İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
Middle East Technical University
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İhracatımızın Değerlendirilmesi 22 Mayıs 2013 M. Emrah SAZAK Daire Başkanı.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SAZAK Daire Başkanı Haziran 2012 Ankara.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin (URG) Desteklenmesi Hakkında Tebliğ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
ERK İSG&İK – –
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Sunum transkripti:

İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Emrah SAZAK Daire Başkanı KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Proje Koordinasyon Birimi Direktörü ULUSLARARASI REKABETÇİLİK ve İŞBİRLİĞİ KONFERANSI 4-5 Haziran 2013

Sunumun Kapsamı UR-GE Tebliği’nin Çıkış Noktası UR-GE Tebliği’nin Vizyonu UR-GE Projelerinin Aşamaları Neden İhtiyaç Analizi? İhtiyaç Analizi Süreci Nasıl Yönetilmelidir? İşbirliği Kuruluşlarının Rolü Sonuç ve Değerlendirmeler

UR-GE Tebliği’nin Çıkış Noktası (1) “Firmaların % 80 i ihracatın %5 ini yapıyor.” sayısını ve artırmamız gerekiyor Son 10 yılda ihracat yapan toplam firma sayısı 140.214 2012 yılında ihracat yapan firma sayısı 56.256 Son 10 yılda her yıl ihracat yapan firmaların, ihracat yapan firmalar toplamı içindeki payı %6,3’tür.  Son 10 yılda sürekli ihracat yapan firmalar her yıl toplam ihracatın üçte ikisini yapıyor.

UR-GE Tebliği’nin Çıkış Noktası (2) Firmalarımız; Üretim yapmakta olan firmalarımız ihracat yapmak istiyor fakat nereden başlayacağını, nasıl yapacağını bilemiyor. Kendi gücünü, sınırını ve fırsatlarını değerlendirerek hedef koyamıyor. Dış dünyayı, kendi dış çevresinden başlayarak eko-sistemi içinde yer alan fırsatları göremiyor. Rakiplerini tanımıyor, sektöründe başarıya ulaşan en iyi iş modellerini göremiyor. Firmaların ihtiyaçları sektörel yapıya, coğraflaya ve firma ölçeğine göre değişiklik taşıyor. Herkes için tek bir çözüm mümkün değil.

Hedef’e Ulaşmak için UR-GE Tebliği ÇÖZÜM İhracatımıza yön veren ve sürekli ihracat yapan firmalarımızın niteliklerini geliştirerek yeni pazarlardaki gücünü artırmak ve sürekli ihracat yapan firmalarımızın sayısını artırmak. Firmalarımız için ulaşılabilir hedefler ortaya koymak. Bu hedeflere ulaşmalarında firmalarımıza sektöre özgü ve ihtiyaçların çözümüne yönelik yol göstermek.

UR-GE Tebliğinin Vizyonu (1) “Rekabet gücümüzü ve ihracat seviyemizi artırmak.” “Proje yaklaşımını ve kümelenme yaklaşımını esas alan yerel dinamiklerin harekete geçirilmesine olanak sağlayarak, işbirliği kuruluşlarının önderliğinde ihracat seferberliği başlatmak.”

UR-GE Tebliğinin Vizyonu (2) UR-GE Projeleri Yapıtaşları “Proje yaklaşımını ve kümelenme yaklaşımını esas alan yerel dinamiklerin harekete geçirilmesine olanak sağlayarak, işbirliği kuruluşlarının önderliğinde ihracat seferberliği başlatmak.” UR-GE Projeleri Yapıtaşları Kümelenme Anlayışı 1 Esnek, dinamik, bütüncül yaklaşım 2 Sektöre özgü rekabet alanlarını belirli bir coğrafi kapsam içinde değerlendirir. Yerel rekabet avantajlarını ortak sorun, ortak fırsat ortak vizyon anlayışı içinde küresel fırsata dönüştürmeyi hedefler. Tek bir firmaya değil, birlikte güç yaratacak firmaların ihtiyaçlarını karşılama , hızlı kazanım odaklı ortak eğitim-danışmanlık ile pazarlama ve tanıtım faaliyetleri sunar. İhracat Odaklı Anlayış İşbirliği Anlayışı. 3 4 Sürdürülebilir ihracat hedeflenmektedir. Bu nedenle ihracat için gereken kabiliyetlerin geliştirilmesini, bilgiye ulaşılmasını sağlar. Operasyoneldir. Projelerde işbirliği esastır. Küresel ve ulusal değer zincirleri boyunca firmalar arasında, kamu-üniversite-sanayi arasında işbirlikleri esastır.

UR-GE Projesi Aşamaları İşbirliği Kuruluşu Proje Başvurusu İhtiyaç Analizi İstihdam Eğitim ve/veya Danışmanlık Faaliyetleri Yurtdışı Pazarlama ve/veya Alım Heyeti Bireysel Danışmanlık

İhtiyaç Analizi Neden Sektör Stratejisidir? Firmaların rekabet edebilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri, kabiliyetleri, araç ve yöntemleri genel olarak değil, sektörel bakış açısı ile firmalarla birlikte irdeler. Sektörel trendleri inceler, coğrafi kapsamı içinde firmaları değerlendirir ve stratejik konum belirler, Pazar eğilimlerini ve pazar fırsatlarını inceleyerek firmalara gelecek fırsat alanlarını sunar, Firma içi rekabet alanlarının yanı sıra firma dışında, ekosistemi içinde yer alan rekabet avantajlarını ve nasıl harekete geçirileceğini gösterir, Analize dayalı gerçekçi tespitler ışığında hedef ortaya koyar. Hedefe ulaştıracak stratejik yol haritasıdır.

İhtiyaç Analizi ve Takip Eden Faaliyetler İhracat Yurtdışı Pazarlama ve Alım Heyeti Faaliyetleri Eğitim ve Danışmanlık Faaliyetleri İhtiyaç Analizi (Rekabet Stratejisi) Hedef pazarlara yönelik eylemler Ortak Pazarlama Firmaların kabiliyetlerini geliştirme, işbirlikleri geliştirme. Ortak Eğitim Sektör, bölge, firma ve pazar analizlerine dayalı hedef belirleme, strateji geliştirme Ortak Vizyon

İhtiyaç Analizi Süreci Nasıl Yönetilmelidir? (1) Teşhis Hedef Strateji Eylem Teşhis Et Hedef Belirle Strateji Geliştir Eyleme Geç 1 2 3 4 1. Sektör Analizi 2. Bölgesel Analiz 3. Firma Analizi 4. Pazar Analizi 1.Öngörü-içgörü-çaprazgörü anlayışıyla Stratejik Adımların Belirlenmesi 2.Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi 1.Ortak akıl ve katılımcı anlayışla eylemlerin planlanması 2.Sonuç odaklı uygulama 1.Ortak Vizyonun belirlenmesi 2.İhracat Hedefinin ve Hedef Pazarların Belirlenmesi

İhtiyaç Analizi Süreci Nasıl Yönetilmelidir? (2) KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Sektör Stratejisi Metodolojisi

İhtiyaç Analizi Süreci Nasıl Yönetilmelidir? (3) Etkin Proje Hazırlık Evresi: Doğru sektörün ve doğru firmların seçimi, süreci yönecek ekip oluşturulması, kaliteli hizmet alımı 1 Kapsamlı Literatür Araştırmasının Yapılması: Sektörün durumunun kapsamlı masabaşı çalışması ile incelenmesi, ihtiyaç tahmini. 2 Türkiye’de ve Bölgede Sektörün Değerlendirilmesi: Sektörün durumunun paydaş görüşmeleri ve firma analizleri ile incelenmesi, ihtiyaç tahmini. 3 Ortak Vizyonun Paylaşılması ve Sahiplenilmesi Bilgilerin ve belirlenen hedef pazarların firmalarla paylaşılması ve “Ortak Vizyon” belirlenmesi 4 Ortak Vizyona Ulaştıracak Basamakların Belirlenmesi Hedef pazarlara girmek, sürekli ihracat için kritik adımların, rekabet alanlarının belirlenmesi 5 Hedef Pazar Analizi : Değer zinciri yaklaşımı ile hedef pazarların belirlenmesi 6 Uluslararası En İyi İş Modellerinin ve Uygulamaların Örneklenmesi: İş ve üretim süreçlerinde fark yaratarak değer yaratan iş modellerinin incelenmesi 7 Yol Haritasının Hazırlanması Faaliyetlerin belirlenmesi, planlanması ve bütçelendirilmesi 8

İyi Bir Sektör Stratejisi için Kritik Hususlar Hazırlık evresine önem verilmiş, zaman ve emek harcanmıştır, Firmaların aktif katılımına dayalıdır, İyi bir masabaşı araştırmasını gerektirir, Firmalarla yüz yüze gerçekleştirilen kapsamlı firma analizlerine dayalıdır, Sektöre ilişkin trendleri içerir, Hedef pazarları belirler ve bilgi verir, Başarılı uygulama örneklerini inceler ve dersler çıkarır, Mevcut durumda kısıtları ve bu kısıtları değiştirmenin yollarını arar, Somut, uygulanabilir ve hızlı kazanımlar sağlayacak eylemler sunar, Net ve ulaşılabilir bir hedef ortaya koyar, Hedefe ulaşılmasını sağlayacak stratejik yol haritasıdır.

İşbirliği Kuruluşlarımızın Rolü İşbirliği Kuruluşu liderlerinin süreci sahiplenmesi ve firmalara yol göstermesi, işbirliği sürecini başlatması, Küme Yöneticisinin İstihdamı, İhtiyaç Analizinin hedef odaklı ve stratejik yol haritası olarak görülmesi, En kaliteli hizmetin alınması, İhtiyaca Yönelik “Terzi Usulü” çözüm yaklaşımı ile katma değer yaratacak faaliyetlerin tasarlanması ve gerçekleştirilmesi, Sürecin değişim fırsatı olarak görülmesi ve yönetilmesi, Devamlılığın sağlanması, firmaların eğitim, danışmanlık ve pazar faaliyetlerine etkin katılımını sağlamak.

2102 firmamıza destek verdik. UR-GE Projeleri (1) 2010 yılında uygulamaya başladığımız UR-GE Tebliği giderek daha fazla firmamızın hedeflerine ulaşmasına destek sağlarken, sektörlerimiz uluslararası pazarlarda daha çok tanınıyor. 2010’dan bu yana; 116 UR-GE Projesi, 76 İşbirliği Kuruluşu ve, 2102 firmamıza destek verdik.

Başarılı UR-GE Projeleri (2) Bu resim büyüdükçe, işletmelerimiz de büyüyecek. İşbirliği Kuruluşlarımıza teşekkür ediyoruz. Ekonomi Bakanlığı olarak bölgelerimizin, işletmelerimizin, İşbirliği Kuruluşlarımızın yanındayız. Henüz bu resimde olmayan İşbirliği Kuruluşlarımızı da bekliyoruz.

İŞBİRLİĞİ KURULUŞLARIMIZI İŞBİRLİĞİNE DAVET EDİYOR TÜM ŞİRKETLERİMİZİ ve İŞBİRLİĞİ KURULUŞLARIMIZI İŞBİRLİĞİNE DAVET EDİYOR PROJELERİNİ BEKLİYORUZ

Dinlediğiniz için teşekkürler. M.Emrah SAZAK KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanı KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Proje Koordinasyon Birimi Direktörü