AİLE İÇİ EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
ANNE BABA TUTUMLARI.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
İletişim ve Empati.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
Gökçe Erinç Büyükşengür
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
EVİMİZ VE AİLEMİZ Bekleriz….
Sunum transkripti:

AİLE İÇİ EĞİTİM

BELİRLENEN FAKTÖRLERİN BİR İŞTE BAŞARILI OLMAK MOTİVASYON İRADE GÜCÜ BELİRLENEN FAKTÖRLERİN GEREKTİRDİĞİ KÜLTÜR ÖZELLİKLERİ

MİLLET,HANE CÜZ’İ FERTLERİNDEN MEYDANA GELİR MİLLET,HANE CÜZ’İ FERTLERİNDEN MEYDANA GELİR. BU İTİBARLA, EVLER İYİ İSE MİLLET İYİ,EVLER KÖTÜ İSE MİLLET DE KÖTÜDÜR. KEŞKE, MİLLETİN SALAHINI İSTEYENLER, HERŞEYDEN EVVEL HANELERİN ISLAHINA ÇALIŞSALARDI.....! EV’E, İÇİNDEKİ İNSANLARA GÖRE “EV” DENİR. BİR HANENİN FERTLERİ, O HANEDE OTURANLARIN İNSANİ DEĞERLERİ PAYLAŞTIKLARI ÖLÇÜDE MESUT SAYILIRLAR. EVET, DİYEBİLİRİZ Kİ İNSAN, EVİYLE İNSANCA YAŞAR; EV DE, İÇİNDEKİ İNSANLARLA “EV” OLUR.

İLETİŞİM İNSAN KURDUĞU İLETİŞİMLERİN IŞIĞINDA KENDİNİ YENİDEN TANIMLAR. İNSANLAR ARASI MÜNASEBETLERDE KURULAN İLETİŞİMİN VE DİYALOĞUN İKİ SEVİYESİ MUHTEVA İLİŞKİ DERECESİ

İLETİŞİMDE KAVRAM KİŞİYE DEĞİL KİŞİYLE İLETİŞİM KURARIZ İLETİŞİM VE BİLGİ AYRI ŞEYLERDİR İLETİŞİMİ TEKRARLAMA OLUŞU MESAJA BÜTÜNÜYLE DİKKAT ETME

YÜZYÜZE İLETİŞİM KİŞİLER ARASI İLETİŞİM KİTLE İLETİŞİM ÖRGÜTSEL İLETİŞİM MAHREM MESAFE 30-35 CM KİŞİSEL SAMİMİ MESAFE 40-80 CM SOSYAL MESAFE 80-200 CM GENEL TOPLUMA AÇIK MESAFE 10M SONRA

KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN İLK İZLENİM DIŞ GÖRÜNÜŞ,GİYSİLER SÖYLEYİŞ TARZI,SESİN TONU,VURGULAR,SUSMALAR DOKUNMA İLETİŞİM ORTAMI KÜLTÜR DİL YÜZ İFADELERİ EL KOL HAREKETLERİ

İNSAN KARŞISINDA NE BEKLER İLİŞKİLERİNİN TEMELİNDE SEVGİ SAYGI YATAR İNSANLARI OLDUKLARI GİBİ KABUL EDİN SEÇİM HAKKI TANIYIN BASKI VE ZORLAMALARDAN KAÇININ ÖVGÜ VE ONAY BEKLEDİKLERİNİ UNUTMAYIN ÖZÜR DİLEMEKTEN KAÇINMAYIN YARDIM EDİN VE YARDIM ETMEK İÇİN FIRSAT TANIYIN İYİ BİR DİNLEYİCİ OLUN NAZİK OLUN GELİŞMEYE AÇIK OUN KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN

İNSANLARA İSMİYLE HİTAP EDİN. GÖZ TEMASI KURUN ÖNEM VERDİĞİNİZİ VE ANLADIĞINIZI HİSSETTİRN DİNLEYİN VE DOSTÇA YAKLAŞIN SAMİMİ VE AÇIK SÖZLÜ OLUN GÖRÜNDÜĞÜNÜZ GİBİ OLUN OLDUĞUNUZ GİBİ GÖRÜNÜN POZİTİF TUTUM SERGİLEYİN GÜLÜMSEYİN BENZERLİKLERİ VURGULAYIN

KABULLENMEYİ KOLAYLAŞTIRIRLAR. EN KOLAY REDDEDİLME SOSYAL MASKELER KABULLENMEYİ KOLAYLAŞTIRIRLAR. EN KOLAY REDDEDİLME İNSANLAR ARASI DİYALOĞU KOLAYLAŞTIRIRLAR. GEREKSİZ SÜRTÜŞMELERİ ÖNLER.

KENDİ BENLİKLERİNİ TANIMLAMADA KABULLENME REDDETME UMURSAMAMA

GERÇEĞİ SÖYLEYEN KALPTEN GELEN SES SAMİMİ VE RAHAT TAVIR 2. KENDİ İÇ PROBLEMLERİNİ AŞAMAYANLAR İNANDIRICI OLAMAZLAR

İNSANLARI CEZBETMEDE ÜÇ BÜYÜK SIR ONAY KABUL DEĞER BİLME

KAYNAK MESAJ KANAL ALICI GERİ BİLDİRİM

KAYNAK GÜVENİRLİLİK Samimiyet Mantık Akıl Gerçeklilik SOSYAL ÖZELLİKLER Yaş, Cinsiyet, Din, Ekonomik Düzey, Eğitim Seviyesi, Sosyal Faktör FİZİKİ ÖZELLİKLER İnsan Vücudu Göz El Kol Hareketleri Dokunma Hissi” Giysiler Ses

ORTAMIN FİZİKİ ÖZELLİKLERİ KONUM YÜKSEKLİK AYDINLANMA ISISI SEVİYESİ DİNLEME EMPATİ

İNSANIN PARANOYASI KENDİNE AİT TANIMA PENCERESİ SOSYAL HAYATTAKİ GÖRÜLME GÖRÜNME PENCERELERİ

DİNLEME DUYMA-YORUMLAMA-DEĞERLENDİRME-TEPKİ “DİNLEMEK DUYMAKTAN DAHA FAZLASINI İÇERİR” YÜZEYSEL DİNLEME YANSITICI DİNLEME TAM DİNLEME DİNLEMEDE DİKKAT EDİLECEKLER

SEVİLMEK İÇİN BAŞKALARI İLE İLGİLENİN GÜLÜMSEYİN İSİMLERİ HATIRINIZDA TUTUN DİNLEMEYİ BİLİN İNSANLARA İLGİLENDİĞİNİZİ GÖSTERİN İNSANLARA ÖNEMLİ BİRİSİ OLDUĞUNU HİSSETTİRİN

DİYALOGDA YAPILANLAR KAÇINMAK HASIRALTI ETMEK SUÇLU HİSSETTİRMEK KONUYU DEĞİŞTİRMEK ELEŞTİRMEK AKIL OKUYUCULUK TUZAK KURMAK İMA ETMEK BARDAĞI TAŞIRMAK TEDİRGİN ETMEK ŞAKAYA BOĞMAK YARAYA DOKUNMAK YOKSUN BIRAKMAK YARDIMI ESİRGEMEK DEĞİŞTİRMEYE İZİN VERMEMEK

HASTALIKLARIN SEBEBİ ÖFKE PARA SIKINTISININ GETİRDİĞİ AİLEDE ÜZÜNTÜ YALNIZLIK VE SIKINTI PARA SIKINTISININ GETİRDİĞİ ÜZÜNTÜ AİLEDE GEÇİMSİZLİK

EVLENMEK, ZEVK VE HAZ İÇİN DEĞİLDİR; EVLENMEK, AİLE TEŞKİLİ, MİLLETİN BEKA VE DEVAMI, FERDİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİN DAĞINIKLIKTAN KURTARILMASI VE CİSMANİ HAZLARININ ZAPTURAPT ALTINA ALINMASI İÇİNDİR. BU KONUDA ZEVKLER VE HAZLAR İSE, FITRATIN ÇOK MESELELERİNDE OLDUĞU GİBİ, BİRER AVANS VE İMRENDİRMEDEN İBARETTİR.

AİLE HAYATI İLİŞKİLERİN İYİ OLMASI RAHAT İLETİŞİM KURABİLME SEVGİ VE SAYGI PAYLAŞABİLME DAYANIŞMA,DESTEK OLABİLME GÜVEN DUYMAK BİRLİKTE OLMAKTAN MUTLULUK DUYMA

AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇEŞİTLERİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLİŞKİSİ ANNE ANNE BABA ÇOCUKLAR BABA ÇOCUKLAR SEVGİ ÇEMBERİ “KARŞILIKSIZ SEVGİ” “DENGELİ SEVGİ” “ZEKA GELİŞİMİNİ ARTIRIYOR” ANNE BABA ÇOCUKLAR

ANNE-BABA İLİŞKİSİ ANNE + BABA + ÇOCUKLAR = AİLE ŞİRKETİ SUÇUN %90’I ANNEDE SUÇUN %90’I BABADA SUÇUN %10’U SOSYAL ÇEVRE SUÇUN % 00 ÇOCUKLAR KARŞISININ HAKKINA TECAVÜZ ETME SAYGILI OLMAMAK DEĞİŞMEME EĞİLİMİ

ANNE- ÇOCUK İLİŞKİSİ ANNE KARNINDA BESLENME TEMAS UYKU SEVGİYİ DOĞURUR. TEMİZLİK ANNE “GENEL VERİCİ” = FEDAKARLIK 0-18 AY DUYGUSAL İLİŞKİ 18-36 AY DÜNYAYI ARAŞTIRMA 36-72 AY DIŞ DÜNYA-BEN MERKEZLİ 07-11 YAŞ TOPLUMSALLAŞMA 12-18 YAŞ FİZYOLOJİK DEĞİŞİM VE BÜYÜME

BABA- ÇOCUK İLİŞKİSİ HAMİLELİKTE – BABALIK SORUMLULUĞU DOĞUMDAN SONRA – DUYGUSAL İLİŞKİ OKUL ÖNCESİNDE – ERKEK ÇOCUKLAR BABAYI KIZ ÇOCUKLAR ANNEYİ OKUL DÖNEMİ EĞİTİM VE KİŞİLİK KAZANDIRIR. BABA CANLI MODELDİR. BABA “PARA MAKİNASI”

KARDEŞLER ARASI İLİŞKİLER OLUMLU VE DENGELİ İLİŞKİ KISKANÇLIK, SALDIRGANLIK, HÜKMETME EĞİLİMİ AİLE BÜYÜKLERİ İLE ÇOCUK İLİŞKİLERİ DEDE, BABAANNE, ANNEANNE YAŞLILAR “YALNIZLIK” YAŞAR ŞIMARTMA “SORUMSUZLUK” ANNE BABA İLE AİLE BÜYÜKLERİ ARASI “BAYRAMLAR”

BUGÜNÜN NESİLLERİNDE GÖRÜLEN FENALIĞIN, BİR KISIM İDARECİLERDE MÜŞAHADE EDİLEN YETERSİZLİĞİN VE MİLLETÇE ÇEKİLEN SIKINTILARIN MES’ULLERİ, OTUZ SENE EVVELKİ HAKİM UNSURLARDIR. ÇEYREK ASIR SONRAKİ HER TÜRLÜ FACİA VEYA FAZİLETLER DE, BUGÜNKÜ NESİLLERİN TALİM VE TERBİYESİNİ DERPİŞ EDENLERE AİT OLACAKTIR.

OLUMLU EBEVEYN PASİF EBEVEYN ÇATIŞMADAN YILMAZ. 1. ÇOCUĞUN OLUMSUZ VE OLUMLU ETKİLER VERİR. UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARINA KESİN VE AÇIK İSTEKLERDE B. GÖZ YUMAR KURALLARI KOYAR VE SONUÇLARI YG. 2. TÜMÜYLE KABUĞUNA Ç ÇOCUK OLGUNLAŞTIKÇA DAHA FAZLA 3.ÇOCUĞUN BÜTÜN UZLAŞIR. İSTEKLERİNİ KARŞILAR. YÖNETMEYE ÇALIŞAN EBEVEYN SALDIRGAN EBEVEYN ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARINI DAVRANIŞLARINDAN DEĞİŞTİRMEK İÇİN HASTALIK GİBİ AŞAĞILAR SUSTURUR. BAHANELER KULLANIR. ONA SÜREKLİ BAĞIRIR. ÇOCUĞUBAŞKALARIYLA KIYASLAR KIZGIN BİR ŞEKİLDE DÖVER DESTEK LEYİCİ YK PASİF YK SEÇİMİNİZİ SİZ YAPIN DENET LEYİCİ YK.

OTORİTEYE DAYANAN DİSİPLİN TOLERANSLI “HOŞGÖRÜLÜ” DİSİPLİN DEMOKRATİK DİSİPLİN DİNLEME “AKTİF” SEVİYESİNE İNME AYNI HİZADA KONUŞMA İLTİFAT VE TAKTİR ALIŞKANLIK KAZANDIRMA SOSYALLEŞMENİN SAĞLANMASI ERGENLİK DÖNEMİ GEÇİŞ – OKUL BAŞARISI ALICIYA NE KADAR ÇOK DUYU ORGANINA ULAŞIRSA ANLATIM O KADAR BAŞARILI OLUR.

BENLİK ANALİZİ ANNE- BABA BENLİĞİ (KORUYUCU-YARGILAYICI) YETİŞKİN BENLİĞİ (GERÇEĞİ BULMAK İÇİN SORULAR SORAN) ÇOCUK BENLİĞİ (DOĞAL-KÜÇÜK PROFESÖR-UYUM SAĞLAMIŞ ) “SEN MESAJI YERİNE BEN MESAJI VERİN” “ÇOK ZAMAN DEĞİL YOĞUN BİRLİKTELİK” “BEDEN DİLİNİ GÖSTERİN” “BABA İLE İLİŞKİYE İHTİYACI VARDIR” “SORUNLARINI ÇÖZÜN” “ÇOCUK MODEL İSTER” “CEZALANDIRMA YERİNE BAŞKA ÖNLEMLER” “SORUMLULUK AŞILAYIN” “GÜVEN DUYDUĞUNUZU HİSSETTİRİN” “MÜKEMMELİYETÇİ ANNE-BABA OLMAYIN” “SOSYAL HAYATTAKİ EĞİTİMİNİ İHMAL ETMEYİN”