DKAB DERSİNDE ÜÇ BOYUTLU RESiMLERİN DERS MATERYALİ OLARAK KULLANILMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MELEKLERE İMAN.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
Hazırlayan: Güray KERA
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
"Bacımın İffeti Batmakta Rezilin Gözüne.
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman,
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ.
Yaşanmış Din Dersi Diyalogları
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
HASED-GIYBET.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
Konu: Allah’a Güvenmek ( Tevekkül )
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Kadir Geceniz Mübarek Olsun.
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
KADİR GECESİ.
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
İmam-ı Azam sorulara nasıl cevap verdi?
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
MELEKLERE İMAN CİN VE ŞEYTAN.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
İMANIN VE İSLAM’IN ŞARTLARI
4. İbadetlere Devamlılığı
2. İnanca Bağlılığı.
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
Meâli Şerifi: Rahman ve rahim olan Allah'ın adıyla De ki: "O, Allah'tır, tektir. 2. Allah sameddir (hiçbir şeye muhtaç değidir ama her şey O’na muhtaçtır.).
 Nûmân bin Beşîr - radıyallâhu anhümâ- şöyle anlatır:
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Performans ödevi
OLTU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ
 Toplum içinde insanların belirlediği bir "iyilik" kavramı vardır. Yolda gördüğü dilenciye para veren, insanlara sürekli güleryüz.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
Kur'ân-ı Kerim'in inmeye başladığı Ramazan ayı'nın yirmi yedinci gecesi. İslâm'da en kutsal ve faziletli gece Kadir gecesidir.
Bugün neler öğreneceğiz?
MELEKLERE İMAN.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
MANEVİ TEMİZLİK KALP TEMİZLİĞİ
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI) SEYMEN OKUR 10/A 307.
Diğergamlık nedir?. Kendisinin ihtiyacı olduğu halde başkasını kendi nefsine tercih etme duygusu, Cömertliğin bir üst derecesi ve hatta ondan da daha.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
KOLAYLAŞTIRINIZ, GÜÇLEŞTİRMEYİNİZ. MÜJDELEYİNİZ, NEFRET ETTİRMEYİNİZ. Buhârî, İlm, 12; Müslim, Cihâd, 6.
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

DKAB DERSİNDE ÜÇ BOYUTLU RESiMLERİN DERS MATERYALİ OLARAK KULLANILMASI

(Karabük Sağlık Meslek Lisesi Müdür Yard.) Hazırlayan : Şahin MADEN -DKAB Öğretmeni- (Karabük Sağlık Meslek Lisesi Müdür Yard.) sahinmaden@gmail.com

DERS PLANI : 3 Boyutlu Resim hakkında bilgi Sınıf, Ünite, Konu Derse Uygulanması Değerlendirme ve Sonuç

Üç boyutlu resim nedir?

3 boyutlu resimler herkesin ilgisini çekmiştir. Orijinal adı stereogram olan bu resimlere “Şaşı Bak Şaşır” da denmektedir. ilk olarak 1838 yılında Charles Wheatstone tarafından keşfedilmiş. 2 boyutlu bir resmin arka arkaya sıralanmasıyla oluşturulmuştur.

3 Boyutlu resim, nasıl görülür? 2 boyutlu bir resmin arka arkaya sıralanmasıyla oluşturulan 3 boyutlu resimleri görmek için bir çok teknik kullanılıyor. Bazı teknikleri teknikleri sırayla anlatalım.

TEKNİK 1 Resme tam orta noktadan ve gözlerinizi kırpmadan bakacaksınız. Bir süre sonra üç boyutlu olarak resmin içerinde asıl saklı resmi görmeye başlayacaksınız.

TEKNİK 2 İlk olarak odaklanmadan resimi yüzünüze yaklaştırıyorsunuz. Daha sonra yavaşça resmi yüzünüzden uzaklaştırıyorsunuz. Bu sırada gözlerinizle resme dalgın bir şekilde bakıyorsunuz. Dirseğiniz tam düz şekilde olduğunda dalgın baktığınız resmin içindeki bir resim size doğru kabarmış olacak.

Eğer odaklanmanız doğru ise resmi görebilirsiniz. TEKNİK 3 Resmi önünüzde tutun ve resmin arkasındaki bir noktaya odaklanın. Odağınızı kaydırmadan görüş açısını resme doğru genişletin. Eğer odaklanmanız doğru ise resmi görebilirsiniz.

TEKNİK 4 Bazı 3 boyutlu resimlerin üstünde 2 siyah nokta olur.(Bunu sizde koyabilirsiniz.) Bu noktalara uzun ve dikkatli baktığınızda 4 taneymiş gibi göreceksiniz. Eğer 2. ve 3. noktaları birlikte görmeye çalışırsanız, üç nokta göreceksiniz. Böylece resmi görebilirsiniz.

Uygun mesafede 3 boyutlu nesneleri görebilirsiniz. TEKNİK 5 Eğer diğer yöntemleri deneyip sonuç alamadıysanız bir mercekle odaklanmaya çalışın. Uygun mesafede 3 boyutlu nesneleri görebilirsiniz.

Ama hala göremiyorsanız sabırlı olun ve başkalarından yardım alın. Evet bazı insanlar bu resimleri hemen görebilirken bazıları görmek için çaba harcarlar. Ama hala göremiyorsanız sabırlı olun ve başkalarından yardım alın.

Herkesin başka görme teknikleri olabilir. Üç boyutlu resimleri gördüğünüzde şaşıracaksınız. Çünkü asla ummadığınız birşeyi resmin sayfadan dış yüzeye doğru fırladığını keşfedeceksiniz.

Şimdi Üç Boyutlu Resim Örnekleri Görelim dilerseniz

Ünite: Melek ve Ahiret İnancı Sınıf : 7 Ünite: Melek ve Ahiret İnancı Konu: Varlıklar Alemi

“Evrende var olan her şey.” “Allahın yarattığı her şey” Varlık Nedir? “Evrende var olan her şey.” “Allahın yarattığı her şey”

Kavram Haritası Hazırlanır.

Varlıklar Alemi Gözle Görülebilenler Gözle Görülemeyenler Allah Ruh Melek Cin Şeytan İnsanlar Ahmet, Ayşe… Hayvanlar Suda yaşayanlar Balık… Karada yaşayanlar Fil… Havada uçanlar Kuş… Bitkiler

gözümüzle göremediğimizi örneklendirilir: Burada her şeyi gözümüzle göremediğimizi örneklendirilir: Klasik Örnekler Verilir. Kablodaki Elektrik

Burada her şeyi gözümüzle göremediğimizi örneklendirilir : Sütteki Yağ

Sütte Yağ olduğunu Tereyağın ortaya çıkmasından anlıyoruz… Kablodaki Elektriğin olduğunu Lambanın yanmasından,

Burada üç boyutlu resimler öğrencilere gösterilir. 3 boyutlu resim hakkında kısa bilgi verilir ve resme bakma tekniği gösterilir.

3 boyutlu resimler verilir ve bakıp görmeleri için zaman verilir. Sonrada öğrencilere 3 boyutlu resimler verilir ve bakıp görmeleri için zaman verilir.

Resimleri öğrencilerden görende olur, göremeyen de. Sonuçta ; Resimleri öğrencilerden görende olur, göremeyen de.

Normalde bir şey yok gibi görünen resimlerin içinde tekniğiyle bakılınca bir görüntü var. Gözle göremediğimiz varlıkları göremiyoruz diye yok sayıp inkar edemeyiz. Yok demekle var olanlar yok olmaz. Usulüne uygun düşünüp bakmasını becerebilirsek görebiliriz de.

Peygamberler, sahabiler, Allahın emirlerine uyan, yasaklarından kaçmaya çalışan, peygamberimizin yolundan gitmeye çabalayan insanlarda gözle görülemeyen varlıkları görebilirler.

Sonra Peygamberimizin ve sahabilerin meleklerle ilgili anıları anlatılır. Cebrail Meleğinin Peygamberimize insan kılığında gözükmesi (Cibril Hadisi)………. Sahabenin yolculuk sırasında molada kuran okuması ve atının ürkmesi……..

Ömer b. Hattab (r.a) şöyle demiştir: CİBRİL HADİS Ömer b. Hattab (r.a) şöyle demiştir: «Bir gün biz Rasulullah (s.a.s)'in yanında iken, elbisesi bembeyaz, saçları kapkara, üzerinde yolculuk eseri görülmeyen, hiçbirimizin tanımadığı bir adam geliverdi. Rasulullah (s.a.s)'in yanına oturdu. Dizlerini onun dizlerine dayadı. Ellerini dizlerine koydu ve:

CİBRİL HADİS Adam:«Doğru söyledin» dedi. «Ey Muhammed! Bana İslam'dan haber ver» dedi. Rasulullah (s.a.s): «İslam; Allah'tan başka ibadete layık ilah olmadığına ve Muhammed (s.a.s)'in Allah'ın rasulü olduğuna şehadet etmen, namaz kılman, zekat vermen, ramazan ayında oruç tutman ve gücün yettiği takdirde haccetmenden ibarettir» buyurdu. Adam:«Doğru söyledin» dedi. Biz buna hayret ettik. Hem soruyor hem de onu tasdik ediyordu.

Adam devam ederek: «Bana iman nedir, anlat!» dedi. CİBRİL HADİS Adam devam ederek: «Bana iman nedir, anlat!» dedi. Rasulullah (s.a.s): «İman; Allah'a, meleklerine, kitablarına, nebi ve rasullerine, ahiret gününe ve bir de hayır ile şerrin Allah'ın takdiriyle olduğuna inanmandan ibarettir» diye cevab verdi. Adam: «Doğru söyledin» dedi ve:

CİBRİL HADİS «İhsan nedir?» diye sordu. Rasulullah (s.a.s): «İhsan; Allah'ı görür gibi O'na ibadet etmendir. Çünkü sen O'nu görmesen bile O seni görür» buyurdu.

Adam: «Bana kıyametin ne zaman kopacağından haber ver» dedi. CİBRİL HADİS Adam: «Bana kıyametin ne zaman kopacağından haber ver» dedi. Rasulullah (s.a.s): «Bu konuda sorulan sorandan daha bilgili değildir» dedi. Adam son olarak: «Onun (yani kıyametin) alametlerinden bana haber ver» dedi. Rasulullah (s.a.s): «Cariyenin efendisini doğurması, ayakları çıplak deve çobanlarını yapılarının yüksekliğiyle övünür ve yarış eder oldukları halde görmendir» buyurdu.

CİBRİL HADİS Sonra bu adam gitti. Ben de Rasulullah (s.a.s)'in yanından bir müddet ayrıldım. Sonra yanına döndüğümde Rasulullah: «Ey Ömer! Soranın kim olduğunu biliyor musun?» diye sordu. Ben de: «Allah ve Rasulü daha iyi bilir» dedim. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.s): «O, Cebrail'dir. Dininizi öğretmek üzere size geldi» buyurdu. (Buhari-Müslim)

MELEKLERİN KURAN DİNLEMESİ Nakledildiğine göre Üseyd, bir gece vakti atını yakınında bir yere bağlamış Kur'an okuyordu. Bu sırada at birden ürküp şahlanmaya başladı. Üseyd okumayı kesti. O susunca at da sakinleşmişti. Üseyd tekrar okumaya koyuldu. At yine şahlanınca tekrar okumayı bıraktı. At yine sakinleşti. Üçüncü kez okumaya başladığında, at yine hırçınlaşınca, Üseyd okumayı kesti. Yakınında yatmakta olan oğlu Yahya'yı, atın zararı dokunmasın diye geriye çeken Üseyd, başını kaldırıp gökyüzüne baktığında, beyaz bulut gölgesine benzer bir sis içinde, kandiller gibi bir takım cisimlerin parladığını gördü.

MELEKLERİN KURAN DİNLEMESİ Sabah olunca Hz. Peygamber'e gelip durumu anlattığında, Peygamberimiz ona: -"Oku ey Hudayr oğlu, oku ey Hudayr oğlu!" diyerek okumaya devam etmesini bildirdi. Üseyd: -"Ey Allah'ın elçisi, atın Yahya'yı çiğnemesinden korktum. Çünkü çocuk ata yakın bir yerde idi. Bu sebeple okumayı kestim; o sırada başımı göğe doğru kaldırdığımda, gökyüzünde bulut gölgesine benzer bir beyazlık içinde kandiller gibi bir takım cisimlerin parlamakta olduğunu gördüm. Bu beyaz gölge tabakası, içindeki ışık manzumesi ile göğe doğru çekilip gitti. Nihayet onu göremez oldum, deyince, Hz. Peygamber:

MELEKLERİN KURAN DİNLEMESİ -"O gördüğün şeylerin ne olduğunu biliyor musun? buyurdu. Üseyd'in hayır diye cevap vermesi üzerine de: -"Ey Üseyd! Onlar meleklerdi; seni dinlemeye gelmişlerdi. Eğer okumaya devam etseydin sabaha kadar seni dinlerlerdi" buyurmuşlardır. Buhari, "Tefsir", 263; Müslim, "Misafirîn", 240-242; Tirmizî, " Kıraat", 3; Ebu Davud, "Salât", 343.

Bu uygulama 40 dk. sürüyor. Yani 1 ders saati. Öğrenciler bunu, aileleri ve arkadaşlarıyla paylaşıyor. Konu (Cin, Şeytan…) öğrencinin ilgisini çekiyor. Uygulanan teknik alışılmışın dışında olduğundan ve kendiside olayın içinde rol aldığı için (resme bakınca gördü veya göremedi) uzun zaman unutmuyor.

Faydasını gördüğüm bu tekniği DEĞERLENDİRME: Faydasını gördüğüm bu tekniği 1999-2000 eğitim öğretim yılından beri uyguluyorum. Öğrencilerin derse ilgisini artıyor. DKAB dersi diğer dersler arasında ayrıcalıklı bir hale geliyor.

Dersin sıkıcılı olması önleniyor. Yeni bir kavram öğreniyorlar. Verilen mesaj kolay unutulmuyor.

İZLEDİĞİNİZ TEŞEKÜR EDERİM.

sahinmaden@mynet.com sahinmaden@gmail.com SON