Çocuğunun Koçu olarak Aile

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Problem Çözme Süreci.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
21. Yüzyıl becerileri.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Meslek Giysi mi Aksesuar mı? Şenel KARAMAN Psikolog
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Mentör Öğretmenlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Çocuğunun Koçu olarak Aile Destekleyici Çabalar

Çalışma x Yetenek = Başarı Yönetilebilir Görev

YETENEK kavramına bakışınız nasıldır? Sabit ya da Gelişme Gelişim zihniyeti, temel özelliklerinizin gayretle işleyip geliştirebileceğiniz özellikler olduğunu inancına dayalıdır. İnsanlar başlangıçta yetenekleri, becerileri, ilgileri, huyları açısından farklı olsalar da, herkes uygulama ve tecrübe yoluyla değişip gelişebilir. Mindset………The New Psychology of Success (Zinhiyet ... Başarının Yeni Psikolojisi) Carol Dweck 2006

BAŞARILI OLDUĞUNUZ BİR AN YETENEK ÇABA ZORLUK DERECESİ ŞANS

Başarı Resimleri Sağlamak Geleceğe dair planlar Hedef koyma

Öğretme Çabası Zaman Süreklilik---Uygulama Sabır Başarının tekrarlanması

Başlamak Bedel Elemek

İletişim Becerileri GÜNDEM DESTEKLEYİCİ/ DAYANIKLILIK PROBLEM ÇÖZME

AÇIK ÇEVRE Özgürce Düşünme Fikirler Problem Çözme Yaratıcılık Eleştirel Düşünme Tartışma Duygular/His Rehberlik

KAPALI ÇEVRE Doğru/Yanlış Tek yön Sıralama Beceriler Test Kontrol Otorite Hızlıca düzeltme

Çevresel Etkiler Açık Kapalı Cevap, yönü belirler Soru, yönü belirler Özgürce Düşünme Fikirler Problem Çözme Yaratıcılık Eleştirel Düşünme Tartışma Duygular/His Rehberlik Kapalı Soru, yönü belirler Doğru/Yanlış Tek yön Sıralama Beceriler Test Kontrol Otorite Hızlıca düzeltme

Pratik Soruları “Bugün fen dersinde düzenli bir deney yaptık.” “ Arkadaşlarım cuma günü okuldan sonra buluşmayı planlıyorlar.” “Bu matematik ödevi gerçekten zor.”

Teyit Edici Açımlama BİLGİ DUYGU GÖRÜŞ NİYET

Açımlama pratiği Bu dersteki çalışmayı, öğretmenimi tatmin edecek kadar iyi yapabileceğimi sanmıyorum. Niçin daha zorlu dersi almam gerekiyor? Benim yerimde olmanın nasıl birşey olduğunu bilmiyorsun.

Pozitif bir şekilde ifade et Önerilerde Bulunma Pozitif bir şekilde ifade et Açık ve Net Uyumlu Getiri

Maliyet Getiri

Rol Yapma Her iki rolü oynayacak kişileri ve bir gözlemci belirleyin. Becerileri kullanan kişi, kullanmadan önce her beceriyi isimlendirir. Gözlemci, beceri doğru kullanıldığında onaylar.