Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.
Türkiye Yapısal Çelik Sektörün Gelişimi 2010
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
HAYAT HOLDING.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Mayıs / May 2012 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD is.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 15 OCAK 2010.
Küresel Büyüme Oranları (%)
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Mart / March 2014 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD is.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
AR-GE.
Global Su Ürünleri Trendleri
RAKAMLARLA TÜRKİYE
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
HÜRMAK Plastik Otomotiv Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan.
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
Üretim-Tüketim-İhracat
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Tedarik Zincirinde İşbirliği “Otomotiv Sanayi” Prof.Dr.Ercan TEZER OSD Genel Sekreteri ISO 7.Sanayi Kongresi 03/04.Aralık.2008.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE’NİN İLK, EN BÜYÜK VE EN YENİLİKÇİ TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGESİ;
BÜYÜME.
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Ekim / October 2014 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD.
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Ağustos / August 2013 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD.
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
‘Akıllı Ulaşım Sistemleri - AUS’
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GLOBAL EKONOMİK KRİZİN ENERJİ SEKTÖRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Haziran / June 2012 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD.
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report
European Commission Enterprise and Industrie Avrupa İşletmeler Ağı 25 - KASIM BSN ANATOLIA.
Tülay SÖZERİ AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi Tel: / İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI
AYLIK RAPOR Automotive Industry Monthly Report Temmuz / July 2014 Üretim/Production Satış/Sales İthalat/Imports İhracat/Exports OSD “OICA” ÜyesidirOSD.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
Sunum transkripti:

“Otomotiv Sanayinin Çelik Sektörü İle İlişkileri Açısından Geleceğe Bakışı” Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ 10 Aralık 2013 T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı 1

Otomotiv Sanayii Derneği / Kuruluş 1974 Temel Amaçlar: Kamu Kurum ve Kuruluşları İle Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlarda Otomotiv Sanayini Temsil Etmek Otomotiv Sanayi İle ilgili Bilgileri Derlemek, Değerlendirmek ve Yaymak Sanayiyi İlgilendiren Alanlarda Ortak Çalışmaları Düzenlemek ve Koordine Etmek OSD, MARTEK’nin Kurucu ve Aktif Üyesidir OSD, Aşağıdaki Uluslararası Kuruluşlarda Aktif Üyedir:  OICA  ODETTE  ACEA Liaison Committee  ENX OSD, ACEA/EUCAR ve AB ERTRAC Kuruluşlarında Gözlemcidir OSD, Birleşmiş Milletler AEK WP29 ve EU Motor Vehicle Technical Committee Çalışmalarında Türkiye’deki Otomotiv Sanayini Temsil Etmektedir www.osd.org.tr/

Otomotiv Sanayiinin Gelişme Süreci: 1960 / ……. Kapalı Pazar İthal İkamesi 1960-1970 MONTAJ Lisans Yerlileşme 1971-1980 YAN SANAYİİNİN GELİŞMESİ 1981-1990 Üretimin Modernizasyonu Geçiş Dönemi İhracata Üretim KAPASİTE ARTIŞI 1991-1995 Güncel Model İHRACAT Serbest Pazar Tam Rekabet 1996-2004 TAM ENTEGRASYON / ÜRETİM MERKEZİ Ar - Ge, Tasarım ve Teknoloji Yönetimi FİKRİ VE SİNAİ MÜLKİYET 2005-….. Sürdürülebilir Küresel Rekabet Yakın Gelecek Hedefi MÜKEMMELİYET MERKEZİ

% 85’i Marmara Bölgesinde Türkiye’de Otomotiv Sanayii Üretimin % 85’i Marmara Bölgesinde ISTANBUL Izmit Adapazar ı Gölcük Bursa Ankara Eskişehir Konya Izmir Aksaray Adana

Türkiye’deki Sanayiinin Genel Yapısı - 2012 (x 1.000) Türkiye'deki Motorlu Araçlar Sanayii Önde Gelen Küresel Firmalarla Yoğun Entegrasyon İçindedir Kuruluşunda AB Sanayii Yer Almıştır Gümrük Birliği ile Birlikte U.Doğu Firmaları da Üretime Başlamıştır. AB Firmaları ile Üretim Payı Yüzde 81 iken U.Doğu Firmalarının Üretimdeki Payı Yüzde 17 dir 2012 Yılı İtibarı ile 1,4 Milyon Otomobil + Hafif Ticari Araç Olmak Üzere Toplam Kapasitesi 1,5 Milyon Araç/Yıl Düzeyindedir Sanayi Üretiminin Yüzde 85 i Doğu ve Güney Marmara Bölgesindedir

2002/2012 Yıllık Ortalama İhracat Son 11 Yılda Sanayiinin Durumu İç Pazar Yeterince Büyümüyor Pazarda İthalatın Payı, Otomobilde Yüzde 69 ve Toplamda Yüzde 59 Yıllık Ortalama 121 bin Yerli Otomobil ve 120 Bin Hafif Ticari Araç Satılıyor Otomobil Üretiminin Yüzde 75 i ve Toplam Üretimin Yüzde 70 i İhraç Ediliyor Otomotiv Sanayimizin Büyümesi Önemli Oranda İhracata Bağımlı 2002/2012 Yıllık Ortalama İhracat TİPLER Üretim İhracat İhracat % Otomobil 502.965 377.558 75,07% HTA 370.533 248.896 67,17% ATA 39.545 9.682 24,48% Toplam 913.043 636.136 69,67% 2002 / 2012 Değişim Kapasite x 1.7 Üretim x 3.4 İhracat x 3.1

Küresel Üretimin Değişimi ve Gelecek (x Milyon) 2013 Yılı Tahmini Yüzde 5 Artış Küresel Üretim, 2011 Yılında Yüzde 3 ve 2012 Yılında da Yüzde 5 Arttı, 2013 Yılında Yüzde 5 Artış Bekleniyor OICA & LMC Automotive Report-2011 7

Küresel Üretimde Bölgesel Değişim 2008 / 2024 Küresel Üretim Kuzey’den Güney’e ve Batı’dan Doğu’ya Kaymaktadır Bu Gelişme Türkiye İçin Bir Fırsattır BRIC Gelişmiş 2008/2024 Değişim J.D.Power 2010

2011 / 2012 Yılları Küresel ve AB Üretiminde Türkiye 2012 Yılında Türkiye Küresel Üretimde 1.072 Bin Adet İle 16. oldu AB Üretiminde ise 6. sırada yer aldı Kaynak : OICA 2013

2011/2012 Yılında Küresel Üretimin Değişimi (x 1.000) Dünyada 17 nci ve AB’nde 7 nci 2010 Yılında: Dünyada 16 ncı AB’nde 5 nci 2011 Yılında: Dünyada 17 ncı AB’nde 5 nci 2012 Yılında: Dünyada 17 nci AB’nde 6 inci 1.073.000 Adet Üretim LMC & OICA - 2012

Üretim Ve İhracatın Değişimi (X1000) Aylık İhracat Özellikle 2001 Yılından Sonra Düzenli Olarak Arttı Bu Suretle 2001/2002 Krizinde Daralan İç Talebin Üretim Üzerindeki Olumsuz Etkisi Dengelendi ve Üretim Krize Rağmen Arttı İhracatın Üretimdeki Payı 2008 Yılında Yüzde 79 Oldu; Ancak AB ndeki Daralma Nedeni İle Bu Pay 2011 Yılında Yüzde 66 Düzeyine Kadar İndi, 2012 Yılında Yüzde 67 Oldu İhracat 2009 Yılında Tekrar Yükselişe Geçti Ancak Hala Eski Düzeyinin Altında

2012 Yılı Sonuçları ve 2013 Yılı Beklentileri İhracat, AB’nde Derinleşerek Devam Eden Krize Rağmen Yeni Modellerle Aratabilir İç Pazarda Bir Talep Hareketi Beklenmektedir Üretim Buna Bağlı Olarak 1.150 Bin Düzeyine Yükselebilir

1996-2012 Otomotiv Ürünleri Toplam Dış Ticareti (Milyon $) Kaynak: TÜİK – GTİP 87.00 Kara Taşıtları ve Bunların Aksam ve Parçaları Verileri

Motorlu Taşıtlar Dış Ticareti (Milyon $) Kaynak: TÜİK Dış Ticaret Verileri

Otomobil Dış Ticareti (Milyon $) Kaynak: TÜİK Dış Ticaret Verileri

Otomotiv Ürünleri*) Dış Ticareti Fazla Vermektedir Dış Ticarette Denge Otomotiv Ürünleri*) Dış Ticareti Fazla Vermektedir 1996/2000 13.735 Milyon $ Açık 2001/2006 1.565 Milyon $ Açık 2007/2010 13.190 Milyon $ Fazla 2011 1.181 Milyon $ Açık 2012 0.637 Milyon $ Fazla 2013 İlk 9 Ay 0.282 Milyon $ Fazla 2012 Yılındaki Dış Ticaret Fazlası, İthalattaki Önemli Düşüş ve İhracattaki Artışa Bağlı Olarak Gerçekleşmiştir 2013 Yılında İthalatın Aşırı artışı Dengeyi Olumsuz Etkilemiştir *) GTİP 87.00 Kapsamındaki Otomotiv Ürünleri

Sanayimizde ArGe Merkezleri Hızla Kuruluyor Sanayimizde ArGe Yetkinliği Gelişiyor Aralık 2013 de Çalışan 150 ArGe Merkezi İçinde 49 ArGe Merkezi ile Sanayimiz İlk Sıradadır ArGe Faaliyeti Yeni Teknolojileri Geliştirmesi, Verimliliğin ve Rekabet Gücünün Arttırılmasında Stratejik Önemdedir ArGe Merkezleri ile ArGe Faaliyetleri, Sanayimizin Rekabetçiliğini Koruması, Yeni Projelerde Cazibe Merkezi Olması İçin Çok Önemlidir ArGe Alt Yapı Çalışmalarının Kısa Süre İçinde Tamamlanması İle Yurt Dışında Yapılan Test ve ArGe Çalışmaları Yurt İçinde Yapılarak, Kaynak ve Zaman Tasarrufu Sağlanacaktır Bu Çerçevede Otomotiv Test Alt Yapısının Sanayimizin Kullanabileceği Teknik Özelliklerde Gerçekleşmesi Çok Önemlidir

Otomotiv Pazarı Doymamış Bir Pazardır 1000 Kişi Başına Düşen Motorlu Araç Sayısı 135 Ve Dünya Ortalaması 155 Araç/1000 Kişi, Bulgaristan’da 408 Araç/1000 Kişidir Türkiye’de 1,000 Kişiye Düşen Araç Sayısı, Ülkemiz Ekonomisine Benzer Ülkelerin de Gerisindedir Gelecek 10 Yıl İçinde Bu Düzeye Ulaşmak İçin Gerekli Araç Sayısı 10 Milyon Adettir Bu Talebin İthalatla Karşılanmasının Bedeli İse Yaklaşık 100 Milyar $ Olacaktır Bu Talebin, Yüksek Katma Değer Yaratan Ve Rekabetçi Bir Otomotiv Sanayi İle Karşılanması Zorunludur

Demir Çelik Sanayii İle İlişkiler - Değerlendirme Küresel Bir Oyuncu Olarak Otomotiv Sanayimizin Yassı Ürünlerden Beklentisi Yoğun ve Değişiktir Sanayimizle Artan Başarılı İşbirliği, Demir Çelik Sanayiine Küresel Otomotiv Tedarikçisi Olma Yolunu da Açacaktır Üretimimizde Yerli Ürünlerin Payının Artma Potansiyeli Vardır Yerli Kaynaklardan Tedarik, Sanayimizde Stratejik Bir Hedeftir Özellikle Entegre Üretici Olarak ERDEMİR Son Yıllarda Sanayimize Yönelik Müşteri Ve Çözüm Odaklı Aktif Bir Pazarlama Faaliyetine Girmiştir 2010 Yılında ERDEMİR’in Sanayimizde Tedarik Payı Yüzde 25 İken 2013 Yılında Yüzde 40 Olması Beklenmektedir

Otomotiv Sanayiinin Beklentileri - I Üretim İçin Daha Fazla İç Tedarik: Tüm Tedarik Zincirinde Tüketim 1.5 Milyon Ton Çelik Servis Merkezlerinde Hizmetlerin Genişlemesi C Yüzey Kontrolü ve Proses İyileştirme Kalınlık ve Genişlik Sınırlarının Genişletilmesi (1800/2000 mm) Dar Ölçü Taleplerine Uygun Fiyatla Hızlı Uyum (< 900 mm) Daha Yüksek Gerilim (+ 700 Pascal) Daha Düşük Tedarik Hacimlerde Üretim Esnekliği

Otomotiv Sanayiinin Beklentileri - II Demir Çelik Sanayiinde ArGe Faaliyetlerinin Kurumsallaşarak Genişletilmesi ArGe Faaliyetlerinde Otomotiv Sanayiindeki ArGe Merkezleri İle Etkili ve Kurumsal İşbirliği Otomotiv Tedarik Zincirinde Yer Alan Kalıp Üretim Şirketleri İle Kurumsal İşbirliği: Yalova Kalıp Sanayi İhtisas Organize Bölgesi Kuruldu Ürün Geliştirmede Önderlik: Yeni Nesil Çelikler-Kalıp Teknolojilerinde Danışmanlık-Tasarımda İşbirliği Servis Merkezlerinde Sipariş Konsolidasyonu ile Ek Servis ve Alternatif Ürün Tedarik Çeşitliliği

Hedef: Daha Fazla Katma Değer Vizyon ve Hedefler Otomotiv Sanayinin Vizyonu “Türk Otomotiv Sanayii, Avrupa Birliği İçindeki En Rekabetçi Üretim Ve Gelişmiş Bir Ar Ge Merkezi” Hedef: Daha Fazla Katma Değer

İlgilerinize Teşekkür Ederiz INTERNET http://www.osd.org.tr e-MAIL osd@osd.org.tr