PARA GÜÇ VE TEKNOLOJİNİN SEMBOLÜ OLAN İKİZ KULELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan : Dr. Murat KURUOĞLU
Advertisements

Jean Lurcat Lisesi.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
HARİTA PROBLEMLERİ.
ODTU.
Simetri ekseni (doğrusu)
A-A KESİTİNİN ÇIKARILMASI
İ.Ü. Kültür Evi (664 ada 34 parsel)
EN BÜYÜK ORTAK BÖLEN.
Hazırlayan:Şenol KUMSAR Elektronik Öğretmeni
İskeleler İskele Nedir?
RÜZGAR TÜRBİN TİPLERİ VE RÜZGARDAN ELDE EDİLEBİLECEK ENERJİNİN BELİRLENMESİ Dr. Ali Vardar.
YEREL SAAT ve GÖLGE BOYU GRAFİĞİ.
B-B KESİTİ İÇİN YARDIMCI ÇİZGİLERİN ÇİZİMİ:
B-B KESİTİNİN ÇİZİMİNE BAŞLAMAK
Asude DOĞAN 428 Betül ÖDEMİŞ 265 6\B
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ÖMER ÖZDEMİR NE DERSENİZ ÇARPIM TABLOSUNA BAKALIM MI.
Kanallarda doluluk oranı
Aldığım Kurslar 1998 HAZIRLAYAN Abdulmuttalip ŞAHİN Mart
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1 DÜNÜN, BUGÜNÜN ve YARININ TEKNOLOJİSİ : BETON İnş. Yük. Müh. Çağlar YALÇINKAYA.
Yüksekte Çalışmalarda Güvenlik Ekipmanları
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
BÖLMELER ( İNCE YAPI ) L.EMRE BAŞAR.
2014 Yılı Devam Eden Projeler Eğitim Yükseköğretim Sektörü.
Alfa Bozunumu Alfa bozunumu
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
DÖŞEMELER.
Diferansiyel Denklemler
BİR ORGAN BİR HAYAT.
Hotelimiz….. Yurtiçi turizm amaçlı yapılmış, dört yıldır faal, sempatik, çok temiz on iki ay çalışan kent oteli… 26 oda, 60 yatak ve 85 kişi kapasiteli.
BASİT EĞİLME ALTINDAKİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
Girginlik ve Perdeleme
BÖLÜM 9 GERGİLİ KİRİŞLER.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Diferansiyel Denklemler
TS EN CEPHE İSKELELERİNİN BELGELENDİRMESİ
ALÜMİNYUM GİYDİRME CEPHE, yapının taşıyıcı sistemi içinde görev almayan ve hafif malzemelerle yapılan prefabrike bir cephe elemanıdır. Görevleri: Dış duvarın.
Ülkemizdeki Doğal ve Tarihi Güzellikler
Ekonomiktir Uygulandığı alandan taşınma durumunda sadece bir temizleme ile yeniden defalarca kullanabilme olanağı sunar.
BETONARME YAPILARIN PROJELENDİRİLMESİ DERSİ
Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER Betonarme Çalışma Grubu
Endüstriyel Yapı Tasarımında Prefabrikasyonun Önemi
TÜNEL KALIP SİSTEMİ.
Basit Eğilme Tesirindeki Prof. Yük. Müh. Adil ALTUNDAL
BASİT EĞİLME ALTINDAKİ KİRİŞLERİN TAŞIMA GÜCÜ
KALIP VE KALIP SİSTEMLLERİ
Bilgi Teknolojisi ve Toplum. Değişen Bir Dünya Bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler; İlk üretildiğinde bu kadar gelişeceği tahmin edilemezdi, Hayatımızı.
ÇELİK VE PREFABRİK PROJELERİNİZİN, ÜRETİM ve UYGULAMALARINIZIN
DUVARLAR Kiriş döşeme gibi üst yapı elemanlarından gelen yükleri temele nakleden, binalarda mekanları birbirinden ayıran (bölen), mekanları çevreleyen.
BASİT EĞİLME TESİRİNDEKİ TRAPEZ KESİTLER
KOLON YÜKLERİNİN HESABI
MERDİVENLER 8. HAFTA.
BACALAR 1- ATEŞ BACALARI 2- HAVALANDIRMA BACALARI 3- ÇÖP BACALARI
BACALAR 1- ATEŞ BACALARI 2- HAVALANDIRMA BACALARI 3- ÇÖP BACALARI
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ YAPILARIN SINIFLANDIRILMASI HAZIRLAYAN : YUSUF KOPAL E-posta:
BACALAR 1- ATEŞ BACALARI 2- HAVALANDIRMA BACALARI 3- ÇÖP BACALARI
2018 Yılı Devam Eden Projeler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DÖŞEMELER.
CİHAD HARMANDAR Dünya Ticaret Merkezi Yükseklik: 1368 ve 1362 feet (412 ve 415 metre) Sahipleri: New York Port Authority ve New Jersey Mimar:
Sunum transkripti:

PARA GÜÇ VE TEKNOLOJİNİN SEMBOLÜ OLAN İKİZ KULELER NE YAZIK Kİ; TERÖRÜN KURBANI OLDULAR. ANCAK YANITLANMASI GEREKEN BiR SORU VARDI; KULELER NEDEN ÇABUK PES ETTiLER ? BU FOTOGRAFLAR HATIRLARIMIZDA SADECE BİRER ANI OLARAK KALACAK.

11 EYLÜL SABAHI SAAT 8.45 TE NEWYORK SEMALARINDA AMERICAN AIRLINES’ IN BOSTON’DAN KALKAN 11 UÇUŞ NR.LI BOING 767 TİPİ UÇAĞI 92 YOLCUSU ILE BİRLİKTE KUZEY KULESİ’NE ÇAKILDI İNSANLAR HENÜZ BU ŞAŞKINLIĞI YAŞARKEN BİR BOING 767 DAHA SAAT 9.03 TE GÜNEY KULESİ’NE ÇAKILDI BİRİ 419 m. DİĞERİ İSE 415 m. YÜKSEKLİĞİNDEKİ HER İKİ KULE DE 91.000 LİTRE (24.000 GALON) JET YAKITI ILE ALEV ALARAK YANMAYA BAŞLADILAR. KULELERİN NORMAL KAT PLANINA DAHA YAKINDAN BAKACAK OLURSAK;

NORMAL KAT PLANINDA; ÇEKİRDEK CEPHE KOLONLARI 208’ (63.40 m.) 208’ (63.40 m.) ÇEKİRDEK CEPHE KOLONLARI NORMAL KAT PLANINDA; ORTADA; ASANSÖR, MERDİVEN, ISLAK MEKAN VE TESİSAT KOLONLARINI KAPSAYAN ÇELİK BİR KAFESİN OLUŞTURDUĞU ÇEKİRDEK ÇEVRESİNDE; PREFABRİK ÇELİK TAŞIYICILARDAN OLUŞAN CEPHE KOLONLARINI GÖRÜYORUZ. DÖŞEMEYİ TAŞIYAN ÇELİK MAKASLAR İSE BU DİKEY TAŞIYICILAR ARASINDA DİZİLMİŞTİ

TAŞIYICI SİSTEM ÇEKİRDEK ÇELİK KONSTRUKSİYONU TRAPEZ SAC DÖŞEME TOPPING BETONU DİKEY TAŞIYICILAR OLAN ÇEKİRDEK VE DIŞ CEPHE KONSTRUKSİYONU ARASINDA, ÇELİK MAKASLARDAN BAŞKA YATAY BİR BAĞLANTI YOKTU ESTETİK KAYGILAR VE MEKANLARIN ÇOK AMAÇLI KULLANILMAK İSTENMESİ YÜZÜNDEN ORTADA BAŞKA BİR DİKEY TAŞIYICI PLANLANMAMIŞTI ÇELİK MAKASLAR (18.29 m.) 60’ DIŞ CEPHE PREFABRİK ÇELİK KONSTRUKSİYONU

ÇEKİRDEK DIŞ CEPHE ÇEKİRDEK İLE CEPHE ARASINDA ÇELİK MAKASLARIN TAŞIDIĞI (TRAPEZ SAC VE 4 ‘’ KALINLIĞINDAKİ TOPPING BETONUNDAN OLUŞAN) DÖŞEMELER .... ... ISI ARTTIKÇA SEĞİM YAPMAYA BAŞLADILAR. MAKASLARIN GERGİ VE BASKI ÇUBUKLARI, ÜSTLERİNE DÜŞEN GÖREVLERİNİ YAPAMAZ DURUMA GELDİLER. YANGININ OLDUĞU KATLARDA ISI 800 C DERECEYE ULAŞTIĞI ZAMAN, ÇELİK MAKASLAR ASILI OLDUKLARI GUSELERDEN KOPMAYA BAŞLADILAR.

10.05 TE GÜNEY KULESİ, 10.28 DE İSE KUZEY KULESİ GÜRÜLTÜYLE ÇÖKTÜLER. KOPAN DÖŞEMELER, BİR ALT KATTAKİNE VURARAK İÇ YIKIMI BAŞLATTI. DİKEY TAŞIYICILAR, O MESAFEDE ARALARINDA BİR BAĞLANTI KALMAMASI VE YATAY DARBELER ALMASINDAN DOLAYI, YUKARIDAN GELEN YÜKÜ KARŞILAYAMADILAR VE BÜKÜLDÜLER. 10.05 TE GÜNEY KULESİ, 10.28 DE İSE KUZEY KULESİ GÜRÜLTÜYLE ÇÖKTÜLER. TERÖRİSTLER BİLE, PLANLADIKLARI SALDIRININ BU DERECE ETKİLİ OLABİLECEĞİNİ TAHMİN ETMEMİŞLERDİ. KULELERİN DİKEY TAŞIYICILARI ÇOK KUVVETLİ VE KISA ARALIKLAR İLE PLANLANMIŞTI. NEVAR Kİ YATAY TAŞIYICILARDA AYNI ÖZEN GÖSTERİLMEMİŞTİ. STATİK PROJE MÜHELLİFİ JOHN SKILLING TAŞIYICI SİSTEMİN EN İYİ ÇÖZÜM OLMADIĞINI İTİRAF EDİYOR. ESTETİK, O ZAMANDA FONKSİYONA GALİP GELMİŞTİ. NE YAZIK Kİ İKİZ KULELER DENİLİNCE AKLA İLK GELEN; ZERAFETLERİNDEN DAHA ZİYADE, HAZİN SONLARI OLUYOR. HAZIRLAYAN VE SUNAN; FOF