Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!
Advertisements

HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Bilgisayar Kullanıcılarının Dikkatine !
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN EVDE BAKIM VE REHABİLİTASYON ÖNERİLERİ Doç. Dr
Basit Hareketler Bilgisayar kullanıcılarını uzun bir zaman sonra bekleyen tehlikelerden bazıları: - Disk Kayması - Bilek,Diz ve Dirsek Kireçlenmesi - Omuz.
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN LÜTFEN ÇOCUKLARINIZ İÇİN AYNALARINIZI DAHA İYİ KULLANIN.
Aerobus Güvenliği ve Emniyeti Aerobus yolcularının ve sisteminin Güvenliği ve Emniyeti için alınması gereken Proaktif Önlemler.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
EMN İ YET KEMER İ TAKIYORUM EK İ N SU MUTLU. EMN İ YET KEMER İ TAKIYORUM E ğ er emniyet kemeri takmaksak ani firen oldu ğ unda ba ş ımıza ciddi kazalar.
Bilgisayar Kullanıcılarının Dikkatine !
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
Bilgisayar Kullanıcılarının Dikkatine !
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ “ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI” GÜVENLİ SÜRÜŞ.
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
ERK İSG-İK –
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ UYGULAMALARI
Günlerden Pazar, yeni uyandınız ve saat 09:30 civarı. Günlerdir çalışmanın getirmiş olduğu yorgunluk ve stres birikimi sonucu bedeninizde inanılmaz bir.
HASTA/ YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ ELAZIĞ UMKE.
Bilgisayar Kullanıcılarının Dikkatine !
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ. Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu.
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
KARLI HAVADA YOLCULUK.
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
EMNİYET KEMERİ FAYDALARI
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
TRAFİK GÜVENLİĞİ VE ÇOCUKLAR
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
TRAFİK Kırmızı ışıkta dur! Sarı ışıkta hazır ol Yeşil ışıkta geç.
GÜVENLİ ŞÜRÜŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN FATİH CEYLAN BAŞPOLİS.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ
Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi OPERASYON PROSEDÜRLERİ VE KURTARMA.
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
ŞÜKRAN AŞKINCI 1-C SINIF ÖĞRETMENİ
Ceyhun Yüksel. Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hâl ve hareketleri trafik olarak adlandırılır. Kamuya açık olan bu alandan herkesin.
VOLKAN ALTUNAY İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI(B)
Havacılıkta Emniyetle İlgili Faktörler
TARİHSEL GELİŞİM Benz (Alman mühendis), 1885 yılında üç tekerlekli bir otomobil yaparak 1886 yılında patentini almıştır. Benz’in otomobili tek silindirli,
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Güvenli Sürüş Teknikleri
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
Çarpma anı.
İSKELET SİSTEMİ
Taşıt Yolundan Karşıdan Karşıya Nerelerden ve Nasıl Geçmeliyiz ?
TRAFİK İŞARETLERİ.
“ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI”
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
İSKELET SİSTEMİ
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Çarpma anı.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
SRC UYGULAMA SINAVI Sınav Kuralları
İSKELET SİSTEMİ
Sunum transkripti:

Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma modülleridir. Temmuz 2006 modulüne başlamak için İleri tuşuna basınız. Bu ayın sınavı veri yönetim şirketimiz CEPA dan gelmektedir.

Arka Koltuk Kemerleri

Her yıl binlerce yaşam emniyet kemeri tarafından kurtarılmaktadır. Emniyet kemeri takmanın önemi zaten ispatlanmış ve bir çok kişi tarafından da kabul edilmiştir.Bununla birlikte bu söz sadece ön koltukta oturanlar için doğrudur.Bir çok kişi kontrolsüz bir şekilde sürüşün arka koltuktakiler için yaratacağı tehlikenin farkında değildirler. Rear Seat Belts

Genel ve tamamen kabul edilemez görüş; “bir otomobilin arka koltuğunun oldukça emniyetli bir yer olması ve bu nedenle arka koltukta oturanların emniyet kemerlerini bağlamalarına gerek olmadığıdır.” Rear Seat Belts

Sürücüyü ve ön koltukta oturan yolcuyu etkileyen kuvvetler aynı zamanda arka koltukta oturanları da etkilemektedir. Rear Seat Belts

Önden çarpışma esnasında arka koltukta kontrolsüz bir şekilde oturan kişilerin bedenleri seyir halindeki taşıt kaza yapmadan önce ön koltukta oturan kişilerin bedenleriyle aynı hızda öne doğru hareket edecektir. Rear Seat Belts

Ama oto gösterge tablosu ve otomobilin ön camıyla çarpışmak yerine Kontrolsüz olarak arka koltukta oturan yolcu ön koltuğun arkasına çarpar Rear Seat Belts

Kontrolsüz olan arka koltuktaki yolcunun bedeni eş zamanlı olarak yukarı ve öne doğru fırlar. Kafa yaralanmaları arabanın tavanına,ön koltuğuna şiddetli bir şekilde çarpma dolayısıyla meydana gelir.Ve aynı zamanda ön koltuktaki yolcular için de kafa yaralanmaları olmaktadır. Rear Seat Belts

Ön koltuğun ve emniyet kemerinin yapısı aşırı derecede yüke dayanamayabilir. Bu nedenle,aşırı yükleme ön koltukta oturanların ciddi yaralanma risklerini arttıracaktır.. Rear Seat Belts

Tokyo Üniversitesinin araştırmacıları tarafından yapılan çalışmalar gösteriyor ki bir kaza halinde ön koltukta oturan kişilerin ölüm riski arka koltuktaki yolcular kontrolsüz olduğu zaman 5 kat daha fazladır. Rear Seat Belts

Bundan hiç şüphe yok ki üç nokta emniyet kemeri(kucak-omuz) kazalarda iki nokta emniyet(kucak) kemerine göre daha iyi bir koruma sağlar. Bununla birlikte,önemine işaret edilmesi gereken bir husus da kucak kemeri(lap belt) emniyet kemeri takmamanın sonuçlarıyla karşılaştırıldığında yaralanma olaylarını çok miktarda azaltmaktadır. Rear Seat Belts

Bu günlerde arka koltuk kemerleri tüm araçlar için standard teçhizattır. Sürücü olarak yolcularınızın emniyet kemeri taktıklarından sürekli emin olarak onların emniyetine katkıda bulunabilirsiniz. Rear Seat Belts

Eğer kucak ve omuz kemeri çocuklarınız çok küçük olduğundan dolayı onlara uymuyorsa o zaman çocuğunuzu tutmaya ve ona destek sağlamaya yarayan uygun bir koltuk kullanılmalıdır. Rear Seat Belts

Emniyet Kemeri Takmanın Doğru Yolu Nedir? Omuz kayışı boynun bitişiğine konumlandırılıp kucak kemeri de karnın bir köşesinden diğer köşesine çapraz bir şekilde yerleştirilmelidir. Omuz kayışı eğer kullanıcıyı sıkarsa kolun arkasından yada altından da yerleştirilebilir. Omuz kayışı köprücük kemiğinin ortasına göğse ve pelvis(leğen kemiği) üzerinde mümkün olduğu kadar alçak olan kucak kemerinin üzerine tam olarak uymalıdır. Rear Seat Belts

Kalemler ve gözlükler gibi sert nesneler vücut ile omuz kayışı arasına yerleştirilmemelidir.Çünkü kaza veya acil frenleme durumlarında yaralanmalara sebep olabilirler. Yukarıdaki İfade... Doğru Yanlış Rear Seat Belts

CEPA International Araştırma ve Geliştirme Bu eğitim malzemesi CEPA International Araştırma ve Geliştirme Şirketi tarafından hazırlanmıştır. Tümü veya belli bir bölümü yazılı izin alınmadan çoğaltılamaz. www.cepasafedrive.com indesa@cepasafedrive.com Rear Seat Belts