Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma modülleridir. Temmuz 2006 modulüne başlamak için İleri tuşuna basınız. Bu ayın sınavı veri yönetim şirketimiz CEPA dan gelmektedir.
Arka Koltuk Kemerleri
Her yıl binlerce yaşam emniyet kemeri tarafından kurtarılmaktadır. Emniyet kemeri takmanın önemi zaten ispatlanmış ve bir çok kişi tarafından da kabul edilmiştir.Bununla birlikte bu söz sadece ön koltukta oturanlar için doğrudur.Bir çok kişi kontrolsüz bir şekilde sürüşün arka koltuktakiler için yaratacağı tehlikenin farkında değildirler. Rear Seat Belts
Genel ve tamamen kabul edilemez görüş; “bir otomobilin arka koltuğunun oldukça emniyetli bir yer olması ve bu nedenle arka koltukta oturanların emniyet kemerlerini bağlamalarına gerek olmadığıdır.” Rear Seat Belts
Sürücüyü ve ön koltukta oturan yolcuyu etkileyen kuvvetler aynı zamanda arka koltukta oturanları da etkilemektedir. Rear Seat Belts
Önden çarpışma esnasında arka koltukta kontrolsüz bir şekilde oturan kişilerin bedenleri seyir halindeki taşıt kaza yapmadan önce ön koltukta oturan kişilerin bedenleriyle aynı hızda öne doğru hareket edecektir. Rear Seat Belts
Ama oto gösterge tablosu ve otomobilin ön camıyla çarpışmak yerine Kontrolsüz olarak arka koltukta oturan yolcu ön koltuğun arkasına çarpar Rear Seat Belts
Kontrolsüz olan arka koltuktaki yolcunun bedeni eş zamanlı olarak yukarı ve öne doğru fırlar. Kafa yaralanmaları arabanın tavanına,ön koltuğuna şiddetli bir şekilde çarpma dolayısıyla meydana gelir.Ve aynı zamanda ön koltuktaki yolcular için de kafa yaralanmaları olmaktadır. Rear Seat Belts
Ön koltuğun ve emniyet kemerinin yapısı aşırı derecede yüke dayanamayabilir. Bu nedenle,aşırı yükleme ön koltukta oturanların ciddi yaralanma risklerini arttıracaktır.. Rear Seat Belts
Tokyo Üniversitesinin araştırmacıları tarafından yapılan çalışmalar gösteriyor ki bir kaza halinde ön koltukta oturan kişilerin ölüm riski arka koltuktaki yolcular kontrolsüz olduğu zaman 5 kat daha fazladır. Rear Seat Belts
Bundan hiç şüphe yok ki üç nokta emniyet kemeri(kucak-omuz) kazalarda iki nokta emniyet(kucak) kemerine göre daha iyi bir koruma sağlar. Bununla birlikte,önemine işaret edilmesi gereken bir husus da kucak kemeri(lap belt) emniyet kemeri takmamanın sonuçlarıyla karşılaştırıldığında yaralanma olaylarını çok miktarda azaltmaktadır. Rear Seat Belts
Bu günlerde arka koltuk kemerleri tüm araçlar için standard teçhizattır. Sürücü olarak yolcularınızın emniyet kemeri taktıklarından sürekli emin olarak onların emniyetine katkıda bulunabilirsiniz. Rear Seat Belts
Eğer kucak ve omuz kemeri çocuklarınız çok küçük olduğundan dolayı onlara uymuyorsa o zaman çocuğunuzu tutmaya ve ona destek sağlamaya yarayan uygun bir koltuk kullanılmalıdır. Rear Seat Belts
Emniyet Kemeri Takmanın Doğru Yolu Nedir? Omuz kayışı boynun bitişiğine konumlandırılıp kucak kemeri de karnın bir köşesinden diğer köşesine çapraz bir şekilde yerleştirilmelidir. Omuz kayışı eğer kullanıcıyı sıkarsa kolun arkasından yada altından da yerleştirilebilir. Omuz kayışı köprücük kemiğinin ortasına göğse ve pelvis(leğen kemiği) üzerinde mümkün olduğu kadar alçak olan kucak kemerinin üzerine tam olarak uymalıdır. Rear Seat Belts
Kalemler ve gözlükler gibi sert nesneler vücut ile omuz kayışı arasına yerleştirilmemelidir.Çünkü kaza veya acil frenleme durumlarında yaralanmalara sebep olabilirler. Yukarıdaki İfade... Doğru Yanlış Rear Seat Belts
CEPA International Araştırma ve Geliştirme Bu eğitim malzemesi CEPA International Araştırma ve Geliştirme Şirketi tarafından hazırlanmıştır. Tümü veya belli bir bölümü yazılı izin alınmadan çoğaltılamaz. www.cepasafedrive.com indesa@cepasafedrive.com Rear Seat Belts