EKİM AYI BÜLTENİMİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ARALIK AYI BÜLTENİ.
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
KASIM AYI BÜLTENİ.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MART AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
EKİM AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
ARALIK AYI BÜLTENİ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
EKİM AYI BÜLTENİ.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
OCAK-ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
KASIM AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
OCAK AYI BÜLTENİ.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
EKİM AYI BÜLTENİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

EKİM AYI BÜLTENİMİZ

BÜLTENİMİZDE NELER VAR? EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EKİM AYI GEZİMİZ EKİM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ EKİM AYI SEBZESİ EKİM AYI PARTİSİ EKİM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ KASIM AYI MİNİ PROGRAMI KASIM AYI AİLE KATILIMI

EKİM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 3.Değişik yönlere doğru uzanır 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür 5.Sözel yönergelere uygun olarak koşar 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 3.Nesneleri üst üste/yan yana/iç içe dizer 4.Nesneleri takar 5.Nesneleri çıkarır 6.Nesneleri ipe vb. dizer 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer. 12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser. Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 1.Farklı ağırlıktaki nesneleri iter 2.Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker 3.Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır

Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 1.Nesneleri kopartır/yırtar 3.Nesneleri çeker/gerer 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme 1.Farklı zeminler üzerinde yürür 2.Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme 1.Fiziksel özelliklerini söyler 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler Amaç 2. Duygularını fark edebilme 1.Duygularını söyler 2.Duygularının nedenlerini açıklar 3.Duygularının sonuçlarını açıklar Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu/olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme 1.Kendiliğinden bir işe başlar 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir

Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur 4.Aldığı sorumluğu yerine getirir Amaç  9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 3.Canlıların yaşama hakkına özen gösterir 5.Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme 1.Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler. 3.Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme 3.Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar 4.Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme 1. Çevresinde gördüğü güzel/ rahatsız edici durumları söyler 2. Çevre sorunları ile ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir

DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme 1.Sesin kaynağını söyler 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 2.Kelimeleri doğru telaffuz eder 3.Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 2.Sohbete katılır 3.Belli bir konuda konuşmayı başlatır 4.Belli bir konuda konuşmayı sürdürür 5.Söz almak için sıra bekler Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme 1.Görsel materyalleri inceler 2.Görsel materyallerle ilgili soru sorar 3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir 4. Görsel materyalleri açıklar BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme 1.Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar 2.Aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklar Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme 1.Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler 2.Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır

Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1.Olay ya da varlıkları söyler 2.Varlıkların rengini söyler Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme 1Varlıkları birebir eşleştirir 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir 8. Nesneleri sayılarına göre eşleştirir Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 4. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar Amaç 8. Nesneleri ölçebilme Kazamınlar 1. Ölçme sonucunu tahmin eder Amaç 9. Nesneleri sayabilme 1.20 sayısı içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar 3.Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme 1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler 2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme 1.Nesnenin mekândaki konumunu söyler 2.Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır 3.Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir

Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar 1.Bir olayın olası nedenlerini söyler 2.Bir olayın olası sonuçlarını söyler 3.Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme 1.Olayları oluş sırasına göre söyler Amaç 21. Atatürk’ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme 1.Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler 2.Atatürk’ün getirdiği yeniliklerin önemini açıklar ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç  1. Temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1.Yiyecekleri ayrım yapmadan yer/içer 2.Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer/içer 3.Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme 1.Tehlikeli olan durumları söyler 2.Tehlikeli olan durumlardan uzak durur

EKİM AYI KAVRAMLARIMIZ GENÇ-YAŞLI AYNI- FARKLI AĞIR- HAFİF DUYGULAR UZUN-KISA PÜRÜZLÜ-PÜRÜZSÜZ PÜTÜRLÜ-KAYGAN BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA AZ-ÇOK BOŞ-DOLU SERT-YUMUŞAK SESLİ-SESSİZ ISLAK-KURU PARÇA-BÜTÜN KOLAY-ZOR HIZLI-YAVAŞ KATI-SIVI 1-12 RİTMİK SAYMA NESNE-NOKTA EŞLEŞTİRME 1-3 ARASI SAYILARI TANIMA, YAZMA RENKLER (KAHVERENGİ-GRİ) KENAR- KÖŞE ÜÇGEN-KARE-DAİRE-DİKDÖRTGEN ŞEKİLLERİNİ NESNELERLE TANIMA, EŞLEŞTİRME, GRUPLAMA ÜÇGEN ŞEKLİNİ ÇİZME NEDEN- SONUÇ İLİŞKİSİ

EKİM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ

İLK FİL RESMİMİZİ YAPTIK…

FİLLER İLE İLGİLİ “NE BİLİYORSUNUZ. NELER ÖĞRENMEK İSTİYORSUNUZ FİLLER İLE İLGİLİ “NE BİLİYORSUNUZ? NELER ÖĞRENMEK İSTİYORSUNUZ?” SORULARI İLE İLGİLİ SOHBET ETTİK VE PANOLAR OLUŞTURDUK.

GERÇEK BİR FİLİN BOYUNUN NE KADAR UZUN OLABİLECEĞİNİ LEGOLARI BİRLEŞTİREREK TAHMİN ETTİK VE YAVRU FİLİN BOYU İLE KENDİ BOYLARIMIZI ÖLÇEREK KARŞILAŞTIRDIK.

FİL KULAKLARIMIZI YAPTIK.

FİL KULAKLARIMIZ İLE DRAMA ÇALIŞMASI YAPTIK.

“HAYVANLARIN KULAKLARI” OYUNUNU OYNADIK.

ARTIK MALZEMELERİ KULLANARAK FİL MASKELERİ YAPTIK.

FARKLI DOKULARDAKİ KUMAŞLARI İNCELEDİK. FİLLERİN DERİSİNE BENZEYEN MALZEMEYİ BULARAK NOKTALARI BİRLEŞTİREREK OLUŞTURDUĞUMUZ FİLE YAPIŞTIRDIK.

BİZİM VE FİLİN SEVDİĞİ YİYECEKLERDEN KENDİ YEMEĞİMİZİ YAPARAK AFİYETLE YEDİK…

FİLLERİN AYAK İZLERİNİ VE KENDİ AYAK İZLERİMİZİ ÖLÇEREK KARŞILAŞTIRDIK.

PARMAK BOYASI İLE ELİMİZİN İZİNİ ÇIKARDIK VE EL İZİMİZİ FİLE DÖNÜŞTÜRDÜK.

“OYUNBAZ HORTUMLAR” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASINI YAPTIK.

HEP BİRLİKTE GEOMETRİK ŞEKİLLERİ KULLANARAK FİLLER YAPTIK.

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ KULLANARAK BÜTÜN YARIM KAVRAMLARINI ÖĞRENDİK VE FİLLER OLUŞTURDUK.

“SUYU EMENLER” İSİMLİ DENEY ÇALIŞMASINI YAPTIK.

FİL OYUNCAKLARIMIZA ÇAMUR BANYOSU YAPTIRDIK…

“FİL VE ARI” VE “SEVİMLİ HAYVANLAR” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENDİK, RİTM ALETLERİ İLE EŞLİK ETTİK.

FİL VE ARI ŞARKISI Ben bir bebek filim büyüyecek miyim? Burnum minik bir hortum su bulur muyum? Bir gün arı konsa küçük kuyruğuma Kaçmak kolay değil bu kısa boyumla Arı benim adım bütün gün uçarım Minik fili bulup üstüne konarım Fil benden korkmasa benimle oynasa Koşar eğlenirdik bu güzel ormanda. SEVİMLİ HAYVANLAR Damda leylek tak tak tak Suda ördek vak vak vak Kurbağalar da derede vrak vrak vrak Evde kedi mır mırnav Yolda köpek hav hav hav Sevimlidir hayvanlar Sevimli onlar…

FİLLER İLE İLGİLİ NELER ÖĞRENDİĞİMİZİ KONUŞARAK KONUMUZU TAMAMLADIK.

YAŞAYAN DEĞERLER "BARIŞ" BARIŞ NEDİR? BARIŞ OLMASAYDI NELER OLURDU? -İnsanların vurduktan sonra özür dilemesi. -İnsanlar barışamazdı. EYLÜL ERÇİN -Savaşmamak. -Herkes savaşırdı. SARP MÜSTECAPLIOĞLU -Barışmak demek. -Dünya olmazdı, savaşırlardı. BARIŞ KOÇALİ -Bir arkadaşı vurmuşsa ondan özür dilemiş. -Dünya olmazdı. AHMET BATU COŞKUN -Kedileri tırmıklamak ve ısırmak yoktur. -Hasta olurdu. DEMİR ÇOKER -Kavga etmemek, vurursak birbirimize özür dilemek. -Dünyamız olmazdı. BERKE BARTU ÇİMŞİR -Özür dilemek. -Bütün dünya savaşa giderdi. MERT ŞEN -İnsanlar savaşırdı. ADA NAZ DEVECİ -Barış içinde yaşamak demek.Dünyamızda insanlar kendilerine iyi davranırlarsa. -Dünya olmazdı. DURU NEHİR BOZKURT

-İnsanlardan özür dileyerek barışırsın. -Dünyamızda insanlar olmazdı. ÖZGE HUNAT SARAÇ -Kardeş kardeşe vurmamalı, iyi davranmalı. -Dünyamızda insanlar olmazdı. DENİZ ÇAVUŞ -Küsünce barışmak demek. -Dünyamızda insan kalmazdı. ASLI ALTUN -Yani herkesle barışmak. -O zaman hiç kimse olmazdı. EFE MIKAEILI YAKTA -Barış olmasaydı biz barışamazdık. -Kavga edince barışıyorlar. ADA BOZAN -Birbirimizi sevmek demek. -Tüm dünya barışamazdı. ŞERİF ATİLLA ÇOKGÜLER -Bütün dünyanın birbirimizi sevmek demek. -Bütün dünya bir savaşa girerdi. ALAADDİN ÇALIŞKAN -Barışmak demek. -Hiçbir insan birbirine küsünce barışamazdı. SELİN DELFİN UÇANKUŞLAR

“BARIŞ” YILDIZLARIMIZI YAPTIK.

“NİÇİN ARKADAŞ OLURUZ. ARKADAŞLARIMIZLA NELER PAYLAŞIRIZ “NİÇİN ARKADAŞ OLURUZ? ARKADAŞLARIMIZLA NELER PAYLAŞIRIZ?” SORULARI İLE İLGİLİ SOHBET ETTİK VE “ARKADAŞLIK ZİNCİRİ” İSİMLİ SANAT ETKİNLİĞİNİ YAPTIK.

4 EKİM HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ’NÜN ÖENMİ İLE İLGİLİ KONUŞTUK VE HAYVAN MASKELERİ YAPARAK, “ORMANDA GEZİNTİ” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASINI YAPTIK.

EKİM AYI GEZİMİZ "AVCILAR ATATÜRK EVİ"

EKİM AYI TİYATROMUZ "MEYVE BAHÇESİ"

EKİM AYI SİNEMAMIZ "MAVİ FİL"

EKİM AYI SEBZEMİZ "HAVUÇ" HAVUÇ SEBZESİNİ İNCELEYEREK, ÖZELLİKLERİNİ, YARARLARINI VE NELER YAPILDIĞINI ÖĞRENDİK. “HAVUÇLU TOPLAR” YAPARAK YEDİK.

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI BALOSU

EKİM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ BARIŞ KOÇALİ