Serkan Hacıömeroğlu Sosyal Medya Müdürü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

PAPERWORK DOKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ PROJESİ
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için 5 NEDEN !.. Perakendeciler için.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
UYUM ELEKTRİK SAN ve TİC LTD ŞTİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
Mobilite ile Gelen Rekabet Avantajı Sunum Öyküm Dizdar.
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Selda Aydın Seyhan Kamçı
Ğ We take care of your vision ...your care provider.
ELEKTRONİK PAZARLAMA.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Giriş. • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ • KİMLER ALMALI? • NEDEN DENİZ YILDIZI + PLUS ? • TİCARİ PAKET İÇERİĞİ Ajanda.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
REKLAMCILIK Hafta 5.
E-TİCARET VE GÜVENLİĞİ. E TİCARET NEDİR? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale.
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
- 1 - Gelecek internette, çözüm EVET’te SoftwareConsultancy Marketing Aid.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Mehmet Yavuz KEKLİKOĞLU
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
HAFTA I.
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.

E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
Özel Alışveriş Sitesi.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
E- Ticaret Altyapısı.
Tedarikçi Firma Sunumu
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEK OKULU SATI Ş I ARTIRMANIN YOLLARI İ LKNUR ÖZDEM İ R.
İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız intercomp.com.tr.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
GİRİŞİMCİ.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Ayşegül ARSLAN.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Intercomp.com.tr İşinizi büyütmenin en hızlı yolu | Bilişimde doğru çözüm ortağınız.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Serkan Hacıömeroğlu Sosyal Medya Müdürü E-Çözüm Elektronik Ticaret Hizmetleri Yaz.San.Tic.Ltd.Şti. Merkez: Ortaklar Cd. Bahçeler Sk. 20/5 Mecidiyeköy İstanbul Ar-Ge: İTÜ Teknoloji Geliştirme Bölgesi Arı2 B2-2D Maslak İstanbul

Bugünkü Konularımız E-Ticaret Nedir? Dünyada E-Ticaret ‘in Durumu Türkiye ‘de E-Ticaret ‘in Durumu E-Ticaret Rakamları E-Ticaret ‘in Avantajları, Neden E-Ticaret? E-Ticaret ‘in Zorlukları, Riskler E-Ticaret Modelleri E-Ticaret Nasıl Yapılır? Sektör Paydaşları Hakkında Başarı Örnekleri Yakın Gelecek

Bilgi işlem ağlarıyla gerçekleştirilen ekonomiye E-Ticaret Nedir? Bilgi işlem ağlarıyla gerçekleştirilen ekonomiye elektronik ticaret, kısaca e-ticaret denir. E-Ticaret ‘in 3 belirgin özelliği var; Satıcı ile alıcının aynı fiziki ortamda olma zorunluluğunu ortadan kaldırır. Geleneksel ticaretteki sermaye, ürün ve işgücü kavramlarına alternatif olarak e-ticarette yetenek ve bilgi önemlidir. Fiziki ödeme araçlarının yerine e-ödeme araçları kullanılır.

E-Ticaret Nedir? İş E-İş E-Ticaret Özel Üyelik C2C B2C Fırsat Sistemi B2B

amazon.com Amerika ‘da E-Ticaret ABD ‘de ilk ciddi e-ticaret sitesi 1995 yılında açıldı. amazon.com 2000 Yılında ABD ‘deki e-ticaret işlem hacmi 39 Milyar USD oldu. 2008 Yılında bu rakam 204 Milyar USD ‘ye yükseldi. 2010 Yılındaki e-ticaret işlem hacminin 310 Milyar USD.

hepsiburada.com Türkiye ‘de E-Ticaret Türkiye ‘’e-ticaret’’ kavramıyla 1994-1995 yıllarında tanıştı. Türkiye ‘de ilk ciddi e-ticaret sitesi 1998 yılında infoshop.com adıyla kuruldu. (bugün bu site başka bir isimle hala aktif) hepsiburada.com Bugün itibariyle 4.000 ‘e yakını kurumsal olmak üzere tahminen 7.000 civarında e-ticaret sitesi faaliyetini sürdürmekte. Bunların; %67 ‘si İstanbul %12 ‘si Ankara ve İzmir %21 ‘i diğer şehirlerde.

E-Ticaret ‘in 15 yıllık Türkiye serüveninde 3 önemli kırılım dönemi olmuştur. ADSL, Fiber internet kullanımı patlıyor, e-ticaret maliyetleri düşüyor, sanal mağaza sayısı artıyor 2005 BUGÜN: 7.000 e-ticaret sitesi, 114 milyon işlem ve 22 milyar TL hacim 2011 Yeni kavram: E-Ticaret 1994-1995 Neticaret Kuruldu 2001 İnternet yaygınlaşıyor, e-ticarete yatırım artıyor, ağırlık B2B ‘de 2000 Sektör paydaşları ve sosyal medya oyuna giriyor, e-ticaret endüstri oluyor 2009 Mobil dünya ile e-ticaret buluşacak e-ticaret hayatımızın bir parçası olacak 2012-2013

Rakamlara daha yakından bakalım Yıllara göre Türkiye e-ticaret işlem adetleri (bin adet) 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011

Yıllara göre Türkiye e-ticaret işlem hacimleri (milyon TL) 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011

İşlem başına ortalama tutar (TL) 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011

İnternetteki Tüketici Davranışları Rakamlar ve İstatistikler

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların YAŞ Dağılımı

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların CİNSİYET Dağılımı

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların ÇALIŞMA Durumu

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların NEDENLERİ

İnternet ‘ten Alışveriş Yapılan ÜRÜNLER (Turizm hariç)

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların ÖDEME TERCİHLERİ

İnternet ‘ten Yapılan Alışverişlerin TUTARI

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların SİTE TERCİH NEDENLERİ

İnternet ‘ten Alışveriş Yapanların ALIŞVERİŞ ÖNCESİ ARAŞTIRMALARI

Neden E-Ticaret? E-Ticaret ‘in Avantajları * Tüketiciye kolay ve pratik ürün bilgisi sunabilme - 2005 * Stok maliyetine girmeden ticaret yapabilme - 2006 * E-Ticaret ekonomik bir ticaret modelidir - 2006 * Düşük maliyetle reklam ve tanıtım - 2006 * Rakiplere göre pazarda daha etkin olabilme - 2007 * Daha etkin müşteri hizmetleri faaliyetleri - 2008 * Pazar çok büyük, artık pazar lokal değil global - 2009

E-Ticaret ‘in Zorlukları ve Riskler E-ticaret geleneksel ticarete göre çok daha az riskleri olan ve çok daha kolay bir modeldir. Başlıca riskler; * Teknoloji güvenliği (Firewall, IDS/IPS vb.;) * Kredi kartı güvenliği (SSL) * Fraud (sahte, çalıntı kart ile alışveriş)

B2B E-Ticaret Modelleri (Business to Business) Üretici – Toptancı – Distribütör – Bayi Kanalı – Yetkili Servisler vb. kurumdan kuruma yapılan e-ticaret modelidir. Kapalı devre e-ticaret modelidir. Halka ve tüketiciye açık değildir. pencere.com bayinet.com.tr

B2C E-Ticaret Modelleri (Business to Comsumer) Üretici – Toptancı – Distribütör – Bayi Kanalı – Yetkili Servisler ‘in tüketiciye satış yaptığı e-ticaret modelidir. Halka ve tüketiciye açıktır. Çok dil seçeneği varsa dünyaya açıktır. avmarketi.com evgor.com.tr

C2C E-Ticaret Modelleri (Consumer to Comsumer) Tüketiciden tüketiciye satış yapılan e-ticaret modelidir. Halka ve tüketiciye açıktır. Çok dil seçeneği varsa dünyaya açıktır. gittigidiyor.com sahibinden.com

Fırsat Siteleri E-Ticaret Modelleri Aslında bir B2C modelidir. Ürün ve hizmet sağlayıcıların yaptıkları yüksek oranlı kampanya ve kelepir fiyatlı ürünlerin satıldığı sitelerdir. B2C ‘ye göre en temel farklar ürün ve hizmetler genellikle süreli ve adetlidir. Son 2 yılda parlak bir sektör olmuştur ancak sektör doyuma ulaşmıştır. grupanya.com sehirfirsati.com

Özel Üyelik Siteleri (Fırsat Siteleri) E-Ticaret Modelleri Özel Üyelik Siteleri (Fırsat Siteleri) Yine bir B2C modelidir. Yine çok büyük indirimler(!) yapılan sitelerdir. Tüketiciye kendini ‘’seçkin’’ bir ortama üye olduğu hissi vererek satış yapılan e-ticaret siteleridir. markafoni.com limango.com.tr

E-Ticaret Nasıl Yapılır? Hedef ve strateji belirleme E-Ticaret sitesini hazırlama Satışa başlama Pazarlama

E-Ticaret Nasıl Yapılır? / Hedef ve Strateji Belirleme Açılış Öncesinde Hedef ve Strateji Belirleme 1. Hedef Kitle Belirleme İnternette satışa başlamadan önce hedef müşteri kitlenizi belirlemelisiniz. Rakip analizleri yaparak rakiplerinizin siteleri ile ilgili bilgiler edinip yeni fikirler yakalayarak hedef kitlenizin ilgisini çekmelisiniz. 2. İş Stratejisi Belirleme Müşteri kimdir? Hangi ürünlerle ilgilenir? Ödeme seçenekleri ne olmalı? Satın alma kararına etkenler nelerdir? Bu ve benzeri soruların cevapları doğrultusunda ürün, ürün tedariki, sevkiyat, memnuniyet, pazarlama gibi stratejileri belirlemelisiniz. 3. Sanal Mağaza Altyapısı E-ticaret sitenizin yazılım altyapısını belirlemeniz, sağlıklı teknolojik çözümler ve hizmetler almak için gerekli anlaşmaları yapmalısınız. 4. Ödeme Altyapısı Müşterilerinize sunacağınız alternatif ödeme araçlarını seçmeli ve sisteminize entegre etmelisiniz.

E-Ticaret Nasıl Yapılır? / E-Ticaret Sitesini Hazırlama E-Ticaret Sitesini Yayına Açma Süreci 1. E-Ticaret Sayfasını Kurma Alan adı(domain), hosting hizmetleri, e-ticaret yazılımı, SSL vb. 2. Tasarım Konsepte, hedef kitleye uygun şık bir tasarım. Site için aranılan bilgi ve ürüne kolay ulaşım. Hızlı alışveriş imkanı. Arama motorlarına uyumluluk. 3. Yayınlama Sitenin tüketicilerin kullanımına açılması.

E-Ticaret Nasıl Yapılır? / Online Satış Online Satış Yapma Güvenlik Güvenliği 3 ana başlıkta toplayabiliriz. Kredi kartı güvenliği, bilgi güvenliği ve erişim güvenliği SSL kurarak kredi kartı güvenliğini sağlayabilirsiniz. Firewall ve benzeri araçlarla bilgilerinizin güvenliğini sağlayabilirsiniz. IDS/IPS vb. araçlarla atak ve saldırılara karşı güvenliğinizi sağlayabilirsiniz. 2. Ödeme Altyapısı ve Ödeme Sistemleri Bankaların sağladığı sanal poslar veya özel ödeme sistemleri. PayPal, PayU, iPara vb. 3. Sipariş ve Sipariş Takibi Müşterilerden gelen siparişlerin alınıp tedarik edilip müşteriye iletilmesi. Fatura ve/veya irsaliye kesmek zorunludur. Sipariş ekranlarında tüm süreçle ilgili müşteri detaylı olarak bilgilendirilmelidir.

E-Ticaret Nasıl Yapılır? / Pazarlama Pazarlama ve Sürekliliği Sağlama 1. Arama Motoru Faaliyetleri Başta Google olmak üzere arama motorlarında güçlü bir şekilde yer almak. 2. Reklam(Banner) Çalışmaları E-Ticaret sitesindeki ürünleri reklamlarla çekici hale getirmek. 3. Toplu Mail Faaliyetleri Geniş kitlelere ulaşmak için profesyonel firmalardan toplu mail hizmetleri almak. 4. Fiziki Materyallerle Reklam Kutu, poşet, fatura vb. reklam çalışmaları. Billboard, pano vb. reklam çalışmaları. 5. Sosyal Medya Çalışmaları Sosyal medyada güçlü bir şekilde yer edinmek. 6. Ürün Arama Siteleri Entegrasyonu Cimri, Ucuzu, Nekadar, Akakçe vb. fiyat arama siteleri ile entegrasyon. 7. Kampanyalar Çeşitli ürün, ödeme, puan, hediye çeki kampanyaları.

Teknoloji Hizmet Sağlayıcılar Sektör Paydaşları Tedarikçiler (Arena, Index, Penta, E-Bebek, Şenses vb.) Bankalar (Garanti, YKB, Akbank, İşbank, Finansbank, HSBC vb.) Kargo Şirketleri (UPS, Yurt İçi, Aras, MNG, Sürat vb.) Arama Motorları (Google, Cimri, Ucuzu, Fiyatara, Nekadar, Akakçe vb.) Teknoloji Hizmet Sağlayıcılar (Neticaret, Superonline, GlobalSign vb.) Ödeme Sistemleri (PayU, iPara, PayPal vb.)

Başarı Örnekleri

Evgor.com.tr ‘nin ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 35.000+ İstanbul ‘un 3 değişik yerinde satış mağazası olan küçük çaplı bir mobilya firması. İnternet dünyasındaki potansiyeli fark edip, bu alanda faaliyet yapmaya karar verdiler. 2007 Mart ayında e-ticaret sitelerini açtılar. Evgor.com.tr Türkiye ‘de içeriği en iyi olan “mobilya sanal mağazası” olarak bilinmekte. Sanal mağazanın başarısı için elektronik ticaret kurallarına mümkün olduğunca uygun davrandılar. Sayfa tasarımı çok şık. Ürün resimleri özenle oluşturulmuş, detay bilgileri en ince ayrıntısına kadar tüketicinin bilgisine sunulmuş. Ürüne erişimi çok kolaylaştıran kategori yapısı var. Sanal mağazacılıkta çok önemli olan alternatifli ve cazip ödeme seçeneklerini de bolca sunmuşlar. Sitede 16 bankanın kartına taksit yapılmakta. Evgor.com.tr ‘nin ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 35.000+

avmarketi.com 2006 Yılına kadar bu sektörle ilgisi olmayan 2 kardeş e-ticaret yapmaya karar verdiler ve “avcılık” sektörünün e-ticaret için en uygun sektör olduğunu görüp sanal mağazalarını açtılar. Aradan geçen 4 yılda Türkiye ‘nin en önemli tedarikçilerinin iş ortaklığı tekliflerini reddedecek kadar işlerini büyüttüler. Site 2006 Nisan ayından bu yana aktif. Türkiye ‘nin içeriği en iyi olan “av malzemeleri” sanal mağazalarından biri. Estetik dizayna ve ürün çeşitliliğine çok önem veriyorlar. Ürün resimleri özenle oluşturulmuş, teknik özellikleri detaylıca tüketicinin bilgisine sunulmuş. Tüketicilerden gelen siparişleri kısa sürede tedarik edip “ücretsiz” kargo ile tüm Türkiye ‘ye sevk etmekteler. Sitede 14 bankanın kartına taksit yapılmakta. Avmarketi.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 16.000+

morfare.com 2001 krizinde işini kaybeden bir genç 2004 yılında bir iş hanının 2. katında bir ofis kiralayıp özgün bir isimle bir sanal mağazasını açtı. Bu e-mağazada sadece bir konuya odaklandı. SONY ürünleri satışı. İşleri o kadar iyi gitti ki 2007 yılında Bağdat Caddesinde bir SONY CENTER açtı. 2011 ‘de ikinci mağazasını da açtı. Morfare.com 2004 yılında yayına girdi. Sitenin başarısının sırrı “Sony ile ilgili aradığınız her şeyi bulabilirsiniz” felsefesiyle hareket etmesi oldu. Satış sonrasındaki başarılı müşteri ilişkileri kendisine sadık bir müşteri kitlesi oluşturdu. Zamanla bu kitle katlanarak büyüdü. Elektronik ürün sattıkları için ürünlerin tüm teknik detaylarını belki de dünyada en iyi şekilde müşterilerine sunan firmalardan biri. Sitede 14 bankanın kartına taksit yapılmakta. Morfare.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 4.000+

E-hamile.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 2.000+ Ekonomik olarak fazla imkanlara sahip olmayan 2 kadın girişimcinin 2005 yılında kurduğu e-hamile.com adından da anlaşılacağı üzere hamile hanımların ihtiyaç duydukları ürünleri satın alabilecekleri bir sanal mağaza. Yazılım ve altyapı hizmetleri veren firma olarak bizleri de şaşırtan bir gelişme ile kısa sürede bu alanda Türkiye ‘nin lider sanal mağazası olmayı başardılar. Sınırlı kadroyla (ortalama 3-4 kişilik ekip) altı yılda gelinen noktaya baktığımızda 30 ‘a yakın farklı kategoride 70 marka ürünün yer aldığı e-hamile.com bu alanda üreticilik yapan önemli firmaların gözde satış kanalı durumuna geldi. E-hamile.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 2.000+

Sucugumafyondan.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 900+ Sucugumafyondan.com İstanbul Kadir Has Üniversitesi ‘nde okuyan bir öğrenci tarafından 2008 yılında kuruldu. Emrecan arkadaşımız siteyi İstanbul ‘dan yönetmekte, gelen siparişlerin hazırlanması ve sevk edilmesini Ayfon ‘daki babası yapmakta. Anlaşmalı oldukları UPS Kargo ile siparişleri aynı gün sevk etmekte, yakın bölgelere ertesi gün, doğu ve güneydoğu Anadolu bölgelerine ise maksimum 2 günde teslimat yapmaktalar. Site 2008 yılında kurulduktan yaklaşık 1 yıl sonra özgün fikirleri hayat geçirmesinden dolayı “e-fikrim” yarışmasında 3. lük ödülü aldı. Sitede Afyon yöresine özgün sucuk, pastırma, salam, sosis vb. yiyecek ürünleri satılmakta. Neredeyse sadece baba ve oğuldan oluşan 2 kişilik ekiple tüm operasyonu yöneten firma bu noktada da örnek teşkil etmekte. Sucugumafyondan.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 900+

aralgame.com Aralgame.com köklü bir firma olan Aral İthalat ‘ın sanal mağazasıdır. Çok özel dizayn ve tasarım çalışmalarının katkısıyla bugün itibariyle oyun ürünleri sektöründe Türkiye ‘deki en önemli e-ticaret sitesidir. Aral İthalat uzun yıllar sadece bayi kanalı ile sektörde hizmet vermekte iken 2007 başında ürünlerini bir sanal mağaza ile direkt tüketiciye de açtı. 2000 ‘e yakın pc, playstation, Xbox, Nintende oyun ürünü içeren aralgame.com çok kısa sürede çok şaşırtıcı bir büyüme gösterdi. 2009 Yılından bu yana e-bayilik sistemi de kuran aralgame.com kurduğu entegrasyon sistemi ile 280 ‘e yakın farklı sanal mağazada da kendi ürünlerini satmakta. Sitede 11 bankanın kartına taksit yapılmakta. Aralgame.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 3.800+

Elmacipazari.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 3.000+ Gaziantep ‘li bir girişimcinin Gaziantep ili ve civar illerde oldukça popüler olan ve “Elmacı Pazarı” adıyla bilinen meşhur alışveriş bölgesini sanal ortama taşımasıyla Elmacı Pazarı tüm Türkiye ‘nin tanıdığı ve alışveriş yaptığı bir alışveriş sitesi oldu. Bilgisayardan spor ürünlerine, bitkisel ürünlerden oto aksesuarlarına, yöresel ürünlerden cep telefonlarına kadar onbinlerce ürünün satıldığı elmacipazari.com ‘un popülaritesi bu vesilesiyle kısa sürede arttı. Elmacipazari.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 3.000+

teknomarketim.com Şanlıurfa ‘da ve yakın bölgelerinde faaliyet yürüten Teknomarketim e-ticaret sitesi açtıktan sonra tüm Türkiye ‘ye satış yapan bir firma oldu. Bilişim sektöründe faaliyet yürüten teknomarketim.com ‘da ortalama 30.000 civarında bilişim ürününü satılmakta. Bu ürünlerin tamamı distribütör ve toptancı firmaların B2B sistemlerinden otomatik olarak entegre bir şekilde sitede yer almakta. Bu sayede teknomarketim.com ‘a gelen siparişler online olarak ilgili tedarikçinin sistemine düşmekte ve tedarikçi tarafından direkt tüketiciye sevk edilmekte. Böylelikle teknomarketim.com hem onbinlerce ürünü tüketicisine sunabilmekte hem de mükemmel bir lojistik sistemi ile çok kısa sürede ürünleri teslim edebilmekte ve stok maliyetine girmeden çok pratik bir şekilde ticaret yapabilmekte. Sitede 18 bankanın kartına taksit yapılmakta. Teknomarketim.com ‘un ziyaretçi sayısı bugün itibariyle günlük 5.500+

Yakın Gelecek Öngörülerimiz Dikey pazar önem kazanacak Konsept e-ticaret siteleri, özgün ürün siteleri, sektörel sanal mağazalar. Örn: avmarketi.com – peynirci.com – telefonaksesuar.com Sektörel C2C sistemler önemli olacak Tüketiciden tüketiciye satışın yapıldığı sektörel alım-satım siteleri önemli olacak. Örn: mobilyaavm.com – elektronikborsasi.com CRM çok önem kazanacak Müşteri ilişkileri yönetimi bugüne göre çok daha fazla önem kazanacak. E-Ticaret – CRM – Sosyal Medya entegrasyonları olacak. Alternatif ödeme sistemleri çoğalacak Özel ödeme sistemlerinde rekabet artacak, bu durum e-ticaretin büyümesine katkı sağlayacak. Örn: iPara, PayU, PayPal vb.