MADDE ANALİZİ (Item Analysis)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uygun Hipotezin Kurulması, Tip I Hata ve Tip II Hata
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
MADDE ANALİZİ.
BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
KAYGINI KONTROL ET, ÖNE GEÇ...
GİRİŞ BÖLÜM:1-2 VERİ ANALİZİ YL.
BAĞIL DEĞERLENDİRME SİSTEMİ KAÜ İÇİN BELİRLENEN NOT ARALIKLARI
Her Grup için Hedefler Belirlenir
KESİNLİK KAZANAN BİLGİLER TAHMİNİ DEĞERLENDİRMELER
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
KARMAŞIK SAYILAR.
YAPAY ZEKA ÖDEV - 3 Kenan KILIÇASLAN Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makina Mühendisliği Doktora Programı.
MERKEZİ SINAV MODELİ VE UYGULANMASI.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMESİ (Grading) Tolga Ayav Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü.
Yeni SBS Neler Getiriyor? 10 Soruda Yeni Sınav Sistemi...
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Karenin Çevre Uzunluğu
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
TEST – 1.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
İŞLETME YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA ÖĞRENCİ KABULÜ.
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
STANDART SAPMA.
SINIF GEÇME.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
Yerleştirme Sistemindeki
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
Diferansiyel Denklemler
ORTAK SINAVLAR (YAZILILAR) TEOG Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş
Sisteme ilk kez kayıt yaptıracak öğrenciler bu alandan önce kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Kayıtta kullandığınız mail adresine gelen bilgileri giriniz.
2013 ÖSYS Ö Ğ RENC İ SEÇME VE YERLEŞT İ RME S İ STEM İ.
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
2016 – ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı 13 Mart 2016 YGS Sınavı Başvurular Ocak 2016 tarihleri arası Başvuru Ücreti 55TL tarihleri.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Kütahya Siteler Öğrenci Yurdu Talebeleri 2008 STANDART SAPMA 8.SINIF SBS Slaytlarda fare veya aşağı tuş ile ilerleyiniz.
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
Numerik Veri Tek Grup Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU.
MADDE VE YAPISI SORU BANKASI
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
6.SINIF BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ. SORU 1 Ahmet; manavdan kilogramı 3,75 lira olan biberden 3 kg, kilogramı 1,45 lira olan mandalinadan 4 kg alırsa;
KONTROL SİSTEMLERİ DERSİ LABORATUVARI PROJE SUNUSU
STANDART SAPMA.
Görev 12.
TEST.
Sunum transkripti:

MADDE ANALİZİ (Item Analysis) Tolga Ayav Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Bölümü

Sunuşun İçeriği Madde Analizinin yararları Madde Analizinin 8 basit adımı Örneklerle analizin yorumlanması

Madde Analizinin yararları Testteki açık ve eksik noktalar ortaya çıkar, notlar öğrencilere verilmeden tekrar ayarlanabilir. Birden çok doğru şıklı veya çok zor sorular ortaya çıkar, bunlar sınavdan çıkartılabilir. Notlar verildikten sonra öğrencilerle olabilecek olası tartışmaları önler Öğrencilerin hangi soruyu zor bulduğunu, dolayısıyla iyi anlaşılmayan konuları belli eder. İyi anlaşılan, üzerinde daha fazla durulmasına gerek olmayan konuları belli eder. Kişi bazında öğrencilerin durumu hakkında daha detaylı bilgi edinilebilir.

Madde Analizinin yararları (DEVAM) Gelecek testlerin oluşturulmasına yararları olur. Dersi ikinci kez verirken dikkat edilmesi gereken noktalar ortaya çıktığından dersin verimliliği artar. Problemli olan yeni sorular ortaya çıkar, bankaya alınmaz. Test uygulanmadan sınıfın alacağı not ortalaması yaklaşık olarak belli olabilir. Öğretim üyesi kendinden ne kadar emin olursa olsun madde analizi uygulanmadan testlerin istenilen başarıya ulaşması zordur. Kısa dönemde külfetlidir, uzun dönemde getirisi götürüsünden çok daha fazladır.

Madde analizin 8 basit adımı 1. Tüm cevap kağıtları değerlendirilir, notlar verilir. 2. Kağıtlar en yüksek nottan en düşük nota sıralanır. 3. Kağıtlar yüksek ve düşük grup olmak iki eşit gruba ayrılır. Ör: 30 kişilik sınıfta 15’erlik iki gruba ayrılır. Kağıt sayısı tek ise ortadaki kağıt analizin dışında tutulur. Sınıf sayısı yüksek ise işi kolaylaştırmak için üstten ve alttan %27’lik bir grup oluşturulabilir. 100 kişilik sınıfta aşağıdan 27, yukarıdan 27 kağıt alınabilir. 4. Üst grup alınır, her bir şık için cevap veren öğrenci sayısı hesaplanır. Aynısı alt grup için de tekrarlanır. (En zaman alıcı ve sıkıcı kısımdır)

Madde analizin 8 basit adımı (DEVAM) CLASS SIZE = 30 ITEM UPPER LOWER DIFFERENCE D TOTAL DIFFICULTY ------- --------- ---------- ---------------- ---- -------- ---------------- 1. A 1 3 *B 1 4 -3 -0.2 C 10 5 D 3 3 O *=Doğru şık 5. Doğru şık için üst ve alt grupta doğru cevaplayan öğrenci sayıları arasındaki fark alınır. (difference) 6. Bu değer gruptaki öğrenci sayısına bölünür. (Discrimination index)

Madde analizin 8 basit adımı (DEVAM) CLASS SIZE = 30 ITEM UPPER LOWER DIFFERENCE D TOTAL DIFFICULTY ------- --------- ---------- ---------------- ---- -------- ---------------- 1. A 1 3 *B 1 4 -3 -0.2 5 0.17 C 10 5 D 3 3 O *=Doğru şık 7. Doğru yanıt veren öğrenci sayısı bulunur. (Total) Öğrenci sayısı büyükse bile tüm öğrenciler için yapılmalıdır. 8. Bu değer toplam öğrenci sayısına bölünür. (Difficulty)

Analizin yorumlanması (1) Upper Low Difference D Total Difficulty ------- ----- ----------- ---- ------ ----------- 1. *A 1 4 -3 -.2 5 .17 B 1 3 C 10 5 D 3 3 O <----means omit or no answer Büyük olasılıkla doğru şık A değil. Öğretim üyesinin derste bir dil sürçmesi öğrencileri yanlışa sevk etmiş olabilir. İyi öğrencileri çeldiren bir soru. Amaç çeldirmek olmadığından doğru yapanlara puan verilebilir, toplam soru sayısı bir eksiltilebilir.

Analizin yorumlanması (2) Upper Low Difference D Total Difficulty ------ ------ ------------ ---- ------ --------- 2. A 6 5 B 1 2 *C 7 5 2 .13 12 .40 D 1 3 O Eşit sayıda öğrenci A ve C’yi seçmiş. Öğrenciler konuyu iyi bilmiyor veya soru hatalı. A şıkkı tekrar incelenerek çeldirici özelliğinin ne olduğuna bakılabilir. Öğrencilerin neyi eksik bildikleri ortaya çıkabilir.

Analizin yorumlanması (3) Upper Low Difference D Total Difficulty ------ ------ ------------ ---- ------ --------- 2. A 1 5 * B 14 7 7 .47 21 .77 C 0 2 D 0 0 O C vd D şıkları iyi bir alternatif değil. Her şıkka sınıfın en az %5 i cevap vermeli. (30 kişilik sınıf için 2 öğrenci) Bu soru DOĞRU/YANLIŞ tipinde bir soruya dönüştürülebilir.

Analizin yorumlanması (4) Upper Low Difference D Total Difficulty ------ ------ ------------ ---- ------ --------- 2. * A 7 7 0 0 14 .47 B 3 2 C 2 1 D 3 5 O Amaç öğrencileri sıralamak olduğundan bu soru ayırıcı bir soru değil. İleride kullanılmamalı.

Analizin yorumlanması (5) Upper Low Difference D Total Difficulty ------ ------ ------------ ---- ------ --------- 2. A 0 1 * B 14 13 1 .06 27 .90 C 0 1 D 1 1 Çok basit veya çok zor sorular ayırıcı değildir. D=0.06 Difficulty=0.90 : Çok kolay soru. Çok zor sorularda hiçkimse doğru yanıt vermediyse soru iptal edilebilir. 1-2 kişi varsa, iptal edilip yapanlara bonus verilebilir.(Ya tesadüfen işaretleyip bonus aldılarsa?) Çok fazla sorunun iptali içerik bütünlüğünü bozar. Soruyu bu seferlik tutup bir daha kullanmamak daha iyi olabilir.