EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Doğru- Yanlış Testleri
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Test nedir? Kapsadığı sorulara (uyarıcı) verilen cevaplara ya da gösterilen tepkilere dayanılarak, bireyler ya da bireyin değişik özellikleri arasındaki.
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ VE
Ö ğ retim Görevlisi: Prof.Dr.Mustafa Ergün Hazırlayan:Ozan Alkoç-Anatomi A.B.D Doktora Ö ğ rencisi-Tıp Fakültesi ÖLÇMEDE GÜVENİRLİK:
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -7-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
2 - ÖLÇME ARAÇLARININ TAŞIMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ÖLÇME, DEĞERLENDİRME ve SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Ölçme AraçlarInda BulunmasI İstenen NİTELİKLER
Çoktan seçmeli testler
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ders 5: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Test Oluşturma.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
Verilerin Toplanması I
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dereceli Puanlama Anahtarı
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME “Herşey doğrudan veya dolaylı, doğru veya yanlış ölçebilir” “İki ölç bir biç” Yrd.Doç.Dr. Çetin SEMERCİ B.Ü. Eğitim Fakültesi

Ölçme ve Değerlendirme Gerekli midir? Öğrenci davranışı-değişme ve gelişme. Başarılı öğrenciyi güdüleme. Öğrenciye ilişkin yargılara dayanak. Öğretim elemanı ne derece etkili. Yöneticilere ve ... bilgi verir. Fark kavramı Öğrencinin tanınması, öğrenmenin izlenmesi, öğrenme düzeyinin belirlenmesi

Ölçme araç ve yöntem özellikleri Güvenirlik-(tutarlılık-duyarlılık-kararlılık) Geçerlik-(Ölçülmek istenen değişkenin ölçülebilme derecesi, amaca hizmet etme derecesi.) 1.Kapsam geçerliği- Ölçme matrisi-Belirtke Tablosu 2.Yapı geçerliği: İfadelerin net ve kesinliği. 3. Görünüş geçerliği: Maddenin hangi alanla ilgili olduğu. 4.Yordama geçerliği: Tahmin, kestirme. Kullanışlılık (Ekonomi, hazırlama ve uygulama süresi)

Ölçme araç ve yöntemlerinin güvenirliği nasıl artırılır? Soru sayısı. Anlaşılır ve cevaplanabilir. Dikkatli ve hızlı cevaplamaya teşvik. Sınav süresi. Test güçlüğü %50. Objektif yollarla puanlama Duyarlığı yüksek ölçme aracı. Dikkatli kaydetme.

Ölçme araç ve yöntemlerinin geçerliği nasıl artırılır? Kapsam geçerliği-soru/konu dengesi. Kopya, ipuçlarından yararlanma, şansla. Ön şart, güvenirlik. Sınav ve ölçme araçlarının güçlüğü. Yıldan yıla aynı soruların kullanılması. Soruların önceden cevaplanması. Kopya, sınav süresi az. Gürültü, hastalık.

Sınav Planı Planlama: Sınavın amacı, hangi ölçme araç ve yöntem, puan kul.amacı Soru Hazırlama ve Yazma Anlaşılır,sınırlama,çoksoru,aynı alıntı, bağımsız cevaplama, deneme Soru Seçimi: Konuların dengeli seçimi, ölçme matrisi,güçlük dereceleri, ifade ve imla hatası Soru Çoğaltma ve Uygulama:Yönerge gizlilik, no, kontrol. Uygulama: Sırada defter kitap,kopya,açıklama,gözetmen,kimlik kontrol Puanlama:Genel izlenim, sınıflama, sıralama, Analitik-anahtarla. Negatif puan:Şişirme ve çelişki, orijinal cevap?

Sınav Türleri Yazılı Yoklama KCT D/Y Testleri Çoktan Seçmeli Sınavlar Sözlü Sınavlar

ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLAR Temel Kavram ve Tanımlar Madde Kökü Seçenekler Anahtarlanmış Cevap Çeldirici Test Formu

Örnek: :Polis Meslek Yüksek Okulları idari olarak aşağıdaki kurumlardan hangisine bağlıdır? A. Trafik Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığı B. Polis Akademisi Başkanlığı C. Eğitim Dairesi Başkanlığı D. Polis Enstitüsü E. Polis Koleji

Çoktan Seçmeli Maddelerin Başlıca Çeşitleri a.Doğru cevaba göre (5) b.Madde köküne göre (3) c.Maddelerin gruplanışına göre(2) 1.Doğru cevabı kesin ve biricik olan 1.Soru kipinde olan maddeler 1. Ortak köklü maddeler 2.Anahtarlanmış cevabı en doğru olan maddeler 2. Kökü eksik cümle olan maddeler 2. Ortak seçenekli maddeler 3. Anahtarlanmış cevabı birden fazla olan maddeler 3. Kökü olumsuz olan maddeler 4. Birleşik cevap gerektiren maddeler 5. Doğru cevabı gizli maddeler

Katılımınızdan Dolayı Teşekkürler