9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
BASİT MAKİNELER.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
hotmail.com Hazırlayan : Ta r ı k BİR Kadın Nasıl Mutlu Edilir? Çok Zor Değil. BİR Erkek, BİR Kadını Mutlu Etmesi İÇİN Yalnızca Şunlar Olmak.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 YÜRÜYÜŞ IAAF Kuralı: Yürüyüş, ayaklar ve zemin arasındaki temasın insan gözüyle görülür bir kesintiye uğramadan sürekli adım atılmasıdır. Dayanma.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Saldırgan/Psikiyatrik Hastada Triyaj
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
ENGELLİ BİREYLERE BAKIM
Diferansiyel Denklemler
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
ETKİLİ İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim 4.Ünite Sağlıkta İletişim HASTA İLE İLETİŞİM ( çocuk hasta ve sağlık sorunu olan bireylerle iletişim) 22.Hafta ( 24-28 / 02 / 2014 )

HASTA İLE İLETİŞİM Sağlık Personeli , hasta yada hasta yakınlarıyla kurduğu kişiler arası iletişim aracılığıyla, insana doğrudan hizmet verir.

Hasta ve Hasta Yakınları ile İletişimin AMACI : Hasta bireyi ; ..) tanımak, ..) anlamak, ..) ihtiyaçlarını saptamak, ve ..) ihtiyaçlarını gidermek,sorunları çözmek

HASTA BİREY ; Hastanedeki en önemli kişidir bu nedenle, Tüm sağlık ekibinin dikkatinin merkezini oluşturur !

Buna Karşılık, HASTA Hastanede Kendini En Yalnız Hisseden Kişi Olabilmektedir.

..) Kaygılı, Heyecanlı ..) Cesaretsiz, Yalnız ..) Şaşkın, Keyifsiz ..) Kararsız, Korkmuş ..) Güvensiz, Sinirli ..) Şüpheci, Sıkıntılı ..) İçerlemiş HİSSEDEBİLİR.

ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM

Tıp etiğinde çocuk hastaya yaklaşım, çok hassas bir konu olarak, daima önem kazanmıştır. Çocuk hastalar ve yakınlarına karşı empatik,güven verici ve yumuşak olunmalıdır. Çocukluk dönemi, toplumda sorunlara en açık dönemdir.

Büyüme ve gelişme süreci içinde olan çocuklara, erişkinden farklı yapıları nedeniyle, özel eğitim,ilgi, dikkat ve bilgi ile yaklaşılmalıdır.

.Sağlık kuruluşlarına gelen hastaların psikolojik durumları, hastalığın seyrini etkiler. .Özellikle çocuk hastalarda, psikolojik desteğin önemi büyüktür.

.) Hastanelere Gelen Çocuklar : … Korku, … Endişe, … Huzursuzluk ve …) Ajite davranışlar gösterebilir.

.) Hastanelerde tedavi gören çocuklarda ise ; … fizyolojik ve psikolojik Gelişimlerinde aksamalar olabilir. .) Bu dönemde ,çocuklarla kurulacak iletişim, Büyük önem taşır.

Hasta Çocuk ile İletişim Kurma Yolları. ) bebeklere dokunun Hasta Çocuk ile İletişim Kurma Yolları ..) bebeklere dokunun ! .. Bebeklerde dokunma önemlidir. Dokunma ile kendilerini güvende hissederler. ..) çocuklarla konuşun ! .. Çocuklarla konuşma önemlidir. Çocuklar hastalandıkları ve yaralandıkları zaman çok korkarlar. Konuşma ile bu korkuları azalır.

) çocuklarla oyun oynayın. Çocuklarla oyun oynama önemlidir ..) çocuklarla oyun oynayın ! .. Çocuklarla oyun oynama önemlidir. EN ETKİLİ İLETİŞİM ŞEKLİ dir. Yapılması gereken tıbbi uygulama oyuna dönüştürülerek yapılırsa,başarılı olur. ..) çocuklarla konuşun ! .. Çocuklarla konuşma önemlidir. Yapılacak uygulama ve tedavinin gerekliliği çocuğa anlatılır.

Ağrılı bir işlem yapılacaksa ( enjeksiyon,kırığın desteklenmesi, vb Ağrılı bir işlem yapılacaksa ( enjeksiyon,kırığın desteklenmesi, vb. ), çocuk önceden bilmelidir. .. ) sevdiği nesneleri ( oyuncak,biberon gibi ) hastaneye getirmesine izin verin ! .. Sevdiği nesneler önemlidir. Özellikle, okul öncesi çocuklarda,sevdiği oyuncak,eşya ve objeler, korkularını azaltır.

) yanında ebeveynlerinden biri olmalı ..) yanında ebeveynlerinden biri olmalı ! .. Çocuğun yanında, annesi – babası yada büyük anne,büyükbaba gibi, olması , yapılacak işleri kolaylaştırır. ..) her zaman doğruyu söyleyin ! .. Çocuklar,yalan ve aldatmaları anlar.bu nedenle,her zaman doğruyu söylemek önemlidir.

) yapılacak işlemleri anlatın. Çocukla işbirliği önemlidir ..) yapılacak işlemleri anlatın ! .. Çocukla işbirliği önemlidir. Çocuğa yapılan işlemlerin ne olduğu, niçin yapıldığı anlatılırsa, çocukla iletişim sağlanır ve yapılacak işlemler daha rahat yapılır. ..) ergenlik dönemi özelliklerini bilin ! .. Ergenin cinsel kimliğine önem verin. Ergenlik dönemi özellikleri bilinerek yaklaşılmalıdır.

) mahremiyetine saygılı olun ..) mahremiyetine saygılı olun ! .. Çocuğun mahremiyeti de,erişkin kadar önemlidir.( Özellikle giysilerinin çıkarılması gerektiğinde) ..) güler yüzlü ve anlayışlı olun ! .. Çocuğa güler yüzlü ve anlayışlı olmak önemlidir. Çocuğa, yardımcı olmak için orada olunduğu hissettirilmeli.

..) fikrini alın ! .. Çocukla ilgili alınacak kararlarda,çocuğun fikrinin alınması önemlidir. ..) ses tonunuzu ayarlayın ! .. Çocukla normal ses tonunda konuşmak önemlidir. Ses tonu ,çok sert yada çocuk gibi olmamalıdır.

SAĞLIK SORUNU OLAN BİREYLERLE İLETİŞİM

Sağlık personelinin hastaya ;. )gülümsemesi,. )güven vermesi, Sağlık personelinin hastaya ; .)gülümsemesi, .)güven vermesi, .)bilgi paylaşımında bulunması muayene sırasında hastayı rahatlatır. …. Hastanın söylediklerinin dinlenmesi,hastadaki memnuniyeti ve iletişimi arttırır.

Hasta Bireyler ile Kurulan İletişimi Engelleyen Bazı Etkenler : a.) Hastayı Unutmak : Sağlık personelinin, hasta yanında o yokmuş gibi davranması, onunla ilgili konuşması ve kararlarında hastanın fikrini almaması b.) Tıbbi Terimleri Kullanmak : Hasta ile konuşurken, tıbbi terimlerin kullanılması

c.) Fiziksel Ortam Rahatsızlığı : Hastane ortamındaki gürültü, ısı,ışık ve havalandırma durumu d.) Rutin İşlemler : Vizitler, tedaviler, banyo saati vb. e.) Hastanın Yattığı Bölümün Hareketliliği : Klinikteki yoğun hareketlilik f.) Sağlık Ekibinin İletişim Şekli : Ekip elemanlarının birbirleriyle olan, olumsuz iletişimi

İletişim Engellerini Aşmak İçin Sağlık Personelinin Dikkat Etmesi Gereken Bazı Hususlar …) Hasta güler yüzle karşılanmalı, …) Hasta içten ve samimi bir ilgiyle dinlenmeli, …) Hastaya empati kurarak dvranmalı, …) Sağlık personeli-hekim-hasta üçlüsünün bulunduğu yerde,hasta unutulmamalı,sorular sorulmalı,hastanın tüm soruları yanıtlanmalı,

…) Tıbbi terimler kullanılması gerekiyorsa, bunlar hastaya anlayacağı dilde ve sadeleştirerek açıklanmalı, …) İletişim sırasında,ısı,ışık,havalandırma dikkate alınmalı,bunların hastanın görme,işitme ve doku kanallarını etkileyeceği düşünülmelidir,

…) Rutin işler sırasında, iletişimin kopabileceği dikkate alınmalı ve geri bildirimden yararlanılmalı, …) Kliniğin devamlı ve yoğun atmosferinin hastayı yoracağı ve iletişimi etkileyeceği bilinmelidir,

…)

…) Diğer sağlık personelleri ile iyi ilişkiler kurulmalıdır …) Diğer sağlık personelleri ile iyi ilişkiler kurulmalıdır. Olumsuz etkileşimlerin ,hastada Güvensizlik duygusu yaratacağı unutulmamalıdır, …) Hastanın ailesi de iletişim zincirine alınarak, onların da hasta bakımına katılımı sağlanmalıdır,

…) Hastanın da konuşması için,zaman zaman sessiz kalıp,hastanın konuşmasına fırsat verilmeli, …) Hastaya önyargısız yaklaşılmalı, …) Hasta ile konuşurken,ses tonu yükseltilmemeli,

…) Hastanın kendi bakımı ile ilgili alınacak karalarda, işbirliği yapması desteklenmeli, …) Hastanın beden dili izlenerek ,anlamaya çalışılmalı, …) Hastanın inançları desteklenmeli,

…) Hastaya, bilmek istediği kadar bilgi verilmeli, …) Hasta ile konurken,’’ben ‘’ değil, ‘’biz ‘’ ifadesi kullanılmalı. Örneğin ; aynı fikirde olduğumuzu sanıyorum gibi… …) Hastanın kendine olan inancı ve güveni güçlendirilmeli.

HAZIRLAYAN : HARİKA ATA