: «Kendi Kendine Meme Muayenesi’ni duyduğunu belirtenlerden % 47.3’ü muayene yapmayı bilmediğini, % 46.6’sı az bildiğini, % 2.4’ü ise iyi bildiğini ifade etmişlerdir. Bilenlerin % 17.8’i yılda 1-2 kez, % 11.5’i 3-4 ayda bir, % 24.8’i 2-3 ayda bir, % 22.9’u her ay, % 22.9’u ise ayda birden fazla kez meme muayenesi yapmaktadır. Gerek kadınların KKMM’yi duyma oranları, gerek duyduğunu ifade edenler arasında uygulama oranı, gerekse KKMM yapanların doğru ve etkin muayene yapma oranları oldukça düşük olduğu bildirilmiştir.»

Projenin Hedefleri

Projenin Hedefleri (Yanlış Örnek) İnteraktif eğitim tekniğinin kullanıldığı meme maketlerinin üzerinden eğiticilerin eğitimi niteliğinde olan bir projedir. Eğiticilerin eğitimi hedef grubu 30 kadın. Bu kadınlar 30 mahalleden birer kadın olmak üzere, mahallede sevilen, sözü dinlenen, en az ortaokul mezunu olacak şekilde, muhtarlar ve mahalle sakinleri ile birlikte seçilecek. Projenin nihai faydalanıcıları hedef grubu 600 kadındır. Eğitimci olarak eğitilen her bir kadın 20 kadının eğitiminden sorumlu olacaktır.

Projenin Hedefleri (Doğru Örnek) X il merkezinde yaşayan 30 kadını meme kanseri ve genel kadın sağlığı konularında eğitimci olarak yetiştirerek, yaşadıkları mahallelerde meme kanseri ve genel kadın sağlığı konularında farkındalık yaratma çalışmaları yapmalarını sağlamak ve bu sayede meme kanseri hakkında genel bilinç düzeyini artırmak.

Beklenen Çıktılar

Beklenen Çıktılar 30 kadın Meme Kanseri Farkındalık Yaratma Eğitimcisi olarak eğitilecek. 600 Kadın Meme Kanseri Konusunda bilinçlendirilecek. Meme Kanseri Farkındalık yaratma eğitim materyali geliştirilecek. 100 kadın meme kanseri erken tanı hizmetinden faydalanacak. 500 adet proje tanıtım broşürü basılacak.

Başarı Göstergeleri

Başarı Göstergeleri - Örnek Projenin sonuçlara ulaşmasındaki başarının olabildiğince ölçülebilir göstergelerle kanıtlanmasıdır: Eğitimini tamamlayarak katılım belgesi almaya hak kazananların sayısı Meme kanseri hakkında bilinç düzeyindeki artış Teşhis edilen hasta kadın sayısı Meme kanseri taraması yaptıran kadın sayısı Kanser erken teşhis merkezine başvuran kadın sayısındaki artış Başarı göstergeleri ve hedef/ çıktıları yazarken çok iddiali olmamak gerekir. Zira uygulama esnasında izleme uzmanları bu taahhütler üzerinden izlemelerini gerçekleştireceklerdir.

Sürdürülebilirlik

Sürdürülebilirlik Projenin Sabancı Vakfı tarafından finansmanı sona erdiğinde, proje kapsamında yürütülen faaliyetlerin devamı nasıl sağlanacak? Bu faaliyetler kim tarafından devam ettirilecek? Faaliyetlerin finansmanını kim sağlayacak? Yeni hedef kitlelere ulaşılabilecek mi?

Sürdürülebilirlik Sürdürülebilirlik ile ilgili hedefler iddialı olmamalı, karşılanamayacak taahhütler verilmemelidir. Ortak olmayan kurumlar adına taahhütler verilmemelidir. Kurumsal ve finansal sahiplenme, faaliyetin devamı, hedef kitlenin genişletilmesi hedeflenmelidir. Sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla yapılacak faaliyetler en baştan düşünülmeli ve faaliyet planına eklenmelidir. Örnek: Belediyenin hizmeti sürdürmesi için ikna edilmesi

Sürdürülebilirlik - Örnek Derneğimiz, Projemiz sonlandırıldıktan sonra da Meme Kanseri farkındalık yaratma çalışmalarını Belediye Toplum Merkezi ve Belediyemiz sınırları içerisinde yer alan Aile Sağlığı Merkezleri ile işbirliği yaparak devam ettirecektir. Eğitimcilerimiz Belediye Toplum Merkezi’nde farkındalık yaratma eğitimlerine devam edecekler ve bu eğitimlere katılan kadınları Aile Sağlığı Merkezlerine yönlendirerek erken tanı hizmetinden yararlanmalarnı sağlayacaklar. .

İletişim Stratejisi

İletişim Stratejisi Projenin görünürlüğünü sağlamak için yapılacak olan faaliyetler nelerdir? Bunlar proje faaliyet planına ve bütçesine muhakkak eklenmelidir. Örnek faaliyetler: Broşür, afiş ve ilan bastırılması Basın toplantısı düzenlenmesi ve yerel medya ile ilişkiler Projenin açılış ve kapanış toplantısının düzenlenmesi Yerel medyaya reklam verilmesi

Riskler ve Yönetimi

Riskler Projenizin amaçladığınız sonuçlara ulaşmasını engelleyebilecek risk faktörleri nelerdir? Bunları ortadan kaldırmak için uygulayacağınız stratejiler nelerdir? Örnek: Şiddetle ilgili bir proje yapıldığında, kültürel baskılar kadınların eğitime katılmasına engel olabilir. Eğitim ağırlıklı projelerde evde bakılacak olan çocuklar eğitimlere katılımı düşürebilir.

Örnek Riskler ve Risk Yönetimi Risk: Eğitime katılma konusunda isteksizlik Risk Yönetimi: Bedava meme kanseri tarama hizmetinin verilmesi Risk: Eğitimcilerin proje bitiminden sonra eğitim vermeye devam etmemesi Risk Yönetimi: Proje bitiminden sonra belediyelerin bu kişilere düşük de olsa eğitim başına ücret teklif etmesi

Finansman

Finansman Projeniz hali hazırda başka bir Program altında fonlanıyorsa Sabancı Vakfı Hibe Programı’ndan finansman hakkı kazanamaz. Daha önce yapılmış bir projenin devamı – geliştirilmiş olması şartıyla kabul edilir. Bu durumda «Projenin Gerekçeleri» bölümünde eski projeden farklılıkları detaylı olarak belirtilmelidir.

Ortaklıklar ve Görev Dağılımı

Proje Ekibinin Tanımı

Faaliyet Planı