“ÖZGÜVEN-ÖZSAYGI-SOSYAL BECERİ” -TEMATİK YAKLAŞIM-

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Advertisements

ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
ÖZGÜVEN NEDİR?.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
BUGÜN Freud ve Erikson’un karşılaştırılması
REHBERLİK.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Farklılaştırılmış Öğretim
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
MOTİVASYON.
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
SEVGI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
HOŞ GELDİNİZ.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DİĞER TUTUMLAR.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ÖZGÜVEN DUYGUSU VE BENLİK KAVRAMI
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

“ÖZGÜVEN-ÖZSAYGI-SOSYAL BECERİ” -TEMATİK YAKLAŞIM- M. ZEKİ SAKA

TEMEL ÖNERMELER: KAVRAMLAR İZAFİDİR VE GÜNCELLENİRLER. HAYATTA HİÇBİR ŞEY KENDİLİĞİNDEN OLMAZ. HAYAT BİR BÜTÜNDÜR. HAYATTA OLUMLU OLUMSUZ BİRÇOK ŞEY BİRBİRİNİ ANIMSATABİLİR. ÇOK ŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ DEĞİLDİR. KERKES KENDİ HİKAYESİNİ YAZAR. AMA HİÇBİR HİKAYE TEK BAŞINA OYNANMAZ. GERÇEKLER ACIDIR. VS.

GÜNCEL, İZAFİ, TEMEL KAVRAMLAR ÖZGÜVEN: BİREYİN YAPABİLME, EDEBİLME İNANCI ÖZSAYGI: BİREYİN KENDİNİ NESNEL OLARAK DEĞERLENDİREBİLMESİ SOSYAL BECERİ: BİREYİN SOSYAL ORTAMDA KENDİNİ SUNMA KAABİLİYETİ VE İLİŞKİSEL YANI

HAYAT BİR BÜTÜNDÜR SOSYAL BECERİ ÖZ SAYGI ÖZGÜVEN

4 ONAY MEKANİZMASI ANNE BABA ÖĞRETMEN SINIF ARKADAŞLARI YAKIN ARKADAŞLARI

HAYATTA HİÇBİR ŞEY KENDİLİĞİNDEN OLMAZ! ÖZSAYGI İÇİN; İSTİKRARLI, KABULE DAYALI BİR ÇOCUKLUK MUTLU VE HUZURLU BİR AİLE ORTAMI, SAMİMİ EBEVEYN İLİŞKİLERİ İYİ ÖĞRETMENLER, İYİ OKUL ORTAMI DEĞİŞİK İLGİ ALANLARI, DENEME – YANILMALAR

ÖZGÜVENLİ KİŞİLİK ÖNEMLİ VE DEĞERLİ OLDUĞU HİSSETTİRİLMİŞTİR, SARSINTI ZAMANLARINDA DESTEK GÖRMÜŞTÜR, YETENEK VE İLGİLERİ KONUSUNDA DESTEKLENMİŞTİR, BİRBİRİNE GÜVENEN BİR AİLEDE VE SOSYAL ÇEVREDE BÜYÜMÜŞTÜR, İYİ ROL MODELLERİ VARDIR, SEVİYESİ BİLİNEREK SORUMLULUK VERİLMİŞTİR, MAKUL VE NET KURALLARLA BÜYÜTÜLMÜŞTÜR, BENLİĞİNİ BULMASINA YARDIM EDECEK İLTİFATI DA İHTARI DA ALMIŞTIR,

OKUL VE ÖĞRETMEN… YA TAMAM YA DEVAM!

MEŞHUR HATALAR ETİKETLEMEK MESAFE KOYMAK KIYASLAMA YAPMAK ABARTMAK YAŞI VE SEVİYESİ İLE ALAY ETMEK BÜYÜKLÜK TASLAMAK SUÇLULUK DUYGUSU AŞILAMAK KEHANETTE BULUNMAK VS.

GÖZDEN KAÇANLAR KENDİNİ TANIMINA UYDURMAYA ÇALIŞMAK, POPÜLİZME KAPILMAK, KAVRAMLARA YATIRIM YAPMAK, KENDİNİ ONDA TELAFİ ETMEK,

BÜYÜK RİSK HAYATTA BİRÇOK ŞEY BİRBİRİNİ ANIMSATIR ÖZGÜVEN ÖZSAYGI SOSYAL BECERİ EGOİZM NARSİZİM ARSIZLIK-TERBİYESİZLİK

GERÇEKLER ACIDIR! İDEAL BENLİK = GERÇEK BENLİK -KİŞİSEL PATOLOJİ -YALNIZLIK -YARANMA DUYGUSU -ÜST ÜSTE GELEN HATALAR -VS.

ÖZSAYGI KİŞİNİN KENDİSİNİ NASIL GÖRDÜĞÜ VE GÖRDÜĞÜNÜ BEĞENİP BEĞENMEME KONUSUNDAKİ YARGISIDIR. KİŞİNİN KENDİNİ BÜTÜN YÖNLERİ VE YAPIP ETMELERİ İLE DEĞERLENDİREBİLMESİ, KENDİNİ OLDUĞU GİBİ KABUL EDEBİLMESİDİR.

ÖZSAYGIDA ÖN KOŞUL BAŞARILAR, DEĞERLER, ARZULAR, SAVUNMA MEKANİZMALARI,

ESAS OLAN KENDİNİ BİLME SÜRECİ YA DA NEFS MUHASEBESİ EDEP – HAYA TERBİYE VE AHLAK EVRENSEL ULVİ DEĞERLER (HAKKANİYET, ADALET VB.)

GEREKLİ OLAN TEK ŞEY; HATIRLAMAK VE HATIRLATMAKTIR.

BU KADAAAR AHAN DA BİTTİ