Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
3/A SINIFI.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
DOĞAL SAYILAR.
Kİ-KARE TESTLERİ A) Kİ-KARE DAĞILIMI VE ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Bu testteki sorular FEM DERSANELERİ dokümanlarından derlenmiştir.
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ASAL SAYILAR VE ÇARPANLARINA AYIRMA
Toplama işlemi ● Toplama işlemi ileriye doğru sayma işlemidir.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Toplama ve Çıkarma işlemi
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YÜZDELER YÜZDELER.
Uzunluk ölçüleri Uzunluğu ölçtüğümüz araç metredir.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
TAM SAYILAR Kaan DEMİREL
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
SINIF GEÇME.
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
İlköğretim matematik öğretmenliği 2. grup
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
T M SAYI AR Z.
Bartın İMKB İlköğretim Okulu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
MADDE ANALİZİ YÜKSEL YEŞİLBAĞ.
Üniversiteye girişte iki aşamalı yeni sistem, 29 ocak 2009 tarihli YÖK toplantısında kararlaştırılarak 21temmuz 2009 tarihinde kesinleştirildi.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
TEST.
Sunum transkripti:

Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir teste alınacak maddeleri seçme sorunu ile ilgilidir. Belli bir amaçla kullanılacak testin son formuna alınacak maddeleri analiz edebilmek için her şeyden önce ön uygulama yapılması ve uygulama sonuçlarının alınması gerekir. Örnek olarak, bir terzi için elbise provası yapmak bir test ön denemesidir.

Madde analizi nedir? Bir testte yer alan maddelerin uygulamasından elde edilen sonuçlarının seçilen ölçüte göre işe yarayıp yaramadığını, işe yaramıyorsa bunun muhtemel nedenlerini anlamak ve amaca hizmet etmesini sağlamak amacı ile yapılan gerekli düzeltmeleri yapmaya Madde Analizi denir.

Madde analizinde kullanılacak yöntemin tespitinde şu iki temel faktör etkilidir: Testi puanlama yöntemi. Madde analizi grubunun testin son biçiminin uygulanacağı gruba benzer olup olmayışı.

Madde analizi süreci Cevap kağıtları puanlanıp en yüksekten en düşüğe doğru sıralanır. En yüksek ve en düşük puanlı kağıtların %27’si ayrılır, ortada kalan kağıtlar analize dahil edilmezler.

2. Üst ve alt grupta ayrı ayrı o maddeye verilen cevaplardan tüm seçeneklere konulan işaretler, erişilmemişler ve cevaplandırılmamışlar sayılır ve sayının sonuçları bir çizelge ile üzerinde gösterilir.

3. Doğru cevabın üst ve alt gruplardaki yüzdeleriyle madde güçlüğü (p) ve maddenin ayırıcılık gücü (r) bulunur. Madde Ayırıcılık Gücü

4. Bulunan (p) ve (r) değerleri maddenin verilen cevapla nasıl işlediği hakkında bilgi verir. (p) ve (r) değeri 0,5 ve civarında olan maddeler iyi maddelerdir. Bu şekilde olan maddeler seçilip madde kartına yazılır ve daha sonra soru bankasına konur.

Madde Ayırt Edicilik Endeksi Madde Analizi Örneği 100 Öğrenciye Uygulanan Test Soru 1 Doğru Cevap Verenler Soru 2 Üst Grup (İlk %27) (27) 25 20 Alt Grup (Son %27) 15 Madde Güçlük Endeksi (p) Madde Ayırt Edicilik Endeksi (r)

Madde Ayırt Edicilik Endeksi Maddenin Değerlendirilmesi 0.40 ve daha büyük Çok iyi bir madde (Ayırt etme gücü yüksek) 0.30 – 0.39 arası Oldukça iyi bir madde 0.20 – 0.29 arası Üzerinde çalışılması ve düzeltilmesi gereken madde (Ayırt etme gücü orta derece) 0.19 ve daha küçük Çok zayıf madde (Ayırt etme gücü düşük)

Madde güçlük Endeksi (p) Madde ayırt edicilik endeksi (r) Madde güçlük ve ayırt edicilik endekslerin yorumu Madde güçlük Endeksi (p) Madde ayırt edicilik endeksi (r) YORUM 0.90 dan fazla Değer yok - Eğer etkili bir öğretim varsa tercih edilir 0.60-0.90 r>0.20 - Tipik iyi bir madde r<0.20 - Üzerinde çalışılması gereken madde p<0.60 Zor fakat ayırt edici bir madde (Eğer yüksek standartlara sahipseniz bu soru iyidir) Zor ve ayırt edici olmayan madde (Bu madde kullanılamaz)